handdator

Visa fullständig version : Nfsu2


mini_Arnold
2004-11-20, 12:36
Need For Speed Underground 2

Vad tycker ni?
För och nackdelar?

Största skillnaden från 1an är nog friheten i spelet.
Härligt att kunna köra vart man vill.

Collare effekter, bättre ljud, snyggare bilar.

Nåt mer?

Kommer inte på nåt dåligt, jo musiken kunde varit bättre :)

Peace

Daijmen
2004-11-20, 16:29
+ Grafiken
+ Motorljudet
+ Mer Tuningsmöjligheter

- bilarna beter sig annorlunda beroende på vad du kör (drag, drift, osv)
- musiken

s_himself
2004-11-20, 16:33
- bilarna beter sig annorlunda beroende på vad du kör (drag, drift, osv)



Det är väl inget minus? Snarare mer verklighetstroget. Då du inte har samma inställningar på stötare, samma däck chamers om du kör drift, drag osv..

Yankeee
2004-11-20, 16:36
+ Hyfsat bra känsla
+ Musiken


- Handkappskiten som gör att om man kör ifrån med ett par sekunder så är de i kapp direkt hur bra man än kör (vet inte om man kan stänga av det)
- För lite tuningmöjligheter
- Man har alltid råd till allt, det vore roligare om man var tvungen att specialicera sig på t.ex prestanda eller utseende.
- För lite och för tråkiga bilar
- Man tjänar inget på att köra "bra", t.ex går det snabbare att köra valltekniken i svängarna än att köra som man ska.

Finns säkert mer, kommer inte på något mer nu.

Daijmen
2004-11-20, 16:36
Det är väl inget minus? Snarare mer verklighetstroget. Då du inte har samma inställningar på stötare, samma däck chamers om du kör drift, drag osv..

Ok det kanske är en smaksak.. dock är jag inte den enda som tycker så :)

"Något som dock är helt sjukt dåligt och som fortfarande inte är fixat är att bilen beter sig helt annorlunda beroende på vilken tävlingsform man kör. Cruisar man genom staden så uppför sig bilen på ett sätt, på en drift-tävling på ett helt annat och så vidare. Det här är riktigt uselt och gör att spelet inte alls känns som ett seriöst racing-spel utan mer som ett dockskåp för stylingkåta." - Gamereactor

s_himself
2004-11-20, 17:00
Ok det kanske är en smaksak.. dock är jag inte den enda som tycker så :)

"Något som dock är helt sjukt dåligt och som fortfarande inte är fixat är att bilen beter sig helt annorlunda beroende på vilken tävlingsform man kör. Cruisar man genom staden så uppför sig bilen på ett sätt, på en drift-tävling på ett helt annat och så vidare. Det här är riktigt uselt och gör att spelet inte alls känns som ett seriöst racing-spel utan mer som ett dockskåp för stylingkåta." - Gamereactor



Det är folk som inte vet om att bilar ställs in olika för olika ändamål ;)


yankee: Håller med, det suger brutalt med det där handikapp-skiten! Och att man inte tjänar nåt på att köra bra. Fast jag vet dock inte, man gör säkerligen många fel man inte tänker på i kurvor.. men tycker man skär dom bra men igentligen så missar man spåret och lite annat.

ante
2004-11-20, 17:01
testade det precis, och det verkar helt ok. Stängde av musiken och körde till prodigys skiva "always outnumbered, never outgunned" och fan vad mycket roligare det blev ;)

Yankeee
2004-11-20, 17:03
yankee: Håller med, det suger brutalt med det där handikapp-skiten! Och att man inte tjänar nåt på att köra bra. Fast jag vet dock inte, man gör säkerligen många fel man inte tänker på i kurvor.. men tycker man skär dom bra men igentligen så missar man spåret och lite annat.

Förstår inte hur man ska tjäna på att bromsa ner till strax innan kurvan till 100 när man kan köra 200 och bara dra rakt i i väggen och komma ut i 100+.

s_himself
2004-11-20, 17:15
Förstår inte hur man ska tjäna på att bromsa ner till strax innan kurvan till 100 när man kan köra 200 och bara dra rakt i i väggen och komma ut i 100+.


När man krockar så tycker jag att bilen ska gå sönder på nåt sätt.. så man tappar på att smälla in! (ok, inte för småsaker, men om man säger som du sa att man dundrar in i 200+)

Fast testa att bara släppa gasen ett tag innan kurvan, så du glider igenom den och när du är mitt i kurvan ungefär. så stämplar du plattan! (tangenten) ;)

Langster
2004-11-20, 18:00
Jag hade gärna sluppit att köra omkring i staden mellan loppen. Var bättre i ettan tycker jag. Nu känns det som man kan missa en massa för att man inte kollar runt tillräckligt. Det är helt enkelt inte tillräckligt roligt att bara köra omkring.

Fartkänslan var bättre i ettan. Musiken var bättre i ettan. Men resten är bättre i tvåan.

Langster
2004-11-20, 18:03
Man tappar mer fart på att köra in i väggarna än att ta kurvorna perfekt. Men skillnaden är så liten att man ofta inte "orkar" ta kurvorna ordentligt. Det finns iofs större chans att samla på sig mer nitro om man aldrig kraschar (man får clean sections och sånt). Men jag har aldrig haft nån akut brist på nitro ändå.

Är det bara jag eller är inte dragracen bra mycket svårare i tvåan än i ettan?

Yankeee
2004-11-20, 18:06
Är det bara jag eller är inte dragracen bra mycket svårare i tvåan än i ettan?

Tycker att drag var lättast av allt. Kommer inte ihåg hur svåra de var i ettan dock.

s_himself
2004-11-20, 18:10
Tycker att drag var lättast av allt. Kommer inte ihåg hur svåra de var i ettan dock.


i ettan va det så jävla mongo med alla bilar som korsa vägen :insane: Vet inte hur det är 2:an då jag förmodligen inte har dator till spelet :)

Langster
2004-11-20, 18:12
Tycker att drag var lättast av allt. Kommer inte ihåg hur svåra de var i ettan dock.
Drift är ju det absolut lättaste. Drag är inte sååå svårt, men tajmingen av växlandet är mycket känsligare i tvåan, tycker jag.

s_himself
2004-11-20, 18:13
Vad är datorkraven för spelet?

Yankeee
2004-11-20, 18:14
Drift är ju det absolut lättaste. Drag är inte sååå svårt, men tajmingen av växlandet är mycket känsligare i tvåan, tycker jag.

Man kör ju på nitron i början ändå, då spelar det ingen roll om man missar växlingen lite.

Langster
2004-11-20, 18:16
Vad är datorkraven för spelet?
Vet inte exakt, men kunde du spela ettan kan du nog köra tvåan. Det går att dra ner på en massa effekter osv för att få det att gå smidigare på sämre burkar. Men skillnaden i grafiken är verkligen enorm från bästa till sämsta inställningarna.

s_himself
2004-11-20, 18:19
Vet inte exakt, men kunde du spela ettan kan du nog köra tvåan. Det går att dra ner på en massa effekter osv för att få det att gå smidigare på sämre burkar. Men skillnaden i grafiken är verkligen enorm från bästa till sämsta inställningarna.


Ok, då kanske jag ska testa och köra spelet.. så taskig grafik hade jag inte i 1:an :D


yankee, jag drar alltid 1:an, 2:an och 3:an innan jag drämmer i lustgasen. delst så är det jävligt svårt att hinna växla när du drämmer i lustgasen, och det går fort på 1:an och 2:an och 3:an

Yankeee
2004-11-20, 18:41
Ok, då kanske jag ska testa och köra spelet.. så taskig grafik hade jag inte i 1:an :D


yankee, jag drar alltid 1:an, 2:an och 3:an innan jag drämmer i lustgasen. delst så är det jävligt svårt att hinna växla när du drämmer i lustgasen, och det går fort på 1:an och 2:an och 3:an

Det är ju ganska dumt ;)
Det är ju bättre att få högre fart snabbare.

mini_Arnold
2004-11-20, 18:46
Street X, U.R.L och circuit är dem lättaste.
Drift är sådär, dock inte förlorat en enda.
Drag är sådär, men jävligt roligast!
Där brukar jag vänta till 3an innan jag använder gas.
Och ni vet att det inte hjälper att gasa under växlingen? ;)
Dvs när kopplingen är nertryckt. Om så för bara 1 sekund.

Yankeee
2004-11-20, 18:49
Alltså, på drag.

Man gasar håller in ALT (nitro) släpper ALT och trycker på SHIFT (växla) sen trycker man ner ALT igen, gör så på 1 2 3 4(om det räcker). Går inte att förlora.
Lite snabbhet i fingrarna krävs kanske :)

s_himself
2004-11-20, 19:06
Alltså, på drag.

Man gasar håller in ALT (nitro) släpper ALT och trycker på SHIFT (växla) sen trycker man ner ALT igen, gör så på 1 2 3 4(om det räcker). Går inte att förlora.
Lite snabbhet i fingrarna krävs kanske :)


Hehe, jag körde så först, men tyckte det gick bättre att trycka gasen på 3:An sedan. jag märkte även att datorbilarna gjorde nåt liknande, för först när jag körde gasen i början och den va slut, så hörde man pschhhhhh så såg jag en som segla förbi och vart arg :) Dessutom så ska man ju strya i början och lägga sig framför dom andra bilarna och blocka så dom inte kan ta gasen och göra om dig. så är det jävligt svårt att hålla på att slänga i lustgasen själv. Men men, alla har olika taktiker :thumbup:

Yankeee
2004-11-20, 19:23
Hehe, jag körde så först, men tyckte det gick bättre att trycka gasen på 3:An sedan. jag märkte även att datorbilarna gjorde nåt liknande, för först när jag körde gasen i början och den va slut, så hörde man pschhhhhh så såg jag en som segla förbi och vart arg :) Dessutom så ska man ju strya i början och lägga sig framför dom andra bilarna och blocka så dom inte kan ta gasen och göra om dig. så är det jävligt svårt att hålla på att slänga i lustgasen själv. Men men, alla har olika taktiker :thumbup:

Jo, bara man vinner så :D

mini_Arnold
2004-11-21, 18:07
Vad kör ni för bil(ar)? Maxfart? Acceleration?


Jag började med Nissan 240SX och har fortsatt med den.
Helt okej.

Maxfart: 340km/h (nästan topptrimmad)
0-100: 2,49s, sist jag kollade.

Nån annan bil man kanske ska byta till?

rossi
2004-11-21, 18:20
+ Grafiken
+ Motorljudet
+ Mer Tuningsmöjligheter

- bilarna beter sig annorlunda beroende på vad du kör (drag, drift, osv)
- musiken

En driftbil är jue iofs inställd helt sjukt olikt en vanlig curcuitracer... lite dumt om man skulle få exakt samma känsla i de båda körsätten.

rossi
2004-11-21, 18:22
Vad kör ni för bil(ar)? Maxfart? Acceleration?


Jag började med Nissan 240SX och har fortsatt med den.
Helt okej.

Maxfart: 340km/h (nästan topptrimmad)
0-100: 2,49s, sist jag kollade.

Nån annan bil man kanske ska byta till?

Kör Rx7an, testat alla bilar i spelet och efter egna tester är den bäst. Drar 1,1g i tighta svängar och varvar motståndarna på Street X 4-varvsloppen.
Toppfart tagit screen i 363km/h, lite seg i starten men när väl 3an kickar in o varven är uppe :kickass: :eek:

bladhet
2004-11-21, 19:22
Om det är någon som har spelet på xbox och har fått mustangen kanske kan vara så snäll och slänga upp en save fil?.

CroCop
2004-11-21, 20:03
Hallå vars e Baywiew body shop!!???

bladhet
2004-11-21, 20:49
Hallå vars e Baywiew body shop!!???


http://www.nfsunlimited.net/

där finns det en karta där du hittar alla shops

Metal_boy_
2004-11-21, 22:46
När man krockar så tycker jag att bilen ska gå sönder på nåt sätt.. så man tappar på att smälla in! (ok, inte för småsaker, men om man säger som du sa att man dundrar in i 200+)

Fast testa att bara släppa gasen ett tag innan kurvan, så du glider igenom den och när du är mitt i kurvan ungefär. så stämplar du plattan! (tangenten) ;)

ett spel där bilarna inte går sönder brukar gå hand i hand med att det är riktiga bilmärken i spelet

Solle
2004-11-21, 23:20
Kör Rx7an, testat alla bilar i spelet och efter egna tester är den bäst. Drar 1,1g i tighta svängar och varvar motståndarna på Street X 4-varvsloppen.
Toppfart tagit screen i 363km/h, lite seg i starten men när väl 3an kickar in o varven är uppe :kickass: :eek:
Provade nyss Rx7an, och den har ju inte en suck mot supran.:confused: Båda fullutrustade såklart. Handlingen var grym på Rx7an dock.

Nån som vet när man får Skylinen?

mini_Arnold
2004-11-21, 23:32
Vad kör ni för bil(ar)? Maxfart? Acceleration?


Jag började med Nissan 240SX och har fortsatt med den.

Maxfart: 340km/h (nästan topptrimmad)
0-100: 2,49s, sist jag kollade.




0-100: 2,04s
Maxfart: Ej testat än