handdator

Visa fullständig version : Få kämparglöden tillbaka


better__bodies
2004-11-25, 17:55
Jag har varit sjuk mycket i år sen har jag vart inne mycket också, sen var jag sjuk i 2 veckor snart för en vecka sen och kommit igång med träningen. Men nu börjar jag känna kroppen inte orkar mera, tränade idag men hade inte den kämparglöden som jag brukar ha när jag tränar, istället hade jag ahapp träning idag också orka träna. Så träningen vart ju super dålig för jag bara hade det i huvudet. Vill kroppen och hjärnan ska tänka yess träning idag idag ska vi kämpa så byxorna spricker och jag spyr.
Sen så tycker jag själv jag börjar bli tjock och dålig kondition.

Så min fråga är hur/vad ska jag göra så jag får min kämparglöd tillbaka?
Vila är inte på frågan har vilat så jävla mycket nu.

Jag är väldigt alvarlig, jag vill komma i topp med min träning igen. kroppen mår inte bra.

kharon
2004-11-25, 18:35
Känner igen mig. Håller på med min comeback jag med just nu.

Försök köra lätta och korta träningspass i början; inga brutala knäböjspass i början, det är bara dödfött. Sakta men säkert kommer motivationen nog tillbaka, dessutom undviker man säkert överträning lättare om man tar det lugnt efter en längre tids frånvaro, istället för att brutalt krossa som en gud.

Under tiden kan du försöka kolla runt på internet efter motiverande bilder, kolla proffsens DVD:n, Köp nya träningskläder, häng på Kolozzeum, vadsomhelst för att börja inmundiga byggarlivet igen.

z_bumbi
2004-11-25, 18:35
Börja i lugnare tempo, du har varken konditionen, styrkan, äterhämtningen eller vanan att börja hårdträna på en gång.
Kör korta pass ett fåtal gånger per vecka och sen lägger du till mer och mer vartefter, kör lite styrka och lite kondition vid varje tillfälle så räcker det bra med 2 pass per vecka som en mjukstart. Bestäm inte ett fast ökningstempo utan känn efter hur mycket kroppen orkar och sen ökar du.
Du är i princip nybörjare på nytt även om du gissningvis kommer att kunna öka mängden träning snabbare än en nybörjare gör.

Får jag en svacka i ett pass som beror på att skallen tycker det är meningslöst att köra rehab så går jag iväg och hugger tag i den vassaste stången på gymet och tänker på hur det känns att träna riktigt aptungt med den, sen är jag redo att köra rehab igen.