handdator

Visa fullständig version : Mariusz Pudzianowski Avstängd! dopad? tja....läs själv


Pudzianovski
2004-11-26, 13:05
http://www.ironmind.com/morenews.php?id=960#960

Finns väl dock en och annan som fortfarande envisas med att han är odopad.

Jugger
2004-11-26, 13:12
Han kan väl för fan inte få mindre än ett år avstängning...helt sjukt enligt min åsikt.

Grahn
2004-11-26, 13:20
Faktiskt förvånad att de satte dit honom, inte förvånad att han var dopad dock.

Ett år för första förseelsen är väl inte så ovanligt straff eller?

Jugger
2004-11-26, 13:25
In recognition of his full and immediate co-operation with IFSA Holdings and its medical team, as well as in view of his previously clean record, the ban may be lifted earlier.


skall bli intresant och se hur mycket tidigare.

palme
2004-11-26, 13:26
Tänker de ta död på kraftsporten? För den dör om dopingen försvinner. Sen kan alla sitta och va moraltanter men det är ren (hihi) fakta.

kharon
2004-11-26, 13:35
Det var ju nån nyligen i en tråd som visste med säkerhet att Pudzi inte var dopad! :rolleyes:

RobbeliRobban
2004-11-26, 13:53
Jäkla häxjakt på Mariusz P. Hoppas han strax är tillbaka i gamet efter en kort avstängning.

Metal_boy_
2004-11-26, 13:57
är inte ett dugg förvånad..har bara väntat på det där....tacka vet jag Samuelsson :bow:

Piranha
2004-11-26, 13:58
Åååååå NEEEEEEEEEEJ .. var han dopad !!! :furious:

vem kunde tro nåt sånt ? :rolleyes:



Bara att skaffa sig en ny förebild ibland de andra strongmankillarna .. ( som säkert är rena ) .

Tricklev
2004-11-26, 13:59
är inte ett dugg förvånad..har bara väntat på det där....tacka vet jag Samuelsson :bow:

:D

Jense
2004-11-26, 14:10
är inte ett dugg förvånad..har bara väntat på det där....tacka vet jag Samuelsson :bow:


som är lika dopad. bara för att han är småfet betyder inte det att han inte är dopad

Piranha
2004-11-26, 14:13
som är lika dopad. bara för att han är småfet betyder inte det att han inte är dopad


Men Jense du är ju små-fet själv ..

( jag tror Mental-Boy var lite ironisk när han skrev det ifs )

RobbeliRobban
2004-11-26, 14:14
som är lika dopad. bara för att han är småfet betyder inte det att han inte är dopad

Hur vet du det? Han är ren tills bevisad motsatsen.

Tycker att de skall slopa aas i strongman f.ö. finns viktigare saker att testa för.

Jimbo
2004-11-26, 14:17
Jag tycker puddan är brutal i vilket fall och jag diggar hans fysik grovt

Tricklev
2004-11-26, 14:17
Men Jense du är ju små-fet själv ..



:laugh:
Vad antyder du? :laugh:

Obligatoriska tester borde införas inom strongman .slut

Jense
2004-11-26, 14:20
Men Jense du är ju små-fet själv ..

( jag tror Mental-Boy var lite ironisk när han skrev det ifs )


det är jag väl inte. jag är lönnfet, kanske ölkagge, men inte småfet

Karl_alfred
2004-11-26, 14:52
tacka vet jag Samuelsson :bow:
:laugh:

jwzrd
2004-11-26, 15:11
Inte lätt för alla som ännu inte fattat vilken smutsig drogsubkultur OL, SL, starkeman och allmän byggning är.

Pudzianovski
2004-11-26, 16:42
Nu står det inget specifikt om vad han gjort ännu så man kanske ska vänta med att dömma honom.

mystic[-_-]
2004-11-26, 16:45
Som Palme säger de kommer ta död på kraftsporten.

Metal_boy_
2004-11-26, 18:16
jense: man kan inte säga att han är dopad eller inte....jag tror nog att han inte är det faktiskt....han pratar ofta om hur han avskyr doping och att han är ett levande bevis att man kan komma långt utan sånn skit och att han jobbar mot sånt skit som doping...sen vet man ju inte mer...det är ju upp till var o en att tro vad man vill

Tricklev
2004-11-26, 18:20
jense: man kan inte säga att han är dopad eller inte....jag tror nog att han inte är det faktiskt....han pratar ofta om hur han avskyr doping och att han är ett levande bevis att man kan komma långt utan sånn skit och att han jobbar mot sånt skit som doping...sen vet man ju inte mer...det är ju upp till var o en att tro vad man vill

Men sådana kommentarer är ju perfekta :D Då tänkar bonden Sven "Arghhh en Svensk viking, så jävla starka är vi, fucking aye"

Oavsett om han är dopad eller ej är den sortens kommentarer nästan obligatoriska ifrån en som vill framställa sig som en Svensk viking :D

Jense
2004-11-26, 18:37
jense: man kan inte säga att han är dopad eller inte....jag tror nog att han inte är det faktiskt....han pratar ofta om hur han avskyr doping och att han är ett levande bevis att man kan komma långt utan sånn skit och att han jobbar mot sånt skit som doping...sen vet man ju inte mer...det är ju upp till var o en att tro vad man vill


tro vad man vill eller vet det man vet. spelar ingen roll..

Metal_boy_
2004-11-26, 18:51
tro vad man vill eller vet det man vet. spelar ingen roll..


jepp, sen finns det ju rykten me...det är inte tillåtet att vara stor och stark utan att man direkt är dopad

Allan
2004-11-26, 19:25
Inte kommer de att ta död på kraftsporterna. Så länge folk är intresserade av att träna för att bli starka kommer det att finnas ett intresse för tävlingar. Däremot kanske formerna kommer att ändras....


allan

jwzrd
2004-11-26, 19:33
jepp, sen finns det ju rykten me...det är inte tillåtet att vara stor och stark utan att man direkt är dopad

Vad väntar du dig att han ska säga? "Joråsåatteh, jag kör 250mg blittanblej och 400mg tjohejsan i veckan, tryck som en tok!"? Jag skiter i hur dumt det är att anklaga hit och dit utan bevis. Ser det ut som en anka, går som en anka osv osv. Bryr man sig inte, eller om man inte vill höra om det, så är det bara att sluta snacka om det. Försvinner gör det inte.

abjorn
2004-11-26, 19:36
it ain't cheatin' until you get caught ;)

jwzrd
2004-11-26, 20:00
it ain't cheatin' until you get caught ;)
:D

Zakath
2004-11-26, 20:27
Inte lätt för alla som ännu inte fattat vilken smutsig drogsubkultur OL, SL, starkeman och allmän byggning är.




Varför denna tråkiga pessimism?
Tror inte det är en chans i helvetet att till exempel folket på SM (OL,Sl, BYggning) skulle vara till större delen dopade! Varför skulle dem vara det? Det handlar ju inte direkt om så mycket pengar...

Kanske i den absoluta eliten, men att folk som tävlar på en nationell nivå skulle behöve olagliga preparat för att prestera bra kan JAG inte tänka mig...

palme
2004-11-26, 20:27
Varför denna tråkiga pessimism?
Tror inte det är en chans i helvetet att till exempel folket på SM (OL,Sl, BYggning) skulle vara till större delen dopade! Varför skulle dem vara det? Det handlar ju inte direkt om så mycket pengar...

Kanske i den absoluta eliten, men att folk som tävlar på en nationell nivå skulle behöve olagliga preparat för att prestera bra kan JAG inte tänka mig...

Du skulle bara veta.

Yankeee
2004-11-26, 20:31
Varför denna tråkiga pessimism?
Tror inte det är en chans i helvetet att till exempel folket på SM (OL,Sl, BYggning) skulle vara till större delen dopade! Varför skulle dem vara det? Det handlar ju inte direkt om så mycket pengar...

Kanske i den absoluta eliten, men att folk som tävlar på en nationell nivå skulle behöve olagliga preparat för att prestera bra kan JAG inte tänka mig...

Det är skillnad på att prestera bra och på att prestera bra. Om 10 st tävlar om första platsen och en dopar sig, måste i princip de andra också dopa sig för att ha en chans. Svårare än så är det inte. Bara naivt att tro annat.

RobbeliRobban
2004-11-26, 20:45
Varför denna tråkiga pessimism?
Tror inte det är en chans i helvetet att till exempel folket på SM (OL,Sl, BYggning) skulle vara till större delen dopade! Varför skulle dem vara det? Det handlar ju inte direkt om så mycket pengar...

Kanske i den absoluta eliten, men att folk som tävlar på en nationell nivå skulle behöve olagliga preparat för att prestera bra kan JAG inte tänka mig...

Bra inlägg! Jag vill tro som du, men har blivit överbevisad om motsatsen, till och med AF-tävlanden är tydligen dopade (vilket är skrattretande).

Matte_Maiden
2004-11-26, 20:45
Varför denna tråkiga pessimism?
Tror inte det är en chans i helvetet att till exempel folket på SM (OL,Sl, BYggning) skulle vara till större delen dopade! Varför skulle dem vara det? Det handlar ju inte direkt om så mycket pengar...

Kanske i den absoluta eliten, men att folk som tävlar på en nationell nivå skulle behöve olagliga preparat för att prestera bra kan JAG inte tänka mig...

Då det gäller byggning kan du ta dig en titt på PowerBoard. Det ger en rejäl insikt.

Allan
2004-11-26, 20:52
Det finns fortfarande jättemånga som tävlar i kraftsporter som inte dopar sig. Däremot vill väldigt många av de som själva gör det oerhört gärna tro att alla andra gör det. Jag skiter i vad som sägs på nätet - jag litar på vad folk säger till mig.
Problemet finns, men det absoluta merparten av all doping genomförs av folk som aldrig kommer att ställa sig på en scen, utan som bara snackar om det. Jag tycker inte att det är ett hälsoproblem på elitnivå - att det är ett moraliskt problem är en annan sak.


allan

z_bumbi
2004-11-26, 21:01
Det finns fortfarande jättemånga som tävlar i kraftsporter som inte dopar sig. Däremot vill väldigt många av de som själva gör det oerhört gärna tro att alla andra gör det. Jag skiter i vad som sägs på nätet - jag litar på vad folk säger till mig.
Problemet finns, men det absoluta merparten av all doping genomförs av folk som aldrig kommer att ställa sig på en scen, utan som bara snackar om det. Jag tycker inte att det är ett hälsoproblem på elitnivå - att det är ett moraliskt problem är en annan sak.


allan

Räknar du in byggning i kraftsporterna?

Allan
2004-11-26, 21:07
Räknar du in byggning i kraftsporterna?

Nej. Byggning är ett annat fenomen. Där har idrottens traditionella spelregler aldrig funnits, utom hos vissa ensamma själar. Där har det tammefan varit ett helt smörgåsbord med genvägar hela tiden. Men ändå finns det duktiga svenska byggare som aldrig dopat sig.
Jag vet att jag kommer att få påhugg från svenska "initierade" som tillbringar hela sina dagar på olika drogforum. Ni får väl tro vad ni vill. Förutom det kan man ju också konstatera att svensk byggning är en ankdamm fylld av avundsjuka och falska anklagelser. Och det blev knappast bättre efter Internets intåg.

allan

z_bumbi
2004-11-26, 22:15
Allan: Undrar vad alla som tror att man måste trycka för att ställa upp i vilken liten tävling som helst tycker om att träna hårt, målmedvetet och under den tid som krävs istället?
Ibland undrar man när man hör vad folk gör med kroppen bara för att ställa sig på scenen första gången, och det inom AF. Byggningen har ju totalt spårat ur då alla tror man måste göra så mycket redan från start.

Zakath
2004-11-26, 22:51
Bra inlägg! Jag vill tro som du, men har blivit överbevisad om motsatsen, till och med AF-tävlanden är tydligen dopade (vilket är skrattretande).



Jo visst är jag lite "naiv", men det måste jag vara!
Nu blev jag plötsligt väldigt motiverad till att tävla, ska allt visa folk att det går utan fusk! Men jag tror (försöker intala mig själv) fortfarande inte att doping är särskilt vanligt på nationell nivå under 20år.

Lillgrabben
2004-11-26, 23:35
Det finns fortfarande jättemånga som tävlar i kraftsporter som inte dopar sig. Däremot vill väldigt många av de som själva gör det oerhört gärna tro att alla andra gör det. Jag skiter i vad som sägs på nätet - jag litar på vad folk säger till mig.
Problemet finns, men det absoluta merparten av all doping genomförs av folk som aldrig kommer att ställa sig på en scen, utan som bara snackar om det. Jag tycker inte att det är ett hälsoproblem på elitnivå - att det är ett moraliskt problem är en annan sak.


allan


Appropå kraftsporterna;


Iallafall i SL så tror jag mig veta att de allra flesta inte preppar, men givetvis finns det alltid undantag. Jag hoppas det iallafall!! :)

Att det finns undantag bevisas väl enklast genom att det med jämna mellanrum kommer nya avstängningar på RF.s hemsida. Tyvärr för oss SL-are så är det inte bara de aktiva som hamnar i statistiken hos RF. Även motionärer som torskar på tester ställs vid skampålen hos RF med förbundstillhörigheten SSF. Detta trots att de aldrig gjort en tävling & troligen aldrig kommer att göra det.


MVH

Metal_boy_
2004-11-26, 23:58
Vad väntar du dig att han ska säga? "Joråsåatteh, jag kör 250mg blittanblej och 400mg tjohejsan i veckan, tryck som en tok!"? Jag skiter i hur dumt det är att anklaga hit och dit utan bevis. Ser det ut som en anka, går som en anka osv osv. Bryr man sig inte, eller om man inte vill höra om det, så är det bara att sluta snacka om det. Försvinner gör det inte.

är man dopad så brukar man inte va den som drar upp ämnet om vi säger så

Matte_Maiden
2004-11-27, 00:13
är man dopad så brukar man inte va den som drar upp ämnet om vi säger så

Just därför han drar upp det?

Genom att dra upp det visar han ju att han inte är dopad, för då hade han aldrig tagit upp det... Visst hörrö. ;)

EDIT: Tar absolut inte ställning till om denne eller någon annan dopar sig, för det vet jag inget om.

Grahn
2004-11-27, 02:26
Tja om Magnus är ren eller inte vet jag icke, men han ser onekligen inte ut som att han tryckt lika mycket som tex Mariuz.

Håller dessutom med Allan, inställningen att ALLA urskiljningslöst tokdopar sig nuförtiden är mycket en ursäkt dopade använder för sig själva. Bekvämt att se det så så slipper man ha så mycket ångest.

muzzelman
2004-11-27, 02:30
som är lika dopad. bara för att han är småfet betyder inte det att han inte är dopad

Kunde fan inte sagt det bättre själv!

Karl_alfred
2004-11-27, 07:54
it ain't cheatin' until you get caught ;)
:laugh: PLZ

RobbeliRobban
2004-11-27, 11:04
Jo visst är jag lite "naiv", men det måste jag vara!
Nu blev jag plötsligt väldigt motiverad till att tävla, ska allt visa folk att det går utan fusk! Men jag tror (försöker intala mig själv) fortfarande inte att doping är särskilt vanligt på nationell nivå under 20år.

Det är nog där det är som värst bland de yngre (nu sitter jag bara och gissar så jag kan inte säga att det ÄR så), kolla in när tex. killar på några få plus 20 drar 800-900- sammanlagt, och dominerar över killar som är 10-15 år äldre (och följdaktilgen har tränat 10-15 år längre). Eller i byggning, när en 20-åring väger in på samma vikt i samma form som någon som är 15 år äldre, då börjar man också undra.

Zakath
2004-11-27, 11:46
Det är nog där det är som värst bland de yngre (nu sitter jag bara och gissar så jag kan inte säga att det ÄR så), kolla in när tex. killar på några få plus 20 drar 800-900- sammanlagt, och dominerar över killar som är 10-15 år äldre (och följdaktilgen har tränat 10-15 år längre). Eller i byggning, när en 20-åring väger in på samma vikt i samma form som någon som är 15 år äldre, då börjar man också undra.



Jag kan inte se några "omöjligheter" åtminstone inte i ditt exempel med SL. De gubbarna som är 15 år äldre, tror du verkligen dem satsat helhjärtat hela sina liv?
Jag ser inte felet, så länge det går - så går det.
Finns ju inga anledningar att dopa sig när man är ung om träningen går bra! Man ökar ju så mycket ändå!

jwzrd
2004-11-27, 13:05
är man dopad så brukar man inte va den som drar upp ämnet om vi säger så

Vi tar den här diskussionen igen när du fyllt 16 och tränat längre än 2 månader.

Metal_boy_
2004-11-27, 13:07
Vi tar den här diskussionen igen när du fyllt 16 och tränat längre än 2 månader.


och när du blivit grov om sisådär 10 år :D

jwzrd
2004-11-27, 13:10
Nej. Byggning är ett annat fenomen. Där har idrottens traditionella spelregler aldrig funnits, utom hos vissa ensamma själar. Där har det tammefan varit ett helt smörgåsbord med genvägar hela tiden. Men ändå finns det duktiga svenska byggare som aldrig dopat sig.
Jag vet att jag kommer att få påhugg från svenska "initierade" som tillbringar hela sina dagar på olika drogforum. Ni får väl tro vad ni vill. Förutom det kan man ju också konstatera att svensk byggning är en ankdamm fylld av avundsjuka och falska anklagelser. Och det blev knappast bättre efter Internets intåg.

allan

Grejen är den att "svenska folket" fortfarande tror att det är "några få som förstör för alla andra". Det är fan inte så. Det är snarare några få rena som lyser upp tillvaron för alla som fortfarande inte vill ****** sin kropp med olagliga mediciner! Bara det att det finns inget forum att föra sådana Normala åsikter. Antingen sitter man på powerboard tex och runkar till senaste UG-steroiden, eller så sitter man på naturellkroppsbyggning.se och runkar till senaste <välj komplement själv>. Det finns inget forum för ett vanligt distansierat sätt att möta dopning. Det finns heller inget intresse från byggning/SL/OL-eliten att ha det så, iom att för många duktiga använder mediciner själva, eller helt enkelt skiter i vilket så länge eliten finns kvar.

Sverker
2004-11-27, 14:28
Tänker de ta död på kraftsporten? För den dör om dopingen försvinner. Sen kan alla sitta och va moraltanter men det är ren (hihi) fakta.

Eller också föds den på nytt som en fågel Fenix. Grundad och uppburen av tränande som sätter träning och hälsa först men fortfarande vill mäta sig med andra i ärlig kamp.

Yankeee
2004-11-27, 16:05
Eller också föds den på nytt som en fågel Fenix. Grundad och uppburen av tränande som sätter träning och hälsa först men fortfarande vill mäta sig med andra i ärlig kamp.

What a wonderful world. Men tyvärr är den chansen försvinnande liten.

Grahn
2004-11-27, 16:07
What a wonderful world. Men tyvärr är den chansen försvinnande liten.

Jo men ger folkupp så blir chansen mindre, tänkvärt.

Yankeee
2004-11-27, 16:14
Jo men ger folkupp så blir chansen mindre, tänkvärt.

Självklart.

Eatalot
2004-11-27, 16:24
Varför blandar ni in SL i dopningsdiskussionen? har ni belägg för anklagelserna.

Yankeee
2004-11-27, 16:26
Varför blandar ni in SL i dopningsdiskussionen? har ni belägg för anklagelserna.

Nej, alla i SL är rena.

Allan
2004-11-27, 16:27
http://www.styrkelyft.info/article.asp?id=43

Observera att den bara tar upp de som FÖR NÄRVARANDE är avstängda. Du kan få tag i en mer fullständig lista om du vänder dig till RF.

allan

palme
2004-11-27, 16:29
Varför blandar ni in SL i dopningsdiskussionen? har ni belägg för anklagelserna.

Kan du ge dig fan på att jag har!!!

RobbeliRobban
2004-11-27, 16:56
"Svenska styrkelyftförbundet rekommenderar att ingen använder kosttillskott p.g.a. risken för misstagsdopning samt. att det inte finns något dokumenterat behov av kosttillskott." Det lät knepigt, men det hör ju inte till diskussionen.

SL och doping. Såhär kan det gå till, en självupplevd historia, ett fall (helt utan att kunna vara representativt för SL i allmänhet, jag vet inte mycket om SL öht). November 1997 i en liten avkrok ute i obygden någonstans i Sverige. Jag hälsar på en kompis från en annan stad . Jag hänger med honom till det gymmet han tränar på, huvuddelen av de som tränar där kör tungt och hårt och en ganska stor procent av de tränande tävlar i styrkelyft eller vill göra det.

Det är ett riktigt hardcore-gym, mögeldoft, magnesia och fria vikter samt några dåligt underhållna dragmaskiner. Det svettas, brakskits, grymtas och lyfts tunga stänger.

En utav gymmets ägare (som även är tränare enligt min kompis) kommer in helt öppet med en stor pappkartong, och vrålar "-Nu kommer jag med mineral tillskott". Några får gratis, några får köpa och det de får eller köper är tabletter i kartor, buntvis av kartor ihopsatta med gummiband, med ryssk text på baksidan.

Lillgrabben
2004-11-27, 16:57
http://www.styrkelyft.info/article.asp?id=43

Observera att den bara tar upp de som FÖR NÄRVARANDE är avstängda. Du kan få tag i en mer fullständig lista om du vänder dig till RF.

allan


Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är inte alla de som finns på avstängdlistan aktiva SL-are. Många av dom som har förbundstillhörigheten SSF är bara motionärer som råkar träna på ett gym ( läs atletklubb) som är organiserat inom SSF.


MVH

-AG-
2004-11-27, 18:27
Det finns heller inget intresse från byggning/SL/OL-eliten att ha det så, iom att för många duktiga använder mediciner själva, eller helt enkelt skiter i vilket så länge eliten finns kvar.

Jag vet inte vilka elitlyftare du har kontakt med (eftersom du verkar veta deras inställning i dopingfrågan), men de jag känner passar inte in i den beskrivning du ger.

Pudzianovski
2004-11-27, 19:54
Eller också föds den på nytt som en fågel Fenix. Grundad och uppburen av tränande som sätter träning och hälsa först men fortfarande vill mäta sig med andra i ärlig kamp.

Tänk om alla hade din inställning.

:bow: :bow:

Allan
2004-11-27, 19:57
Jag vet inte vilka elitlyftare du har kontakt med (eftersom du verkar veta deras inställning i dopingfrågan), men de jag känner passar inte in i den beskrivning du ger.

Jag ansluter mig till AG's uppfattning. Jag vet inte var ni andra håller till men där jag befinner mig är inte doping nåt man liksom skyltar med. Och flera av de jag känner, på hög nivå, är seriöst motståndare till doping. Andra har en mer ambivalent inställning - men jag upplever det inte som om det skulle vara ett allmänt faktum att styrkelyftare och tyngdlyftare skyfflar in grejor...


allan

Baha
2004-11-27, 20:21
Just sl tycker jag mig veta ganska bergsäkert att visa som jag känner är rejält starka utan doping preparat och andra inte, men SL verkar det ju iaf gå att tävla på elitnivå utan dopingpreparat och :thumbup: för dom som gör det.

antar att det säkert är lika inom ol med

Lite trist om det nästan skall vara ett krav att använda preparat bara för att t ävla på nån lokal nybörjarnivå.


trodde inte ens dom testade inom strongman?

z_bumbi
2004-11-27, 20:27
trodde inte ens dom testade inom strongman?

Nytt för i år.

Pudzianovski
2004-11-27, 21:09
Pudzi marklyft!

Pudzianovski
2004-11-27, 21:18
Hittade en annan artikel om lite träning oxå (Szymiec är strongman och Dymek oxå)

This was posted by the webmaster of www.szymiec.pl(it's in Polish only),it's a brief description of a training session he had with Pudzianowski & Dymek:

We were using a modified Bulgarian system.We started with sets of 4 and gradually got down to singles as the weights increased.Both Dymek & Pudzianowski established some personal bests:

Push press behind the neck:

Pudzianowski -- 185 kg.(even though he had a slight shoulder injury)
Dymek -- 200 kg.,came an inch short of 210 kg.

Deadlift(they wore straps,but no other equipment):

Pudzianowski -- 370 kg.
Dymek -- 345 kg.

Squat(at the end of the same session):

Dymek -- 275 kg.(rock bottom)
Pudzianowski -- 320 kg.

Allan
2004-11-27, 21:22
Lägg upp liet länkar så petar jag in dom i länkskafferiet


allan

Pudzianovski
2004-11-27, 21:24
Lägg upp liet länkar så petar jag in dom i länkskafferiet


allan

Pratar du med mig?

Allan
2004-11-27, 21:28
Pratar du med mig?

Talkin' to me? You're talking to me?

Yep. Har du länkar kan du antingen PMa dem till mig eller lägga upp dom i en allmän tråd.

allan

Sverker
2004-11-28, 06:43
Tänk om alla hade din inställning.

:bow: :bow:

Jag kan bara inte vara tyst.


Upprepar man en sanning tillräckligt många gånger så börjar folk tro på det.

Jag tror att det är tystnaden som gör att alla tror, att man måste vara dopad, för att tävla i styrkelyft, strongman, tyngsdlyftning, kroppsbyggning etc.

Den här tråden handlar ju om Strongman och är det någon kraftgren som verkligen skulle tjäna på att plocka bort dopningen så är det Strongman.

Vem som helst förstår att det är enorma krafter som är i rörelse när man rullar stenar som andra lyfter upp på lastbilsflak eller sliter i järnbalkar som verkar svetsade i golvet. Vet man då att resultatet är en mäniska som tränar ochinte något annat så gör man :bow: .