handdator

Visa fullständig version : Grubs dator är död...


HenrY
2004-11-21, 13:49
Nejdå, han är frisk o kry som vanligt!:D
Däremot är hans dator död, så han kommer inte kunna svara på några frågor några dagar framöver!

Mvh

Überbiffen
2004-11-21, 13:51
Nejdå, han är frisk o kry som vanligt!:D
Däremot är hans dator död, så han kommer inte kunna svara på några frågor veckan framöver!

Mvh
Han har så gott om pengar så han köper en ny i eftermiddag.

Jorgen
2004-11-21, 13:59
Kan en så dyr dator gå sönder?

//Jörgen

Hades
2004-11-21, 14:01
Kan en så dyr dator gå sönder?

//Jörgen
Haha, jag tänkte samma sak. Han kanske tappade något på den? 26 kg fläskfilé eller nåt sånt.

Knäböj
2004-11-21, 14:03
Hemskt rolig rubrik måste jag säga...

HenrY
2004-11-21, 14:04
Kan en så dyr dator gå sönder?

//Jörgen

Haha, ja tydligen... Han skulle starta den igår, och då var den helt död.
Vet inte vad felet är än så länge...

Jorgen
2004-11-21, 14:04
Kommer han ner och hämtar den själv så har jag en übersnabb 400 Mhz han kan låna. :D

//Jörgen

HenrY
2004-11-21, 14:05
Hemskt rolig rubrik måste jag säga...

Vad...Jo, folk kanske tror att han faktiskt har dött :confused: Nu när jag tänker efter.
Nån mod får gärna ändra den!!

RobbeliRobban
2004-11-21, 14:11
King Grubs dator får krya på sig. Personligen tror jag inte att det är något dator-krångel, det är en påhittad ursäkt för legenden skall luta sig tillbaka i fåtöljen några veckor, äta ostbågar och kolla på 80-tals porr. Det är K.Grub väl förunnat.

AndersHermansson
2004-11-21, 14:33
Behöver man en ursäkt för att inte helt frivilligt svara på frågor på ett internetforum?

Xponent
2004-11-21, 14:39
Vilket tillfälle för alla att komma ifatt Grub i antalet inlägg....

Jag har en bit kvar, så det räcker inte med "några dagar".

Yankeee
2004-11-21, 14:44
Det var väl strömavbrott i n-tälje igår? Kanske någon spik eller något som drog med sig datorn, vem vet.

RobbeliRobban
2004-11-21, 14:46
Behöver man en ursäkt för att inte helt frivilligt svara på frågor på ett internetforum?

Han är ju moderator! 260 kr/h 220% i övertidsersättning på helger och kvällar, och fri tjänstebil, sjukförsäkring fördelaktig pension.

Halldin
2004-11-21, 14:50
Har han provat de mest självklara sakerna? Rensa CMOS, kolla så ingen minnessticka är kaputt ... und so weiter.

MEGA_MAN
2004-11-21, 17:51
Nu har jag för än gångs sjull stält en liten fråga om mat och så är Grubbes dator död :cryout: :cryout: :cryout:

Återuppliva den!!!!!!


ps. Det kan inte vara så att han sitter och lirar Half Life 2 ;) ds.

Castro
2004-11-21, 17:57
ps. Det kan inte vara så att han sitter och lirar Half Life 2 ;) ds.

Haha! Just min tanke! :thumbup:

Callister
2004-11-21, 18:01
Han e nog sur för att han inte kan spela half-life2.. hihi :)

HenrY
2004-11-21, 18:20
Nu har jag för än gångs sjull stält en liten fråga om mat och så är Grubbes dator död :cryout: :cryout: :cryout:

Återuppliva den!!!!!!


ps. Det kan inte vara så att han sitter och lirar Half Life 2 ;) ds.

Haha, jo kanske det kanske!
Eller så blev han sur över att han inte kunde lira det så drämde han till burken, precis som jag brukar göra!:D

m1cke
2004-11-22, 10:51
Då kanske folk börjar använda sökfunktionen nu då..

King Grub
2004-11-22, 17:06
Hallå!

Skrivet från Stadsbibliotekets tröga datorer! :D Så det får bli en snabbis.

Naturligtvis havererar datorn på lördagsförmiddagen, så det tar längsta möjliga tid innan man kan få service. :insane:

Som tur är hade jag garanti kvar, så saker och ting är under kontroll; det lär dock dröja en vecka eller så till jag är back in business.

Tänk om jag blir tvungen att ge mig ut i verkligheten. :(

Zodd
2004-11-22, 17:15
Hallå!

Skrivet från Stadsbibliotekets tröga datorer! :D Så det får bli en snabbis.

Naturligtvis havererar datorn på lördagsförmiddagen, så det tar längsta möjliga tid innan man kan få service. :insane:

Som tur är hade jag garanti kvar, så saker och ting är under kontroll; det lär dock dröja en vecka eller så till jag är back in business.

Tänk om jag blir tvungen att ge mig ut i verkligheten. :(
http://tibikoro.hp.infoseek.co.jp/crying.jpg

tejpis
2004-11-22, 18:25
Tänk om jag blir tvungen att ge mig ut i verkligheten. :(
Så drastiskt behöver det väl ändå inte bli? Du har ju ett par serietidningar ivf :D

Metal_boy_
2004-11-25, 15:03
är du inte tillbaka än Food maister??? använder inte Grub sin dator i jobbet också?? då måsste han ju fixa nu!! kolo är inte kolo utan grub :hbang:

kharon
2004-11-25, 16:10
Hallå!

Skrivet från Stadsbibliotekets tröga datorer! :D Så det får bli en snabbis.

Naturligtvis havererar datorn på lördagsförmiddagen, så det tar längsta möjliga tid innan man kan få service. :insane:

Som tur är hade jag garanti kvar, så saker och ting är under kontroll; det lär dock dröja en vecka eller så till jag är back in business.

Tänk om jag blir tvungen att ge mig ut i verkligheten. :(



TITTA!!! Dom har installerat King Grub på bibliotekets dator!! :hbang:

King Grub
2004-11-25, 16:48
är du inte tillbaka än Food maister??? använder inte Grub sin dator i jobbet också?? då måsste han ju fixa nu!! kolo är inte kolo utan grub :hbang:

Den skickades iväg till reparation först i dag. Och jag kan arbete utan dator, med en enkel ordbehandlare. Om jag vill.

Pez
2004-11-25, 17:34
TITTA!!! Dom har installerat King Grub på bibliotekets dator!! :hbang:
Det är bara ett pilotprojekt, faller det väl ut så kan vi dock tänka oss ett sådant scenario.
Kanske under parollen "En långhårig norrtäljebo med fabläss för nutrition i varje bibliotek gör kroppen glad"? :D

Jorgen
2004-11-25, 17:37
Kanske under parollen "En långhårig norrtäljebo med fabläss för nutrition i varje bibliotek gör kroppen glad"? :D
:laugh: :laugh:
Där satt den. :D

//Jörgen

Metal_boy_
2004-11-25, 23:01
Den skickades iväg till reparation först i dag. Och jag kan arbete utan dator, med en enkel ordbehandlare. Om jag vill.

ok jag förstår..och du smygtittar här också märker jag ;)

Garnax
2004-11-25, 23:05
vanligaste felet när man trycker på ON och inget händer alls är att nätagget fått sig en kyss.

Det händer med gämna mellanrum, elspikar eller så är den helt enkelt förbrukad i förtid och dör.

Annat om man klockat om datorn och den vägrar starta då, bara resna cmos genom o flytta en liten bygel fram o tillbaka.

andreaz
2004-11-25, 23:15
vanligaste felet när man trycker på ON och inget händer alls är att nätagget fått sig en kyss.

Det händer med gämna mellanrum, elspikar eller så är den helt enkelt förbrukad i förtid och dör.

Annat om man klockat om datorn och den vägrar starta då, bara resna cmos genom o flytta en liten bygel fram o tillbaka.

Jag skulle vilja påstå att det vanligaste felet när man trycker på ON, och inget händer alls, är att man glömt sätta i elsladden.

slobban
2004-11-25, 23:15
vanligaste felet när man trycker på ON och inget händer alls är att nätagget fått sig en kyss.

Det händer med gämna mellanrum, elspikar eller så är den helt enkelt förbrukad i förtid och dör.

Annat om man klockat om datorn och den vägrar starta då, bara resna cmos genom o flytta en liten bygel fram o tillbaka.

Oj... där ser man :thumbup:

Fredszky
2004-11-26, 02:08
jag skulle också ha havererat efter sjutton tusen skickade posts.. :confused:
data abuser!! :whipped:

Einar
2004-11-26, 02:38
Min dator tvärdog också för några veckor sedan. Så fort jag tryckte på knappen så pep det nåt fruktansvärt från moderkortet.

Jag gjorde då som så att jag plockade bort alla kort och extra enheter till datorn och startade den med bara grafikkort minnen och skärm, det funkade bra. Sen kopplade jag i kort efter kort och enhet efter enhet för att på så sätt se vart skon klämde. Felet var ljudkortet. Jag bytte ut det för 250 kronor. Det var ganska överkomligt tycker jag.

Fultjack
2004-11-26, 11:12
mitt nätagg pajjade för ett tag sen , hade haft problem med att det blev för varmt, men just då så poffade det till och började ryka lite , så det var bara att åka å byta :thumbup:

jakke
2004-11-26, 11:22
mitt nätagg pajjade för ett tag sen , hade haft problem med att det blev för varmt, men just då så poffade det till och började ryka lite , så det var bara att åka å byta :thumbup:
Minns när en viss slobban brände ett nätagg på en server jag arbetade lite med.

Metal_boy_
2004-11-26, 11:56
när det va fel på min första pc jag hade kanske när jag va 13-14år så startade den inte och då drog jag den röda knappen på nätaggregatet åt andra hållet och då visste jag inte att det va inställningen på vilken spänning det skulle vara beroende på om det va i sverige eller i usa tror jag.... men vilken jääääääääääädra smäll!! sen började det ryka och lukta bränd plast :D