handdator

Visa fullständig version : Tacos


Callister
2004-11-19, 09:57
Jag älskar tacos och äter det gärna 1 gång per vecka. Men har lite frågor.

Brödet, är ju vitt så det är inte såååå bra då eller? Snackar om mjukt bröd.

Hur ligger såsen på, är den okej?

Kan man jämföra en taco med en kebab (Kött, bröd, kanske lite onyttigare sås på kebaben) ?

:)

Proteus
2004-11-19, 10:37
Nu vet jag ju inte vad du har på dina tacos, men brödet är ju vitt iaf så det är väl mindre nyttigt, speciellt sånnadär tubs å grejer som jag brukar äta :D Men jag antar att det äter med nötfärs, och det är nog nyttigare än kebabkött, eller så inte, det är iaf helt okej! Såsen tror jag är ganska energilös så den behöver du nog inte heller oroa dej för, sen äter man ju grönsaker å grejer på dom så att det e ju bara bra ;)

Tycker det är en mkt god och helt okej fredagsmiddag, förutom brödet då, men man kan ju inte få allt? :rolleyes:

Och jag tror det är ett bra mkt bättre val än en kebab!

z_bumbi
2004-11-19, 11:31
Tortillabröd
Ingen aning om det räknas som nyttigt. Gott är det i alla fall och man brukar inte få i sig mer än 5-6 stycken i alla fall så totala mängden på en måltid blir inte så hög.

Nötfärs
Kött med låg fetthalt.

Kryddorna
Innehåller mycket salt men inte så mycket att det stör på en hel måltid, går att krydda själv om man har lust. Lite extra vitlök är mer regel än undantag för min del.

Såsen
Den färdigköpta är väl mycket riktigt ganska energilös, har ingen burk hemma just nu men ju starkare man köper dessto mindre äter man. :D

Ev hemgjord sås
Här bestämmer man själv vad man blandar i.

Grönsaker
Finns inget negativt om det tror jag.

Frukt
Finns inget negativt om det heller.

Ost
Väljer man en 10 eller 17 procentig så är det bra mat, det blir inte så mycket i en tortilla heller.

Det går att styra innehåller mer i tacos än med många andra maträtter då man ju plockar det man vill ha själv, det går att lägga till keso, kesella, yoghurtsås, egen salsa osv så får man exakt det innehåll man vill ha.

Nu ska jag göra i ordning 2 kg köttfärs med stark tacosmak, dvs extra chilipeppar och vitlök. :eating:
Blir nog en lasagne och sen en bunt matlådor med pasta eller ris.

B-jay
2004-11-19, 11:37
Nu finns det ju även tortilla-bröd i fullkornsform som är mycket goda kan jag intyga. :thumbup:

Kommer inte ihåg vilket märke det var, men jag vet så mycket som att det är inte Old El Paso som tillverkar dessa.

Callister
2004-11-19, 11:41
Ost brukar jag skippa. Men asså, jag brukar göra köttfärs o äta med pasta, kryddar köttfärsen med taco-kryddan.. :))

Frazze
2004-11-19, 17:20
Nån som provat den där nya tacosprodukten, sojaprotein istället för köttfärs? Det blir nog en provpåse nästa gång jag handla i alla fall...

abjorn
2004-11-19, 17:34
blir tacos ikväll för min del :eating:

Johan
2004-11-19, 18:23
Ost brukar jag skippa. Men asså, jag brukar göra köttfärs o äta med pasta, kryddar köttfärsen med taco-kryddan.. :))
Osten i tacos är ju som pricken över i:et, älskar tacos, men varför har man alltid för mycket fyllning så man tappar hälften i soffan :smash: