handdator

Visa fullständig version : VA FAN GUBBAR brottnig


Brenner
2004-11-27, 00:40
Jag ska börja i brottnig i februari nån som redan går i det?
Det måste jue vara en grym sport att kombinera styrketränig eler bodybuilding med! :cool:

abjorn
2004-11-27, 00:44
Var med på 1 brottningsträning. Skadade ena ledbandet i knät. Enormt jobbig var det iaf. Och det här var på den tiden jag spelade hockey så kondition hade jag så det räckte.

Tomten
2004-11-27, 00:55
Jag ska börja i brottnig i februari nån som redan går i det?
Det måste jue vara en grym sport att kombinera styrketränig eler bodybuilding med! :cool:

själv håller jag på med Goshindo.

http://www.goshindo.com/

Det kan väl knappast jämföras med brottning, men jag tycker det är en väldigt allsidig kampsport.

High1ander
2004-11-27, 02:15
Jag brottades för ett par år sen... kommer ihåg att en "lätt" brottarträning fick 3 fotbollskillar att spy då ett fotbollslag körde brottarträning som styrke/konditions-träning...

Bör ju vara skillnad mellan klubbar, men vi hade väldigt mycket armhävningar och övningar där man har varandra som vikter...

var kul att väga 63 kilo o slänga upp en fet svettig snubbe på 105 kilo och köra ben/vad-träning med honom på axlarna...

Bästa var att vi på vårt ställe körde "styrketräningspassen" med att spela fotboll 30 min, blev det mål = 10 armhävningar, blev det tunnel på en = 10 armhävningar... var sällan man gjorde mindre än 100 armhävningar (inte alla på samma gång dock), fast på den här tiden klara jag av 100 armhävningar :)
Armarna är döda efter ett brottarpass...
Kommer ihåg att jag svetta ur mig ca 2 liter (2 kilo) på ett pass på ca 1 timme 30 min... detta för man väger sig alltid före/efter träningen.

mr ruhl
2004-11-27, 08:18
har inte brottats själv men har några polare som brottas på hög nivå och kombinerar styrke med brottningen, kan ju påpeka att en av dom är riktigt grov och stark, så nog verkar det gå att kombinera bra..

Zakath
2004-11-27, 11:50
Det kanske inte är så lyckat att kombinera just BB, då man inte direkt tränar för funktionalitet i den "sporten". Men styrketräning är ju ett måste!

Fast hade inte du provat brottning, ändrat dig?

Brenner
2004-11-27, 12:02
Det kanske inte är så lyckat att kombinera just BB, då man inte direkt tränar för funktionalitet i den "sporten". Men styrketräning är ju ett måste!

Fast hade inte du provat brottning, ändrat dig?

Det är så här att efter min knä operation får jag varken hoppa längre eller sparkas som vi gör i kravmaga, så jag frågade dr om jag kunde gå i brottning eventullet och det gick bra så att det är så det får bli! Jag ska börja på öis där vid vallhalla!

Zakath
2004-11-27, 12:09
Det är så här att efter min knä operation får jag varken hoppa längre eller sparkas som vi gör i kravmaga, så jag frågade dr om jag kunde gå i brottning eventullet och det gick bra så att det är så det får bli! Jag ska börja på öis där vid vallhalla!



Aha, så du fick operera knät igen? Gick det bra?
Ta det bara lugnt med brottningen så du inte pajar axeln..
Lycka till!

King Grub
2004-11-27, 12:43
Jag känner ett par brottare strax under elitnivån, och mer vältränade får man leta efter.