handdator

Visa fullständig version : Tips på bra dragremmar?


Leop
2004-11-28, 22:27
Dax att inhandla nya remmar nån som kan tipsa om några bra till vettigt pris?
helst lite längre och hyffsat mjuka gillar inte dom här hårda och stela varianterna som finns....

TCOG
2004-11-28, 22:53
snor din tråd lite.

alla läder remmar jag haft slits upp ju. och bilbälten är för tunna. nån som vet nåt bra sätt att sätta fast remmen hårdare?

raZmus
2004-11-28, 23:38
Kom att tänka på att Cutler hade nån variant i sin nya film. Verkar vara såna här: http://www.schiek.com/straps.html

abjorn
2004-11-28, 23:42
behöver också få tag på ett par bra dragremmar. mina har en tendens att gå av efter några månader.

rossi
2004-11-28, 23:45
snor din tråd lite.

alla läder remmar jag haft slits upp ju. och bilbälten är för tunna. nån som vet nåt bra sätt att sätta fast remmen hårdare?

Jag använder better bodies remmar, dom är mjuka runt handleden och det går att dra åt dem så de sitter tight. Haft mina sedan i somras och verkar hålla än så länge!

abjorn
2004-11-28, 23:47
har gjort slut på ett par better bodies på ett par månader. inget jag köper igen.

jakke
2004-11-28, 23:52
Jag använder better bodies remmar, dom är mjuka runt handleden och det går att dra åt dem så de sitter tight. Haft mina sedan i somras och verkar hålla än så länge!
Ord up på det.

z_bumbi
2004-11-29, 09:16
snor din tråd lite.

alla läder remmar jag haft slits upp ju. och bilbälten är för tunna. nån som vet nåt bra sätt att sätta fast remmen hårdare?

Slits upp som i att du inte får dit dem ordentligt? Då får du byta metod, hur sätter du dem idag.


Vill man ha mjuka remmar som håller så kan man köpa ett par hårda läderremmar och sen mjuka upp kanterna själv med en träklubba.

Arnesson
2004-11-29, 09:23
Jag använder better bodies remmar, dom är mjuka runt handleden och det går att dra åt dem så de sitter tight. Haft mina sedan i somras och verkar hålla än så länge!

Håller för mig med, men det beror säkert på att jag är så svag och inte hanterar tunga vikter :D

TCOG
2004-11-29, 12:04
jag kör in remmen i öglan.

det slits upp där remmen är sydd.

den där schrek remmarna har ju ingen ögla?

Nitrometan
2004-11-29, 12:33
Jag har bara provat några olika remmar. Men de jag är mest nöjd med är Wahlanders läderremmar. Enda nackdelen med dem är att det är en dålig affär för Yngve, remmarna håller nämligen i evigheter.
Han har dragetestat dem med kronlyft på 400+ kg. De höll för det. De verkar tåla en hel del.
Wahlanders shop (http://www.wahlanders.se/)

Fultjack
2004-11-29, 13:11
jag kör med ett par twinlab ganska tunna läderremmar som jag köpt på hälsokost affär, funkar kanon ännu, hållt i mer än ett år :thumbup:

TCOG
2004-11-29, 13:34
dom Wahlander remmarna ser ut på bilden som ett par vanliga läderremmar och är sydd som på alla andra remmar.

MEGA_MAN
2004-11-29, 17:23
Annars fungerar det fint med den tjockare varianten av spännband. Iförsej får man ingen ögla såvida man inte syr någon själv, men det behövs ju inte