handdator

Visa fullständig version : Axelskada av pingis?


swiftin
2004-11-24, 21:23
Jo, det är så att jag återupptagit mitt pingisspelande förra veckan och spelat 2-3 gånger / vecka nu i två veckor. Detta har medfört att jag fått ont i min vänstra axel (vänsterhänt). I måndags när jag spelade kom det kanske efter en timmes spel, igår efter en trekvart kanske och idag kom det nästan direkt. Det kommer tillbaka när jag ska slå, eller loopa (främst med backhand), alltså när jag gör en vridrörelse med axeln. Smärtan är i främre och yttre delta.

En polare sa att en nerv kanske är i kläm. Kan det hjälpa att stretcha "rotatorcuffarna", vad det nu är? Eller någon annan behandling? Kanske bör tilläggas att det inte alls gör ont att köra några gymövningar som involverar axlarna, och att det gör inte ont när jag trycker på den heller. Smärtan kanske kan liknas vid när axeln är påväg att knäckas, men inte knäcks, eller något.

Snälla, hjälp mig! :cryout:

Metal_boy_
2004-11-24, 21:32
har bara fått axelskada av fickpingis :D

z_bumbi
2004-11-25, 11:00
Låter mer som för mycket träning för snart, vila ett tag och bygg sen upp styrkan/uthålligheten i axeln genom att grundträna. Kör inte matcher från start för då går det inte att hålla igen utan bolla några veckor med ökat tempo.