handdator

Visa fullständig version : Använder jag rätt produkter, tips på denna träning?


XarsioN
2004-11-19, 11:33
Hej
jag har gymmat i skolans gymm ett tag, men eftersom jag hoppat av det programmet och skola får jag ej gymma där mer. jag köpte hem detta:
Exell Vassle Protein 1 kg
Fairing - Energi Booster 4.0 kg

De produkterna räcker väll? efter träningarna är det ju bra med protein och snabba kolhydrater. Har jag köpt rätt produkter? jag kan slarva ibland med maten men jag äter rätt bra mat (har iallafall börjat göra).
Finns det någon annan produkt som underlättar?


Altså jag har tränat i 2 månader utan kosttillskott, jag äter bra nu för tiden men för att va helt säker på att jag får i mig allting så beställde jag vassleprotein och "energi-booster" som jag tänkte dra i mig efter träningen.

Är det något annat kosttilskott jag bör köpa (som ger någon slags effekt)
Kreatin tex, jag funderade också på omega-3 men det kanske är lite overkill när man är nybörjare? Förresten ska jag säga att jag drar i mig såna där multivitamin-tabletter varje dag.

Jag ska förklara min kropp lite, är 16 år gammal, 189 cm lång, 73-75 kg tung. Aldrig gymmat tidigare, endast kört i två månader altså. Kör efter ett program folk här rekommendera mig.

Mitt mål:
Få bort mina s.k Lovehandles (fett på höfterna)
få en starkare överkropp, är rätt svag där.

Så inprincip kan man säga att jag vill ha bort fettet runt mina höfter, men samtidigt träna mina muskler och bli starkare, vad sjutton ska man göra för att lyckas med det? Deffa?

Det är som all min kroppsfett satt sig på höfterna..därför vill ja ha bort de först. jag har tränat i 2 månader, ätit bra osv men jag vet inte riktigt om jag gör rätt för dom har ej gått ner mycket.


Tack för svar.

Gabber
2004-11-19, 12:26
Hej
jag har gymmat i skolans gymm ett tag, men eftersom jag hoppat av det programmet och skola får jag ej gymma där mer. jag köpte hem detta:
Exell Vassle Protein 1 kg
Fairing - Energi Booster 4.0 kg

De produkterna räcker väll? efter träningarna är det ju bra med protein och snabba kolhydrater. Har jag köpt rätt produkter? jag kan slarva ibland med maten men jag äter rätt bra mat (har iallafall börjat göra).
Finns det någon annan produkt som underlättar?


Altså jag har tränat i 2 månader utan kosttillskott, jag äter bra nu för tiden men för att va helt säker på att jag får i mig allting så beställde jag vassleprotein och "energi-booster" som jag tänkte dra i mig efter träningen.

Är det något annat kosttilskott jag bör köpa (som ger någon slags effekt)
Kreatin tex, jag funderade också på omega-3 men det kanske är lite overkill när man är nybörjare? Förresten ska jag säga att jag drar i mig såna där multivitamin-tabletter varje dag.

Jag ska förklara min kropp lite, är 16 år gammal, 189 cm lång, 73-75 kg tung. Aldrig gymmat tidigare, endast kört i två månader altså. Kör efter ett program folk här rekommendera mig.

Mitt mål:
Få bort mina s.k Lovehandles (fett på höfterna)
få en starkare överkropp, är rätt svag där.

Så inprincip kan man säga att jag vill ha bort fettet runt mina höfter, men samtidigt träna mina muskler och bli starkare, vad sjutton ska man göra för att lyckas med det? Deffa?

Det är som all min kroppsfett satt sig på höfterna..därför vill ja ha bort de först. jag har tränat i 2 månader, ätit bra osv men jag vet inte riktigt om jag gör rätt för dom har ej gått ner mycket.


Tack för svar.

Tja,

Jag är ingen expert på kost och inte heller på träning men jag har som andra lärt mig av erfarenhet att lyssna på kroppen. För det första så skulle jag avråda dig från kosttillskott i början. Inte för att det är farligt, dyrt eller nåt annat.

Utan, du är ung och precis börjat träna och om du kör seriöst dvs. tänker på träningen så kommer du bli starkare och större i överkroppen ändå.

Du är i den åldern då du fortfarande växer så dra till gymmet och kör hårt bara och tänk inte så mycket i början. Du kommer till slut att lära dig allt och lyssna på kroppen.

Spring, trappmaskin eller cykla för att få bort handtagen. De kommer inte att försvinna med styrketräning och tillskott, det är jag levande bevis på. Gäller att orka med båda delarna och äta rätt och ofta m.m.

Sök och du ska hitta....finns en massa att läsa här så sätt igång.

XarsioN
2004-11-19, 12:41
Tja,

Jag är ingen expert på kost och inte heller på träning men jag har som andra lärt mig av erfarenhet att lyssna på kroppen. För det första så skulle jag avråda dig från kosttillskott i början. Inte för att det är farligt, dyrt eller nåt annat.

Utan, du är ung och precis börjat träna och om du kör seriöst dvs. tänker på träningen så kommer du bli starkare och större i överkroppen ändå.

Du är i den åldern då du fortfarande växer så dra till gymmet och kör hårt bara och tänk inte så mycket i början. Du kommer till slut att lära dig allt och lyssna på kroppen.

Spring, trappmaskin eller cykla för att få bort handtagen. De kommer inte att försvinna med styrketräning och tillskott, det är jag levande bevis på. Gäller att orka med båda delarna och äta rätt och ofta m.m.

Sök och du ska hitta....finns en massa att läsa här så sätt igång.

Ok...tycker du att jag ska spara kosttillskotten dårå?, de lär ju inte ha något bäst-före-datum det närmsta året :rolleyes:

Okej, fårse...springer gör jag inte, det är för mycket självplågeri, cykla gör jag gärna. trappmaskin och cykelmaskin har jag hemma, räcker det?

Jag tänkte att jag gör styrketräning:

Måndag: Styrketräning
Tisdag: Cykling / Gå i trappmaskinen
onsdag: Styrketräning
Torsdag:cykling/gå i trappmaskin
Fredag: Ledigt
Lördag: Ledigt
Söndag: Styrketräning

Är det lagom, eller tränar jag för ofta?

Gabber
2004-11-19, 12:46
klart du inte ska slänga det utan du behöver inte SATSA på tillskott så tidigt menar jag.

Ditt schema ser väl ok ut men med styrketräning menar du hela kroppen eller?
Då kanske det blir för mycket. Men om du delar upp det så kan du gärna träna flera dagar, men det är enligt hur jag känner mig.

Jag tränar 5 dagar i veckan men utan kondition då jag är för slapp helt enkelt. har dock börjat med trappmaskin vilket jag rekommenderar till dig om du vill bli av med lovehandles.

Prova schemat och känn efter, blir du andfådd av det kan du väl dra ner på det lite och kom ihåg att det inte finns ett perfekt schema. Ingen tränar efter samma schem,a livet ut så prova dig fram och byt hejvilt.

cosmo
2004-11-19, 12:49
Tja, kika in i best of kolozzeum, läs denna artikeln
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
sen läser du http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 - OM du vill gå ner i vikt vilket jag tycker är galenskap eftersom du väger 75kilo på 189cm!

XarsioN
2004-11-19, 13:31
Tja, kika in i best of kolozzeum, läs denna artikeln
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
sen läser du http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 - OM du vill gå ner i vikt vilket jag tycker är galenskap eftersom du väger 75kilo på 189cm!

Ok, det är exakt efter det schemat jag kör.

Vill ni att jag ska lägga upp en bild på min kropp så får ni se hur jag ser ut :P?
tror det är ganska svårt för er att föreställa er.

Altså igentligen skiter jag i vikten, jag vill bara ha bort mina lovehandles till sommaren och sedan bara styrketräna för att bara bli stark och hålla på med någonting i veckorna.