handdator

Visa fullständig version : Rätt kosttillskott? Kreation+vassleprotein+


Mister cool
2004-11-28, 20:45
Hej, är ny på detta forum. Vill bara säga att jag sökt igenom Best-of och försökt använda sökfunktionen, men det kom upp rätt mkt resultat.


Jag undrar bara kort o gott om man kan lira dessa kosttillskott tillsammans med varandra?

Exell Kreatin - 1 kg
Fairing - Energi Booster 4.0 kg (ska väll va snabba kolisar efter träningen?)
Exell Vassle Protein 1 kg (protein efter träning)
Allt beställt från kolozzeum.

Frågor:
1) Används dessa bra ihop?
2) Står det beskrivning på burkarna för dosering osv?
3) Ska jag köpa gainers istället för att köpa både vassleprotein och energi boostern? blir lite mer ekonomiskt men..

Det var allt.

Med vänlig hälsning.

Knäböj
2004-11-28, 20:52
Allt det du nämner är ingredienser som finns i mat,fast lite snabbare/mer koncentrerat. Ät du... :)

Mister cool
2004-11-28, 20:55
hehe jo jag vet, men saken är att ibland hinner jag inte riktigt få i mig allt. Därför använder jag det som "backup" ifall jag ej hinner.

Knäböj
2004-11-28, 20:56
Frågor:
1) Används dessa bra ihop?
2) Står det beskrivning på burkarna för dosering osv?
3) Ska jag köpa gainers istället för att köpa både vassleprotein och energi boostern? blir lite mer ekonomiskt men..

Min spontana reaktion är att iom att du knappt vet vad det är för produkter så tror jag inte du har så stor nytta av dem. Kosttillskottsreklamen säger säkert att du måste ha ditt eller datt men skit i det ett tag till är mitt tips. Köp/ät rejält med mat. ;)

Knäböj
2004-11-28, 20:57
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33095&highlight=optimal+hydrolysat

Mister cool
2004-11-28, 21:07
Jag äter bra mat, jag äter mycket mat och så...men ibland hinner jag inte för jag är tvungen att dra direkt till gymmet efter skolan pga av att gymmet inte har öppet så länge, då kanske det skulle hjälpa med lite kosttillskott :em:

JAM
2004-11-28, 23:23
Hej, är ny på detta forum. Vill bara säga att jag sökt igenom Best-of och försökt använda sökfunktionen, men det kom upp rätt mkt resultat.


Jag undrar bara kort o gott om man kan lira dessa kosttillskott tillsammans med varandra?

Exell Kreatin - 1 kg
Fairing - Energi Booster 4.0 kg (ska väll va snabba kolisar efter träningen?)
Exell Vassle Protein 1 kg (protein efter träning)
Allt beställt från kolozzeum.

Frågor:
1) Används dessa bra ihop?
2) Står det beskrivning på burkarna för dosering osv?
3) Ska jag köpa gainers istället för att köpa både vassleprotein och energi boostern? blir lite mer ekonomiskt men..

Det var allt.

Med vänlig hälsning.
Om du är rätt ny i träningsbranchen tycker jag att du kan vänta med kreatinet. Köp en gainer och ta ungefär ett hekto efter träningen, alt. hälften före, hälften efter. Om du vill blanda eget kan du köpa vassleprotein och maltodextrin/dextropur. Tag ungefär lika många gram kolhydrater som din vikt i kg och hälften så mycket protein.

Mister cool
2004-11-29, 08:56
Okej, tack så mycket för svaret!

Jag köper en burk gainers istället eller blandar, själv beror på lite. Blir iallafall billigare än att köpa både kolhydrater o vassleprotein.

King Grub
2004-11-29, 17:11
Okej, tack så mycket för svaret!

Jag köper en burk gainers istället eller blandar, själv beror på lite. Blir iallafall billigare än att köpa både kolhydrater o vassleprotein.

Hur har du räknat då?

Mister cool
2004-11-29, 20:26
Fairing - Energi Booster 4.0 kg
Exell Vassle Protein 1 kg
159 + 329

Eiselt - Maxgain 4 kg = 479
ungefär så :$

z_bumbi
2004-11-29, 20:41
Fairing - Energi Booster 4.0 kg
Exell Vassle Protein 1 kg
159 + 329

Eiselt - Maxgain 4 kg = 479
ungefär så :$

Även om energibooster är bra för sitt ändamål så är det inte riktigt en kolhydratkälla för återhämtningsyfte.
Maltodextrin eller druvsocker är mycket bättre, det första hittar du i en stor förpackning i shopen och druvsocker hittar du på ICA eller i någon butik som säljer bryggerisaker.

Mister cool
2004-11-29, 22:53
Även om energibooster är bra för sitt ändamål så är det inte riktigt en kolhydratkälla för återhämtningsyfte.
Maltodextrin eller druvsocker är mycket bättre, det första hittar du i en stor förpackning i shopen och druvsocker hittar du på ICA eller i någon butik som säljer bryggerisaker.
Okej, menar ni altså att jag ska blanda min egen gainers?

eller att köpa vassleprotein och sedan ta druvsocker efter träningen?

AcidSleeper
2004-11-29, 22:57
Håll dig till färdigblandad Gainer du! ;)

Iaf tills du lärt dig lite mer om detta ämne!!!

JAM
2004-11-30, 00:20
Håller med Acid.

Okej, menar ni altså att jag ska blanda min egen gainers?

eller att köpa vassleprotein och sedan ta druvsocker efter träningen?
När du blandar vassle och druvsocker/maltodextrin så BLIR DET en egen gainer. Så i citatet ovan säger du alltså "ska jag blanda eget eller blanda eget"... ;)

AcidSleeper
2004-11-30, 10:16
Håller med Acid.

Det gör du rätt i! :D

Mister cool
2004-11-30, 13:03
När du blandar vassle och druvsocker/maltodextrin så BLIR DET en egen gainer. Så i citatet ovan säger du alltså "ska jag blanda eget eller blanda eget"...

Okej :$ så du menar att jag ska blanda vassleproteinet och druvsockret ungefär så som det finns tips om i http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33095&highlight=optimal+hydrolysat?

Eller menar du bara att jag ska köpa en färdig burk gainers som finns i shoppen :confused:


Jag har en annan fråga...dessa fettförbrännande produkter som finns i shoppen, hjälper de verkligen? Såfall hur bra?

AcidSleeper
2004-11-30, 13:41
Köp du en färdig gainer som finns att köpa på webshoppen.... du slipper att behöva blanda och dessutom så är det bra för nybörjare!

AcidSleeper
2004-11-30, 13:42
Jag har en annan fråga...dessa fettförbrännande produkter som finns i shoppen, hjälper de verkligen? Såfall hur bra?

Hjälper till minimalt.... bättre att äta lite mindre och/eller gå ut och gå eller springa!

Mister cool
2004-11-30, 17:05
Okej tack för alla bra svar!

Om någon inte har något mer att säga till så kan moderators låsa tråden ;)

AcidSleeper
2004-11-30, 17:31
En bra ide innan man börjar äta allt möjligt är att vet vad man tycker i sig och vad just det man trycker i sig gör för just mig....

Börja med att läsa inlägg på kolozzuem + andra forum och artiklar om detta så kommer du ganska långt... och snart vet du vad du behöver äta för att klara att träna!

Många klarar sig med bara gainer efter träning... Lycka till i att hitta informationen!

Mister cool
2004-11-30, 20:56
En bra ide innan man börjar äta allt möjligt är att vet vad man tycker i sig och vad just det man trycker i sig gör för just mig....

Börja med att läsa inlägg på kolozzuem + andra forum och artiklar om detta så kommer du ganska långt... och snart vet du vad du behöver äta för att klara att träna!

Många klarar sig med bara gainer efter träning... Lycka till i att hitta informationen!okej, ska kolla runt i best-of där, säkert massa jag missat.