handdator

Visa fullständig version : Rosengård i Fox News.....


Jet
2004-11-26, 20:06
Så tolkar de det hela...

http://www.foxnews.com/video2/player.html?112404/fr_harrigan_112404&FOX_Report&Eurabia%3A%20Scandinavian%20Strain&acc&Special%20Series&13&wvx-300

Pudzianovski
2004-11-26, 20:12
Haha...det var väl vinklat o fint.

:D

påven
2004-11-26, 20:33
varför laddar inte filmen? funkar det för er andra?

Trance
2004-11-26, 21:14
Vad var det som var fel?

Jag ser väl att de har en rätt stor poäng i det reportaget, även om avsikten är förmodligen att få tittarna att ogilla muslimer osv så anser jag att de har rätt i det mesta.

Men eftersom jag sade det så måste jag vara, nazist, rasist, pedofil, nekrofil, våldtäktsman, mördare, galning osv,

Droog
2004-11-26, 21:20
Fy på dig Trance, säga så om Sveriges största tillgång! :rolleyes: Din otäcking!

Pdaddy
2004-11-26, 21:23
Heheh, FETT.. Stoppa invandringen :thumbup:

M

Pez
2004-11-26, 21:50
Som nån skrev på pb.. det är väl troligtvis tänkt som Republikanska partiets/vita husets svar på Bin ladins prat om Sverige som en väl fungerande trevlig demokrati.

Froddan
2004-11-26, 22:23
Heheh, FETT.. Stoppa invandringen :thumbup:

MDå tycker jag du personligen skall förklara för dom som flyr tortyr eller krig varför de inte ska få skydd i Sverige.

Anhöriginvandringen, arbetskraftsinvandring och ekonomiska flyktingar kan måhända kritiseras. Men _aldrig_ riktiga flyktingar. Så generalisera inte på det viset, jag blir nästan lite arg då.

Pdaddy
2004-11-26, 22:43
Då tycker jag du personligen skall förklara för dom som flyr tortyr eller krig varför de inte ska få skydd i Sverige.

Anhöriginvandringen, arbetskraftsinvandring och ekonomiska flyktingar kan måhända kritiseras. Men _aldrig_ riktiga flyktingar. Så generalisera inte på det viset, jag blir nästan lite arg då.

Du haja inte Ironin i de hela va :smokin:

M

-squat-
2004-11-26, 22:48
sjukt!

varför beteer sig folk så? kasta sten på brandmän? dem är som apor! :smash:

påven
2004-11-26, 22:50
sjukt!

varför beteer sig folk så? kasta sten på brandmän? dem är som apor! :smash:
EDITED: Inget rassesnack här. Tack! //Pez

mini_Arnold
2004-11-26, 22:55
Efterblivna cepebarn! Brandmännen borde ha duschat ner dem med vattenkanonen!
Jag är inte rasist. Hade det varit riktiga svenssons hade jag varit exakt lika arg!

mystic[-_-]
2004-11-26, 22:59
Trance speciellt nekrofil :D

Kasta sten på branmän herregud vilka apor

Pez
2004-11-26, 23:35
Jag vill inte se nåt degenererat, efterblivet rassesnack här. Tack.
Tänk på detta som en liten headsup innan ni får en varning bitchslappad över truten. :)

Trance
2004-11-27, 00:35
Pez. Håller fullständigt med.

Att kalla folk för apor är helt onödigt för jag skulle lätt se att folk skulle reagera liknande i en omvänd situation. Men något är väldigt fel med flyktingpolitiken om det får gå så långt.

Att stoppa invandringen är ju ett väldigt dumt förslag, den behövs för Sveriges tillväxt samt jag ser det som en självklarhet att hjälpa folk som flyr från krig osv.

Men detta betyder inte att man inte kan ha hårdare lagar vid gränsen och satsa pengar så inte det skall ta 5-6 år innan en familj blir avisad.

Mindek
2004-11-27, 00:47
Att stoppa invandringen är ju ett väldigt dumt förslag, den behövs för Sveriges tillväxt


Tillväxtpotentialen inom socialsektorn och fängelseindustrin ska inte underskattas :laugh:

Jense
2004-11-27, 00:51
att kalla dom för apor är väl inte mer än rätt. apor kastar faktiskt sten. människor talar, eller möjligen skjuter med en pistol

Tomten
2004-11-27, 00:51
men hallå, det där var ju inte lite vinklat. Den där mosken i slutet brann väl ner typ '99? :D

Visst finns det väl ghetton i sverige med mycket invandrare, men det är knappast enbart invandrarnas fel, svenska staten lär ju ha *lite* att bestämma om. Fox News får det att se ut som om hela södra sverige är ett brinnande inferno där alla invandrare springer omkring halv-nakna i stora klungor och skriker och river sönder städerna.

Fangface
2004-11-27, 01:29
Skrämmande.... :(

Metal_boy_
2004-11-27, 01:29
att kalla dom för apor är väl inte mer än rätt. apor kastar faktiskt sten. människor talar, eller möjligen skjuter med en pistol


apor kastar bajskorvar :D

Metal_boy_
2004-11-27, 01:32
Att stoppa invandringen är ju ett väldigt dumt förslag, den behövs för Sveriges tillväxt


:laugh: ja vilken nytta den gjort :rolleyes: till en liten del kanske men jag tror inte till störst tyvärr..inte på de sättet sverige bara tar in o buntar ihop alla för att ha ett vackert ansikte utåt sätt i världen....

Göran person snor åt sig en chokladkaka och gömmer bakom ryggen och ler...jävla fettopolitiker

Yankeee
2004-11-27, 01:41
Göran person snor åt sig en chokladkaka och gömmer bakom ryggen och ler...jävla fettopolitiker

Du är bara avundsjuk för att han har lyckats och inte du.

Metal_boy_
2004-11-27, 01:44
Du är bara avundsjuk för att han har lyckats och inte du.


avundsjuk på honom?Svar: nej

om jag har lyckats? Svar: jo jag har lyckats blivit fet precis som honom, men jag får inte riktigt till det där fula flinet ;)

Metal_boy_
2004-11-27, 01:50
för att han har lyckats och inte du.

BTW: källa tack, vart har du hittat info om mig?

Man and Machine
2004-11-27, 01:50
Nån som kan tala om varför i helvete man kastar sten på brandmän och hotar ambulanspersonal?

Jense
2004-11-27, 01:50
Nån som kan tala om varför i helvete man kastar sten på brandmän och hotar ambulanspersonal?


För att man är rasist och missanpassad.

Yankeee
2004-11-27, 01:52
BTW: källa tack, vart har du hittat info om mig?

http://www.norrkoping.se

Metal_boy_
2004-11-27, 01:59
http://www.norrkoping.se


lite mer specifikt tack!

kan du inget annat än att komentera folk och dömma folk du inte vet vilka dom är och som inte har nått som helst med tråden att göra så kan du lika gärna hålla käften!

Yankeee
2004-11-27, 02:01
lite mer specifikt tack

http://www.norrkoping.se/familj/bistand.xml

Metal_boy_
2004-11-27, 02:03
http://www.norrkoping.se/familj/bistand.xml

nu lever jag på försörjningsstöd också det va något nytt..och vart är texten om mig personligen?

Yankeee
2004-11-27, 02:03
kan du inget annat än att komentera folk och dömma folk du inte vet vilka dom är och som inte har nått som helst med tråden att göra så kan du lika gärna hålla käften!

Tare lite lugnt, jag skämtar bara byxan med dig.

Metal_boy_
2004-11-27, 02:07
Tare lite lugnt, jag skämtar bara byxan med dig.

bra...de va det jag ville ha fram i fall det va så :D har lite kort stubin..eller lite rätt så mycket kort stubin hehe here u go Junkeeeeeee http://www.junk.com hittade lite delar från dig me ;)

Metal_boy_
2004-11-27, 02:10
För att man är rasist och missanpassad.

är det rasister som kastat sten menar du eller? nog för att brandmännen kan bli lite rökiga och sotiga i ansiktet men så dumma är väl inte rassarna att dom då tror att det är en hope etioper?? :confused:

Überbiffen
2004-11-27, 02:35
Hehe boFFen nu är vårt hood placerat på kartan. DOH !

Fangface
2004-11-27, 03:36
är det rasister som kastat sten menar du eller? nog för att brandmännen kan bli lite rökiga och sotiga i ansiktet men så dumma är väl inte rassarna att dom då tror att det är en hope etioper?? :confused:

Nej, det är ju brandmännen som är rasister...
Svennar = rasister, ju... :rolleyes:

Pez
2004-11-27, 04:06
är det rasister som kastat sten menar du eller? nog för att brandmännen kan bli lite rökiga och sotiga i ansiktet men så dumma är väl inte rassarna att dom då tror att det är en hope etioper?? :confused:

Tänk ett steg längre nu Metal för i hel...

Rasism är inte något som "vita" uteslutande utsätter "färgade" för, det är bara så att "vita" varit väldigt duktiga på det genom åren.
Det är lika mycket "rasism" när en "färgad" person använder ras som ett slagträ mot en "vit" person som den omvända situationen.

Men i detta fallet med Rosengård är det inte "rasism" det är frågan om, utan snarare "rasismens kusin" - "främlingsfientlighet", avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar.

Fatalist
2004-11-27, 05:20
Pez. Håller fullständigt med.

Att kalla folk för apor är helt onödigt för jag skulle lätt se att folk skulle reagera liknande i en omvänd situation. Men något är väldigt fel med flyktingpolitiken om det får gå så långt.

Att stoppa invandringen är ju ett väldigt dumt förslag, den behövs för Sveriges tillväxt samt jag ser det som en självklarhet att hjälpa folk som flyr från krig osv.

Men detta betyder inte att man inte kan ha hårdare lagar vid gränsen och satsa pengar så inte det skall ta 5-6 år innan en familj blir avisad.

Du har rätt, apor är alldeles för snällt uttryck för människor osm kastar sten på brandmän, forntidsmänniskor borde de kallas. Och detsamma gäller alla jävla idioter från gbg-kravallerna.

Nu snackar jag inte om invandrare men om idioter som inte förstår vad som är rätt eller fel, vit som svart, gul som röd.

Kimo
2004-11-27, 12:00
Intressant att en grupp som stöder korrupta regimer i mellanöstern alternativt bombar dom dagen efteråt kritiserar muslimska flyktingar. Var menar de att offren för den amerikanska utrikespolitiken ska ta vägen? Alla försvinner inte under "smarta bomber".

Spiffy
2004-11-27, 12:18
är det rasister som kastat sten menar du eller? nog för att brandmännen kan bli lite rökiga och sotiga i ansiktet men så dumma är väl inte rassarna att dom då tror att det är en hope etioper?? :confused:

Det var muslimerna själva som kastade stenarna om jag inte mins fel.

Trance
2004-11-27, 13:02
:angel: Intressant att en grupp som stöder korrupta regimer i mellanöstern alternativt bombar dom dagen efteråt kritiserar muslimska flyktingar. Var menar de att offren för den amerikanska utrikespolitiken ska ta vägen? Alla försvinner inte under "smarta bomber".



Så du tror att alla de är flyktingar undan USAs "masslakt" i mellanöstern?

Saddam, Mullorna i Iran osv har inget med det hela att göra?

Metal_boy_
2004-11-27, 13:05
Tänk ett steg längre nu Metal för i hel...

Rasism är inte något som "vita" uteslutande utsätter "färgade" för, det är bara så att "vita" varit väldigt duktiga på det genom åren.
Det är lika mycket "rasism" när en "färgad" person använder ras som ett slagträ mot en "vit" person som den omvända situationen.

Men i detta fallet med Rosengård är det inte "rasism" det är frågan om, utan snarare "rasismens kusin" - "främlingsfientlighet", avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar.

jag försökte va ironisk ;)

Tomten
2004-11-27, 15:01
Intressant att en grupp som stöder korrupta regimer i mellanöstern alternativt bombar dom dagen efteråt kritiserar muslimska flyktingar. Var menar de att offren för den amerikanska utrikespolitiken ska ta vägen? Alla försvinner inte under "smarta bomber".

Precis.

Ännu roligare blir det också när de säger "and some of the immigrants don't even have EDUCATIONS!"

Geee... jag undrar varför :D

Vir
2004-11-27, 15:30
Det är stor skillnad att kalla några för apor för att de kastar stenar på brandmän och att kalla en etnisk grupp för apor. Som jag ser det så ligger det inget rasistiskt i att kalla någon för en apa pga hans beteende. Jag håller med, tar man till med våld mot tjänsteman så förtjänar man att bli kallad apa, oavsett kön, etnisk grupp, sexuell läggning etc etc.

Pez
2004-11-27, 15:42
Det är stor skillnad att kalla några för apor för att de kastar stenar på brandmän och att kalla en etnisk grupp för apor. Som jag ser det så ligger det inget rasistiskt i att kalla någon för en apa pga hans beteende. Jag håller med, tar man till med våld mot tjänsteman så förtjänar man att bli kallad apa, oavsett kön, etnisk grupp, sexuell läggning etc etc.
Och det är anledningen till att vi som moderatorer gör en bedömning utifrån ton i inlägget, tidigare inlägg och våran uppfattning om personen som skrivit inlägget. Det är även därför endast ett av alla inlägg i denna tråd har censurerats, men vi har ögonen på den - då en del verkar ha svårt att förstå att vi inte tillåter rasistiska tillmälen eller propaganda här på kollo.

Jense
2004-11-27, 15:44
Och det är anledningen till att vi som moderatorer gör en bedömning utifrån ton i inlägget, tidigare inlägg och våran uppfattning om personen som skrivit inlägget. Det är även därför endast ett av alla inlägg i denna tråd har censurerats, men vi har ögonen på den - då en del verkar ha svårt att förstå att vi inte tillåter rasistiska tillmälen eller propaganda här på kollo.


din apa.. men det är för att du är söt *LERL'Ä*


folk i grupp som beter sig konstigt och respektlöst = apor.. .. -...




........ .....

Vir
2004-11-27, 16:23
Och det är anledningen till att vi som moderatorer gör en bedömning utifrån ton i inlägget, tidigare inlägg och våran uppfattning om personen som skrivit inlägget. Det är även därför endast ett av alla inlägg i denna tråd har censurerats, men vi har ögonen på den - då en del verkar ha svårt att förstå att vi inte tillåter rasistiska tillmälen eller propaganda här på kollo.

Men hur kan ni bedömma annat än vad som egentligen står? Det är ju faktist svart eller vitt när vi skriver här. Antingen är texten rasistisk eller så är den inte det. Texten i sig är ju endast rasistisk om man pratar nedlåtande om en etnisk grupp. Säger man bara "Vilka apor" så kan det vara en tolkningsfråga om han syftade på muslimer eller stenkastarna. Men sålänge han inte sagt "Muslimer är apor" så är det inte rasistiskt.

Anledningen till att jag skriver detta är för att anti-rasism på något sätt har blivit allt för överskattad. Man pekar ut folk som rasister precis som man pekade ut kvinnor för att vara häxor för flera hundra år sedan.

Om vi tar ett annat exempel. En kriminell liga på 6st kvinnor har under den senaste tiden rånat 5 banker i centrala stockholm och någon på kolozzeum säger "Jävla kossor" så skulle inte många uppfatta det som en könsfråga. Som att han syftade på alla kvinnor. Möjligtvis skulle Shyman reagera.

stefannn
2004-11-27, 16:36
Men hur kan ni bedömma annat än vad som egentligen står? Det är ju faktist svart eller vitt när vi skriver här. Antingen är texten rasistisk eller så är den inte det. Texten i sig är ju endast rasistisk om man pratar nedlåtande om en etnisk grupp. Säger man bara "Vilka apor" så kan det vara en tolkningsfråga om han syftade på muslimer eller stenkastarna. Men sålänge han inte sagt "Muslimer är apor" så är det inte rasistiskt.

Anledningen till att jag skriver detta är för att anti-rasism på något sätt har blivit allt för överskattad. Man pekar ut folk som rasister precis som man pekade ut kvinnor för att vara häxor för flera hundra år sedan.

Om vi tar ett annat exempel. En kriminell liga på 6st kvinnor har under den senaste tiden rånat 5 banker i centrala stockholm och någon på kolozzeum säger "Jävla kossor" så skulle inte många uppfatta det som en könsfråga. Som att han syftade på alla kvinnor. Möjligtvis skulle Shyman reagera.

bra sagt...
det är ni som kopplar samman att dom som säger apor till stenkastarna menar att dom är apor för att dom är muslimer..det är ni som är rasister som ens drar den kopplingen .. det är ni som är rasister som skiljer på folk för hudfärg

Pez
2004-11-27, 16:39
Tack, vi har inte haft den här diskussionen på länge. *suck*
Kolozzeum är inte ett forum för yttrandefrihet utan träning, vi har ingen som helst vilja att pröva en anmälan om ex. hets mot folkgrupp håller när det kommer till diskussionsforum.

För övrigt så går det alldeles utmärkt att bedöma vad för uppsåt eller agenda en person har genom att kika på personens tidigare inlägg/ton. Sen om den bedömningen är korrekt eller ej..tja.. det är därför vi litar på varandrar personliga omdömen och det är därför vi inte hymlar med att vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg utan att behöva ange ett skäl.

Rättviseaspekten i det hela kan du..tja... det är inte rättvist. Nöjd? :)

Pez
2004-11-27, 16:43
bra sagt...
det är ni som kopplar samman att dom som säger apor till stenkastarna menar att dom är apor för att dom är muslimer..det är ni som är rasister som ens drar den kopplingen .. det är ni som är rasister som skiljer på folk för hudfärg
Stopp och belägg! Jag gick in i diskussionen INNAN det hade poppat upp rassesnack, för att min erfarenhet är att det i de flesta diskussioner som liknar denna kommer det komma, att då gå ut och ge en förebyggande varning om att vi håller koll på tråden och att folk inte ska komma med skiten gör att ingen kan klaga när varningarna kommer flygande som ett PM på kollo.

Se till att ni har rent framför egen dörr innan ni genom förhastade slutsatser klagar på att vi har förhastade slutsatser.. :D

Och kalla mig inte rasist tack. Jag tar inte illa upp, men det låter så fånigt och jag uppskattar inte att bli labled.

Vir
2004-11-27, 16:59
Pez. Det är väl ingen som har pekat ut dig? Det var faktist inte meningen att du skulle ta åt dig, snarare ge folk en tankeställare. Det jag sa gäller faktist det mesta idag. Tycker jag illa om en människa idag så letar andra anledningar till detta i fråga om samhällsgrupper. Det är ett faktum att du blir utpekad för att vara rasist om du säger att du inte tycker om Mouhammed. Det är också ett faktum att du blir utpekad för att vara könsdiskriminerande om du anställer en man före en kvinna.

Uppfatta mig inte fel nu. Jag vill inte skydda rasism på något sätt alls. Jag är till och med emot nationalism.

Pez
2004-11-27, 17:07
Pez. Det är väl ingen som har pekat ut dig? Det var faktist inte meningen att du skulle ta åt dig, snarare ge folk en tankeställare. Det jag sa gäller faktist det mesta idag. Tycker jag illa om en människa idag så letar andra anledningar till detta i fråga om samhällsgrupper. Det är ett faktum att du blir utpekad för att vara rasist om du säger att du inte tycker om Mouhammed. Det är också ett faktum att du blir utpekad för att vara könsdiskriminerande om du anställer en man före en kvinna.

Uppfatta mig inte fel nu. Jag vill inte skydda rasism på något sätt alls. Jag är till och med emot nationalism.
Vi är överens. Som jag skrev tidigare i den här tråden:
Rasism är inte något som "vita" uteslutande utsätter "färgade" för, det är bara så att "vita" varit väldigt duktiga på det genom åren.
Det är lika mycket "rasism" när en "färgad" person använder ras som ett slagträ mot en "vit" person som den omvända situationen.

Men i detta fallet med Rosengård är det inte "rasism" det är frågan om, utan snarare "rasismens kusin" - "främlingsfientlighet", avståndstagande från eller fientlighet mot främlingar.

Utpekad känner jag mig när Stefannn quotar mitt inlägg och sen skriver "..det är ni som är rasister som ens drar den kopplingen .. det är ni som är rasister som skiljer på folk för hudfärg...", även om jag misstänker att det rör sig om ett syftningsfel från Stefannns sida.

Vir
2004-11-27, 17:11
Utpekad känner jag mig när Stefannn quotar mitt inlägg och sen skriver "..det är ni som är rasister som ens drar den kopplingen .. det är ni som är rasister som skiljer på folk för hudfärg...", även om jag misstänker att det rör sig om ett syftningsfel från Stefannns sida.

Faktum är att han quotade mig, inte dig. Och när han sa "ni" så syfade han på samma människor som jag. Dvs de som anklagar folk för att vara rasistiska utan att de egentligen sagt något rasitiskt.

Skönt att vi är överrens ;)

Kimo
2004-11-27, 17:53
:angel:



Så du tror att alla de är flyktingar undan USAs "masslakt" i mellanöstern?

Saddam, Mullorna i Iran osv har inget med det hela att göra?

Om du tänker längre än näsan räcker så vet du kanske att båda Saddam och mullorna i Iran var understödda av Washington?

Pez
2004-11-27, 18:03
Faktum är att han quotade mig, inte dig. Och när han sa "ni" så syfade han på samma människor som jag. Dvs de som anklagar folk för att vara rasistiska utan att de egentligen sagt något rasitiskt.

Skönt att vi är överrens ;)
Ma bad. Du har rätt, lätt att bli defensiv... skiten brukar flyga så fort man tar bort nåt eller som det brukar låta - "är fascist".. :D

Exdiaq
2009-03-20, 15:26
Blir en rätt hyfsad bump på den här tråden men tycker inte att det är lönt att skapa en tråd till om Rosengård.

Ett antal bränder anlades i torsdags kväll i Rosegård i Malmö. Då polisen kom dit möttes de av stenkastande unga män.

Enligt Skånepolisen var ett hundratal ungdomar inblandade i gårdagens oroligheter. Mellan halv åtta och halv tolv på kvällen anlades ett antal bränder, bland annat sattes en miljöstation och ett flertal soptunnor i brand.

Brandmännen valde att inte agera förrän de fått skydd av polisen. Omkring ett 40-tal poliser kallades till platsen, runt halv två natten till fredagen var läget under kontroll och bränderna släckta.

Två män omhändertogs för störande av allmän ordning.

Även i Landskrona anlades runt midnatt ett antal bränder.

- Vid en av dem hade de samlat ihop sopor på gatan som de tände på. De andra anlades i en trappuppgång och i en källare, säger Lennart Hornemark, vakthavande befäl vid länskommunikationscentralen i Skåne.

Jenny Stiernstedt

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stenkastning-mot-poliser-i-rosengard-1.826056

ceejay
2009-03-20, 15:27
Skjut de stenkastande snorungarna.

kungconny
2009-03-20, 15:39
Skit i rosengård, de har fått för många chanser... låt det brinna vafan.

vad less man blir.

MasterChief
2009-03-20, 15:46
Annars är väl denna tråd rätt aktuellt om detta ämne:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123418&highlight=roseng%E5rd

coxie
2009-03-20, 15:52
Låt dom hållas, det är inte direkt så att man kan göra något åt det som inte bryter mot mänskliga rättigheter.

Alexton
2009-03-20, 15:57
Folk som inte kan uppföra sig som en del av ett samhälle borde deporteras till grönland/liknande. Alla länder kunde skicka de medborgare som icke klarar detta till samma ort så skulle man kunna göra en battle royal av det hela.

Exdiaq
2009-03-20, 16:00
Annars är väl denna tråd rätt aktuellt om detta ämne:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123418&highlight=roseng%E5rd


Självklart, den hade varit mer passande. Hittade dock inte den när jag sökte.

Ganymedes
2009-03-20, 16:08
Varför ska Danmark vara ensamma om att ha ett Kristiania? ;) Skämt å sido. Det är hemskt det där med Rosengård. Men det är inte vidare smart att trycka in så många arbetslösa och lågutbildade invandrare på en och samma plätt och sedan vända dem ryggen. Klart som fan att det ballar ur.

Men oavsett vilket så är det helt åt helvete att kasta sten på brandmän och ambulansförare som tar sig in där för att hjälpa till. De som gjorde så är idioter. Men de är inte idioter för att de är invandrare, de är idioter för att de beter sig som idioter. Det är en viss skillnad.