handdator

Visa fullständig version : Grovs Träningsdagbok


Grov
2004-11-28, 14:56
Jaha då tänkte man börja föra lite träningsdagbok här på forumet, har tränat en del till och från. Då dygnet inte har så många timmar som man vill, så har träningen dessvärre fått stiga åt sidan en del :cool:

Men nu har jag satt igång igen och träna lite, dock bara 3pass i veckan så det får gå sakta men säkert iaf. Har dock fått tag i en träningspolare med, som har ungefär samma mål med träningen som mig, lägga på sig massa, samt ta bort en hel del överskott...

Så nu tänkte jag börja skriva ner här mina övningar och resultat från varje pass för min egen skull.. och se om det går upp eller ner, hoppas dock det skall gå bättre då jag har en som kan agera "passare" samt skrika på mig att ta i gasa tills det rasa :whipped:

Tänkte till en början köra

dag 1 Axlar, Bröst
vila
dag2 Armar biceps triceps
vila
dag 3 rygg fram+baksida ben+vader
vila
etc.

Imorrn måndag startar jag med Axlar och bröst, skriver imorrn hur det gick och vilka vikter man körde på samt övningar.

Grov
2004-11-29, 12:55
Måndag 29/11

Bröst&Axlar

Uppvärmning 10min på gå och stav maskin.
Axlar:

Sittande hantelpressar
8reps 2set 37kg

Stående kryssdrag i cablecrossen
8reps 2set 25kg

Raka hantellyft framåt
8reps 2set 15kg

Bröst:

Bänkpress
4reps 2set 140kg
3pres 1set 145kg

Snedbänk i smithmaskin modell större
6reps 2set 105kg
4reps 1set 105kg

Flyes stående på knä på bänk 80grader i cablecross
8reps 3set 35kg

Tid med träningspartner ca 70min.

vätska 1½liter vatten

Bör poängteras att jag värmer alltid upp med en vikt inför varje övning 8-12resp.

blunder
2004-11-29, 14:14
Ser bra ut grabben! Du är fortfarande jädrigt stark fast du har haft uppehåll! Keep up the goodwork! :bpump:

Grov
2004-11-29, 14:17
Ser bra ut grabben! Du är fortfarande jädrigt stark fast du har haft uppehåll! Keep up the goodwork! :bpump:


Tackar tackar, ja det kommer tillbaka sakta men säkert lite till massa och sedan bort med för mycket av det goda, är ju ett tag kvar till beach 2005 :angel: *ironi*

Grov
2004-12-01, 13:01
Måndag 29/11

Bröst&Axlar

Uppvärmning 10min på gå och stav maskin.
Axlar:

Sittande hantelpressar
8reps 2set 37kg

Stående kryssdrag i cablecrossen
8reps 2set 25kg

Raka hantellyft framåt
8reps 2set 15kg

Bröst:

Bänkpress
4reps 2set 140kg
3pres 1set 145kg

Snedbänk i smithmaskin modell större
6reps 2set 105kg
4reps 1set 105kg

Flyes stående på knä på bänk 80grader i cablecross
8reps 3set 35kg

Tid med träningspartner ca 70min.

vätska 1½liter vatten

Bör poängteras att jag värmer alltid upp med en vikt inför varje övning 8-12resp.

Onsdag 1/12

Armar

Biceps:

Scott-curl
2set 8reps 50kg

Stående drag nerifrån i cablecrossen
2set 7reps 50kg i varje trissa

Hammercurl med rep stående
2set 8reps 35kg

Triceps:

Liggande på bänk press mot pannan med e-z stång
3set 8reps 50kg lätt

Push-Down med rak stång
3set 8reps 50kg tungt

Stående med en hantel bakom nacken
3set 8reps 22kg hantel sista setet var TUNGT

Tid ca 70 min inkl uppvärmning

Sedvanlig 10min uppvärming på treadmillen

vätska 1½liter vatten

efter träningen 250ml gainomax

Grov
2005-03-07, 18:47
Måste skriva in mina pb idag i bröst eller då framförallt bänkpress.

Har nu först efter ett bra tag kommit tillbaka i de vikter jag tränade på för typ 2½-3½år sedan, det kändes bra att för en gångs skull börja öka ist för att jaga ikapp till tidigare vikter. Bör poängteras att jag i dagsläget "bara" tränar en muskelgrupp en gång per vecka och jag idag ligger på 3pass/veckan i styrka. Mot tidigare 5pass/veckan.

Nu till saken, jag tränar alltid axlar och bröst samma pass och i 9av 10
fall tränar jag axlar först och sedan bröst, nångång ibland slänger jag dock in bröst först för att se vilken skillnad det är när man har fulla energidepår samt när man är "fräsch" i axlarna först.

Jag gjorde iaf idag

150*4 i 3set det kändes fin fint det var 100%kontrollerade lyft och ja när jag lyfter pga min rygg så är allt från skuldror till röven slickad i bänken haha.

jag är nöjd siktar mot 1*180 till årskiftet iaf :devil: :whipped:

over and out... :laugh: