handdator

Visa fullständig version : allvarliga problem.. verkar det som :/


Zaglyon
2004-11-22, 16:37
jag börjar få problem, tror jag :/. Jag har gått ner från 78 till 66kg på ca 2 månader, dessutom har jag ljugit både här i forumet om hur jag äter o likadant för kompisar o föräldrar. Under 2 dagar gick jag ner från 72-68kg o då vägde jag mig samma tid o på morgonen båda ggr.

Mat(Dagarna jag jobbar, mån-ons)
Frukost 07.00: 2 omega-3 tabletter, 1 multivitamin tablett, lättfil(Jag brukar fylla tallriken till hälften med filmjölk o 1 liter fil räcker till 4 frukostar ca) och All-bran plus.
Mellanmål 09.00: 2 ägg
Lunch 12.00: 4 grova fullkorns mackor med en burk makrill.
Mellanmål 16.00: Nån frukt, om det blir något alls.
Kvällsmat 19.30-21.00: Ris/pasta/potatis med kyckling/fisk/magert kött

Mat(Dagarna jag inte jobbar, tors-sön)
2 koppar kaffe
Morgonpromenad 1h 11.00 eller 12.00
Frukost 12-13.00: 2 omega-3 tabletter, 1 multivitamin tablett, lättfil(Jag brukar fylla tallriken till hälften med filmjölk o 1 liter fil räcker till 4 frukostar ca) och All-bran plus.
Lunch 16-17.00(Om jag styrketränar): Makaroner o köttbullar, ibland 2 ägg också.
Kvällsmat 20-21.00: Ris/pasta/potatis med kyckling/fisk/magert kött
sova

Jag styrketränar 4-5ggr/vecka o går morgonpromenad 4ggr/vecka. Blir ofta 1-2 promenader på 1h under dagen också.(Alla dagarna)

Jag har ökat i vikter på gymmet o mina muskelkonturer har kommit fram mer o folk tycker jag har gått ner i vikt. Och visst, det har jag ju. Men idag, blev jag yr, precis så yr som man blir när man har feber, har ont i halsen o är förskyld samt hade huvudvärk innan idag o mådde illa. Ändå fram tills nu har jag mått bra förutom att jag ljugit om mat/träning o vikt. Det jag undrar är om det är något att vara orolig för?

Tack i förhand!
Mvh

stiffler
2004-11-22, 17:00
ja du ska vara orolig. Inte för att jag kan lika mycket som andra om deffar, men det verkar som du försöker svälta dig själv till att förlora kilon?

Och om du har ÖKAT vikter i gymmet och inte käkar mer än sådär så måste du tappat massa muskler också

Varför inte käka mer och gå ner i lugnare takt? Du har fan gått ner 22 kg på 2 månader!! Det är SNABBT

pariah
2004-11-23, 00:27
Ett tydligt tecken på att du har problem är väl att du ljuger?

Johan1986
2004-11-23, 10:35
Med tanke på att du ljugit om vad du ätit o sånt så har du antagligen ett problem.
Mitt tips är att berätta för dina föräldrar och vänner att du ljugit om kosten.
Min faster gjorde likadant, ljög om mat hon ätit m.m. Tog ca 3 år innan farmor och farfar förstod vad som pågick.

physique
2004-11-23, 12:24
Det viktigaste är väl ändå inte att din släkt vet att du gjort fel utan att du själv vet det? Börja äta bättre (mer) istället för att oroa dig över vad andra tycker och tänkter.

Iofs om du har problem att bryta ditt "missbruk" så är det förstås bra att ta hjälp av folk som bryr sig (släkten förhoppningsvis).

Becka
2004-11-23, 12:43
Varför inte käka mer och gå ner i lugnare takt? Du har fan gått ner 22 kg på 2 månader!! Det är SNABBT

Hur räknar du?
"från 78 till 66kg på ca 2 månader" skrev han. det är väl ändå 12 kg och inte 22? :)
Men det är fortfarande snabbt iofs.

Slartibartfast
2004-11-23, 13:17
Hur har du lyckats öka i träningsvikter samtidigt som du rasat så i vikt?? Har du precis börjat träna?

stiffler
2004-11-23, 15:25
Hur räknar du?
"från 78 till 66kg på ca 2 månader" skrev han. det är väl ändå 12 kg och inte 22? :)
Men det är fortfarande snabbt iofs.

sorry mitt fel. Tänkte det var LITE VÄL mycket :)

Zaglyon
2004-11-23, 17:15
Det viktigaste är väl ändå inte att din släkt vet att du gjort fel utan att du själv vet det? Börja äta bättre (mer) istället för att oroa dig över vad andra tycker och tänkter.

Iofs om du har problem att bryta ditt "missbruk" så är det förstås bra att ta hjälp av folk som bryr sig (släkten förhoppningsvis).

Jag har börjat äta mer, idag har jag tex käkat frukost, mellanmål och lunch redan. Frukosten är den samma fast i större tallrik och mellan målet blev en grov macka med makrill och lunchen en kebabrulle :em:. Men det känns bättre nu :).

Hur har du lyckats öka i träningsvikter samtidigt som du rasat så i vikt?? Har du precis börjat träna?

Nej jag började träna i Feb 2000 o höll på till augusti 2000(skadade mig o va skadad i 1½ år. Bland annat för biceps senan höll på att gå av, avslitna muskel fibrer från utsidan av axeln upp till pannan och labilt skulderblads parti). Sen började ja träna oktober 2003 typ.(från o till) Nu har jag tränar 3månader i sträck o är stolt :).

Jag vet inte hur, men jag har gått från 17,5kg på hantelcurl (3 set, 6-8 reps) till 20kg hantlar (3 set, 5-7 reps)
Även ökat i Stångcurl, hantelpress, latsdrag o.s.v.

Ps. Jag tar en protein drink + 2 dextrosol tabletter efter träning också glömde jag säga förut.

kampsporttjej
2004-11-23, 19:04
Jag tar en protein drink + 2 dextrosol tabletter efter träning också glömde jag säga förut.

är inte det lite lite snabba kolhydrater efter träning? fel proportioner mellan
kolhydrater och protein liksom?

Zaglyon
2004-11-23, 20:26
det är väl bra med snabba kolhydrater efter träning så det pumpas ut snabbt till musklerna, eller?

Mental
2004-11-23, 23:42
det är väl bra med snabba kolhydrater efter träning så det pumpas ut snabbt till musklerna, eller?

Det han menar är att du får i dig förlite av druvsockret (snabba kolisar) efter träning. Köp i pulverform och klunka i dig efter träning, jag sveper ca 60g

Xatzer
2004-11-24, 22:39
det är väl bra med snabba kolhydrater efter träning så det pumpas ut snabbt till musklerna, eller?

Visst är dextrosol bra, men för helvete.. man ska ha en DUGLIG MÄNGD, testa maltodextrin eller dextropur, man ska ha MYCKET mer kollisar efter träningen :)

JAM
2004-11-27, 15:43
Ps. Jag tar en protein drink + 2 dextrosol tabletter efter träning också glömde jag säga förut.
Du behöver snarare hela dextrosolpaketet om inte två paket.

kampsporttjej
2004-11-28, 12:00
precis det jag menade.

mental>>> "han" är en "hon" ;)

Mental
2004-11-29, 00:50
precis det jag menade.

mental>>> "han" är en "hon" ;)

Ahem, tja jag borde kanske ha kunnat gissa utifrån nicket.

Får skylla på att deffen gör mig dum i huvudet :em:

Thony
2004-11-30, 18:54
Tycker du käkar på tok för lite.Själv krubbar ja i mig 4 lagade mål, samt 2 mellan mål.Om ja tränar trycker ja även i mig snabba kolisar+protein i en rätt stor mängd, det du käkar på en hel dag trycker ja nästan i mig till frukost ;) jag väger för övrigt 90 .

Så vad är du rädd för ? Du tränar ? ÄT DÅ! Sen att mygla med maten till föräldrar å dyligt är första steget mot ätstörningar.Jag tycker du skall ta tag i maten å bli en biff :thumbup: