handdator

Visa fullständig version : Annas första tävlingsdeff


William
2004-11-26, 17:08
Hallå gott folk!

Här kommer några bilder på en tjej som ska tävla för första gången. Det blir AF i Decembercupen nu och Bodyfitness på Lucia. Jag har hennes tillåtelse att lägga ut bilderna här.

Stats

20 år
174 cm (tror jag :em: )
Tränat i ca 2 år - satsade på tävlingen först i år
Har tyvärr inte tillgång till några mått för tillfället

På bilderna väger Anna 61.8 kg - deffen började på 68 kg för 12 veckor sen.

Kom gärna med konstruktiv kritik.

Bilderna är tyvärr inte strikta poseringsbilder men det mesta syns hyfsat iaf.

Till alla raggare kan jag meddela att Anna är upptagen :thefinger

Själv tycker jag att det finns potential efter att vissa svagheter har slipats till. Tycker även det ser bra ut med tanke på hennes relativt korta styrketräningsbakgrund.

Mvh

William

Pdaddy
2004-11-26, 17:15
Ser bra ut, bara lite mer muskler å definision så blir de bra.. Helt enkelt bara jobba på.. Mycke chins, dips å sånt :D

M

Jense
2004-11-26, 17:16
jag tycker det ser mycket bra ut.

Lot's of luck i tävlingarna!

Tricklev
2004-11-26, 18:17
Till alla raggare kan jag meddela att Anna är upptagen :thefinger


Och med den kommentaren sållade du ut 90% av alla svar :D

Ser bra ute fter sådan kort träningsperiod :)

William
2004-11-26, 18:18
Thanx boys! Ska framföra kommentarerna. :)

Tyvärr började deffen lite för sent. Skulle ha behövt en 2 veckor till men det tog vi med i beräkningarna när vi började.

Tävlingarna nu handlar främst om erfarenheten av att stå på scen, deffa och lära känna kroppen och se vad som fungerar för Anna. Om det blir fler tävlingar i framtiden kommer vi iaf ha koll på vissa saker i förväg.

Mvh

William

William
2004-11-26, 18:20
Och med den kommentaren sållade du ut 90% av alla svar :D

Ser bra ute fter sådan kort träningsperiod :)

Jo jag misstänkte att det skulle resultera i lite färre svar men hellre kvalitet :cool: än kvantitet eller hur!

HenrY
2004-11-26, 19:45
Aa, ser bra ut!:)
Jo, det är nog bra att ha erfarenhet oså av tävling. Även att lära känna sin kropp, o vad som fungerar när man deffar. Kommer göra mycket till nästa tävling! :thumbup:
Just nu ser det mycket bra ut iaf, lite mer muskler så skulle det bli ännu finare. men det kommer!
Men jag måste också lägga in en :naughty: och en :love: för den kroppen asså!:D

Zakath
2004-11-26, 20:02
Ser mycket bra ut!
Bra vader speciellt :bow:
Fast jag ser gärna lite mer lats..

Lycka till på tävlingen!

RobbeliRobban
2004-11-26, 20:25
Mer trapz behövs!

z_bumbi
2004-11-26, 21:10
Jag tycker det behövs mer av allt utom fett på benen.
MEN jag tycker det är kul att någon tar det för vad det är också och inte väntar 10 år innan hon/han ställer sig på scenen.
Tävlar man två tävlingar vartannat år i 10 år så har man så mycket större chans att pricka in formen perfekt då istället för att göra som många nu gör väntar i 10 år och sen missar de formen totalt eller ställer inte upp för att de inte tror att de räcker till.

Till Anna direkt.
Ha det så kul, titta och lär samt läs inte B&K efter tävlingen..

William
2004-11-26, 21:52
Tack för alla kommentarer!

Prio för framtiden är främst mer muskelmassa överlag men kanske mest ryggen. Likaså så kommer utgångsläget inför ev framtida tävlingar vara avsevärt bättre med bättre ursprungsform och lite bättre kroppskännedom.

Mvh

William

X-Change
2004-11-26, 22:40
Tycker det ser mycket bra ut!
Hon ser relativt hård ut, men har ändå lyckats behålla de kvinnliga formerna.
Vet inte om det är nåt domarna går efter, men är väl min personliga åsikt.

Önska henne lycka till! Viktigt att få uppmuntran när man sysslar med en sån mansdominerad sport.
Riktigt fin prestation att få fram den fysiken på så kort tid tycker jag.

Big Al
2004-11-26, 23:22
Ser väldigt bra ut!, lycka till med tävlingssatsningen! :thumbup:

Beast
2004-11-27, 03:08
Ser bra ut, men som sagt behövs det mer massa, men erfarenheter är bra att ha!

aliquis
2004-11-27, 09:42
Ur tävlingssynpunkt är jag inte tillräckligt kvalificerad för att säga något, men jag skulle tycka det såg bättre ut med mer massa på låren. Annars är det imponerande, jag är väl ungefär lika lång och kille, har tränat ett halvår mer o väger väl nästan 68 med men inte har jag något att deffa fram och inga som helst tävlingsplaner :D. Får väl önska lycka till och skulle det inte gå tillräckligt bra är det ju bara att hoppa på det igen nästa år, och nästa, osv :)

Jorgen
2004-11-28, 09:55
När jag har piggnat till så kommer det lite kommentarer via PM, tänkte på att kolla lite extra på Anna under DC.
Svidande kritik utlovas. :D

//Jörgen

William
2004-11-28, 10:07
När jag har piggnat till så kommer det lite kommentarer via PM, tänkte på att kolla lite extra på Anna under DC.
Svidande kritik utlovas. :D

//Jörgen

Please be gentle :D

Mvh

William

Elajt
2004-11-28, 22:34
Ser bra ut.
Keep up the good work!