handdator

Visa fullständig version : Varför förtjänade hon det inte???


Callister
2004-11-28, 18:20
http://www.expressen.se/index.jsp?a=211983
Finns på aftonbladet också.. "åhh jag förtjänade det inte" ... haha varför inte det kärring :devil:

perarvid
2004-11-28, 18:39
Vadå folkkär? Tror jag inte på. Kanske för 20 år sen när vi inte hade dagens högkvalitativa dr. bombay och dylika artister. ;)

mangemani
2004-11-28, 18:43
bryter man mot lagen så bryter man mot lagen,så är det bara och sen får hon sitta och gnälla hur mycket hon vill.

scythe
2004-11-28, 18:45
Och jag fattar inte varför det blir sånt jävla liv när jag kör på folk på övergångsställena. Jag menar, vad har jag gjort? :confused:


Dumma kossa.

Yankeee
2004-11-28, 18:46
Hur orkar ni spekulera om vad en alkoholist menar med vad hon säger?

kal_erixon
2004-11-28, 18:47
vilken äcklig satkärring, släng na i kurran!

ölobrännvin
2004-11-28, 19:15
Vilken blåst kärring hon ska fan inte tro att hon är nån special chafför som kan få köra hur fort hon vill !

Fatalist
2004-11-28, 19:23
Först läser vi detta:
Den folkkära artisten stoppades av en mc-polis på motorvägen utanför Kumla. Hon hade då kört 135 kilometer i timmen på motorvägen.

Sen detta:
- Jag har inte gjort mig förtjänt av det här, säger hon i dag.

Så läser vi detta igen:
Hon hade då kört 135 kilometer i timmen på motorvägen.

Är du helt dum i huvudet, din smällfeta, värdelösa kärring? :insane:

Du riskerade för f*n andra människors liv, klart du förtjänar det. Dra åt h******

Biceps
2004-11-28, 19:27
Vilken subba. "Jag har gjort fel men jag förstår inte varför jag ska drabbas" typ.

Grahn
2004-11-28, 19:53
Ja för det är ju ingen här som kört 135kmh på en svensk motorväg. :rolleyes:

Edde_1
2004-11-28, 19:57
Ja för det är ju ingen här som kört 135kmh på en svensk motorväg. :rolleyes:
Absolut inte :angel:

Loke
2004-11-28, 20:01
Ja för det är ju ingen här som kört 135kmh på en svensk motorväg. :rolleyes:

Och alla här skulle ju gå ut i kvällspressen och säga att de inte förtjänade det om de blev tagna för fortkörning... :rolleyes:

Grahn
2004-11-28, 20:05
Och alla här skulle ju gå ut i kvällspressen och säga att de inte förtjänade det om de blev tagna för fortkörning... :rolleyes:

De felsta av oss skulle få böter inte indraget körkort, vilket är vad hon syftar på.

kal_erixon
2004-11-28, 20:09
de flesta fyllekör inte lika ofta som man byter kalsonger (och ja. jag byter ofta)

kim
2004-11-28, 20:09
De felsta av oss skulle få böter inte indraget körkort, vilket är vad hon syftar på.


Men kärringen har blivigt tagen för rattfylla och då ska det stramas åt ordenkligt.

Edit: så sen man e

JustinCredible
2004-11-28, 20:11
Om jag vore hon skulle jag puttra omkring i snigelfart. Dumt att göra nåt sånt när man vet att minsta lilla kan riskera körkortet.

Bjorne
2004-11-28, 20:15
Hon är en ansvarslös ****... Avskyr henne djupt, det är synd om hennes barn att de nu inte kna bli lämna och hämtade smidigt på dagis, det är synd att de har en mamma som inte tyckte det var tillräckligt viktigt att se till så att hon kunde köra till och från dagis.

Den jävla ***** gjorde ju dessutom reklam för sin "show" när hon bad om "ursäkt till fansen"...

Grahn
2004-11-28, 20:19
Tja men nu när hon nu var nykter så kan det ju kännas rätt bistert att förlora kortet för fortkörning i en hastighet som på delar av våra svenska motorvägar nästan är normen.

kal_erixon
2004-11-28, 20:26
de skulle kännas rätt bittert att bli ihjälkörd av en fyllekärring som kör efter "normen" på våra motorvägar. vad man nu hade där att göra :rolleyes:

Grahn
2004-11-28, 20:28
de skulle kännas rätt bittert att bli ihjälkörd av en fyllekärring som kör efter "normen" på våra motorvägar. vad man nu hade där att göra :rolleyes:

Hon var varken full eller körde ihjäl någon.

Folk här är SÅ förtjusta att bespotta andra, man kan undra vad det ger er?

Rätt eller fel så förstår jag om hon känner att hon inte förtjänar påföljden.

Bingo
2004-11-28, 20:30
Om jag vore hon skulle jag puttra omkring i snigelfart. Dumt att göra nåt sånt när man vet att minsta lilla kan riskera körkortet.Sitta här och skryta om hur du skulle gjort i hennes ställe... Hur vet vad du skulle gjort? Har du varit av med körkortet någon gång?

135 på motorväg är ingenting. Att ta folks körkort för något sådant är inte vettigt.

Mago
2004-11-28, 20:31
Jag tyckte inte jag förtjänade att bli av med kortet när jag gjorde en omkörning i 139 på en 90-väg. Shoot me.

Fatalist
2004-11-28, 20:32
Hon var varken full eller körde ihjäl någon.

Folk här är SÅ förtjusta att bespotta andra, man kan undra vad det ger er?

Rätt eller fel så förstår jag om hon känner att hon inte förtjänar påföljden.

Så du tycker det var orättvist? Tycker inte jag - varför? Därför hon visste mycket väl att hennes körkort skulle ryka om hon körde för fort en enda gång till. Och nu när hon gjort det, har hon bevisat sig vara lika dum som vilken annan brottsling som helst.

Grahn
2004-11-28, 20:33
Så du tycker det var orättvist? Tycker inte jag - varför? Därför hon visste mycket väl att hennes körkort skulle ryka om hon körde för fort en enda gång till. Och nu när hon gjort det, har hon bevisat sig vara lika dum som vilken annan brottsling som helst.

Hon tycker att det är orättvist att du inte förlorar kortet för det men hon gör det, det skulle du med göra.

Fatalist
2004-11-28, 20:34
Sitta här och skryta om hur du skulle gjort i hennes ställe... Hur vet vad du skulle gjort? Har du varit av med körkortet någon gång?

135 på motorväg är ingenting. Att ta folks körkort för något sådant är inte vettigt.


Läste du artikeln? Gjorde du det måste du vara väldigt korttänkt med tanke på vad du skrev. Hon har kört för fort innan, under alkoholpåverkan, fick sitt kort indraget och tiggde till sig ett nytt. Hon visste att reglerna sa att hon inte fick göra en enda miss.

Fatalist
2004-11-28, 20:35
Hon tycker att det är orättvist att du inte förlorar kortet för det men hon gör det, det skulle du med göra.

Nej, det skulle jag inte, jag hade fått skylla mig själv eftersom jag hade kört full en gång innan och åkt fast.. Så jävla dum är jag inte

Sätt inte ord i folks munnar

kal_erixon
2004-11-28, 20:36
hade jag fyllekört ett antal gånger och sen tyckt att de var ett orättvist beslut om indraget körkort skulle jag frivilligt piska mig själv till döds, nästan

det är verkligen inte orättvist, hon får bara sota för hennes tidigare handlingar, kan man inte hålla sig i skinnet ska man inte heller få chansen till ansvar.

KURRAN!

Grahn
2004-11-28, 20:42
Jaha ja...hoppas ni lever upp till eran egen standard men jag betvivlar det starkt.

Bingo
2004-11-28, 20:46
Gjorde du det måste du vara väldigt korttänkt med tanke på vad du skrev.
...
Hon visste att reglerna sa att hon inte fick göra en enda miss.Eller så vet jag vad det innebär att vara av med körkortet och hur man kör efter att man varit av med det - trots att det hänger löst. Vet du något om den saken? Har du varit av med körkortet någon gång?

//146 km/h på nittioväg.

Fatalist
2004-11-28, 20:46
Jaha ja...hoppas ni lever upp till eran egen standard men jag betvivlar det starkt.


Då vet vi :thumbup:

Det var ett effektivt sätt att retirera du kom på, säkert ett flertal som inte såg igenom det :thefinger

Fatalist
2004-11-28, 20:49
Eller så vet jag vad det innebär att vara av med körkortet och hur man kör efter att man varit av med det - trots att det hänger löst. Vet du något om den saken? Har du varit av med körkortet någon gång?

//146 km/h på nittioväg.


Nej men anledningen till att man har körkort i vårat samhälle är för att olämpliga förare inte ska kunna köra olämpligt. (Doh). Hon är VÄLDIGT uppenbarligt en olämplig förare som trots tidigare varningar ändå körde för fort. Jag skiter fullständigt i hur det känns att bli av med körkortet eller hur det är att köra med körkortet på linan. Det enda jag bryr mig om är att kunna åka ut på vägen utan att riskera bli påkörd av en rattfull förare, som trots tidigare varningar enligt ditt argument får ytterligare en chans att ge sig ut och (försöka) köra.

Bingo
2004-11-28, 20:58
Nej...Min fråga var hur man vet vad man skulle gjort i hennes situation. Du har ingen aning om den saken - oavsett vad du tycker om det ena eller det andra. Jag gissar att samma sak gäller för den andre snubben.

I den specifika frågan kacklar ni således om saker ni inte vet något om :)

Fatalist
2004-11-28, 21:06
Min fråga var hur man vet vad man skulle gjort i hennes situation. Du har ingen aning om den saken - oavsett vad du tycker om det ena eller det andra. Jag gissar att samma sak gäller för den andre snubben.

I den specifika frågan kacklar ni således om saker ni inte vet något om :)


Nej det det handlar om är om hon förtjänar det eller inte, och det gör hon :)

Det är irrelevant vad vi skulle gjort i hennes situation.


Tycker du att hon ska få tillbaka sitt körkort trots att hon medvetet förverkade sin chans?

Tricklev
2004-11-28, 21:15
Min fråga var hur man vet vad man skulle gjort i hennes situation. Du har ingen aning om den saken - oavsett vad du tycker om det ena eller det andra. Jag gissar att samma sak gäller för den andre snubben.

I den specifika frågan kacklar ni således om saker ni inte vet något om :)

Så kan man ju säga om alla brott, och det är ett dumt argument, hon är en brottsling helt enkelt.

Chris
2004-11-28, 21:21
Fatalist, du pratar som om du var bättre än alla andra. Vem som helst kan ju köra för fort, förutom jag då, som övningskör :)

Yankeee
2004-11-28, 22:57
Grahn: Hoppas verkligen att du skämtar...

MacLeod
2004-11-28, 23:05
Jag brukar hålla liknande hastigheter på motorvägarna. Åker man dit så får man givetvis ta straffet. Kicki är ju för övrigt ett hopplöst jävla fall som springer till pressen så fort hon har chansen.

Yankeee
2004-11-28, 23:05
"I Kikkis fall innebär minsta brott mot trafikreglerna att hon blir av med körkortet på nytt. Det var villkoret för att hon skulle få det tillbaks."

Vad är det som är så svårt att förstå?

Metal_boy_
2004-11-28, 23:09
Hon tycker att det är orättvist att du inte förlorar kortet för det men hon gör det, det skulle du med göra.

sen beror ju straffet i tillfället på hur hon har varit i trafiken innan också...

olovlig körning tex kan du ju få fängelse för..ja visst det va ju så orättvist!
Så kan man ju tänka och sedan tänka på att man åkt dit för olovlig körning 4ggr innan också

det krävs alltså lite mer olaga trafikföreteelser än bara en gång för att åka på den riktiga nöten, om den enda inte är riktigt allvarlig.

Grahn
2004-11-28, 23:57
Har jag opponerat mig mot tillämpningen av lagen? Jag sa att jag fattar varför hon känner som hon gör och jag är less på alla tomtar här som ska sitta och hacka på alla andra för att boosta sitt eget ego.

Retirera Fatalist?Det gör jag verkligen inte men vad vill du att jag ska fortsätta med? Att kalla dig ett pucko? Som jag sa jag hoppas du lever upp till din egen standard men jag håller det för högst otroligt.

----------------

Yanke? Skämtar? Vad är roligt?

Jarod
2004-11-29, 00:00
Du har väl inte körkort? =) (menat till MacLeod..missade quoten där)

och förövrigt så kan jag inte nog poängtera hur mycket jag avskyr Kikki D.

Grahn
2004-11-29, 00:03
Gillar FÖ henne inte heller.

Metal_boy_
2004-11-29, 00:09
Har jag opponerat mig mot tillämpningen av lagen? Jag sa att jag fattar varför hon känner som hon gör och jag är less på alla tomtar här som ska sitta och hacka på alla andra för att boosta sitt eget ego.

Retirera Fatalist?Det gör jag verkligen inte men vad vill du att jag ska fortsätta med? Att kalla dig ett pucko? Som jag sa jag hoppas du lever upp till din egen standard men jag håller det för högst otroligt.

----------------

Yanke? Skämtar? Vad är roligt?

nja att dom som sitter här o tycker till och tycker att det är förjävligt beror ju bara på att det är en hope snorungar som har prövotiden kvar ;)

klart att hon inte tycker hon förtjänar det, hon valde ju att köra den hastigheten och ansåg väl inget allvarligt med det då..

Hades
2004-11-29, 00:14
Jag skiter väl fullständigt i om hon tycker att hon förtjänade det eller inte. Det jag verkligen stör mig på är ATT FOLK ORKAR BRY SIG OM HURVIDA KICKI DANIELSSON HAR KÖRKORT ELLER INTE.

Tabac
2004-11-29, 00:15
Under mina 11år av körkortsinnehavning har jag haft varning på körkortet i 4 och hade jag kört minsta för fort under dom åren hade jag blitt av mer körkortet och det var väl inte mycket mer med det.
Samma för tant Danielsson.

MacLeod
2004-11-29, 00:19
Du har väl inte körkort? =) (menat till MacLeod..missade quoten där)

och förövrigt så kan jag inte nog poängtera hur mycket jag avskyr Kikki D.

Jag tycker det är viktigare att man övningskör färdigt innan man ger sig på att ta kortet. Jag har övat i 8 år nu.

kal_erixon
2004-11-29, 11:54
Har jag opponerat mig mot tillämpningen av lagen? Jag sa att jag fattar varför hon känner som hon gör och jag är less på alla tomtar här som ska sitta och hacka på alla andra för att boosta sitt eget ego.

Retirera Fatalist?Det gör jag verkligen inte men vad vill du att jag ska fortsätta med? Att kalla dig ett pucko? Som jag sa jag hoppas du lever upp till din egen standard men jag håller det för högst otroligt.

----------------

Yanke? Skämtar? Vad är roligt?


är det ett orimligt krav att sånna som inte kan hålla sig i skinnet inte ska få vara i trafiken. har du barn? isf, tänk om dom blir ihjälkörd av henna för hon ska hämta sina egan ungar på dagis körandes rattfull. eller ännu värra hon var på väg till ett kalas.

jwzrd
2004-11-29, 12:09
Jag skiter väl fullständigt i om hon tycker att hon förtjänade det eller inte. Det jag verkligen stör mig på är ATT FOLK ORKAR BRY SIG OM HURVIDA KICKI DANIELSSON HAR KÖRKORT ELLER INTE.

Det skriver jag under på. Ingen verkar FATTA att det är väldigt enkelt att bara låta bli att läsa aftonbladet. Det finns två giltiga alternativ:

1) läs aftonbladet, odla ignorans, bli Garnax, MEN HÅLL FÖR FAN KÄFTEN
2) läs inte aftonbladet.

Grahn
2004-11-29, 12:11
är det ett orimligt krav att sånna som inte kan hålla sig i skinnet inte ska få vara i trafiken. har du barn? isf, tänk om dom blir ihjälkörd av henna för hon ska hämta sina egan ungar på dagis körandes rattfull. eller ännu värra hon var på väg till ett kalas.

Du menar att folk som kör 135kmh någon gång bör förlora kortet? Jobbigt det skulle bli bra få körkort i sverige.
Hon var inte rattfull, hon har ju förf ett alkolås i bilen.

--------------------

Jwzrd, amen.....

z_bumbi
2004-11-29, 12:23
Du menar att folk som kör 135kmh någon gång bör förlora kortet? Jobbigt det skulle bli bra få körkort i sverige.
Hon var inte rattfull, hon har ju förf ett alkolås i bilen.

--------------------

Jwzrd, amen.....

Åker jag dit för fortkörning och hamnar på prövotid så har jag ju valet att sumpa kortet eller åka lagligt, inte kommer jag att gnälla om jag förlorar kortet pga att jag är för dum för att fatta vad jag gör. Det går att köra lagligt om man anstränger sig lite och det är väl det som är meningen med den typen av villkorliga domar.
Jag förstår alltså inte heller vad hon gnäller om, även om jag inte heller förstår vad tråden gör här då det väl är ganska självklart att en artist som gnäller i en kvällstidning bränner mer hjärnceller hos läsaren än vad det tillför i bildning.

Grahn
2004-11-29, 12:28
Åker jag dit för fortkörning och hamnar på prövotid så har jag ju valet att sumpa kortet eller åka lagligt, inte kommer jag att gnälla om jag förlorar kortet pga att jag är för dum för att fatta vad jag gör. Det går att köra lagligt om man anstränger sig lite och det är väl det som är meningen med den typen av villkorliga domar.
Jag förstår alltså inte heller vad hon gnäller om, även om jag inte heller förstår vad tråden gör här då det väl är ganska självklart att en artist som gnäller i en kvällstidning bränner mer hjärnceller hos läsaren än vad det tillför i bildning.

Nej inte förstår jag varför hon får en artikel i AB om det men det får hon ju om allt, men jag fattar inte heller varför alla ska sitta och kasta dynga runt sig.

Klart det skulle kännas surt att förlora kortet vid den hastigheten, det är väl inte mer med det?

Diggler
2004-11-29, 13:12
Först rattfylla sedan fortkörning, solklart att man skall få draget körkort då. Sen om det har ett nyhetsvärde, och rätt att kasta skit eller bestrida i media är ju en annan historia, hon är väl knappast det enda fyllot som gjort trafikförseelser.

Fairing
2004-11-29, 13:29
Har man åkt dit för rattfylla så skall man fan inte ha körkort :insane:

stenis
2004-11-29, 13:38
kul o se hur alla hetsar upp sig över 135km/h på motvägen.. verkligen...

btw. hon va nykter, o då ska samma regler gälla för henne som för oss andra oavsett om hon tidigare kört rattfull eller icke..

mvh stenis

mini_Arnold
2004-11-29, 13:53
Hon har kört för fort innan, under alkoholpåverkan, fick sitt kort indraget och tiggde till sig ett nytt. Hon visste att reglerna sa att hon inte fick göra en enda miss.

Rätt ska vara rätt. Är man så trög och omogen för ett körkort som hon uppenbarligen är ska hon så klart inte ha ett körkort.

Edit: Och det gäller er alla andra också

*tråd låst*

Langster
2004-11-29, 14:26
Folk verkar tro att man har rätt till körkort och att ett indraget kort är en kränkning.

Man måste först förtjäna kortet och sen visa att man duger till att ha det resten av tiden man har det. Kicki har visat att hon inte klarar av att köra bil på ett vettigt sätt. Därför ska hon inte ha njåt körkort, så enkelt är det.

Jag tycker det är vår fulla rätt att bespotta henne då hon trots upprepade förseelser hävdar att hon FÖRTJÄNAR att ha körkort.

Yankeee
2004-11-29, 15:04
btw. hon va nykter, o då ska samma regler gälla för henne som för oss andra oavsett om hon tidigare kört rattfull eller icke..


Så du tycker att dömda pedofiler ska få jobba på dagis?

Grahn
2004-11-29, 15:13
Har man åkt dit för rattfylla så skall man fan inte ha körkort :insane:

Det håller jag med om, men att ge tillbaks det och sedan ta det för lite fortkörning är ju menlöst.....lika bra att sktia i allt med rehab och alkolås på engång och inte ge tillbaks det alls någonsin isf.

Mago
2004-11-29, 15:19
Så du tycker att dömda pedofiler ska få jobba på dagis?

Nej. Lite skillnad kanske..
Har du en gång i ditt liv snattat så ska du aldrig mer få gå in i en affär?

Yankeee
2004-11-29, 15:20
Nej. Lite skillnad kanske..
Har du en gång i ditt liv snattat så ska du aldrig mer få gå in i en affär?

Lite skillnad på snatta och rattfylla / pedofili?

Big_Vik
2004-11-29, 15:21
Kommentarer överflödiga. :rolleyes:

Vad fan är "kurran"?

Yankeee
2004-11-29, 15:24
Kommentarer överflödiga. :rolleyes:

Vad fan är "kurran"?

Arrest.

mini_Arnold
2004-11-29, 15:30
Det håller jag med om, men att ge tillbaks det och sedan ta det för lite fortkörning är ju menlöst.....lika bra att sktia i allt med rehab och alkolås på engång och inte ge tillbaks det alls någonsin isf.
Eller så håller man sig till lagen?

Sen så var det inte lite fortkörning.. 20km/h för fort kallar jag en rejäl fortkörning.

Grahn
2004-11-29, 15:31
Eller så håller man sig till lagen?

Sen så var det inte lite fortkörning.. 20km/h för fort kallar jag en rejäl fortkörning.

Kört mellan stockholm och Arlanda någon gång och noterat normalhastigheten?

Langster
2004-11-29, 15:33
Kört mellan stockholm och Arlanda någon gång och noterat normalhastigheten?Är det OK att ta steroider bara för att "de flesta" på mitt gym gör det? :rolleyes:

mini_Arnold
2004-11-29, 15:34
Kört mellan stockholm och Arlanda någon gång och noterat normalhastigheten?
Säkert samma här också men det skiter väl jag i?
Jag håller mig under 120km/h vilket som :)

Yankeee
2004-11-29, 15:34
Grahn: Bara för att "alla" gör något blir det inte minde olagligt.

Grahn
2004-11-29, 15:37
Boffen, tja det är ju bra iofs :) men det är ju iaf en indikation på att brottet kanske inte är superallvarligt.

Yankee, nu pratade vi väl iofs inte om lagen utan om hur hon känner sig när AB ringer upp och vill ha en fet story.
Men iaf så skiljer sig sveriges hastighetebegränsningar rätt ordentligt mot vad svenskar tycker är en lämplig hastighet och lagen kan ifrågasättas. Men det är ett annat ämne och en annan fråga.

Yankeee
2004-11-29, 15:39
Yankee, nu pratade vi väl iofs inte om lagen utan om hur hon känner sig när AB ringer upp och vill ha en fet story.
Men iaf så skiljer sig sveriges hastighetebegränsningar rätt ordentligt mot vad svenskar tycker är en lämplig hastighet och lagen kan ifrågasättas. Men det är ett annat ämne och en annan fråga.

Anyway. Hon ju tillbaka kortet på det villkortet att om hon gjorde minsta fel så skulle det ryka. Hur kan hon då tycka att det är orättvist? Hon skulle inte ens ha haft något körkort alls, egentligen.

Grahn
2004-11-29, 15:46
Anyway. Hon ju tillbaka kortet på det villkortet att om hon gjorde minsta fel så skulle det ryka. Hur kan hon då tycka att det är orättvist? Hon skulle inte ens ha haft något körkort alls, egentligen.

Jag tycker rattfyllerister ska bli av med kortet snabbt och utan krusiduller.
MEN har vi väl rahabiliterat dem och de har börjat uppföra sig så att ta kortet pga en lite fortkörning på en motorväg så fattar jag om de känner sig rätt orättvist behandlade.

Yankeee
2004-11-29, 15:51
Jag tycker rattfyllerister ska bli av med kortet snabbt och utan krusiduller.
MEN har vi väl rahabiliterat dem och de har börjat uppföra sig så att ta kortet pga en lite fortkörning på en motorväg så fattar jag om de känner sig rätt orättvist behandlade.

Nja, de har ju fått sin chans. Och tydligen så är deras körkort inte speciellt viktigt för dem eftersom att de inte klarar att hålla de simplaste av regler. Regelbrott som regelbrott, de uppfyllde inte sin del av avtalet, varför ska andra sidan uppfylla sin del?

Diggler
2004-11-29, 15:56
Hur kan man försvara trafikbrott? :confused:

Grahn
2004-11-29, 15:56
Nja, de har ju fått sin chans. Och tydligen så är deras körkort inte speciellt viktigt för dem eftersom att de inte klarar att hålla de simplaste av regler. Regelbrott som regelbrott, de uppfyllde inte sin del av avtalet, varför ska andra sidan uppfylla sin del?

Tja orkar itne debattera lagen här då det inte var anledningen till att jag opponerade mig. Fattar man inte att de känner sig felfördelade så har man kanske lite brist på empati.
Rätt eller fel så skulle det kännas rätt trist.

Och poängen var huruvuida det är rätt eller fel att dra upp skiten här bara för att sitta och kasta skit. Tråkigt nog verkar några tycka att det är jätteroligt eftersom det knappt går en dag utan en ny artikel från den heliga skriften AB som ligger som grund får bespottning av icke närvarande individer.

z_bumbi
2004-11-29, 17:37
Yankee, nu pratade vi väl iofs inte om lagen utan om hur hon känner sig när AB ringer upp och vill ha en fet story.

Eller när hon ringde upp AB. :angel:

kal_erixon
2004-11-29, 18:16
hur fan kan detta stå på löpet på både(?) exp. och aft. ??
va finns de för idioter lösa i samhället? borde stå en vårdare vid tidningsställen och gripa alla som ser ut att köpa tidningen pga löpet. :devil:

Mago
2004-11-29, 18:38
Alla som laddat hem en mp3:a eller dyl. på olagligt vis ska åka i finkan!
NAKCSKÅTT! :insane:
Fatalist, Yankeee.. sånt sysslar inte ni med väl?

Tricklev
2004-11-29, 18:41
Alla som laddat hem en mp3:a eller dyl. på olagligt vis ska åka i finkan!
NAKCSKÅTT! :insane:
Fatalist, Yankeee.. sånt sysslar inte ni med väl?

Vill ändå påpeka att du riskerar ingens liv när du tankar ner musik, dock när du kör full/för fort.

Yankeee
2004-11-29, 18:41
Alla som laddat hem en mp3:a eller dyl. på olagligt vis ska åka i finkan!
NAKCSKÅTT! :insane:
Fatalist, Yankeee.. sånt sysslar inte ni med väl?

Orka med dagisargument.
Vad har det med detta att göra?
Åker man dit för något så tar man konsekvenserna, svårt att förstå?

kal_erixon
2004-11-29, 18:42
om musikbolagen inte var så giriga skulle vi inte behöva stjälva från de rika och ge till de "behövande" :angel:

ölobrännvin
2004-11-29, 18:55
Det är fullt möjligt att köra lagligt och ändå komma fram, tro det eller ej men det gör jag..... Men jag bryter andra lagar varje dag som fildelning gå mot rött eller cykla utan lyse fast jag är medveten om att jag kan åka fast och då får jag väl ta det inte fan ringer jag till aftonbladet och beklagar mej....

Bjorne
2004-11-29, 19:15
Det är fullt möjligt att köra lagligt och ändå komma fram, tro det eller ej men det gör jag..... Men jag bryter andra lagar varje dag som fildelning gå mot rött eller cykla utan lyse fast jag är medveten om att jag kan åka fast och då får jag väl ta det inte fan ringer jag till aftonbladet och beklagar mej....Det där är väl bara kriminellt, inte illegalt?

Callister
2004-11-29, 19:25
Hon fick ju kicken från sitt jobb också - läste jag nyss... :D :angel:

Tricklev
2004-11-29, 19:33
Det där är väl bara kriminellt, inte illegalt?


Vad är skillnaden? :confused:

Trance
2004-11-29, 19:35
Det är fullt möjligt att köra lagligt och ändå komma fram, tro det eller ej men det gör jag..... Men jag bryter andra lagar varje dag som fildelning gå mot rött eller cykla utan lyse fast jag är medveten om att jag kan åka fast och då får jag väl ta det inte fan ringer jag till aftonbladet och beklagar mej....

Gjorde hon det?

Mago
2004-11-29, 19:41
Vill ändå påpeka att du riskerar ingens liv när du tankar ner musik, dock när du kör full/för fort.

Och jag vill påpeka att det är hårdare straff på att tanka musik än att köra i 135km/h på en 110-väg.

Tricklev
2004-11-29, 19:57
Och jag vill påpeka att det är hårdare straff på att tanka musik än att köra i 135km/h på en 110-väg.

Beror väll på hur mycket musik? :) Eller är det grovare böter på att tanka ner en låt på internet? Är väll inte ens förbjudet än om jag minns rätt.

Så vad väger tyngst? hur starkt straffet är eller om du riskerar någon annans liv?

Mago
2004-11-29, 20:55
Beror väll på hur mycket musik? :) Eller är det grovare böter på att tanka ner en låt på internet? Är väll inte ens förbjudet än om jag minns rätt.

Så vad väger tyngst? hur starkt straffet är eller om du riskerar någon annans liv?

Fast jag tycke inte man riskerar någon annans liv för man kör i 135km/h på motorvägen.

Garnax
2004-11-29, 20:59
laste det pa aftonbladet så jag trodde inte det var sant utan påhitt som allt annat tydligen är.

Helt rätt, den kärringen som om och om igen talat ut om sina problem och hur hon kommer tillbaka och nu dessutom gör reklam för vägverkets alkolås reklam.

mini_Arnold
2004-11-29, 21:38
Fast jag tycke inte man riskerar någon annans liv för man kör i 135km/h på motorvägen.
Vanliga bildäck klarar bara av hastigheter upp till 110km/h sen släpper greppet en aning.
men jag vet inte vad hon hade för bil eller däck så mer säger jag inte om den saken.

Fortkörning medför alltid en onödig risk i trafiken oavsett var.

Bjorne
2004-11-29, 21:42
Hon fick ju kicken från sitt jobb också - läste jag nyss... :D :angel:Helt underbart! :) (vågar du inte posta en till AB-tråd på Nh? :D
Vad är skillnaden? :confused:Svårt att förklara då jag inte är säker på saken. Det är bara illegalt ifall det finns paragraf i lagboken som säger att det är olagligt. Att ex gå mot rödgubbe är inte illegalt, men det är kriminellt. Du kan inte få böter för det, men polisen kan gripa dig. Aja, som sagt är inte säker på saken, någon annan kan kanske utveckla?

Metal_boy_
2004-11-30, 00:35
Helt underbart! :) (vågar du inte posta en till AB-tråd på Nh? :D
Svårt att förklara då jag inte är säker på saken. Det är bara illegalt ifall det finns paragraf i lagboken som säger att det är olagligt. Att ex gå mot rödgubbe är inte illegalt, men det är kriminellt. Du kan inte få böter för det, men polisen kan gripa dig. Aja, som sagt är inte säker på saken, någon annan kan kanske utveckla?

Du går numer mot röd gubbe på egen risk

Bjorne
2004-11-30, 00:55
Du går numer mot röd gubbe på egen riskMen det är (väl) fortfarande kriminellt.

Grahn
2004-11-30, 01:11
Eller när hon ringde upp AB. :angel:

Så kan det vara med, men att hon är patetisk var väl redan etablerat som faktum? ;)

Callister
2004-11-30, 09:08
Helt underbart! :) (vågar du inte posta en till AB-tråd på Nh? :D
Svårt att förklara då jag inte är säker på saken. Det är bara illegalt ifall det finns paragraf i lagboken som säger att det är olagligt. Att ex gå mot rödgubbe är inte illegalt, men det är kriminellt. Du kan inte få böter för det, men polisen kan gripa dig. Aja, som sagt är inte säker på saken, någon annan kan kanske utveckla?
Nae så intressant var det inte - hittar nåt mer passande snart. :angel:

Tabac
2004-11-30, 13:59
Vanliga bildäck klarar bara av hastigheter upp till 110km/h sen släpper greppet en aning.
men jag vet inte vad hon hade för bil eller däck så mer säger jag inte om den saken.

Fortkörning medför alltid en onödig risk i trafiken oavsett var.

Heh. Skicka gärna en länk vart du sett detta.
Ska vi snacka köra fort eller inte så kan vi ju lika gärna gå på Claes Tingvalls argument.
Han vill ha 70km/h på alla vägar förutom alla vägar vi har 50km/h på nu. Dom ska det vara 30km/h på.

Ska man hård dra det så kan vi ju åka 30 överallt för då är risken att nån dör så liten.

Jag kör oftast en skvätt för fort och ibland en hel del för fort.
Det gör jag för att jag tycker om att köra bil och när man kör långt så uppmuntrar högre farter till mer aktiv bilkörning och jag slipper somna framför ratten om jag är trött.

Kan ju säga som så att den faran jag utgör är bara en bråkdel av vad kepsgubbe 32435 gör när han ligger på 70km/h på 90 väg för att det är "säkrare" då.

Bingo
2004-11-30, 14:21
Vanliga bildäck klarar bara av hastigheter upp till 110km/h sen släpper greppet en aning.
men jag vet inte vad hon hade för bil eller däck så mer säger jag inte om den saken.

Fortkörning medför alltid en onödig risk i trafiken oavsett var.Haha, fan vad festligt att däcken släpper en aning, bara så där, när man passerar just 110 km/h :D

boFFen, du som verkar veta, hur mycket större är den livsfara man utsätter en annan medborgare för när man kör i etthundratjugo jämfört med när man kör i etthundratio på motorväg? Är det som med däcken en aning eller är det mer än en aning?

mini_Arnold
2004-11-30, 14:45
Heh. Skicka gärna en länk vart du sett detta.
Ska vi snacka köra fort eller inte så kan vi ju lika gärna gå på Claes Tingvalls argument.
Han vill ha 70km/h på alla vägar förutom alla vägar vi har 50km/h på nu. Dom ska det vara 30km/h på.

Ska man hård dra det så kan vi ju åka 30 överallt för då är risken att nån dör så liten.

Jag kör oftast en skvätt för fort och ibland en hel del för fort.
Det gör jag för att jag tycker om att köra bil och när man kör långt så uppmuntrar högre farter till mer aktiv bilkörning och jag slipper somna framför ratten om jag är trött.

Kan ju säga som så att den faran jag utgör är bara en bråkdel av vad kepsgubbe 32435 gör när han ligger på 70km/h på 90 väg för att det är "säkrare" då.

Jag är ingen riskanalytiker så det går jag inte in på. Förstår bara inte behovet av att köra för fort. (onödigt för fort då)
30 väg=30
50väg=55(beror på trafiken)
70väg=80
90väg=95
110väg=120
brukar bli dem hastigheterna jag håller, om det går förstås.

Ang bildäck: Det gick jag höra av en erfaren bilmekaniker, och då gälle det iof sig bara mina små fjuttedäck till corollan (155/70-13") Jag vet att ju bredare däck desto bätte väghållning.
Men som sagt ingen vet vad hon körde för bil.
Men risken finns att hon körde en bil med smala däck.

mini_Arnold
2004-11-30, 14:49
Haha, fan vad festligt att däcken släpper en aning, bara så där, när man passerar just 110 km/h :D

boFFen, du som verkar veta, hur mycket större är den livsfara man utsätter en annan medborgare för när man kör i etthundratjugo jämfört med när man kör i etthundratio på motorväg? Är det som med däcken en aning eller är det mer än en aning?
Bromssträckan blir längre om man håller 130km/h än om man håller 120km/h. Men det visste du nog redan ;)

Håller bara 120 om det inte är för mycket trafik och enbart på raksträckor, faktiskt.

Tricklev
2004-11-30, 14:50
Du går numer mot röd gubbe på egen risk

Joo, men det är nog inte skoj för personen som kör på en heller.

Köttbullen
2004-11-30, 15:38
hon har missbrukat makten som vara en idiot

Bingo
2004-11-30, 17:21
Bromssträckan blir längre om man håller 130km/h än om man håller 120km/h. Men det visste du nog redan ;)

Håller bara 120 om det inte är för mycket trafik och enbart på raksträckor, faktiskt.Det där om bromssträckan ante mig ;)

Men att däcken skulle vara så otroligt dåliga att de i princip blir mindre säkra i 110 km har jag lite svårare att smälta. Varje däck är märkt med en bokstav som visar vilken fart det är godkänt för och någon bokstav som går ner till 110 km/h tror jag inte att det finns. Att de drivande däcken slirar lite mot underlaget när man kommer upp i lite fart stämmer (pga att de sas slåss mot luftmotståndet) men det är inget man märker när man kör och definitivt inget som påverkar trafiksäkerheten. Exakt hur mycket snabbare däcket snurrar vet jag inte men jag har stött på påståendet att i 300 km/h skall däcket snurra 10% fortare. Det är dock inget jag tror på eftersom en så stor skillnad borde kännas mycket tydligt när man kör, vilket jag aldrig gjort.

Om du trots allt tror på din mekaniker, varför kör du med sådana däck? Ett däck som inte är säkert i 110 är heller inte bra i 90 eller 100. Det är trafikfarligt helt enkelt. Betydligt mer trafikfarligt än att köra 135 på motorväg om du frågar mig. Ansvaret mot medtrafikanterna är inte begränsat till att man skall hålla sig till hastighetsgränserna.

mini_Arnold
2004-11-30, 17:28
Det där om bromssträckan ante mig ;)

Men att däcken skulle vara så otroligt dåliga att de i princip blir mindre säkra i 110 km har jag lite svårare att smälta. Varje däck är märkt med en bokstav som visar vilken fart det är godkänt för och någon bokstav som går ner till 110 km/h tror jag inte att det finns. Att de drivande däcken slirar lite mot underlaget när man kommer upp i lite fart stämmer (pga att de sas slåss mot luftmotståndet) men det är inget man märker när man kör och definitivt inget som påverkar trafiksäkerheten. Exakt hur mycket snabbare däcket snurrar vet jag inte men jag har stött på påståendet att i 300 km/h skall däcket snurra 10% fortare. Det är dock inget jag tror på eftersom en så stor skillnad borde kännas mycket tydligt när man kör, vilket jag aldrig gjort.

Om du trots allt tror på din mekaniker, varför kör du med sådana däck? Ett däck som inte är säkert i 110 är heller inte bra i 90 eller 100. Det är trafikfarligt helt enkelt. Betydligt mer trafikfarligt än att köra 135 på motorväg om du frågar mig. Ansvaret mot medtrafikanterna är inte begränsat till att man skall hålla sig till hastighetsgränserna.

Jag skrev erfaren mekaniker men menade pensionerad.. du får ju läsa mellan raderna :D

Du har rätt, jag litar inte på det han säger för jag känner samma grepp i 150 också, men för ett tag verkade jag veta vad fan jag snackade om.. :)

Cilia
2004-11-30, 17:47
Hennes största problem är väl att hon har svårt att ta ansvar för sina handlingar vilket är en symptom som alkoholister har. Att erkänna sin skuld eller sin del i vad som har hänt. Det är alltid lättare att skylla på någon annan eller på omständigheter omkringen.

Själv kör jag alltid för fort (utom på 30-sträckor där jag verkligen försöker hålla hastigheten). Det är ingenting jag är stolt över men det är mitt sätt och mtt beteende men det är mitt ansvar. Jag kan inte skylla det på någon annan. Brukar dock försöka att inte köra över 140 på motorvägar och 80 på 50 vägar.

Jag har kännat ihop till mer än en fortkörningsbot och även varit uppe i hastigheter då mitt körkort eg borde ha rykt. Jag har dock haft turen att aldrig åkt dit men om jag skulle göra det så kan jag ju inte göra annat än ta det straff som jag får.

Kickis har fortfarande klassiska missbruksproblem även om hon är nykter. Det är hennes största problem som hon skulle behöva ta tag i. Sedan förtjänar hon väl inte detta mer för att hon är fet som någon skrev iofs inte direkt men med en indirekt syftning.

Tolkia
2004-11-30, 23:12
Hon förtjänade att bli av med körkortet. Precis om alla andra som kör 135 på 110-väg. När det synintryck som landar på näthinnan som "110" har omtolkats till "135" när det når hjärnbarken har man en neurologiskt defekt av en svårighetsgrad som gör en tämligen olämplig att framföra fordon av något slag - bil, moped, cykel ... faktum är att man nog för sitt eget bästa bör hålla sig inomhus så mycket som möjligt.

Cilia
2004-12-01, 07:52
*skrattar*
jävlar vad tomt det kommer att bli på våra vägar Tolkia.

mini_Arnold
2004-12-01, 08:36
*skrattar*
jävlar vad tomt det kommer att bli på våra vägar Tolkia.
Såna som du borde inte ens ha körkort.
Sen finns det faktiskt dom som kör ordentligt i trafiken också.
Så helt tomt skulle det inte bli

Cilia
2004-12-01, 16:31
Såna som du borde inte ens ha körkort.
Sen finns det faktiskt dom som kör ordentligt i trafiken också.
Så helt tomt skulle det inte bli

Jag kan delvis hålla med dig men jag ligger inte på och stressar andra. Men jag håller det tempot som är i Stockholmstrafiken och den håller sällan den lagliga hastigheten.

När jag kör landsväg och det inte är natt och tomt så kör jag iofs för fort men jag ser till att aldrig ligga och köra snabbast utan oftast i det normala tempot som hålls på vägaran.

Min erfarenhet är att det är väldigt få som håller den lagliga hastigheten. Men det kan säkert skilja i mindre städer.

jwzrd
2004-12-01, 16:42
Orka med dagisargument.
Vad har det med detta att göra?
Åker man dit för något så tar man konsekvenserna, svårt att förstå?

Och framförallt spelar det fan ingen roll hur duktig man tycker man är i övrigt.

Yankeee
2004-12-01, 16:48
Och framförallt spelar det fan ingen roll hur duktig man tycker man är i övrigt.

Ska det föreställa någon form av peak till mig eller är det ett tillägg?