handdator

Visa fullständig version : problem med vikt


kalaskvisten
2004-11-26, 09:04
hej, tänkte se med er erfarna om det finns nån smidig lösning för att lösa min situation. jag är 18 år o bor ensam. har problem med vikten då jag är ca 1.85cm lång men väger mellan 60-65kg (varierat de gånger jag vägt mig, har ingen våg själv) är inte speciellt bredaxlad och har inte heller nån form på mage/bröst. även fast jag är rätt spinkig så har jag ändå en form av en 'ölmage' som man kallar det, så det går liksom in o ut från bröst till midja.

är sugen på att börja gå på gym men jag har inte råd med några årskort eller nåt då det bara finns dyra gym här i stan (har heller ingen som kan hjälpa mig ekonomiskt). sen har jag läst så pass mkt att jag vet att man ska äta 5-6 gånger om dan i stora portioner, och det är också ett problem då jag helt enkelt inte har råd att äta så mycket så ofta (mat kostar..)

jag vill ju väldigt gärna må bra över mig själv genom att se bra ut, men det är ju som sagt hinder ivägen. jag bryr mig inte om att bli något muskelberg utan vill bara få någon form av uppstyrning på min kropp (framförallt mage och bröst). kan man lösa detta genom träning hemma? (har inga vikter och begränsade möjligheter till hemmabyggen). hur ska jag göra?

tacksam för svar

Richard

aliquis
2004-11-26, 09:29
Du borde ju ha minst lika mycket pengar som jag har? Då vi om inte annat får pengar från samma ställe beroende på vad du sysslar med på dagarna, visserligen räcker inte mina pengar långt men ändå, man behöver ju inte äta dyr mat. Att ha råd med gym är knepigare... Men det borde ju finnas billigare alternativ där du bor? Var är det så kanske någon här kan tipsa dig om något billigare alternativ, dyrt brukar det väl vara främst i storstäderna?
Vad gäller träningen är det väl inte så intressant att enbart börja träna magen och eventuellt bröstet (typ situps och armhävningar) utan att träna hela kroppen kommer ju ge mer. Kanske skulle försöka skaffa ett par hantlar och eventuellt en bänk? Annars kan säkert någon hjälpa dig hitta några övningar med kroppsvikten.

JJ
2004-11-26, 09:49
Medans du funderar kan du ju börja springa ett par ggr i veckan, köra armhävningar, chins, sizzy squats, finnen + tusen andra övninger. Ät rätt antal ggr per dag. Använd skallen, köp billig men bra mat. Köper man t.ex. kött direkt från en bonde är det inte speciellt dyrt. Tonfisk är billigt. Äckelpäckliga bönor är ju nästan gratis.