handdator

Visa fullständig version : Någon som testat Testomin?


gorken
2004-11-20, 19:58
Funkar det bra? Biverkningar?

Grahn
2004-11-20, 20:03
varken biverkningar eller annan verkan.

Knäböj
2004-11-20, 20:05
Funkar det bra? Biverkningar?
Sök!
Testomin är bara skit,likaså de som tillverkar och säljer det.
Det roliga är att testomin inte innehåller något testosteron,MEN om det gjorde det,skulle du använda det då? Du är isåfall ute på hal is min vän... :nono:

gorken
2004-11-20, 20:08
Sök!
Testomin är bara skit,likaså de som tillverkar och säljer det.
Det roliga är att testomin inte innehåller något testosteron,MEN om det gjorde det,skulle du använda det då? Du är isåfall ute på hal is min vän... :nono:


Varför all denna skit som kastas på detta företag? Är de sämre än andra eller är andra bättre på att luras? Och är man ute på hal is får man väl sätta på sig spikskor?

Bite
2004-11-20, 20:10
Testomin är såvitt jag minns ett sk homeopat-preparat, sök om detta och läs på om varför det inte ger nån effekt

abjorn
2004-11-20, 20:10
Sök!
Testomin är bara skit,likaså de som tillverkar och säljer det.
Det roliga är att testomin inte innehåller något testosteron,MEN om det gjorde det,skulle du använda det då? Du är isåfall ute på hal is min vän... :nono:

Det innehåller ju testosteron, men i den koncentrationen så att det kan jämföras med en piss i atlanten ;)

gorken
2004-11-20, 20:12
Testomin är såvitt jag minns ett sk homeopat-preparat, sök om detta och läs på om varför det inte ger nån effekt


Jag har sökt och läst. Hittar bara en massa jävla pajkastning på företaget som tillverkar det och inget konstruktivt. Tänkte i min enfald att ikväll kanske det fanns någon som ville diskutera inte gapa.

Bite
2004-11-20, 20:12
Här har du en gammal tråd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10744&highlight=homeopat

Knäböj
2004-11-20, 20:14
Varför all denna skit som kastas på detta företag? Är de sämre än andra eller är andra bättre på att luras? Och är man ute på hal is får man väl sätta på sig spikskor?
Sämre än andra? Tja,förutom att de säljer ett preparat som påstås innehålla hormoner så är de väl inte sämre än något annat lågbudget märke...

Knäböj
2004-11-20, 20:16
Jag har sökt och läst. Hittar bara en massa jävla pajkastning på företaget som tillverkar det och inget konstruktivt. Tänkte i min enfald att ikväll kanske det fanns någon som ville diskutera inte gapa.
Då det ej innehåller något testosteron finns det väl inget annat än själva lurendrejeriet att diskutera? Jag förstår inte riktigt kanske...

gorken
2004-11-20, 20:16
Sämre än andra? Tja,förutom att de säljer ett preparat som påstås innehålla hormoner så är de väl inte sämre än något annat lågbudget märke...



Ok det är klart...typ Twinlab är myyyycket bättre och det betalar man gärna för? :smash:

gorken
2004-11-20, 20:17
Då det ej innehåller något testosteron finns det väl inget annat än själva lurendrejeriet att diskutera? Jag förstår inte riktigt kanske...


Jag är inte ute efter att debatera GG:s trovärdighet som företag utan produkten i sig. Alla företag i denna branch lurar oss konsumenter :furious:

abjorn
2004-11-20, 20:18
Ok det är klart...typ Twinlab är myyyycket bättre och det betalar man gärna för? :smash:


Oftast får man vad man betalar för, detta gäller även inom tillskott, inom rimliga gränser dock.

Knäböj
2004-11-20, 20:18
Och skulle det innehålla testosteron skulle det vara förbjudet att snacka om själva produkten här på forumet...

Knäböj
2004-11-20, 20:21
Ok det är klart...typ Twinlab är myyyycket bättre och det betalar man gärna för? :smash:
Frågar du mig så har Fairing och Eiselt klart köpvärda produkter.Twinlab är för dyrt,håller med dig om det ;)

gorken
2004-11-20, 20:21
Oftast får man vad man betalar för, detta gäller även inom tillskott, inom rimliga gränser dock.


Är nog inte så stor skillnad på produkterna. Jag menar....HM:s tröjor sys typ i Kina och så även tröjor från Boss ändå är det stopriskillnad

abjorn
2004-11-20, 20:22
Är nog inte så stor skillnad på produkterna. Jag menar....HM:s tröjor sys typ i Kina och så även tröjor från Boss ändå är det stopriskillnad

Så allt som kommer från Kina är av sämre kvallitet?

gorken
2004-11-20, 20:22
Och skulle det innehålla testosteron skulle det vara förbjudet att snacka om själva produkten här på forumet...


Jo det vet jag och om jag var ute efter att dopa mig hade jag väl inte köpt NÅGOT kosttillskott utan köpt testo och injecerat skiten...

gorken
2004-11-20, 20:23
Så allt som kommer från Kina är av sämre kvallitet?


Är du en kvinna eller tolkar du bara allt som en? Jag sa "typ" vilket jag menar att det skulle kuna sys vart fan som helst.

abjorn
2004-11-20, 20:26
Är du en kvinna eller tolkar du bara allt som en? Jag sa "typ" vilket jag menar att det skulle kuna sys vart fan som helst.

Jag menar om H&Ms tröjor kommer från tex Kina, innebär det att Boss tröjor från samma land måste ha samma kvallitet?

Bite
2004-11-20, 20:27
Äsch vilket strul, såhär har jag fattat det: Homeopatpreparaten bygger på att man tar testosteron(tex) och späder ut det nåt så in i helvete i vatten(?), iden bygger på att vattnet har nåt slags minne av testot och på nåt magiskt sätt skulle detta kunna omsättas i kroppen för att öka testosteronhalten. Hoppas att jag fick till den där förklaringen någorlunda rätt nu.....Det har väl tidigare kommit fram att dessa preparat inte ger nån effekt alls, förutom möjligen placebo.

gorken
2004-11-20, 20:29
Jag menar om H&Ms tröjor kommer från tex Kina, innebär det att Boss tröjor från samma land måste ha samma kvallitet?



Skulle kuna vara så...men det hör väl inte riktigt hemma här? Det känns som ämnet har tappas på vägen. Och nej jag varken jobbar, stödjer GG så inte behöver ni hacka på mig. :thefinger :thefinger :thefinger

gorken
2004-11-20, 20:30
Äsch vilket strul, såhär har jag fattat det: Homeopatpreparaten bygger på att man tar testosteron(tex) och späder ut det nåt så in i helvete i vatten(?), iden bygger på att vattnet har nåt slags minne av testot och på nåt magiskt sätt skulle detta kunna omsättas i kroppen för att öka testosteronhalten. Hoppas att jag fick till den där förklaringen någorlunda rätt nu.....Det har väl tidigare kommit fram att dessa preparat inte ger nån effekt alls, förutom möjligen placebo.


Tack! Någon som kan hålla sig till sak och inte sitta ensamma och mästra i mörkret bakom ett tangentbord.

Knäböj
2004-11-20, 20:31
Jo det vet jag och om jag var ute efter att dopa mig hade jag väl inte köpt NÅGOT kosttillskott utan köpt testo och injecerat skiten...
Om testomin innehållit Testo så hade det förmodligen varit skadligare än att "köpa testo och injicera skiten"...Fast det kanske är mindre farligt så länge det kallas "kosttillskott"..? :rolleyes:

gorken
2004-11-20, 20:33
Om testomin innehållit Testo så hade det förmodligen varit skadligare än att "köpa testo och injicera skiten"...Fast det kanske är mindre farligt så länge det kallas "kosttillskott"..? :rolleyes:



:sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Frazze
2004-11-20, 20:40
Företaget blir utsatt för skitsnack/dålig publicitet därför att de saluför så mycket skit. Exemplet twinlab har inte speciellt mycket högre kvalité, om ens alls. Men säljer inte totalt humbug till produkter i sama utsträckning.
Har ätit testomin för nåra år sedan. Totalt utan effekt. Du betalar för sockerpiller.

gorken
2004-11-20, 20:43
Företaget blir utsatt för skitsnack/dålig publicitet därför att de saluför så mycket skit. Exemplet twinlab har inte speciellt mycket högre kvalité, om ens alls. Men säljer inte totalt humbug till produkter i sama utsträckning.
Har ätit testomin för nåra år sedan. Totalt utan effekt. Du betalar för sockerpiller.


Hmm...åh fan. Får väl kolla efter något annat. Men vissta fan har Twinlab lite konstiga prylar också...hittade en produkt som hette "Horny goat weed" eller något liknande.... :naughty:

Bite
2004-11-20, 20:47
Hmm...åh fan. Får väl kolla efter något annat. Men vissta fan har Twinlab lite konstiga prylar också...hittade en produkt som hette "Horny goat weed" eller något liknande.... :naughty:
:laugh:

slobban
2004-11-20, 20:56
Frågar du mig så har Fairing och Eiselt klart köpvärda produkter.Twinlab är för dyrt,håller med dig om det ;)

Det här kanske är lite offtopic, men vad får dig att tro att det är någon skillnad på olika märken?
Förrutom att man kan läsa/höra olika fakta om märken etc.

gorken
2004-11-20, 21:01
Det här kanske är lite offtopic, men vad får dig att tro att det är någon skillnad på olika märken?
Förrutom att man kan läsa/höra olika fakta om märken etc.


Här är en till som undrar.....allt är bara en fråga om att maknadsföra sig :kickass:

Knäböj
2004-11-20, 21:27
Det här kanske är lite offtopic, men vad får dig att tro att det är någon skillnad på olika märken?
Förrutom att man kan läsa/höra olika fakta om märken etc.
Produkterna/råvaruanvändning/kvalitet i förhållande till priset. Eiselt för deras Protec(20% vassle/80%Kasein),Kreatin (Creapure) samt deras Liponsyra. Fairing är såvitt jag vet de enda som säljer hydrolyserat vassleprotein idag. Båda är svenska märken.Blev du klokare?

Knäböj
2004-11-20, 21:31
Hmm...åh fan. Får väl kolla efter något annat. Men vissta fan har Twinlab lite konstiga prylar också...hittade en produkt som hette "Horny goat weed" eller något liknande.... :naughty:
Horny goat weed är en växt (precis som Tribulus terrestis) som använts i urminnes tider då den hos vissa tros öka testosteron-produktionen. Huruvida det är något för oss styrketränande låter jag vara osagt...

slobban
2004-11-20, 21:38
Produkterna/råvaruanvändning/kvalitet i förhållande till priset. Eiselt för deras Protec(20% vassle/80%Kasein),Kreatin (Creapure) samt deras Liponsyra. Fairing är såvitt jag vet de enda som säljer hydrolyserat vassleprotein idag. Båda är svenska märken.Blev du klokare?

Nej jag blev inte klokare av det, men jag förstår vad du menar.
Dock vill jag känna skillnad i resultat på mig själv innan jag litar på något.

mentzer
2004-11-20, 23:01
Produkterna/råvaruanvändning/kvalitet i förhållande till priset. Eiselt för deras Protec(20% vassle/80%Kasein),Kreatin (Creapure) samt deras Liponsyra. Fairing är såvitt jag vet de enda som säljer hydrolyserat vassleprotein idag. Båda är svenska märken.Blev du klokare?

AST´s VP2 är hydroliserat vassleprotein.

slobban
2004-11-20, 23:07
Kostar inte det skjortan med?! Ast vp2 alltså.

Frazze
2004-11-20, 23:26
edit: Skrev ett inlägg jag inte kan backa upp, så jag ska söka på lite info och ev. återkomma. :)

Fairing
2004-11-20, 23:33
AST´s VP2 är hydroliserat vassleprotein.

Är du säker på det? :rolleyes:

slobban
2004-11-20, 23:54
Är du säker på det? :rolleyes:

Kan man vara säker på nått? (nog för att det inte var jag som skrivit det men endå)

Frazze
2004-11-20, 23:57
AST´s VP2 är hydroliserat vassleprotein.

Frågan är bara hur pass hydrolyserat det är...

Metal_boy_
2004-11-21, 00:00
homeopatiska produkter fungerar inte på en väldigt lång tid och desutom är det dyrt när det tar så lång tid...provade på skiten för att bli kvitt panikångesten men man har inte tiden att vänja in en sak som tar flera år för att verka

Knäböj
2004-11-21, 00:05
Frågan är bara hur pass hydrolyserat det är...
Tippar på att endast en del av det består av hydro,resten vanligt vasslekoncentrat/isolat...Bara en gissning. :rolleyes:

mentzer
2004-11-21, 00:29
Är du säker på det? :rolleyes:

Lika säker som på Fairings!

mentzer
2004-11-21, 00:30
Kostar inte det skjortan med?! Ast vp2 alltså.

JO! Men det gör Fairings också.

slobban
2004-11-21, 00:32
JO! Men det gör Fairings också.

Man kan ju alltid följa en anrik gammal rysk regel, kvantitet framför kvalitet.
Vad jag menar med det kan man ju fundera på..

Fairing
2004-11-21, 01:04
AST´s VP2 är hydroliserat vassleprotein.

Den dagen AST skriver ut hydrolysgrad och molekylvikt så köper jag att det är ett hydrolysat inte innan. Vet betydligt mycket mer än vad jag skriver om just det proteinet (analyser) :cool:

muskelbyggarn
2004-11-21, 01:08
Nä fan Lasse, sluta dricka den där single malt whiskyn nu och gå och lägg dig. Inte får du vara uppe så här länge?



Ang. hydrolysgraden på Vp2 så har jag försökt fått tag på den förr, men inte lyckats. Mina teorier är att det är ett hydrolysat, men inte med samma höga hydrolysgrad som ex. whey-hydro. Inte i snitt i varje fall.

Vänl,,,
Tobbe

aliquis
2004-11-21, 12:16
Frågar du mig så har Fairing och Eiselt klart köpvärda produkter.Twinlab är för dyrt,håller med dig om det ;)
Skillnaden är väl inte så stor?

aliquis
2004-11-21, 12:18
Jag menar om H&Ms tröjor kommer från tex Kina, innebär det att Boss tröjor från samma land måste ha samma kvallitet?
Om vi ser på typ boomerangs chinos så håller de ju urusel kvalite så iaf i en del fall så kan ju även märkeskläder ha gjorts i skitfabriker ;D

aliquis
2004-11-21, 12:22
Horny goat weed är en växt (precis som Tribulus terrestis) som använts i urminnes tider då den hos vissa tros öka testosteron-produktionen. Huruvida det är något för oss styrketränande låter jag vara osagt...
Hur viktigt är testosteron för tillväxten överhuvudtaget? Träningen SÄNKER väl testosteronnivåerna? Och ändå växer man väl, är tanken iaf. Å andra sidan är det oftast/bara testosteron diverse steroider ökar, eller är det en massa annat också?