handdator

Visa fullständig version : kemikalier i svenskt ölobrännvin


ölobrännvin
2004-11-20, 09:03
Tror ni att svenska staten tillsätter nåt skit så att man ska bli extra bakis eller ? Igår drack jag kanske 7st 33cl starköl det är tillräckligt för att jag ska bli bakis MEN nu var detta smuggel grejer och jag känner ingenting idag så vad tror ni? Det är inte första gången jag lägger märke till detta ! Hmmm jag anar en komplott här! :cheers:

Tolkia
2004-11-20, 10:51
Ja, systemet öppnar garanterat alla falskor dyr sprit och tillsätter någon ospecificerad "skit" för att den som dricker skall må lite extra dåligt av att dricka; det är väl ett fullt rimligt beteende av ett vinstrdrivande bolag ...? :D

acke_t
2004-11-20, 11:34
ytterst osannolikt

kal_erixon
2004-11-20, 11:36
däremot är de hemkörda jag dricker bättre än systemets garagebränningar :D

henke_in_training
2004-11-20, 11:40
kanske har med en del andra grejer också, som hur mycket du ätit, hur mycket vätska du har i kroppen, hur mycket sömn osv osv..

aliquis
2004-11-20, 11:58
Nej, gammal myt, finns svar på deras websida och det skulle inte fungera att korka upp alla flaskor med vin o grejer, hur skulle hållbarheten o smaken påverkas tror du?

Lillgrabben
2004-11-20, 12:44
Nej, gammal myt, finns svar på deras websida och det skulle inte fungera att korka upp alla flaskor med vin o grejer, hur skulle hållbarheten o smaken påverkas tror du?


Att folk inte får samma "baksmälla" av hemkört & smuggel som av bolagsspriten kan ju bero på att man inte vet vad man köpt......


Att spriten från bolaget innehåller vad etiketten säger kan vi nog lita på men vad innehåller "Ärlige Leffes" garagefinkelsoppa egentligen??!!??

ölobrännvin
2004-11-20, 13:21
ja det kan ju undra men innehåller inte svenska spriten kräkmedel ?

Grisen
2004-11-20, 13:24
ja det kan ju undra men innehåller inte svenska spriten kräkmedel ?

Nej

trubaduren
2004-11-20, 14:42
NEJ, givetvis finns det inget kräkmedel i spriten. Citerat från systembolaget.se

"Påstående 3: I Sverige tillsätts kräkmedel i alkoholhaltiga drycker.
Falskt. Dels är det förbjudet enligt livsmedelslagen, dels faller det på sin egen orimlighet - skulle Systembolaget stå och korka upp varenda öl-, vin- och spritflaska för att sedan tillsluta dem igen skulle kvaliteten försämras. Vilken alkoholproducent skulle acceptera det? Den här myten är dock seglivad!"

ölobrännvin
2004-11-20, 19:09
NEJ, givetvis finns det inget kräkmedel i spriten. Citerat från systembolaget.se

"Påstående 3: I Sverige tillsätts kräkmedel i alkoholhaltiga drycker.
Falskt. Dels är det förbjudet enligt livsmedelslagen, dels faller det på sin egen orimlighet - skulle Systembolaget stå och korka upp varenda öl-, vin- och spritflaska för att sedan tillsluta dem igen skulle kvaliteten försämras. Vilken alkoholproducent skulle acceptera det? Den här myten är dock seglivad!"
Ja jag kommer aldrig sluta tro på den konspirations teorin, det är min mänskliga rättighet enligt *** ens lag!

Prankie
2004-11-20, 19:27
Dina smuggel grejer är kanske bara vatten med lite kattpiss. ;)

datorjaevel
2004-11-21, 14:25
vatten me kattpiss whatever, bara man blir full om de nu ska va så