handdator

Visa fullständig version : Acne + Druvsocker


Zipic
2004-11-18, 16:22
Hejsan! :)

Det är så att jag i många år haft ganska mycket finnar både i ansiktet och på ryggen. Har flera gånger börjat på Tetralysalkur men aldrig ätit dem mer än i 1,5mån ungefär pga olika anledningar. Började på nytt nu för ett tag sedan och har käkat dem ca 1,5mån. Men jag tycker att dem knappt gör någon nytta. Så jag frågade skolsyster och hon sa att det kunnde bero på allt druvsocker som jag trycker i mig. Eftersom jag börjat med det för några veckor sedan.
Så vad säger ni? Kan druvsockret vara anledningen till att jag får mer finnar och tetralysalen inte gör någon nytta?
Jag menar om jag inte käkat tetralysalen så hade jag kanske fått änumer finnar. Men eftersom jag tar dem så går det på jämt ut med druvsockret.

Mvh / Jocke

Frazze
2004-11-18, 16:31
Prova utan i några veckor, inom ett par veckor borde du se skillnad. Även om det låter märkligt...

Zipic
2004-11-18, 17:06
Jo det kunnde jag iofs gjort. Men då blir ju träningen lidande :( ..
Men men.. Får väll göra det. Är det då lönt att ta proteinpullvret ifall jag inte tar något druvsocker?

Olsson
2004-11-18, 17:13
Jo det kunnde jag iofs gjort. Men då blir ju träningen lidande :( ..
Men men.. Får väll göra det. Är det då lönt att ta proteinpullvret ifall jag inte tar något druvsocker?

Byta ut det mot russin, vitt bröd eller dyligt. Inte optimalt men helt okej alternativ. Träningen kan ju inte gå i första hand alltid.

jwzrd
2004-11-18, 17:17
Jo det kunnde jag iofs gjort. Men då blir ju träningen lidande :( ..
Men men.. Får väll göra det. Är det då lönt att ta proteinpullvret ifall jag inte tar något druvsocker?

Menar du att alla vi som inte äter druvsocker kan slänga våra proteinpulverburkar? :laugh:

Att man MÅSTE äta olika varianter av kolhydrater osv är klart överskattat och överdrivet. SKillnaden mellan att endast äta protein och att äta det tillsammans med något som ger större insulinrespons än enbart protein är den intressanta saken. Lägg den energin på att samla träningsmotivation, eller varför inte på andra saker utanför träningen? :)

Frazze
2004-11-18, 17:21
Menar du att alla vi som inte äter druvsocker kan slänga våra proteinpulverburkar? :laugh:

Att man MÅSTE äta olika varianter av kolhydrater osv är klart överskattat och överdrivet. SKillnaden mellan att endast äta protein och att äta det tillsammans med något som ger större insulinrespons än enbart protein är den intressanta saken. Lägg den energin på att samla träningsmotivation, eller varför inte på andra saker utanför träningen? :)

Men betänk att om du käkar protein enbart direkt efter träning kommer i alla fall en del av proteinet att omvandlas till glukos. Det blir väldigt dyra kolhydrater.

Zipic
2004-11-18, 18:01
Okejs. Då blir det till att käka russin istället.
Jag är inte ute efter att vara optimal men vill heller inte slösa pengar på protein ifall det inte göra någon märkbar nytta.
Tack för alla svar :)