handdator

Visa fullständig version : Tävlingssugen?


RobbeliRobban
2004-11-25, 20:46
Fick en idé från tråden "Den avundsvärt maskulina bänktävlingen" i journalsektionen. Borde vi inte dra igång någon riktigt oseriös tävling för oss som varken är byggare/lyftare/AF bla. bla. utan bara motionärer? Tävlandet måste ju givetvis innehålla ett stort mått av ärlighet.

Jag har några ideer.

Försten till något av nedanstående:
30 dips
20 Pullups
200 i mark

Bäst resultat i (satt något tävlingsdatum då alla deltagare pallrar sig till sina respektive gym):

Knäböj

Bänkpress på 100kg:

Pullups med 20kgs viktbelastning

Möjligheterna till grenar, och varianter är ju oändliga, är det någon annan som sitter på bra ideer? Posta, rösta och diskutera i tråden innan vi eventuellt styr upp något.

emmzan
2004-11-25, 21:21
200 mark låter bra för de kvinnliga deltagarna :hbang:

sunkan
2004-11-25, 21:26
Fick en idé från tråden "Den avundsvärt maskulina bänktävlingen" i journalsektionen. Borde vi inte dra igång någon riktigt oseriös tävling för oss som varken är byggare/lyftare/AF bla. bla. utan bara motionärer? Tävlandet måste ju givetvis innehålla ett stort mått av ärlighet.

Jag har några ideer.

Försten till något av nedanstående:
30 dips
20 Pullups
200 i mark

Bäst resultat i (satt något tävlingsdatum då alla deltagare pallrar sig till sina respektive gym):

Knäböj

Bänkpress på 100kg:

Pullups med 20kgs viktbelastning

Möjligheterna till grenar, och varianter är ju oändliga, är det någon annan som sitter på bra ideer? Posta, rösta och diskutera i tråden innan vi eventuellt styr upp något.


Jag är på...låter som en kul grej, klarar ingen av grejorna än ska jag kanske tilläga!

Knäböj
2004-11-25, 21:31
Kul initiativ! Dock kommer jag själv inte deltaga pga skaderisken...ujujuj...

davidh
2004-11-25, 21:32
jag röstade "RobbeliRobban har hybris, alltså nej"

varför vet jag inte :devil:

Grisen
2004-11-25, 21:34
Jag är på! Helst i marklyft och pushpress..

Zakath
2004-11-25, 21:41
Då jag funderar på att tävla om ett tag så kan jag inte vara med. Annars hade jag gärna vart med i en marktävling till 200 :naughty: ;)

Tycker ni borde tävla i någon greppövning också! Ej grippers då alla inte har det, men barhold eller pinch kanske?

Kul idé!

Bengan
2004-11-25, 22:14
röstade att det inte kommer gå... men låter skojsigt :thumbup:

Verkar vettiga mål. är nog i närheten på alla utom mark, där jag bara tar runt 170 :(

men med träning så kan det gå :D

Må bäste man vinna :cheers:

Frågan är bara hur man kan tävla i bäst resultat i 100 kg bänk :confused:

Jorgen
2004-11-25, 22:17
Frågan är bara hur man kan tävla i bäst resultat i 100 kg bänk :confused:
Flest antal reps vinner?

//Jörgen

Bengan
2004-11-25, 22:25
Flest antal reps vinner?

//Jörgen

Jo det iof, blir nog inte många... 4-5 kanske :D
Får träna mer inför kommande tävling :D

z_bumbi
2004-11-25, 22:48
Det är ganska enkelt att dra ihop alla i ett område och köra tävlingen på något lämpligt gym som ligger bra till och/eller har den utrustning man behöver.
Då får man träffa lite folk också.