handdator

Visa fullständig version : Axelskada...?

Beast
2004-11-24, 00:09
Ja, har haft mindre problem med axeln för länge sen. Idag fick jag ont i axeln på jobbet (tungt arbete) och fick nästan helt sluta använda vänstra armen. Fick avstå från träningen idag också :furious:
Smärtan kommer från yttre delta under själva muskeln typ.. på främre utkanten (mest). Bättre än så kan jag tyvärr inte förklara. Ska imorrn in och försöka få en akut tid på läkarmottagningen.

Har strechat min ratatorcuff ganska bra tyckte jag, kanske förlite? (trodde det var den som gjorde problemen sist) Eller att jag lyckats klämma en nerv men nu tror jag inte det är det.

Hjälp av dom som kan eller haft något liknande uppskattas... :(

Beast
2004-11-24, 15:27
Har nu efter en skön sömn blitt mycket bättre! Men det känns fortfarande lite. Blir att dra ner ikväll på gymet och känna efter lite.

Johnny
2004-11-24, 16:45
Någon liten fråga bara om det går för sig?

Vad arbetar du med? Är det mycket ovanför axlarna? Om du lyfter armen reakt ut från sidan, så långt du kan, hur känns det? Smärtar det? Hur och vid vilken vinkel?

//Johnny

Beast
2004-11-24, 17:41
Jag arbetar på en terminal, bär tungt dagen genom typ. Gör inte ont alls när ja lyfter ut armen. känns om jag vinklar axeln en del... svårt som fan att förklara.
Kommer jobba där 4 månader till sen kommer jag antagligen börja jobba på gymet (kanske mindre om jag har tur).