handdator

Visa fullständig version : Mäta fettprocent??


TrasMannen
2004-11-25, 12:59
Hur mäter man hur många procent fett man har? Vet att det finns olika metoder. Men vem vänder jag mig till?

Vill gärna ha tipps på ställen i stockholmsområdet.

Det brukar ju gå att köpa "manicker" som mäter sådant med elektriska impulser. Funkar dom bra, eller är det bara skräp?

T-train
2004-11-25, 14:20
Hur mäter man hur många procent fett man har? Vet att det finns olika metoder. Men vem vänder jag mig till?

Vill gärna ha tipps på ställen i stockholmsområdet.

Det brukar ju gå att köpa "manicker" som mäter sådant med elektriska impulser. Funkar dom bra, eller är det bara skräp?

Så skulle jag rekomendera dig att uppsöka ett gym som utför sk Calipermätning. Det är den metoden som används mest bland sk byggare. Läs mer om de olika metoderna här: http://www.suntliv.com/kroppen/kroppsfett.shtml

TrasMannen
2004-11-26, 09:14
Tack för infon, skall kolla runt lite =)

Xatzer
2004-12-01, 12:52
Vi har sånt på vårt gym i karlskrona iaf, har blivit erbjuden o kika det flera gånger, tror dock inte det är något till det vanligaste att gym erbjuder det men kika runt och du skall finna :) hade dock varit kung och ha en egen sån klämma, så om du hittar det så säg gärna till :)

T-train
2004-12-01, 13:13
Vi har sånt på vårt gym i karlskrona iaf, har blivit erbjuden o kika det flera gånger, tror dock inte det är något till det vanligaste att gym erbjuder det men kika runt och du skall finna :) hade dock varit kung och ha en egen sån klämma, så om du hittar det så säg gärna till :)

De flesta gym erbjuder calipermätning, dvs alla PT'n bör kunna utföra den.

/T

physique
2004-12-01, 14:14
mäter man inte med ett vanligt skjutmått? :confused:

hallar
2004-12-06, 19:35
mäter man inte med ett vanligt skjutmått? :confused:

Nej, en kaliper mæter alltid till det samma tryck sedan sæger det klick! Med ett skjutmått skulle det vara svårt att upprepa mætværdena.

vega
2004-12-07, 18:12
Inhandla en egen kaliper! Finns från 200 kr och uppåt...
Någon som vet prislägen på en bioimpedansmätning( stavning och namn är jag osäker på men jag hoppas ni förstår vad jag menar :D )?