handdator

Visa fullständig version : Den ultimata idioten på Decembercupen


Arne Persson
2004-11-28, 21:26
En av deltagarna som inte var nöjd med sin placering kastade sin plakett mot publiken och var mycket när att träffa en liten flicka (2-3 år) som satt nedanför. Plaketterna har skarpa kanter och kunde självfallet ha skadat flickan mycket illa! När jag gick ut till IDIOTEN och förklarade vad han hade gjort så sket han fullständigt i sin handling utan uppenbarligen tyckte att han hade rätt till det??? Jag fick mottaga en massa försmädelser av honom och sa själv några väl valda ord tillbaka. Den här byggaren kommer hoppas jag att omgående stängs av på minst 2 år för sitt minst sagt oacceptabla beteende. Att man i ilskan slänger den i väggen eller golvet, där ingen kan skadas, är sin sak men aldrig mot någon människa!!! Min egen lilla 3 åriga dotter satt precis där en halvtimme tidigare, hade hon blivit träffad, så hade jag garanterat mosat honom på scenen!

Chris
2004-11-28, 21:28
Korkad kille... roidrage kanske?

rossi
2004-11-28, 21:29
Tråkigt att höra och givetvis extremt dåligt föredömme för sporten. Häng gärna ut bilder på honom så skall han bli ihågkommen :insane:

s_himself
2004-11-28, 21:30
vilket jävla skithuvud, hur kan man tillåta sig själv att rikta sin ilska på det viset? håller med dig arne, hade han slängt den i väggen eller golvet så är det hans plakett sin går sönder. men hur ska han förklara sig om plaketten satt i huvudet på flickan?

abjorn
2004-11-28, 21:31
exakt samma sak hände ju på exhale weekend i våras. Avstängning för sådant beteende tycker jag.

Zakath
2004-11-28, 21:32
Vem var det?

:smash: :smash: :smash:

Allan
2004-11-28, 21:32
Men inte var det samme snubbe heller?


allan

abjorn
2004-11-28, 21:33
Men inte var det samme snubbe heller?


allan

Kan inte tro att Kim Kold tävlar på Decembercupen. Har för mig att det var han som blev lite missnöjd med sin placering.

Arne Persson
2004-11-28, 21:34
Han får hängas ut av SKKF.

rossi
2004-11-28, 21:34
Allan och Abjorn ni pratar om Kim Kold :D

Überbiffen
2004-11-28, 21:35
Jag blev förvånad över hur vissa av dom reagera vid missnöje av placering.. vissa är juh urblåsta i huvudet. Värst var juh han som slängde iväg sin plakett, var även någon som vände sig om och ville gå ut innan han fått sin plakett. Så jävla dålig stil. Idioter finns det överallt.. men men.. jag är fortfarande helnöjd med kvällen.

J.Saarela
2004-11-28, 21:39
Stolpskott

Arne Persson
2004-11-28, 21:39
Jag blev förvånad över hur vissa av dom reagera vid missnöje av placering.. vissa är juh urblåsta i huvudet. Värst var juh han som slängde iväg sin plakett, var även någon som vände sig om och ville gå ut innan han fått sin plakett. Så jävla dålig stil. Idioter finns det överallt.. men men.. jag är fortfarande helnöjd med kvällen.

Det var mycket varierande handslag och miner man fick som prisutdelare.

abjorn
2004-11-28, 21:40
Allan och Abjorn ni pratar om Kim Kold :D

jag vet ;) ville bara påpeka att det hänt förrut, sa aldrig att det var samma person

Zakath
2004-11-28, 21:40
Det var mycket varierande handslag och miner man fick som prisutdelare.


Jag hoppas incidenten är anmäld, sånt beteende ska inte accepteras!
Men vem?

Arne Persson
2004-11-28, 21:42
Jag hoppas incidenten är anmäld, sånt beteende ska inte accepteras!
Men vem?

Händelsen är framförd och en skriftlig rapport skickas ikväll. Adrenalinet kokar fortfarande i mig.

Zakath
2004-11-28, 21:43
Händelsen är framförd och en skriftlig rapport skickas ikväll. Adrenalinet kokar fortfarande i mig.



Helt rätt!

Jorgen
2004-11-28, 22:02
Det är extremt osportsligt beteende och jag hoppas verkligen att vederbörande blir avstängd.
Man står kvar på scen under hela prisutdelningen (om man inte fått reda på annat innan) och visar respekt gentemot sina medtävlande. Jag blev riktigt jäkla förbannad när jag såg det.

//Jörgen

Rockhard
2004-11-28, 22:23
Sådär höll man ju på när man var 10 och spelade fotboll. Man tycker ju en vuxen idrottsman borde lärt sig att hantera nederlag.

exakt samma sak hände ju på exhale weekend i våras. Avstängning för sådant beteende tycker jag.

Plakettkastning vanligt inom den här sporten? :MrT:

Deadlift
2004-11-28, 22:37
Fy fan vilket jävla svin!! och sedan vara arrogant när du konfronterade honom med det? Jag skulle nog inte kunna ha hållt mig från att ha rasslat in tänderna på honom. Hoppas skiten får sitt straff på ett eller annat vis iaf.

Megatuttarna
2004-11-28, 22:39
Han får hängas ut av SKKF.

Inte på nätet inte! Se vad PUL (PersonUppgiftsLagen) föreskriver :D

scythe
2004-11-28, 22:41
Herrejävlar! Varför är man ens med och tävlar om man ska ta det på så stort allvar?

Hoppas idioten blir avstängd...länge...

Pingu
2004-11-28, 22:42
Nä, i helvete att jag höll på sådär som 10 åring. Farsan lärde oss tidigt att stå rakryggade även när man förlorat.

Blir riktigt förbannad över hur vissa verkar ha bettet sig där. Kasta plaketter, gå av scenen innan allt är klart ,nä plocka licenserna av dom

Arne Persson
2004-11-28, 22:48
Fy fan vilket jävla svin!! och sedan vara arrogant när du konfronterade honom med det? Jag skulle nog inte kunna ha hållt mig från att ha rasslat in tänderna på honom. Hoppas skiten får sitt straff på ett eller annat vis iaf.

Jag fick uppbringa alla mina krafter för att behärska mig. Som sagt hade min dotter träffats så hade det första mordet begåtts på en BB tävling, på scenen, garanterat!

Megatuttarna
2004-11-28, 22:53
Det är ju inget att bli riktigt förvånad över?

Hungrig, trött, nyss genomgått deff, eventuella "tillskott" och så får man en placering som inte motsvarar ens mål. Vissa ser det som den ultimata påminnaren om sitt misslyckande.

Det är vad som räcker för att vissa ska handla innan de tänker. Jävligt onödigt, för motgångar hör ju till ens kamp.

Jorgen
2004-11-28, 22:57
Dom som gör så har fel inställning till sporten. Så enkelt är det.

//Jörgen

Arne Persson
2004-11-28, 23:03
Det är ju inget att bli riktigt förvånad över?

Hungrig, trött, nyss genomgått deff, eventuella "tillskott" och så får man en placering som inte motsvarar ens mål. Vissa ser det som den ultimata påminnaren om sitt misslyckande.

Det är vad som räcker för att vissa ska handla innan de tänker. Jävligt onödigt, för motgångar hör ju till ens kamp.


Jag kunde behärska mig trots att jag hade gått på högtryck hela dagen samt endast ätit lite frukost. Det går utmärkt om man anstränger sig.

Megatuttarna
2004-11-28, 23:10
Jag kunde behärska mig trots att jag hade gått på högtryck hela dagen samt endast ätit lite frukost. Det går utmärkt om man anstränger sig.

Alltså, jag vill inte ge sken av att jag tar en dålig förlorares parti för det gör jag inte. Allt jag menar är att det ändå inte är att se som oväntat då det slår slint för vissa efter att ha genomlevt vissa saker som förknippas med iformtagandet inför en byggartävling.

Haha din jämförelse däremot. :laugh:

Avsaknad av frukost är ju givetvis fullt jämförbart med en tävlingsdeff. Bara att skita i frukosten en dag så är man i form. :thumbup:

StefanH
2004-11-28, 23:20
Inte på nätet inte! Se vad PUL (PersonUppgiftsLagen) föreskriver :D
Varför inte??? Blir han avstängd så är väl det allmänna uppgifter?? Precis som om någon blir avstängd för doping så publiceras ju namnet....även på nätet!!
Har man licens så står man under vissa regler, som ett slags kontrakt, eller hur?? Bryter man mot dessa ska man hängas ut!! :smash:

JustinCredible
2004-11-28, 23:22
Jag är nästan förvånad att det inte händer oftare med tanke på det megatuttarna skriver. Han borde dock kastat den rakt ner i golvet.

Yxel
2004-11-28, 23:26
Är inte så inne i BB-sporten, vad är en plakett?
Förjävla dålig stil sånt där!

JustinCredible
2004-11-28, 23:31
vad är en plakett?


typ
http://hem.passagen.se/koberg/moif-ladies/plakett.gif

inte så najs att få kanten i tinningen =/

rossi
2004-11-28, 23:33
Jag är nästan förvånad att det inte händer oftare med tanke på det megatuttarna skriver. Han borde dock kastat den rakt ner i golvet.

Han borde inte kastat den någonstans, utan med ett stort leende visa sin tacksamhet till publiken och vara ett föredömme för sporten.

Arne Persson
2004-11-28, 23:33
Alltså, jag vill inte ge sken av att jag tar en dålig förlorares parti för det gör jag inte. Allt jag menar är att det ändå inte är att se som oväntat då det slår slint för vissa efter att ha genomlevt vissa saker som förknippas med iformtagandet inför en byggartävling.

Haha din jämförelse däremot. :laugh:

Avsaknad av frukost är ju givetvis fullt jämförbart med en tävlingsdeff. Bara att skita i frukosten en dag så är man i form. :thumbup:

Det stora problem här var att han inte insåg problemet avsitt handlande utan det var mitt och domarnas fel.

Yxel
2004-11-28, 23:41
typ
http://hem.passagen.se/koberg/moif-ladies/plakett.gif

inte så najs att få kanten i tinningen =/


Bilden funkar inte :(

MikeW
2004-11-28, 23:44
Bilden funkar inte :(

Plakett är et litet pris som brukar vara en metallskiva fastklistrad på en polerad träbit. Det brukar stå vilken tävling man varit med i och vilket år och sånt. Den kan göra otrolig skada om den träffar fel.

abjorn
2004-11-28, 23:46
Plakett är et litet pris som brukar vara en metallskiva fastklistrad på en polerad träbit. Det brukar stå vilken tävling man varit med i och vilket år och sånt. Den kan göra otrolig skada om den träffar fel.

Det där sista var lite lustigt att läsa faktiskt, men du har nog rätt. Kanske inskaffa licens på att få handhava plakett?

Yxel
2004-11-28, 23:51
Då är jag med.

De borde ge ut studsbollar istället!

MikeW
2004-11-28, 23:53
Det där sista var lite lustigt att läsa faktiskt, men du har nog rätt. Kanske inskaffa licens på att få handhava plakett?

Ja varför inte? :D Nej men allvarligt, folk borde ha vett nog att inte kasta hårda saker mot andra. Kanske skulle man börja med skumgummiplaketter eller lite gelehallon till de tävlande istället?

Papivcrille
2004-11-29, 01:10
Jag fick uppbringa alla mina krafter för att behärska mig. Som sagt hade min dotter träffats så hade det första mordet begåtts på en BB tävling, på scenen, garanterat!

Lite löjligt sagt måste ja säga, vem fan säger inte du hade åkt på smisk så de ryker om det. .
Men visst förstår din ilska, men löjligt sagt av nån i din ålder!

Pez
2004-11-29, 01:13
Lite löjligt sagt måste ja säga, vem fan säger inte du hade åkt på smisk så de ryker om det. .
Men visst förstår din ilska, men löjligt sagt av nån i din ålder!
*pling*
Nu tar det fart.. :D

Arne Persson
2004-11-29, 01:16
Lite löjligt sagt måste ja säga, vem fan säger inte du hade åkt på smisk så de ryker om det. .
Men visst förstår din ilska, men löjligt sagt av nån i din ålder!

Det är kanske möjligt att jag, men inte av honom i alla fall. En sak till, har du barn? Om inte så bör du nog hålla dig lite lugn med dina kommentarer.

Munter
2004-11-29, 01:26
...Den kan göra otrolig skada om den träffar fel... :laugh:

Jag kunde behärska mig trots att jag hade gått på högtryck hela dagen samt endast ätit lite frukost. Det går utmärkt om man anstränger sig. :laugh:

Papivcrille
2004-11-29, 01:27
Det är kanske möjligt att jag, men inte av honom i alla fall. En sak till, har du barn? Om inte så bör du nog hålla dig lite lugn med dina kommentarer.

Vill inte va elak mot dig, men du ser rätt gamal ut....

O nej har inga barn, tar inte heller den killens parti, jävligt löjligt gjort av vem de nu än var...

Men ännu mer löjligt o sitta o snacka en massa skit om att du skulle mosat han på ett forum han aldrig kommer läsa. De du hade på hjärtat kunde du väll sagt till han i "pump-rummet" på plats. Jag har lite svårt för "internet krigare med för stor mun" vettu....

Bolio
2004-11-29, 01:32
Lite löjligt sagt måste ja säga, vem fan säger inte du hade åkt på smisk så de ryker om det. .
Men visst förstår din ilska, men löjligt sagt av nån i din ålder!

Eh, vad spelar det för roll ifall Arne Persson hade åkt på smisk? Vad skulle du gjort om någon skadade din unge? Skulle du börjat fundera på ifall du skulle åkt på stryk eller inte?

Förövrigt tycker jag att snubben borde stängas av för alltid. Det är ju inte så att svensk bodybuilding är i alldeles för stort behov av idel ressentimentsmänniskor, och därtill sådana som inte ens vinner! Vad är poängen med att låta honom vara med om två år?

Arne Persson
2004-11-29, 01:34
Vill inte va elak mot dig, men du ser rätt gamal ut....

O nej har inga barn, tar inte heller den killens parti, jävligt löjligt gjort av vem de nu än var...

Men ännu mer löjligt o sitta o snacka en massa skit om att du skulle mosat han på ett forum han aldrig kommer läsa. De du hade på hjärtat kunde du väll sagt till han i "pump-rummet" på plats. Jag har lite svårt för "internet krigare med för stor mun" vettu....

Jag är helt riktigt något äldre än du. Han fick garanterat höra ett och annat i pumprummet. Eftersom du inte var närvarande samt knappast kan tänka dig konsekvenserna av vad som kan hända om en dylika pryl träffar tex ansiktet eller ögonen speciellt på ett litet barn. sDärför har du nog problem att förstå min reaktion som dessutom ju är lite äldre än dig.

Bolio
2004-11-29, 01:35
Vill inte va elak mot dig, men du ser rätt gamal ut....

O nej har inga barn, tar inte heller den killens parti, jävligt löjligt gjort av vem de nu än var...

Men ännu mer löjligt o sitta o snacka en massa skit om att du skulle mosat han på ett forum han aldrig kommer läsa. De du hade på hjärtat kunde du väll sagt till han i "pump-rummet" på plats. Jag har lite svårt för "internet krigare med för stor mun" vettu....

Herregud. Vad är ditt problem? Hur gammal ser du själv ut? Seriöst, och du får gärna tycka att jag är elak - men du ser fan inte en sekund äldre ut än min 17åriga kusin! Och vad är grejen? Kan man inte slåss för att man är äldre? Du beter dig som en tolvåring kompis.

Trance
2004-11-29, 01:37
Vill inte va elak mot dig, men du ser rätt gamal ut....

O nej har inga barn, tar inte heller den killens parti, jävligt löjligt gjort av vem de nu än var...

Men ännu mer löjligt o sitta o snacka en massa skit om att du skulle mosat han på ett forum han aldrig kommer läsa. De du hade på hjärtat kunde du väll sagt till han i "pump-rummet" på plats. Jag har lite svårt för "internet krigare med för stor mun" vettu....

Arne är den lille killen till vänster:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=10017&stc=1

Nu lägger vi till en blödande dotter, samt han gav killen en utskällning trots att plaketten inte träffade någon. Tycker du verkligen att han är en "Internet-krigare"?

Metal_boy_
2004-11-29, 01:57
Vill inte va elak mot dig, men du ser rätt gamal ut....

O nej har inga barn, tar inte heller den killens parti, jävligt löjligt gjort av vem de nu än var...

Men ännu mer löjligt o sitta o snacka en massa skit om att du skulle mosat han på ett forum han aldrig kommer läsa. De du hade på hjärtat kunde du väll sagt till han i "pump-rummet" på plats. Jag har lite svårt för "internet krigare med för stor mun" vettu....

hörrödu!! Va fan har Arnes ålder med saken att göra?? ingen snackar skit om kolos läromästare i hård träning som vi alla här ser upp till! men det fattar väl inte du efter 48 inlägg så visa lite respekt och släng inte ur dig skit som inte har med saken att göra för att komma här och låta spydig!

Sverker
2004-11-29, 07:22
Jag kan mycket väl tänka mig vad personen kände sekunderna innan han kastade plaketten, tomhet, besvikelse, aggretioner, flykt etc men att sakna " spärrar " är en annan sak.


Att tävla i kroppsbyggning är en egotripp men när det kommer till själva tävlandet måste man underordna sig de sportsliga värderingarna.
Folk är olika och vissa har dessa sportsliga värderingar i sin personlighet andra måste lära sig dem och träna in dem.

Vad som behövs i kroppsbyggning är mindre avundsjuka och mer nätverk där man stöttar varandra. Inte bara dunkar i ryggen utan även att rätta till och styra, mer sammarbete helt enkelt.

Hobbes
2004-11-29, 08:21
Vad som behövs i kroppsbyggning är mindre avundsjuka och mer nätverk där man stöttar varandra. Inte bara dunkar i ryggen utan även att rätta till och styra, mer sammarbete helt enkelt.

Bra skrivet! :thumbup:

For inte sa lange sedan horde jag vad ordet competition kommer ifran, det skulle visst harora fran conspire together. Later val ratt troligt, ska faktist kolla upp om det stammer. Vi kom in pa det da jag namnde att det NordAmerkanska samhallet var sa tavlingsinriktat.

Tolkia
2004-11-29, 08:50
Det är ju inget att bli riktigt förvånad över?
Hungrig, trött, nyss genomgått deff, eventuella "tillskott" och så får man en placering som inte motsvarar ens mål. Vissa ser det som den ultimata påminnaren om sitt misslyckande. Det är vad som räcker för att vissa ska handla innan de tänker.
Det är möjligt att kombinationen av de extrema påfrestningarna som tävlingsföreredelserna utgör i kombination med besvikelsen att inte ta den önskade placeringen är tillräckligt för att personer med mindre välutveckade spärrar skall "handla innan de tänker" (vissa gör ju detta t.o.m utan att ha utsatt sig för en tävlingsdeff innan; substituera t.ex. valfritt namn på dömd våldsverkare ...) men det innebär ju inte att det går att vända på resonemanget och ursäkta ett sådant handlande med att personen nyss genomgått en plågsam deff och var "trött och hungrig". Varför ballade då inte samtliga oplacerade deltagare ur och startar gruppslagsmål framför scenen, eller för den delen gick ut på stan och slog ned några slumpmässigt valda svenssons ...? Varför ballar då inte alla andra elitidrottare ur och begår åtminstone något smärre vålds- eller skadegörelsebrott när framgångarna uteblir (det är ju inte så att deff är den enda sortens tävlingsförberedelse som frestar på)? Det är ungefär samma argumentation som man brukar använda när man pratar om mobbing i skolan: "Ja, men det är ju synd om mobbarna, de mobbar ju bara för att de mår så dåligt själva" ... vilket alltså i förlängningen verkar innebära att den mobbade får vara schysst och släppa till lite av hänsyn till mobbarna som mår så dåligt. Överfört att någon i publiken får vara schysst och offra ett ögonbryn för att den stackars deltagaren blev så besviken ...? Jag har då ingen lust att släppa till ett av mina ögonbryn, än mindre mitt barns.

z_bumbi
2004-11-29, 09:02
Varför ballade då inte samtliga oplacerade deltagare ur och startar gruppslagsmål framför scenen.

Ett nytt sätt att öka publiksiffrorna för byggningen, funkar för hockeyn tydligen. :)


Jag är inte riktigt med på varför man kastar saker mot publiken men självklart så har man då brytit mot något kontrakt och bör stängas av enligt de regler som gäller.
Lika självklart så bör kontraktet vara så skrivet att man "hängs" ut på skkf:s hemsida.

Grahn
2004-11-29, 09:21
Papivcrille, du missar poängen rätt totalt och dessutom ser Arne stor nog ut att böja dig över knät och ge dig smisk så hans ålder är nog inte så viktig i sammanhanget.

-----------------

Klarar han inte att förlora så borde han inte tävla, oavsett hur hungrig och trött han är. Det är ju en förklaring inte en ursäkt. Att han dessutom inte förstod att han agerat fel senare är ju riktigt illa för då var det ju inte bara i stundens hetta.
Dylikt beteende skadar bara sporten då den ger en ännu sämre bild av utövarna.

mmartin
2004-11-29, 09:29
varför inte hänga ut aset med bilder då??

Seriöst gör man inte så och nästa gång idioten står på scen är det väl bättre att folk däromkring redan vet vem han ÄR och kan vara förberedda på hans missnöje?

bara min åsikt...

Och naturligtvis fattar väl samtliga att hade man själv haft en unge och OM ungen fått en sån i huvudet då hade det kvittat vem som kastat och hur han såg ut, man hade nog f-n sett till att han fått sig en rejäl match!

AngelLove
2004-11-29, 11:52
Nu känner jag inte Arne personligen så jag kan inte svara på hur hans beteende som människa är, men vi som är föräldrar vill inget annat än våra barns väl och den rädslan och oron man känner inombords när något hemskt hade kunnat hända sitt barn är gigantisk. För att kunna förmedla denna känslan till andra så tar man gärna till väldigt starka ord som ex "då hade ett mord begåtts på scenen".

Den dagen du har barn, den dagen inser du och förstår du Arnes ord i hans inlägg...

OnT:
Tråkigt att sådant händer, självklart skall inte plaketten kastas överhuvudtaget utan hade killen haft missnöje så hade han fått vänta med att ge utlopp för denna tills då han var "själv". Det är väl baksidan med vårt prestationsbaserade samhälle, en tvåa/förlorare kan inte inse att någon annan varit bättre och kan inte själv inse att man kanske ändå gjort något bra...

HenrY
2004-11-29, 12:14
Jaa, vikket as!
Sånna borde fan stängas av, ger inte sporten så bra publicitet direkt.
Aftonbladet skulle väl skriva "Såhär reagerar BB´s efter prisutdelningen" eller liknande.
Tycker Arne borde bankat skiten ur han! :D

mini_Arnold
2004-11-29, 12:15
Jaa, vikket as!
Tycker Arne borde bankat skiten ur han! :D

Hur mycket skit kan det finnas i en tävlingsdeffad byggare? :D

Grahn
2004-11-29, 12:18
Hur mycket skit kan det finnas i en tävlingsdeffad byggare? :D

100% tydligen ;)

Papivcrille
2004-11-29, 12:32
Herregud. Vad är ditt problem? Hur gammal ser du själv ut? Seriöst, och du får gärna tycka att jag är elak - men du ser fan inte en sekund äldre ut än min 17åriga kusin! Och vad är grejen? Kan man inte slåss för att man är äldre? Du beter dig som en tolvåring kompis.

Mitt problem? Att ja tycker de va löjligt skrivet? Va är DITT problem? Att ja klankar ner på nån du ser upp till?


hörrödu!! Va fan har Arnes ålder med saken att göra?? ingen snackar skit om kolos läromästare i hård träning som vi alla här ser upp till! men det fattar väl inte du efter 48 inlägg så visa lite respekt och släng inte ur dig skit som inte har med saken att göra för att komma här och låta spydig!

Ännu en fanatiker som bråkar över mitt inlägg. Förlåt metal_tönt_ att ja ej skrivit 4440000 inläg som dig o sitter här varje kväll o chattar med mina låtsas kompisar! Menja har ett liv utanför kolo, synd ja ej kan säga det om dig, din jävla mes!

Papivcrille
2004-11-29, 12:34
Herregud. Vad är ditt problem? Hur gammal ser du själv ut? Seriöst, och du får gärna tycka att jag är elak - men du ser fan inte en sekund äldre ut än min 17åriga kusin! Och vad är grejen? Kan man inte slåss för att man är äldre? Du beter dig som en tolvåring kompis.


Och nej, ja tycker ej du är elak.. du verkar rätt gullig måste ja säga! puss puss :love:

Diggler
2004-11-29, 12:36
Vilken idiot. Klart att man kan bli grinig över ett beslut och domarna kan ha gjort fel. Men man måste väl ha lite självkontroll, göra bort sig mitt på scen, samt riskera att skada någon.

man kan väl ta det en stund efteråt, skälla på domarna, tjura och klaga, utan att kasta saker, eller sabba en prisutdelning.

Frantic
2004-11-29, 12:38
Arne: Buade publiken?

Kimpaa
2004-11-29, 12:42
Löjligt!!!!

///Kimpaa och CroCop!!!! :booty:

HenrY
2004-11-29, 12:50
Va fan, är det möjligt att Papivcrille är fd. kolo medlemmen Heinz??!
HEINZ ÄR TILLBAKA!!:D:D:D

rossi
2004-11-29, 12:51
Ännu en fanatiker som bråkar över mitt inlägg. Förlåt metal_tönt_ att ja ej skrivit 4440000 inläg som dig o sitter här varje kväll o chattar med mina låtsas kompisar! Menja har ett liv utanför kolo, synd ja ej kan säga det om dig, din jävla mes!

Dags att tagga ner lite innan du ryker från forumet, det är mitt råd. Att säga meta_tönt_ och försöka bli tagen på allvar är helt fel riktlinje. Dessutom är det ett personangrepp och det var därför jag reagerade, du tycker om att leka internethjälte bakom skärmen. Skulle vilja att du sparade sånt tills du träffar personen i fråga.... :thefinger

z_bumbi
2004-11-29, 12:59
Eftersom vissa inte kan diskutera på civiliserat sätt så stänger jag tråden i några timmar.
Ni som bör ta åt er, återkom när ni har lärt er folkvett.

Edit: Nu är showen öppen igen.

Pez
2004-11-29, 13:00
Papicvrille - tänk på att redan sitter på en varning, en till så ryker du.

Papivcrille
2004-11-29, 14:31
Jag har ingen anning om vem Heinez är vart medlemm sen maj 2003 fast brukar mest kolla runt...

Sen undrar jag varför ni varnar om avstängning kära moderater, för ja gör ju inget mer än diskuterar på en lite högre nivå, vissa inlägg kanske är lite löjliga men speglar ofta nått svar man fått...

är oförstående mot kritiken. Alla kan ju inte va polare, de är naturligt!

rossi
2004-11-29, 14:40
Jag har ingen anning om vem Heinez är vart medlemm sen maj 2003 fast brukar mest kolla runt...

Sen undrar jag varför ni varnar om avstängning kära moderater, för ja gör ju inget mer än diskuterar på en lite högre nivå, vissa inlägg kanske är lite löjliga men speglar ofta nått svar man fått...

är oförstående mot kritiken. Alla kan ju inte va polare, de är naturligt!

Man säger inte tönt i en tråd... det får du ta via pm.

Fultjack
2004-11-29, 14:44
exakt, personangrepp hör inte hemma här ..

Pez
2004-11-29, 14:48
Jag har ingen anning om vem Heinez är vart medlemm sen maj 2003 fast brukar mest kolla runt...

Sen undrar jag varför ni varnar om avstängning kära moderater, för ja gör ju inget mer än diskuterar på en lite högre nivå, vissa inlägg kanske är lite löjliga men speglar ofta nått svar man fått...

är oförstående mot kritiken. Alla kan ju inte va polare, de är naturligt!
En påminnelse i all välmening papilillen..

Alla kan inte vara polare nej, men man kan uppträda civiliserat mot varann och använda ett vårdat språk.

Froddan
2004-11-29, 15:00
Precis som Pez skriver, här på Kolozzeum håller vi inte på och drygar oss mot varandra som på de flesta andra forum du kanske är van vid.

Och så hoppas jag det förblir! :)

Jag tycker du beter dig lite barnsligt Papivcrille, för du är väl knappast lika hård i tonen när du diskuterar med personer i verkliga livet?



Med vänliga hälsningar
Fredrik :thumbup:

Yankeee
2004-11-29, 15:11
Sen undrar jag varför ni varnar om avstängning kära moderater, för ja gör ju inget mer än diskuterar på en lite högre nivå, vissa inlägg kanske är lite löjliga men speglar ofta nått svar man fått...


Diskuterar på en lite högre nivå? :laugh: :laugh:

Papivcrille
2004-11-29, 15:25
Precis som Pez skriver, här på Kolozzeum håller vi inte på och drygar oss mot varandra som på de flesta andra forum du kanske är van vid.

Och så hoppas jag det förblir! :)

Jag tycker du beter dig lite barnsligt Papivcrille, för du är väl knappast lika hård i tonen när du diskuterar med personer i verkliga livet?



Med vänliga hälsningar
Fredrik :thumbup:

Tja jag har väll inte vart speciellt hård i tonen? men att säga Hörredudu, är som att stoppa ett pekfinger i bröstet på nån när man diskuterar, o jo ja hade nog reagerat värre i verkligenheten på en sån ton om ja stått i en diskution, men det hör ej hit!

Att kalla nån TÖNT kallar jag ej för personangrepp av de värre slaget, däremot om ja skulle säga ja tyckte han va tjock, fet & ful skulle de va ett personangrepp ja förstår folk skulle reagera på.

Och ja är civilicerad, ja sitter ju ej o skriver massa svordomar här! Eller just ja, föööööööööööööörlåt ja råkade kalla han för tööönt... my bad! Visste ej ett ord utan defination kan tas för samma ord som hora, *****, kuksugare!

Grahn
2004-11-29, 15:26
Nu var varken Arnes aller Papis person ämnet för tråden.

Men Papi Arne gick ju bevisligen fram och gormade med killen hur du får det till "internetkrigare" DET har jag ingen aning om.

Papivcrille
2004-11-29, 15:26
och visst att kalla han för tönt kanske inte passar in här men speglar det svar jag fick från han! läs det innan ni kastar skit!

Arne Persson
2004-11-29, 15:30
Tja jag har väll inte vart speciellt hård i tonen? men att säga Hörredudu, är som att stoppa ett pekfinger i bröstet på nån när man diskuterar, o jo ja hade nog reagerat värre i verkligenheten på en sån ton om ja stått i en diskution, men det hör ej hit!

Att kalla nån TÖNT kallar jag ej för personangrepp av de värre slaget, däremot om ja skulle säga ja tyckte han va tjock, fet & ful skulle de va ett personangrepp ja förstår folk skulle reagera på.

Och ja är civilicerad, ja sitter ju ej o skriver massa svordomar här! Eller just ja, föööööööööööööörlåt ja råkade kalla han för tööönt... my bad! Visste ej ett ord utan defination kan tas för samma ord som hora, *****, kuksugare!


Vem är du egentligen? Troligen en liten pubertetsfinne.

Papivcrille
2004-11-29, 15:33
Internetkrigare= nån som sitter o spyr ut massa skit om va han skulle göra med nån annan person som i detta fall (att mörda o mosa han). Jag tror knappast arne använde nått av dem orden mot killen i fråga utan gav han en regelrättig utskällning.(helt rätt)

Men felet arne gör sen är att han knallar in på både Kollozeum & exhalemag o skriver samma löjliga påståenden att han skulle mördat o mosat killen i fråga, tycker ja är riktigt jävla löjligt! Varför berätta en sån sak för andra, behåll de för dig själv eftersom det va de du verkade göra det när du pratade personligen med killen i fråga!

Sen kan man aldrig sitta o spå i hur de skall gå, för det vet ingen varken jag eller arne. Då ja har ett antals års kampsoprtbakgrund vet ja hur svårt en fight är att tippa då det finns många faktorer i fråga!

Slutgilitigen är en interntekrigare en sån som är störig på nätet men ej i verkligheten, en sån som tar sina matcher via gästböcker, forum o liknande istället för att ta de som män när de ses!

Papivcrille
2004-11-29, 15:35
Vem är du egentligen? Troligen en liten pubertetsfinne.

Oj fööörlåt ja gjort dig sur, ooo stooooooooooe kollozeums härskare! Ärligt att du inte kan ta min kritik på allvar är bara löjligt, att sitta o skriva ja är en pubertetsfinne får mig bara att skratta o tycka synd om dig som person.

Men visst, du hade nog mördat & mosat han om du bara fått chansen, me dem kanonerna till armar lär du ju spöa alla killar i världen. återigen förlåt ... :kinky:

Jense
2004-11-29, 15:39
Vad är det för skillnad på tjock & fet?

Grahn
2004-11-29, 15:42
Internetkrigare= nån som sitter o spyr ut massa skit om va han skulle göra med nån annan person som i detta fall (att mörda o mosa han). Jag tror knappast arne använde nått av dem orden mot killen i fråga utan gav han en regelrättig utskällning.(helt rätt)

Men felet arne gör sen är att han knallar in på både Kollozeum & exhalemag o skriver samma löjliga påståenden att han skulle mördat o mosat killen i fråga, tycker ja är riktigt jävla löjligt! Varför berätta en sån sak för andra, behåll de för dig själv eftersom det va de du verkade göra det när du pratade personligen med killen i fråga!

Sen kan man aldrig sitta o spå i hur de skall gå, för det vet ingen varken jag eller arne. Då ja har ett antals års kampsoprtbakgrund vet ja hur svårt en fight är att tippa då det finns många faktorer i fråga!

Slutgilitigen är en interntekrigare en sån som är störig på nätet men ej i verkligheten, en sån som tar sina matcher via gästböcker, forum o liknande istället för att ta de som män när de ses!

Lustigt jag vet ngn som jsut nu sitter och muckar på nätet med Arne och hans namn börjar på Papi...

Jag gilalr inte internetkrigare heller men Arne passar helt enkelt inte in på den beskrivningen och speciellt inte i dethär sammanhanget. Du har helt enkelt fel och ser saker utan en bra grund för att du av en eller annan orsak har en vinklad inställning till ämnet.

Tycker du ska läsa om tråden från start samt ta det lite lugnare med aggresivt skrivande när du är under varning.

EDIT: Både Papi och Arne kan ta det till PMs om ni tänker hålla det på dagisnivå, TACK!

internethjälten
2004-11-29, 15:43
En av deltagarna som inte var nöjd med sin placering kastade sin plakett mot publiken och var mycket när att träffa en liten flicka (2-3 år) som satt nedanför. Plaketterna har skarpa kanter och kunde självfallet ha skadat flickan mycket illa! När jag gick ut till IDIOTEN och förklarade vad han hade gjort så sket han fullständigt i sin handling utan uppenbarligen tyckte att han hade rätt till det??? Jag fick mottaga en massa försmädelser av honom och sa själv några väl valda ord tillbaka. Den här byggaren kommer hoppas jag att omgående stängs av på minst 2 år för sitt minst sagt oacceptabla beteende. Att man i ilskan slänger den i väggen eller golvet, där ingen kan skadas, är sin sak men aldrig mot någon människa!!! Min egen lilla 3 åriga dotter satt precis där en halvtimme tidigare, hade hon blivit träffad, så hade jag garanterat mosat honom på scenen!

Surt att han inte kunde acceptera att det finns domare som dömmer annorlunda än hans flickvän som säkert tycker att han är bästa som finns...

Håller med dig i sista raden du skriver om din dotter - hade gjort samma sak och det hade nog de flesta gjort men tyvärr finns det moraltanter som inte vågar stå för det utan ska verka duktiga. Bara att banka skiten ur han och sen hävda access i rätten pga att det var en i familjen som blev drabbad...

// nicke

Papivcrille
2004-11-29, 15:45
asså får man inte skriva hur man vill längre?? Är ett aggresivt skrivande anledning till att stänga av nån? Det tycker jag verkligen inte, ett forum är till för att diskuteras i, inte sitta o klappa alla på ryggen jämt!

Papivcrille
2004-11-29, 15:47
Surt att han inte kunde acceptera att det finns domare som dömmer annorlunda än hans flickvän som säkert tycker att han är bästa som finns...

Håller med dig i sista raden du skriver om din dotter - hade gjort samma sak och det hade nog de flesta gjort men tyvärr finns det moraltanter som inte vågar stå för det utan ska verka duktiga. Bara att banka skiten ur han och sen hävda access i rätten pga att det var en i familjen som blev drabbad...

// nicke

Tror du verkligen att man kan spöa nån för han kastat ett plakat som träffat hans dotter o komma undan med det genom att hävda nödvärnsaccess?? Då är du verkligen ute o snurrar killen, läs på lite innan du kommer med korkade uttalanden!

JJ
2004-11-29, 15:47
Slutgilitigen är en interntekrigare en sån som är störig på nätet men ej i verkligheten, en sån som tar sina matcher via gästböcker, forum o liknande istället för att ta de som män när de ses!

Du är alltså själv en internetkrigare eller?

Yankeee
2004-11-29, 15:48
Tror du verkligen att man kan spöa nån för han kastat ett plakat som träffat hans dotter o komma undan med det genom att hävda nödvärnsaccess?? Då är du verkligen ute o snurrar killen, läs på lite innan du kommer med korkade uttalanden!

Haha, om du jobbade som väktare skulle "profilen" vara komplett.

Papivcrille
2004-11-29, 15:49
Haha, om du jobbade som väktare skulle "profilen" vara komplett.

hahahahahahahaha......

Grahn
2004-11-29, 15:50
asså får man inte skriva hur man vill längre?? Är ett aggresivt skrivande anledning till att stänga av nån? Det tycker jag verkligen inte, ett forum är till för att diskuteras i, inte sitta o klappa alla på ryggen jämt!

Låt mig ta detta på enklast möjliga sätt, mig moderator du inte.

Orkar inte förklara folkvett för dig.

Papivcrille
2004-11-29, 15:51
Du är alltså själv en internetkrigare eller?

du har inget belägg att kalla mig för internet krigare då du ej vet hur jag är i verkligheten.... men om du blir glad kan ja va den störste internet krigaren, men bara för din skull...... :bow:

Yankeee
2004-11-29, 15:52
du har inget belägg att kalla mig för internet krigare då du ej vet hur jag är i verkligheten.... men om du blir glad kan ja va den störste internet krigaren, men bara för din skull...... :bow:

Du vet inte hur Arne är i verkligheten.
Tråd låst.. :)

Zakath
2004-11-29, 15:53
Har inte papivcrille förstört tillräckligt många sidor än?

Papivcrille
2004-11-29, 15:54
Har inte papivcrille förstört tillräckligt många sidor än?

kan du nämna nån tråd jag förstört?? med tanke på att ja sälllan skriver här!

Jense
2004-11-29, 15:55
kan du nämna nån tråd jag förstört?? med tanke på att ja sälllan skriver här!


Denna, några sidor i denna tråden

Zakath
2004-11-29, 15:56
kan du nämna nån tråd jag förstört?? med tanke på att ja sälllan skriver här!


Jag sa "Har inte papivcrille förstört tillräckligt många sidor än?"
Du har "förstört" ganska många sidor i den här tråden, väldigt tråkigt med såna som dig som inte kan hålla en tråd på en civiliserad nivå...

Papivcrille
2004-11-29, 15:56
ok, ja lägger ner... fast måste säga de är synd för de är roligt o diskutera! :cool:

Papivcrille
2004-11-29, 15:58
Men de roliga är att alla här verkar vilja leva i nån fantasi värld där alla ska va polare o berätta för alla andra hur bra dem är o klappa dem på ryggen jämt! Förstår ej sånt, har ni inte tillräckligt med polare IRL som kan berätta hur stora, snygga, söta ni är....

internethjälten
2004-11-29, 15:59
Tror du verkligen att man kan spöa nån för han kastat ett plakat som träffat hans dotter o komma undan med det genom att hävda nödvärnsaccess?? Då är du verkligen ute o snurrar killen, läs på lite innan du kommer med korkade uttalanden!

Nu ska vi inte sänka oss till dagisnivå här med att nervärdera andra, jag ser dig som en medmänniska och det vore tacksamt om du kunde göra det samma, tack på förhand.

Om nu DU är så påläst så skulle du säga att det inte heter ACCESS som jag skrev utan EXCESS och finns Brottsbalken under BrB 24 Kap §6 och där står det följande...

6§ Om någon i fall där 1-5§§ detta kapitel eller 10§ polislagen är tillämplig har gjort mer än vad som är medgivet, skall han ändå vara fri från ansvar, om omständigheterna var sådana att ahn svårligen kunde besinna sig.

Och ja, i detta fallet skulle Arne kunnat banka skiten ur han och kunnat komma undan - och det hade han varit värd.

JJ
2004-11-29, 15:59
du har inget belägg att kalla mig för internet krigare då du ej vet hur jag är i verkligheten.... men om du blir glad kan ja va den störste internet krigaren, men bara för din skull...... :bow:

Det är ju därför jag frågade. Men nu vet jag att du är likadan i verkligheten
:thumbup:

bolt
2004-11-29, 16:00
Vad är det för skillnad på tjock & fet?

Mago är tjock, du är fet :D :D

Grahn
2004-11-29, 16:01
Men de roliga är att alla här verkar vilja leva i nån fantasi värld där alla ska va polare o berätta för alla andra hur bra dem är o klappa dem på ryggen jämt! Förstår ej sånt, har ni inte tillräckligt med polare IRL som kan berätta hur stora, snygga, söta ni är....

Vill du bråka så gör det någonstans där jag slipper städa efter dig.

Nu börjar jag lessna rätt rejält på dig så jag tycker du ska ta en paus med att posta strunt.

Papi
2004-11-29, 16:05
Usch, den här Papivcrille släpar mitt namn i smutsen.
Hoppas ni inte tror att det är jag bara. :notme:

Tabac
2004-11-29, 16:11
Papivcrille. Hur skulle du reagerat om nån kastat ett plakett i ansiktet på din dotter?

Klart man ska diskutera men inlägg som dina tillför inte nåt i diskussionen tråden handlar om. Det enda du vill med inläggen är att skapa en diskussion runt dig själv som person och dina åsikter.

Editerade plakat till plakett. Verkar vara viktigt för en del.

palme
2004-11-29, 16:14
Haha, om du jobbade som väktare skulle "profilen" vara komplett.

Det där tog jag lite personligt, bäst du aktar dig!

Jag gillar papi mer och mer, snart PM:ar jag han mitt mobilnummer!!

JJ
2004-11-29, 16:14
Han kastade en PLAKETT, inget plakat. Viss skillnad.

fat_joe
2004-11-29, 16:17
Förstår verkligen arnes ilska....

Men kan verkligen inte förstå hur det kan vara ok att säga "att man ska mörda nån" ?

Papivcrille
2004-11-29, 16:18
Papivcrille. Hur skulle du reagerat om nån kastat ett plakat i ansiktet på din dotter?

Klart man ska diskutera men inlägg som dina tillför inte nåt i diskussionen tråden handlar om. Det enda du vill med inläggen är att skapa en diskussion runt dig själv som person och dina åsikter.

kastade han plakat? måste gjort ont då.... :hbang:

o ska sluta skriva inlägg här innan moderaten Grahn får hybris o bannar mig.

puss på kram på alla som svarat på mina inlägg------ :thefinger

Grahn
2004-11-29, 16:20
Moderat? Det DÄR tar jag som ett personangrepp.....

Arne Persson
2004-11-29, 16:27
kastade han plakat? måste gjort ont då.... :hbang:

o ska sluta skriva inlägg här innan moderaten Grahn får hybris o bannar mig.

puss på kram på alla som svarat på mina inlägg------ :thefinger

Hoppas man slipper träffa dig i verkligheten för då lär man väl skratta ihjäl sig. Jag lovar i alla fall att ta med mig en flaska Clerasil.

Papivcrille
2004-11-29, 16:43
Hoppas man slipper träffa dig i verkligheten för då lär man väl skratta ihjäl sig. Jag lovar i alla fall att ta med mig en flaska Clerasil.

Ja gör du så, så lovar ja anmäla dig till extreme makeover..

jwzrd
2004-11-29, 16:52
Ja gör du så, så lovar ja anmäla dig till extreme makeover..

Men förhelvete, ta och dra igen limpsaxen nu snorunge och dra och träna. Kolla dig själv i spegeln innan du sprätter runt saker som "Internetkrigare", "har inte tillräckligt många kompisar IRL" osv. Jag menar inte att du är varken det ena eller det andra (utom snorunge), men kamma dig nu för fan.

Lås tråden.

Snubben
2004-11-29, 16:58
Haha, om du jobbade som väktare skulle "profilen" vara komplett.

Men, jag blev juh för bövelen anställd som väktare idag! Nu kan du inte gå runt och säga sådär :smokin:


Föresten, vad är nödvärnsaccess? Nödvärn och excess är väl 2 skilda saker? :confused:

Yankeee
2004-11-29, 17:00
Men, jag blev juh för bövelen anställd som väktare idag! Nu kan du inte gå runt och säga sådär :smokin:



Inte alla väktare som är....;)

Metal_boy_
2004-11-29, 17:00
Mitt problem? Att ja tycker de va löjligt skrivet? Va är DITT problem? Att ja klankar ner på nån du ser upp till?




Ännu en fanatiker som bråkar över mitt inlägg. Förlåt metal_tönt_ att ja ej skrivit 4440000 inläg som dig o sitter här varje kväll o chattar med mina låtsas kompisar! Menja har ett liv utanför kolo, synd ja ej kan säga det om dig, din jävla mes!

kalla mig tönt om du vill det bryr jag mig inte om jag skrattar bara åt det... hoppas bara du fortsätter me påhopp....Den som sitter mest på kolo, och har mest inlägg är en som är expert inom kost och du kan ju försöka lura i mig att han inte har nått liv tex...låtsas kompisar? vi här är ett gäng killar och ett par tjejer som delar samma intresse och gillar att prata, bedöma, och hjälpa varandra..anser du det som så fel så är det ingen som tvingar dig att vara här och se på efter som du uppenbart lider av det..ja jag är en liten mes till skillnad mot dig som är stor, stark och muskulös...

BTW: Jag tycker att en arm brukar ju se större ut närmre en kamera, speciellt en webcam..eller aha den kanske är större på bilden så klart! slog mig precis att den antagligen är ännu mindre. Satt bara och funderade lite över sånna bilder i allmänhet alltså.

Froddan
2004-11-29, 17:04
ok, ja lägger ner... fast måste säga de är synd för de är roligt o diskutera! :cool:
Diskussion?

:laugh:

Du bör lämpligen börja på SFI så du åtminstone kan göra din patetiska hån och kommentarer förstådda.

Metal_boy_
2004-11-29, 17:07
Hoppas man slipper träffa dig i verkligheten för då lär man väl skratta ihjäl sig. Jag lovar i alla fall att ta med mig en flaska Clerasil.


hehe...jag undrar bara hur en av grisarna i Farmen skulle kunna anmäla dig till en dockusåpa...en perfekt liten fin grisnäsa som man om man vill kan koppla in rakapparaten i :D

gav bara igen..jävla fjanteri

Yankeee
2004-11-29, 17:09
Du bör lämpligen börja på SFI så du åtminstone kan göra din patetiska hån och kommentarer förstådda.

Glöm inte att han skriver fel på han / honom.

/Yankeee som känner att han måste lära sig diskutera på lite högre nivå.

Allan
2004-11-29, 17:15
Jävla trams. Jag låser tråden och rensar den. Och inga mer idiotangrepp på folk - vad är det med er idag?

allan
irriterad