handdator

Visa fullständig version : Idol 2004


Frantic
2004-11-21, 23:08
Har ni följt programmet? Vem tycker ni ska vinna?

*Flash*
2004-11-21, 23:11
DARIN!!!
:love: :love: :love: :love:

mini_Arnold
2004-11-21, 23:12
Har ni följt programmet?
Nej

Halldin
2004-11-21, 23:12
http://www.aftonbladet.se/noje/0409/23/NOJE-23s38EDDIE_368.jpg

Garnax
2004-11-21, 23:13
Den ända med talang, Daniel, synd att Pål åkte ut...gammal kompis till mig.

Spike
2004-11-21, 23:18
DANIEL!!! Han är så sick bra :bow:

Frantic
2004-11-21, 23:18
Jag håller med dig Flash! Darin ska vinna!!
Det är en tävling om vem ska ska bli popstjärna och Darin är mer pop i lilltån än vad Daniel någonsin kommer bli.
Daniel har visserligen kraftigare röst a la Tommy Körberg men det här är inte audition till någon musikskola eller musikal....


men tyvärr så tror jag att Daniel vinner iaf....

Spike
2004-11-21, 23:19
Skärp dig frantic sluta whina! Iofs får båda dessa herrar nog skivkontakt ändå vilket dom båda förtjänar!

*Flash*
2004-11-21, 23:21
Den ända med talang, Daniel, synd att Pål åkte ut...gammal kompis till mig.
Jasså själv tycker jag att Darins rumpa verkar vara mycket bättre på att vicka än Daniels :D

För övrigt har jag inte följt programmet, bara sett det dom två senaste gångerna.
Visst Daniel har väl bra röst (okej väldigt bra röst då) men jag personligen skulle inte vilja se honom på scen sen sjunger han lite konstigt också ibland tycker jag...
Darin kanske inte har lika bra sångröst men han har fan så mycket utstrålning och..näe nu måste jag sova...

Frantic
2004-11-21, 23:24
Skärp dig frantic sluta whina! Iofs får båda dessa herrar nog skivkontakt ändå vilket dom båda förtjänar!

:cryout: :D

Jo det kommer nog gå bra för de båda! hoppas det för vad har Sverige nu? Lena Ph? Lena anthem måste vara den sämsta dyngan någonsin:D

Puss på dig

EDIT: bäst med programmet måste va den galna tjejen som sjöng: Fi**an sticker fram:D

Zodd
2004-11-21, 23:24
Programmet var bara kul i början, när det var usla människor med, slutade kolla helt när Cornelia åkte ut, mitt fel för jag röstade inte.

Hades
2004-11-21, 23:29
Tycker nog att Darin ska vinna. Grym talang vid så låg ålder. Om jag vore tjej (eller homosexuell) skulle jag nog vara kär i honom ;)

Metal_boy_
2004-11-21, 23:41
Darin sjöng ju så jävla bra i början...han verkar ha slappnat av lite för mycke för det kommer lite falsk sång ur hans mun nu på senare program (speciellt vid längre toner) Daniel har ju varit bra hela tiden och han blir bara bättre så jag håller på honom...han kan ta ton till allt..lust och mörkt...det kan inte Darin, då låter han som en tjej som försöker ha mörk röst och låta farlig hehe

DarthHolm
2004-11-21, 23:56
Darin sjöng ju så jävla bra i början...han verkar ha slappnat av lite för mycke för det kommer lite falsk sång ur hans mun nu på senare program (speciellt vid längre toner) Daniel har ju varit bra hela tiden och han blir bara bättre så jag håller på honom...han kan ta ton till allt..lust och mörkt...det kan inte Darin, då låter han som en tjej som försöker ha mörk röst och låta farlig hehe

Sluta nu! Du raserar hela min bild av Rune Röv! :booty:

Metal_boy_
2004-11-21, 23:58
Sluta nu! Du raserar hela min bild av Rune Röv! :booty:

:thefinger

JustinCredible
2004-11-22, 00:11
Var nästan kär i Darin fram till han slaktade michael jacksons Bad.

Då tänkte jag typ "ok, en låt spela roll, vi kan fortfarande vara vänner."

Men sen slaktade han & våldtog Guns and Roses Paradise City.

Seriöst, han rånade, våldtog den och lämnade den att dö ungefär.

Och domarna tyckte det var skitbra :smash: :smash:

s_himself
2004-11-22, 00:23
tycker självklart Daniel ska vinna, enligt mig är han överlägset bäst av dom två. Han klarar ju allt han gör grymt bra. Darin tycker jag spricker då och då, nä nog för att han har grym talang för att va så ung, men tycker inte han ska vinna pga. det. Daniels röst är bättre, och han klarar ju som sagt att sjunga allt utan problem :thumbup:

muzzelman
2004-11-22, 00:25
Har ni följt programmet? Vem tycker ni ska vinna?

Det finns inget att ens snacka om , det är som du skulle stå bredvid Jay på Mr.O
Du är darin och Daniel Jay.

Mago
2004-11-22, 00:39
Tycker Daniel har en av de bättre rösterna jag nånsin hört. :)
Nej jag är ingen röstcoach, men jag får tycka vad jag vill.

Darin är duktig, men sjunger falskt ibland.

Tigerkotten
2004-11-22, 02:16
lutade åt daniel innan förra veckans program, just nu lite över åt Darin.

Men som ni säger att det ska vara en popstjärna, och det e Darin bättre för.
Kanske kan bli något stort osv med.

Medans Daniel kommer säkerligen bara funka i sverige.


Tror Daniel vinner med, mycket pga äldre personers röstningar.
Tittar man tex aftonbladet röstningar osv så leder Daniel klart.

blekfet2
2004-11-22, 05:49
ska vara lite imot alla....hoppas darin trillar ner från scen och bryter rälsen, eheh...om man får en guns & roses låt att låta som en jävla pojkbandslåt (typ westlife) så förtjänar man ett finger i ögat....det låter juh som om nån stoppat upp ett cykelställ i baken på na´....heja öh....daniel...öh

abjorn
2004-11-22, 08:07
Vem som än vinner så kommer den personen släppa en platta, sjunga i melodi festivalen och sen turnera med Brinkenstierna som b-kändis för att få vara med i tidningarna. Till sommaren släpper ett par 16-åringar en cover på nån gamal rock-låt, blir sönderspelade i radio, och idolvinnaren blir bortglömd.

hampaN
2004-11-22, 08:23
Vem som än vinner så kommer den personen släppa en platta, sjunga i melodi festivalen och sen turnera med Brinkenstierna som b-kändis för att få vara med i tidningarna. Till sommaren släpper ett par 16-åringar en cover på nån gamal rock-låt, blir sönderspelade i radio, och idolvinnaren blir bortglömd.

Så brukar det bli :D

Slartibartfast
2004-11-22, 10:34
Brukar vanligtvis hata sånadär program, men måste säga att daniel har grym talang. :bow: '

Darin är en liten prepubertal snorunge som förstör varje låt han försöker sig på. Förstör alltid allting genom att glida omkring på falska falsettoner som nåt jävla Mariah Carey. :nono:

edit: visst har han lite talang också, men i övrigt är han en sopa som bleknar i jämförelse med Daniel.

rossi
2004-11-22, 11:07
ska vara lite imot alla....hoppas darin trillar ner från scen och bryter rälsen, eheh...om man får en guns & roses låt att låta som en jävla pojkbandslåt (typ westlife) så förtjänar man ett finger i ögat....det låter juh som om nån stoppat upp ett cykelställ i baken på na´....heja öh....daniel...öh

Det är jue meningen att de ska få in en gnutta av sig själv i coverlåtarna. På så sätt gjorde han det jävligt bra darin :thefinger :D

Lasse Kongo
2004-11-22, 12:14
Taco o idol på fre kl 20:00 har ju varit standard :smash:

Först vill ja bara säga att tv4 har lyckats få det hela till en b-produktion, programledarna som iofsig är riktigt roliga o bra killar passar inte in i programmet, känns som en 14is produktion alltihopa...

Men, fick jag välja att göra ett skivkontrakt med ngn av Daniel eller Darin så blir det helt klart Darin, han har rätt ålder och ett utseende som går hem hos flickorna som köper skivor.

Daniel har en fruktansvärt bra röst, MEN han har ju aldrig rockat loss!!! det enda han är bra på att sjunga är ju gamla riktigt astråkiga låtar som får en att sova, mao ingen idol direkt, Darin har ju visat att han kan rocka loss lite med.


:notme: som skrev detta haha.

Johan O
2004-11-22, 12:21
Alla teens röstar på Darin! :thefinger

Nämen när Nathalie åkte ur så gick ridån ner. Sexigare röst får man leta efter.

Metal_boy_
2004-11-22, 12:25
Alla teens röstar på Darin! :thefinger

Nämen när Nathalie åkte ur så gick ridån ner. Sexigare röst får man leta efter.

håller me!! fick ju fan ståfräs när hon sjöng! :love:

s_himself
2004-11-22, 12:29
Jag kommer inte ens ihåg vem fan hon va :D
tyckte lorén hade mysig röst :)

Action
2004-11-22, 12:30
Taco o idol på fre kl 20:00 har ju varit standard :smash:

Först vill ja bara säga att tv4 har lyckats få det hela till en b-produktion, programledarna som iofsig är riktigt roliga o bra killar passar inte in i programmet, känns som en 14is produktion alltihopa...

Men, fick jag välja att göra ett skivkontrakt med ngn av Daniel eller Darin så blir det helt klart Darin, han har rätt ålder och ett utseende som går hem hos flickorna som köper skivor.

Daniel har en fruktansvärt bra röst, MEN han har ju aldrig rockat loss!!! det enda han är bra på att sjunga är ju gamla riktigt astråkiga låtar som får en att sova, mao ingen idol direkt, Darin har ju visat att han kan rocka loss lite med.


:notme: som skrev detta haha.

Du var väl insatt i det programmet ser jag... :rolleyes:




Jag ska inte säga något, jag har följt det från starten och ser fram emot att se finalen på Star i Lund.... :D

Lasse Kongo
2004-11-22, 12:32
Haha, du ser :rolleyes:

Det är mest min tjej som vill se det så ja gör henne sällskap :em:

Frantic
2004-11-22, 12:37
Taco o idol på fre kl 20:00 har ju varit standard :smash:

Först vill ja bara säga att tv4 har lyckats få det hela till en b-produktion, programledarna som iofsig är riktigt roliga o bra killar passar inte in i programmet, känns som en 14is produktion alltihopa...

Men, fick jag välja att göra ett skivkontrakt med ngn av Daniel eller Darin så blir det helt klart Darin, han har rätt ålder och ett utseende som går hem hos flickorna som köper skivor.

Daniel har en fruktansvärt bra röst, MEN han har ju aldrig rockat loss!!! det enda han är bra på att sjunga är ju gamla riktigt astråkiga låtar som får en att sova, mao ingen idol direkt, Darin har ju visat att han kan rocka loss lite med.



:notme: som skrev detta haha.

håller med om varenda ord :love:

JustinCredible
2004-11-26, 20:54
nån som tittar?

argh vad jag stör mig på att darin åker snålskjuts på Bad. Den låter alltid ägande, vem som en kör den.

Men iaf, vem vinner?

Tricklev
2004-11-26, 21:02
Tycker båda suger.

Be dom sjunga for crying out loud liksom, och se om dom klarar :)

Var ju uppenbart nu när Darin sjöng Jacksons bad, att hans röst inte ens klarade det.

Matte_Maiden
2004-11-26, 21:06
Vinner inte Daniel blir jag sur. Visst, Darin kanske är en bättre popstjärna men i mina ögon är den största artisten Daniel. Han sjunger renare, djupare och baserar heller inte hälften av sina fans på sitt söta utseende. :D

Edde_1
2004-11-26, 21:14
nån som tittar?

argh vad jag stör mig på att darin åker snålskjuts på Bad. Den låter alltid ägande, vem som en kör den.

Men iaf, vem vinner?

VAD SÄGER DU???
Den ägde iallafall inte idag, Darin våldtog ju låten, så fruktansvärt uselt :furious:

Allan
2004-11-26, 21:15
Vafan glor ni på ett TJEJPROGRAM?????Herregud.....


allan

JustinCredible
2004-11-26, 21:17
VAD SÄGER DU???
Den ägde iallafall inte idag, Darin våldtog ju låten, så fruktansvärt uselt :furious:

:D jag vet, men även om han pajjade den med sin röst, så är ändå beaten osv så medryckande att det blir svängigt.

Och sen kommer stackars Daniel, som är mkt bättre, och får en skittråkig låt som inte har nåt med pop att göra. Vilken 14 årig tjej vill höra saaaarah kom ut ikväääll

Allan
2004-11-26, 21:19
Vilken 14 årig tjej vill höra saaaarah kom ut ikväääll

Min dotter och hennes kompisar. Och alla andra som glor.....


allan

Tricklev
2004-11-26, 21:19
Vafan glor ni på ett TJEJPROGRAM?????Herregud.....


allan

Tupperware :laugh:

palme
2004-11-26, 21:21
Pinsamt att folk följer skiten.

Allan
2004-11-26, 21:24
Tupperware :laugh:

...är för karlar. IDOL är ett tjejprogram. Till och med så mycket slagsida att TV4 är oroade...

allan

palme
2004-11-26, 21:27
...är för karlar. IDOL är ett tjejprogram. Till och med så mycket slagsida att TV4 är oroade...

allan

Tjejens väninna säljer tupperware, ska jag ge henne ditt nummer Allan? Plast är bra till mycket! :thumbup:

abjorn
2004-11-26, 21:44
Tänkte faktiskt se programmet i brist på annat, men orkade inte med när jag fick höra publiken. Borde vara åldersgräns där.

Allan
2004-11-26, 21:50
Tjejens väninna säljer tupperware, ska jag ge henne ditt nummer Allan? Plast är bra till mycket! :thumbup:

Jag behöver inte mer. Hon kan få mitt telefonnummer ändå
:cool:

allan

cosmo
2004-11-26, 21:52
fittan sticker fram var ju bra jävla grym

JustinCredible
2004-11-26, 21:54
läste föressten att kontraktet dom vinner bara räcker i ett år. För att sedan kommer ju nästa säsong och då ska ju denna vara bortglömd för att uppmärksamma så mkt som möjligt på nästa.

lite synd...

för dom alltså.

reaper
2004-11-27, 10:03
Tycker båda var bra i finalen. I första låten ägde Darin upp Daniel i brygga. Daniel harde inte de där höga tonerna som krävs för göra den låten bra, han var dock inte dålig för det. I andra var det jämnt och på tredje var Daniel bättre. Båda lär ju klara sig ändå kan till och med bli så att Darin får bättre kontrakt.

Lite komiskt att Bert Karlsson hade sagt att enda som skulle platsa i fame factory är Daniel. Flesta i idol ägde ju upp de från fame factory i brygga. Daniel, Lorén, Nathalie, Filip i vissa låtar osv. Jaja, Bert är Bert :D

Slartibartfast
2004-11-27, 10:38
Vilken 14 årig tjej vill höra saaaarah kom ut ikväääll

Shit vad impad jag blev av Daniel i den låten!

Slartibartfast
2004-11-27, 10:58
Är det bara jag som genom hela serien störde mig nåt fruktansvärt på kärringen i juryn? Vilken hagga det var alltså!

Matte_Maiden
2004-11-27, 11:02
Är det bara jag som genom hela serien störde mig nåt fruktansvärt på kärringen i juryn? Vilken hagga det var alltså!

You are not alone.

I och för sig störde jag mig på allihopa i juryn. Dock var filmerna "om dem" rätt skojiga! :thumbup:

Menigar
2004-11-27, 13:26
You are not alone.

I och för sig störde jag mig på allihopa i juryn. Dock var filmerna "om dem" rätt skojiga! :thumbup:

"Jag heter Peter Swartling och jag är bäst!"

Fy fan vad jag garvade åt det :D

Metal_boy_
2004-11-27, 13:36
haha ja gårdagens program va askul speciellt när dom spelade upp filmen om clabbe :D

och ja jag stör mig på kärringen så in i helvette, hon ser ut att stinka fisk..blää

Lasse Kongo
2004-11-27, 13:40
haha ja gårdagens program va askul speciellt när dom spelade upp filmen om clabbe :D

och ja jag stör mig på kärringen så in i helvette, hon ser ut att stinka fisk..blää

De sitter nog inte där för sitt utseende, kanske för sin kunskap.

scudmissile
2004-11-27, 13:43
Idol-juryn sminkar sig nedanför där jag bor. För en mindre summa skulle jag kunna mula kärringen med en snöbol :D

LunaSpice
2004-11-27, 14:57
Att Daniel vann var självklart. Han är så tonsäker och säker över huvudtaget på scen. Har en röst som håller i alla väder/kategorier samt utstrålning. Synd att jag lagt musiken på hyllan...att få spela med en sån här kille skulle kunna få mig att ta upp gitarrspelandet igen. Det är såna här personer jag har saknat i musikbranschen och därför slutade jag. Det finns alldeles för mkt divor och skit men det verkar inte Daniel vara.

Nej, jag är inte gay.

Spike
2004-11-27, 22:05
Att Daniel vann var självklart. Han är så tonsäker och säker över huvudtaget på scen. Har en röst som håller i alla väder/kategorier samt utstrålning. Synd att jag lagt musiken på hyllan...att få spela med en sån här kille skulle kunna få mig att ta upp gitarrspelandet igen. Det är såna här personer jag har saknat i musikbranschen och därför slutade jag. Det finns alldeles för mkt divor och skit men det verkar inte Daniel vara.

Nej, jag är inte gay.

Håller med dig i din smygdyrkan! Daniel är nog bland det bästa som kommit upp på senare år i sverige (reserverar mig mot att det finns massa som jag inte vet om). Han har allt och är redan en komplett artist! Hoppas han inte faller i glömska bara för att han vann Idol och ska bli ersatt nästa år!