handdator

Visa fullständig version : Det här är peppakaka!


Bobby Brown
2004-11-23, 18:54
Det här är peppakaka! (Bobby Browns Journal)

--------------------------------------------------------------------------

Ålder: 18
Vikt: 82kg
Längd 185cm

Goder afton damer och herrar, jättar och dvärgar! Mina vänner kallar mig Bobby Brown efter Frank Zappas låt Bobby Brown. Jag är en trevlig liten pojke som vill få snygga väldefinerade muskler. Vill inte bli så där jättebiffig utan hellre lite mer disco-byggar-snygg :em:

Jag har tränat fotboll i stort sett hela mitt liv men slutade förra året pga att jag tyckte att det inte var kul längre, för seriöst för mig. Har börjat lite smått nu igen och tränar 2 ggr i veckan. Konditionen har jag kvar någorlunda och en ganska vältränad kropp. Nu har jag börjat träna styrketräning för ungefär 2 månader sen och en kompis tipsade mig om detta forumet. Tänkte att jag kunde slänga upp en journal så ni kan få se hur det går :bpump:

Jag ska försöka bli vältränad snabbt och inte vara alltför mesig så reta mig inte snälla :bow:

Här är mitt nuvarande schema, tror det kallas max-ot:

Måndag: Bröst, mage
Tisdag: Rygg, traps
Onsdag: Axlar, triceps
Torsdag: Biceps, underarmar, lätt mage
Fredag: Fotbollsträning
Lördag: Fotbollsträning
Söndag: Vila tackar som frågar

Ska genast lägga upp mina 2 första pass denna veckan, gårdagens bröst & mag pass och dagens rygg & traps pass. Önska mig lycka till! :hbang:

Bobby Brown
2004-11-23, 19:04
Första träningspasset någonsin i min journal då! Hoppas det inte ser för mesigt ut. :)

Uppvärming:

Bänkpress:
12*50kg
10*50kg
6*65kg
3*80kg
1*90kg

Riktig träning nu:

Bänkpress:
3 set på 110kg*5 repetioner

Snedbänkpress i smith:
2 set på 90kg*5 repetioner

Sned hantelpress:
2 set på 40kgs hantlar*5 repetioner

Crunches med vikt:
20kg och ca 30-40 repetioner
20kg och ca 20-30 repetioner
20 kg och ca 20 repetioner

Magmaskin:
2 set på 95kg*12 repetioner

Bobby Brown
2004-11-23, 19:10
Då var det dags att lägga upp dagens ryggpass då. Jag är riktigt klen i ryggen och det känns som om jag inte kan ta i ordentligt, men det ordnar sig nog :D

Uppvärming:

Latsdrag med smalt grepp:
12*40kg
10*50kg
6*60kg
3*70kg
1*80kg

Riktig träning:

Latsdrag med smalt grepp:
2 set på 85kg*6 repetioner

Chins:
Så många jag orkar, ca 10 reps med egen kroppsvikt
Så många jag orkar, ca 7 reps med egen kroppsvikt

Skivstångsrodd tror jag det heter:
2 set på 70kgs*6 repetioner

Shrugs med skivstång i smith:
50kg*12 reps Uppvärming
90kg*6 reps Uppvärming
150kg*10 reps
150kg*8 reps

Hantelshrugs:
2 set med 40kgs hantlar, gör så många reps jag kan till greppet sviktar.


Kommentarer: Funderar på att skaffa dragremmar för jag tappar greppet när jag kör shrugs, tror jag skulle kunna köra med mycket tyngre vikter om jag hade dragremmar för som det är nu så tappar jag nästan vikterna i slutet. Ha det bra! :cool:

Bobby Brown
2004-11-24, 19:06
Idag var det axlar och tricpes på schemat, kände mig seg och trött innan jag kom till gymmet men hoppades på att kunna prestera någorlunda iaf. När jag väl var på gymmet kändes det som om jag lika gärna kunde stannat hemma, orkade ingenting! Ingen motivation! Första gången sen jag började träna som jag kände så här. Här kommer passet iaf.

Axel hantelpress:
8*30kgs hantlar
6*30kgs hantlar
6*30kgs hantlar

Axel sidolyft med raka armar elle så:
6*15kgs hantlar
6*15kgs hantlar

Egentligen skulle jag kört en övning till på axlar men jag kände att jag ville dö så jag gick över till triceps.

Triceps pushdowns:
3 set 6*85kg

Liggande tricepspress:
2 set 6*47kg

Enhands hantelpress bakom huvudet:
1*18,5kgs hantel på varje arm

Bobby Brown
2004-12-08, 12:42
Biceps

Skivstångscurl:
6*57,5kg
5*57,5kg

Hantelcurl:
6*27,5kgs hantlar
6*27,5kgs hantlar

Skivstångscurl med ez-stång(?):
6*57,5kg
5*57,5kg


Underarmar

Jag har ont i höger handled, förmodligen pga överträning eller något sådant så jag körde bara lite lätt på underarmar.

Underarmscurl med skivstång:
8*40kg
7*40kg