handdator

Visa fullständig version : Jobbig grej som uppenbarat sig.


physique
2004-11-21, 11:35
Idag kom jag på en jobbig sak. Alla min byxor har blivet för små! De stramar åt som attan runt låren nuförtiden. Problemet är att de är bara trånga över låren och röven inte midjan. Fler som har det problemet? Någon som vet ett bra jeansmärke med rätt proportioner för folk som tränar? Köper jag större byxor så kommer de trilla av om jag inte drar åt bältet ordentligt. Sedan är byxor som "korvar" sig runt midjan inte så jättesnyggt heller.

jaja nu bär det av ner till stan för att hitta nya byxor iaf..

Zakath
2004-11-21, 11:38
Idag kom jag på en jobbig sak. Alla min byxor har blivet för små! De stramar åt som attan runt låren nuförtiden. Problemet är att de är bara trånga över låren och röven inte midjan. Fler som har det problemet? Någon som vet ett bra jeansmärke med rätt proportioner för folk som tränar? Köper jag större byxor så kommer de trilla av om jag inte drar åt bältet ordentligt. Sedan är byxor som "korvar" sig runt midjan inte så jättesnyggt heller.

jaja nu bär det av ner till stan för att hitta nya byxor iaf..



Har samma problem :(
För en vecka sen hade jag 0 par som passade, nu har jag köpt två par fula jeans som åtminstone inte är så tajta..
Behöver också veta!

Halldin
2004-11-21, 11:41
Om du är kostnadsmedveten så skaffa byxor med resår.

Bite
2004-11-21, 11:42
Det här är ju en epedimi som bryter ut på forumet med jämna mellanrum, leta lite i butikerna, om du inte är ENORM så finns det säkerligen jeans som passar bra. Man får leva med att man inte kan ha precis alla supertrendiga jeans. Är du riktig seriös så köper du upp ett gäng byggar-baggys och glider runt i 24/7 :D

Zakath
2004-11-21, 11:45
Det här är ju en epedimi som bryter ut på forumet med jämna mellanrum, leta lite i butikerna, om du inte är ENORM så finns det säkerligen jeans som passar bra. Man får leva med att man inte kan ha precis alla supertrendiga jeans. Är du riktig seriös så köper du upp ett gäng byggar-baggys och glider runt i 24/7 :D



Jag kollade i några affärer och frågade, dem hade inga sådana jeans jag frågade efter! Inga. Det jag frågade efter var några som inte hade "hängröv" och istället hade så det fanns lite plats för rumpan där musklerna sitter (formulerat annorlunda såklart ;)).
Nu kollade jag kanske inte på världens bästa ställen, men jag gillar inte att leta kläder så då skulle det ju vara snällt om någon hade några bra tips? :)

John M
2004-11-21, 11:47
Ett problem som jag tyvärr inte har :cryout:

kelk
2004-11-21, 11:49
Vissa bossmodeller får du nog på dig.

s_himself
2004-11-21, 11:50
jag har ett par rätt nya jeans jag inte hunnit använda så mkt som redan är försmå :(

iaf i midjan, jag får dra in magen allt jag kan för att få ihop näst sista gylfknappen. den sista ska vi inte tala om :D

Hades
2004-11-21, 11:56
jag har ett par rätt nya jeans jag inte hunnit använda så mkt som redan är försmå :(

iaf i midjan, jag får dra in magen allt jag kan för att få ihop näst sista gylfknappen. den sista ska vi inte tala om :D
Haha, har två par byxor som jag inte ens kan knäppa hela vägen upp bara för att midjan blivit för stor. Ett av dem har inte ens knappar hela vägen upp, för de knapparna har jag lyckats skjuta iväg med mina magmuskler. ;)

s_himself
2004-11-21, 12:05
Haha, har två par byxor som jag inte ens kan knäppa hela vägen upp bara för att midjan blivit för stor. Ett av dem har inte ens knappar hela vägen upp, för de knapparna har jag lyckats skjuta iväg med mina magmuskler. ;)

haha, Knappen på mina arbetsbyxor flög dän i fredags, och dom byxorna hade jag bälte till förra sommaren :cool:

vi får handla nya kläder på julrean. Nya byxor att växa ur! :thumbup:

Löjtnant Blank
2004-11-21, 12:36
Idag kom jag på en jobbig sak. Alla min byxor har blivet för små! De stramar åt som attan runt låren nuförtiden. Problemet är att de är bara trånga över låren och röven inte midjan. Fler som har det problemet? Någon som vet ett bra jeansmärke med rätt proportioner för folk som tränar? Köper jag större byxor så kommer de trilla av om jag inte drar åt bältet ordentligt. Sedan är byxor som "korvar" sig runt midjan inte så jättesnyggt heller.

jaja nu bär det av ner till stan för att hitta nya byxor iaf..
Jag har ett liknande problem: alla mina tröjor är för små över armarna, axlarna och bröstet och för stora runt midjan. Någon som vet ett bra tröjmärke för oss som har V-formade överkroppar? Jag ser ut lite som He-Man.

HarD
2004-11-21, 12:40
Jag har haft samma problem. Jag har köpt två par Levis med lite antifit. Det funkar skitbra. :thumbup:

physique
2004-11-21, 13:00
Jag var på Ica Maxi för att köpa kassler och nötter precis, hittade fuljeans för bara 79 kr!

Köpte två par som passade ok, får se eftrer en tvätt. Fulbyxor har en tendens att krympa :(

Hades
2004-11-21, 13:30
Jag har ett liknande problem: alla mina tröjor är för små över armarna, axlarna och bröstet och för stora runt midjan. Någon som vet ett bra tröjmärke för oss som har V-formade överkroppar? Jag ser ut lite som He-Man.
Nä, det finns inga tröjor som passar. Du blir helt enkelt tvungen att gå med bar överkropp. :/

abjorn
2004-11-21, 13:35
Kläder är ett jävla problem. Byxorna är små i låren och för stora i midjan. Jag använder träningsbyxor så ofta jag kan.

Xponent
2004-11-21, 14:47
Jag har haft samma problem. Jag har köpt två par Levis med lite antifit. Det funkar skitbra. :thumbup:

Har också köpt Levis (101:an).

Megatuttarna
2004-11-21, 14:50
Jag hatar att gå runt i antifit, längst ner så är de helt enorma och man kan inte ha fina dojor utan att hela jävla byxan täcker skon. Det ska ju vara lite tajtare passform därnere, ingen jävla säckliknande grej.

Zakath
2004-11-21, 14:51
Ingen som har några bra tips på jeans som PASSAR?

Megatuttarna
2004-11-21, 14:54
Ingen som har några bra tips på jeans som PASSAR?

Diesel brukar ha en ledigare passform på vissa modeller. Jag kör på Levi's antifit annars. Nudie och Acne är väl bara att totalglömma. Funtar på ett par Evisu, men det känns fan lite omtiverat med 2 lax för ett par byxor.

Grisen
2004-11-21, 15:10
Finns vissa Nudie som passar också..

Molotov
2004-11-21, 15:15
Finns vissa Nudie som passar också..

Japp, Loose Frank heter dom. Men det bästa är att inte få för grova ben. En schysst boxarkropp skall man ha.

Zakath
2004-11-21, 15:17
Japp, Loose Frank heter dom. Men det bästa är att inte få för grova ben. En schysst boxarkropp skall man ha.



Som Paolo då eller? :rolleyes:

Megatuttarna
2004-11-21, 15:20
Som Paolo då eller? :rolleyes:

Som Tyson for fan! http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1022982770049_2002/06/07/spt_tyson020608.jpg

TCOG
2004-11-21, 15:26
såna här har jag. grymt sköna

http://www.automotiveworkwear.com/Merchant2/graphics/00000001/PC54_large.jpg

Vic_1981
2004-11-21, 15:31
Som Tyson for fan! http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1022982770049_2002/06/07/spt_tyson020608.jpg


:thumbup:

mystic[-_-]
2004-11-21, 15:38
Jag brukar köpa sånna modeller som är vidare kring benen så jag har inga större problem att hitta byxor. Man hittar sin favoritaffär för byxor :D

jim
2004-11-21, 16:23
Jag var på Ica Maxi för att köpa kassler och nötter precis, hittade fuljeans för bara 79 kr!

Köpte två par som passade ok, får se eftrer en tvätt. Fulbyxor har en tendens att krympa :(




hahah fuljeans... omg... :laugh:

ante
2004-11-21, 16:30
Diesel har en modell som heter kuratt tror jag. Den är rätt slapp och skön, ser helt ok ut.

Fangface
2004-11-21, 16:40
såna här har jag. grymt sköna

http://www.automotiveworkwear.com/Merchant2/graphics/00000001/PC54_large.jpg

Vart hittar man sådana byxor i Sverige ?
Har letat som en dåre på nätet men hittar inga. Fick beställa från USA, men det blev nå´t knas där så dom kom aldrig... :(

Rockhard
2004-11-21, 17:11
Jag har ett liknande problem: alla mina tröjor är för små över armarna, axlarna och bröstet och för stora runt midjan. Någon som vet ett bra tröjmärke för oss som har V-formade överkroppar? Jag ser ut lite som He-Man.

Om du har tillgång till en sax och en symaskin så är det lätt fixat att själv ta in midjan så den passa :)