handdator

Visa fullständig version : Exell


vrålapa
2004-11-22, 09:56
Kalas bra eller bara skit?
Någon som kan informera mig om det!
Är det ett bra protein?
Enligt förpackningen verkar dom inte ha några aminosyror eller mineraler och vitaminer i deras protein!

Wain
2004-11-22, 10:51
Vitaminer är det nog inga tillsatta, känns ganska meningslöst med tillsatta vitaminer. Proteiner=aminosyror.

F.ö. så anser jag att du bör köpa ett annat märke. Fick själv undermålig kvalité senast jag beställde Exell. :furious:

Zakath
2004-11-22, 11:18
Det räcker gott o väl för mig, ingen mening att slösa alla sina pengar på tillskott när man kan träna hårt istället :thumbup:

Wain
2004-11-22, 11:53
Finns ju andra billiga märken...
:thumbup:

mini_Arnold
2004-11-22, 11:56
Finns ju andra billiga märken...
:thumbup:
Som? (ja, jag är snål..)

Fairing
2004-11-22, 12:45
Kalas bra eller bara skit?
Någon som kan informera mig om det!
Är det ett bra protein?
Enligt förpackningen verkar dom inte ha några aminosyror eller mineraler och vitaminer i deras protein!

Inga aminosyror i exell protein :confused:

Man skall inte ha extra vitaminer i ett proteintillskott och mineraler finns det naturligt i ALLA proteiner.

Exell protein är ett av dom bästa vassle koncentraten på marknaden och nej jag äger inte Exell. Tänkvärt är att genom att köpa Exell istället för Whey 80 , XF , FC osv så stödjer du kolozzeum vilket gör att forumet kan leva vidare :thumbup:

muskelbyggarn
2004-11-22, 12:49
"så stödjer du kolozzeum vilket gör att forumet kan leva vidare"

Eller genom att köpa Complete Protein 3 :naughty:

Fairing
2004-11-22, 13:02
Jo det är sant men Fairing säljer så jäkla bra så jag behöver ej göra reklam och det vet väl du som har ökat din försäljning av fairing med 100% :D

Zakath
2004-11-22, 13:05
Diskret smygreklam här :MrT:

Nej, nöj dig med något enkelt. Mer behövs inte, speciellt inte i början!

vrålapa
2004-11-22, 19:47
Det jag menade me aminosyror, typ l-glutamin å alla dom. Fria aminosyror eller vad de heter?

TCOG
2004-11-22, 22:28
ger en :hbang: till Fairing.

tack för det nya SLOOOOOOOW protein ni kommit med, verkar vara bra. kanske skulle man kosta på sig lite :D

abjorn
2004-11-22, 22:34
Fairing complete III choklad/mint var underbar god i början. Nu efter 10kg vet jag inte vad det smakar längre :confused: Dags att byta till annat smak.

Exell är helt ok för det priset och smakar bäst av alla lågpris protein jag smakat.

Berry
2004-11-22, 23:02
Det jag menade me aminosyror, typ l-glutamin å alla dom. Fria aminosyror eller vad de heter?

De finns nog med ska du se ;) I den mängd som vassleprotein naturligt innehåller dem såklart.

muskelbyggarn
2004-11-22, 23:22
Jo det är sant men Fairing säljer så jäkla bra så jag behöver ej göra reklam och det vet väl du som har ökat din försäljning av fairing med 100% :D

Men det där med att du skulle stå och kränga vid stormarknader från bilen då :confused:


:D

Fairing
2004-11-23, 08:24
Tobbe , det var Twinlab som stod ute vid Veddesta köpcentrum och sålde direkt från en skåpbil :laugh:

aliquis
2004-11-23, 08:56
Om det är så mycket FRIA aminosyror har jag ingen aning om, inte heller om varför det skulle spela någon roll (eller ja, om det är ett extra tillskott av BCAA, bara fritt leucin, eventuellt glutamin osv kanske det finns fördelar?). Den allmänna uppfattningen här har väl blivit att l-glutamin i fri/ren form inte är särskilt speciellt för styrketränande individer så spar de pengarna också. (Hade du velat haft det hade det ju varit mer ekonomiskt att köpa just det än ett dyrt protein med lite tillsatt.)

mentzer
2004-11-23, 11:01
så stödjer du kolozzeum vilket gör att forumet kan leva vidare :thumbup:

Bra säljargument?

Pez
2004-11-23, 11:52
Bra säljargument?
Mervärde?

Grahn
2004-11-23, 12:19
Bra säljargument?

Ja?

För de som gillar att vara här borde det väl vara det.

Hade du föredragit en harang om att produkten ger 407% mer muskeltillväxt än konkurerande märken samt troligen botar cancer, aids samt vattkoppor?

EiseltUK
2004-11-23, 13:44
Tänkvärt är att genom att köpa Exell istället för Whey 80 , XF , FC osv så stödjer du kolozzeum vilket gör att forumet kan leva vidare :thumbup:


Det behövs forum där frågor kan få vettiga svar och Kolozzeum är klart ledande på denna punkt. Att lägga en order här då och då är inte mer än rättvist om man är här inne regelbundet.

Själv så förser jag Lasse med Fastway så att han har något att ta efter varje träningspass. :D

/ Henrik

::::::::::::::::::::::::::
Founder of Kolozzeum
::::::::::::::::::::::::::

Fairing
2004-11-23, 13:48
Det behövs forum där frågor kan få vettiga svar och Kolozzeum är klart ledande på denna punkt. Att lägga en order här då och då är inte mer än rättvist om man är här inne regelbundet.

Själv så förser jag Lasse med Fastway så att han har något att ta efter varje träningspass. :D

/ Henrik

::::::::::::::::::::::::::
Founder of Kolozzeum
::::::::::::::::::::::::::

Nå , när kommer DIN beställning då.... :D

EiseltUK
2004-11-23, 13:50
Nå , när kommer DIN beställning då.... :D

Har ni inte skickat iväg min order ännu? Jag beställde ju Kreatinpyruvat för 5 veckor sen!!! :furious:

muskelbyggarn
2004-11-23, 15:34
Han skickar väl inte iväg "orginalet" hur som helst :D

Ang. fastway så har jag försett gamle Dwarfen med prima 500g gratis, ingen vill ju köpa :nono:

King Grub
2004-11-23, 16:45
Exell är ett koncentrat, dvs budgetalternativet och den vasslesort som har det långsammaste upptaget. Prisvärt däremot. Man får väga plånbok mot resultatkrav.

Swampen
2004-11-24, 00:29
Sitter som bäst och försöker lura ut vad man skall köpa för protein.

Finns det någon som kan förklara hur Exell kan vara så superbillgt, att det är ett koncentrat är jag med på, men kan det verkligen duga som proteintillskott när det är så billigt.

Eftersom jag inte har kunskaper nog att jämföra alla olika proteiner efter innehåll får jag gå efter priser...

Snälla hjälp mig ni som köper Exell (eller säljer), kör ni enbart med detta protein eller köper ni bättre produkter och varvar med. Är det något att satsa på eller är det att kasta pengarna i sjön...

Sverker
2004-11-24, 06:49
Du slänger inte pengarna i sjön.
Du får ett bra protein som ger dig det du behöver.
Ett vassleproteinkoncentrat är ett koncentrat, varken mer eller mindre.
Det innehåller alla aminosyror i en bra sammansättning och det är tillräkligt snabbt för att användas efter träningen.

Niklas
2004-11-24, 09:38
Sitter som bäst och försöker lura ut vad man skall köpa för protein.

Finns det någon som kan förklara hur Exell kan vara så superbillgt, att det är ett koncentrat är jag med på, men kan det verkligen duga som proteintillskott när det är så billigt.


Att det är så superbilligt beror på att du köper 10 kg åt gången och då tjänar både vi och kunden på det vilket är tanken bakom det hela.
Exell är som tidigare nämts ett Vasslekoncentrat som håller MINST lika bra kvalite som dom övriga på marknaden i dessa prisklasser.


Eftersom jag inte har kunskaper nog att jämföra alla olika proteiner efter innehåll får jag gå efter priser...

Snälla hjälp mig ni som köper Exell (eller säljer), kör ni enbart med detta protein eller köper ni bättre produkter och varvar med. Är det något att satsa på eller är det att kasta pengarna i sjön...

Om det skulle vara som att kasta pengarna i sjön så skulle vi inte sälja det. Detta forum existerar pga att vi har så många nöjda kunder som köper Exell. Om vi skulle tillhandahålla en produkt som var dålig skulle vi få sitta i försvarställning på forumet hela dagarna och det finns det inte liksom tid till, något att tänka på kanske ;)

Mvh Niklas

Fultjack
2004-11-24, 11:08
har själv kört exell senaste 1.5-2 åren typ.. i början var smaken bidrig tyckte jag, men man vänjer sig fort.. sen är det fkatiskt ett bra argument att stötta kollo..

blir dock att testa fairing eller eiselt nästa gång man bestället :thumbup:

Swampen
2004-11-24, 12:21
Ok, ni har övertygat mej att prova, tack för hjälpen.

Blir att prova 10 kg jordgubb. Verkar som det levereras i 1kg-förpackningar, så det borde väl klara sig i ett halvår ialla fall ?

En till fråga. Jag har provat att blanda gainer av dextro, men jag kan inte med den söta smaken i längden. Tänkte därför köpa en säck maltodextrin som inte lär smaka lika starkt, men hur är det med hållbarheten där. 25 kilo lär ju räcka ett tag...Hur snabbt bör säcken förbrukas-blir kohydraterna dåliga på samma sätt som proteiner i längden?

För övrigt tycker jag det är alldeles lysande att det finns dom som satsar på stora förpackningar, 1kg i taget kommer man ju inte långt med...

JAM
2004-11-27, 01:44
Ok, ni har övertygat mej att prova, tack för hjälpen.

Blir att prova 10 kg jordgubb. Verkar som det levereras i 1kg-förpackningar, så det borde väl klara sig i ett halvår ialla fall ?

En till fråga. Jag har provat att blanda gainer av dextro, men jag kan inte med den söta smaken i längden. Tänkte därför köpa en säck maltodextrin som inte lär smaka lika starkt, men hur är det med hållbarheten där. 25 kilo lär ju räcka ett tag...Hur snabbt bör säcken förbrukas-blir kohydraterna dåliga på samma sätt som proteiner i längden?

För övrigt tycker jag det är alldeles lysande att det finns dom som satsar på stora förpackningar, 1kg i taget kommer man ju inte långt med...
Jepp, det är enkliospåsar Exell och du kan dessutom blanda smakerna vid beställningen. Helt utmärkt.

Om man är orolig för malton är det ju bara att köpa 5-liters fryspåsar och packa om den. Något kilo i varje påse är perfekt.

muzzelman
2004-11-27, 02:41
Fairing complete III choklad/mint var underbar god i början. Nu efter 10kg vet jag inte vad det smakar längre :confused: Dags att byta till annat smak.


Håller helt med! Det var gott från början men nu tar jag fan hellre gratis whey 80