handdator

Visa fullständig version : Mc donalds


Metal_boy_
2004-11-17, 14:32
åt där i helgen...nån timme efter mådde jag illa och kallsvettades o skakade som ett asplöv o trodde jag skulle spy..men det gick över sen...hade fyllt år samma dag och ätit mycke annat skit också så det kanske hade sina skäl...jag trodde jag skulle svimma ett tag...kändes som maten låg kvar i halsen..men det inte förän nån timme efter jag ätit...va fan har dom i sin mat igentligen???gift eller?

Fangface
2004-11-17, 14:49
Aja baja...:nono:
Du skulle ätit wienerbröd och coca-cola istället... :laugh:

Var med om liknande sak i helgen när jag åt fet mat på en restaurang.
Kroppen är väl antagligen inte van vid så mycket skit-mat på en dag helt enkelt....

Metal_boy_
2004-11-17, 14:53
Aja baja...:nono:
Du skulle ätit wienerbröd och coca-cola istället... :laugh:

Var med om liknande sak i helgen när jag åt fet mat på en restaurang.
Kroppen är väl antagligen inte van vid så mycket skit-mat på en dag helt enkelt....


:laugh: :laugh:

nej jag antar att du har rätt...det blev väl insulinhöjning ända upp i skallbenet :D

Yankeee
2004-11-17, 15:06
Känns som att det sitter i huvudet.

Slartibartfast
2004-11-17, 15:51
Låter ungefär som en av mina panikattacker. :MrT:

heinz
2004-11-17, 16:01
super size me!

Metal_boy_
2004-11-17, 16:33
Låter ungefär som en av mina panikattacker. :MrT:

har me panikångest och jag antar att en liten del berodde på den me eftersom jag jagade upp mig och sånt

men du kanske visste att jag hade det?..har skrivit mycke om det här på kolo

dock gick det inte gämföra med en riktig panikattack som är så mycke olik andra känslor

mmartin
2004-11-17, 19:03
he he ja jag såg super size me i helgen o jag lär nog oxå få panik attacker nästa gång jag käkar där också ;)

Hur onyttigt är egentligen restaurang mat då? självklart är det JÄTTE skillnad mellan rätterna men låt oss säga man äter tex entrecot med klyftpotatis med sås(brukar vara ganska feta) samt efterrätt? det lär väl bli mer calorier än en Big mac&co eller vad tror ni?

Yankeee
2004-11-17, 19:14
För att säga som mcd vd eller vad det var som skrev en insändare till svd och det finns även en lapp hos mcd nu.

1% av svenskarnas måltider äts på mcd. 1% av matintaget är knappast orsaken till något.

Något sådant var det. Stämmer så otroligt bra.

Metal_boy_
2004-11-17, 21:55
För att säga som mcd vd eller vad det var som skrev en insändare till svd och det finns även en lapp hos mcd nu.

1% av svenskarnas måltider äts på mcd. 1% av matintaget är knappast orsaken till något.

Något sådant var det. Stämmer så otroligt bra.

nej men en del i ett dåligt pussel

Yankeee
2004-11-17, 21:56
nej men en del i ett dåligt pussel

Jaså? Varför det? Man kan äta hyfsat bra på mcd.

heinz
2004-11-17, 21:58
mcdonalds bygger bra muskler, fråga lee priest och co

Callister
2004-11-17, 22:35
Om man skiter i pommes fritsen och tar Light/Juice så är det ingen katastrof direkt. :)

JAM
2004-11-17, 22:37
Det tror jag också.
Om man skiter i pommes fritsen och tar Light/Juice så är det ingen katastrof direkt. :)
Nä, precis. Det är ju dessutom väldigt sällan man "tvingas" ( :rolleyes: ) äta där.

Metal_boy_
2004-11-17, 22:37
Jaså? Varför det? Man kan äta hyfsat bra på mcd.

nu syftade inte jag på deras lilla ynka sortiment med "bra mat"

JAM
2004-11-17, 22:37
Känns som att det sitter i huvudet.
Det tror jag också.
Om man skiter i pommes fritsen och tar Light/Juice så är det ingen katastrof direkt. :)
Nä, precis. Det är ju dessutom väldigt sällan man "tvingas" ( :rolleyes: ) äta där.

Yankeee
2004-11-17, 22:43
nu syftade inte jag på deras lilla ynka sortiment med "bra mat"

Det är inget större fel på någon av deras hamburgare. Bättre än 90% av all annan snabbmat iallafall.

Jay-Z
2004-11-17, 22:52
mcdonalds bygger bra muskler, fråga lee priest och co

Ja, Donken byggde deras kroppar! :thumbup:

Såja, koooooom in i matchen! :D

Metal_boy_
2004-11-17, 23:55
Det är inget större fel på någon av deras hamburgare. Bättre än 90% av all annan snabbmat iallafall.

det är väl inte bara hamburgare, läsk och glass..friterad pomme och friterad kyckling och brödet skulle jag inte va förvånad om det me e friterat

heinz
2004-11-18, 00:01
å nej! friterad mat!
gud va läskigt.
verkar mer som ett forum för ätstörningar det här.

Yankeee
2004-11-18, 00:52
det är väl inte bara hamburgare, läsk och glass..friterad pomme och friterad kyckling och brödet skulle jag inte va förvånad om det me e friterat

Är det någon som tvingar dig eller någon annan att äta glassen? Dricka läsken? Äta pommes?

Slartibartfast
2004-11-18, 11:06
men du kanske visste att jag hade det?..har skrivit mycke om det här på kolo

dock gick det inte gämföra med en riktig panikattack som är så mycke olik andra känslor

Ja, jag visste.

Det kanske bara var fat overload.

JAM
2004-11-18, 11:11
å nej! friterad mat!
gud va läskigt.
verkar mer som ett forum för ätstörningar det här.
Nu tycker jag att du ska tona ner lite. Du får väl äta precis vad skit som helst, men kom inte och säg att det finns något positivt med att trycka i sig friterad snabbmat. Eller bygger det kanske muskler, precis som Wienerbröd och Coca Cola...?

Gillar du inte forumet, kan du när som helst lämna det.

Metal_boy_
2004-11-18, 17:10
Är det någon som tvingar dig eller någon annan att äta glassen? Dricka läsken? Äta pommes?

nej men det lär ju vara det majoriteten äter som går till mc donalds...det va ju det de handlade om att det ugör bara nån procent av folks probmlem me hälsa och vikt av vad dom äter på mc donalds och då säger jag så att de flesta går inte dit för att äta grönsallad iaf

heinz
2004-11-18, 17:46
Nu tycker jag att du ska tona ner lite. Du får väl äta precis vad skit som helst, men kom inte och säg att det finns något positivt med att trycka i sig friterad snabbmat.

det finns en jäkla massa med det som är positivt annars skulle man inte göra det.

King Grub
2004-11-18, 17:50
Nämn en sak. Förutom smakrelaterade saker. :D

heinz
2004-11-18, 17:56
Nämn en sak. Förutom smakrelaterade saker. :D

kan nämna flera, det går snabbt, det är lättillgängligt, vissa har öppet dygnet runt, och det är hyfsad billigt åtminstone när dom har erbjudanden som 19:- för en bigmac och sånt. säger väl sig självt att i mcdonalds popularitet så finns det en rad faktorer som borgar för deras framgångsrika koncept.

mystic[-_-]
2004-11-18, 17:59
kan nämna flera, det går snabbt, det är lättillgängligt, vissa har öppet dygnet runt, och det är hyfsad billigt åtminstone när dom har erbjudanden som 19:- för en bigmac och sånt. säger väl sig självt att i mcdonalds popularitet så finns det en rad faktorer som borgar för deras framgångsrika koncept.

tror han menade ur näringssynpunkt :thumbup:

ErikWrestlingFreaket
2004-11-18, 18:03
Är det någon som tvingar dig eller någon annan att äta glassen? Dricka läsken? Äta pommes?

Nej men det betyder ju att det inte är någon speciellt nyttigt

Yankeee
2004-11-18, 18:29
nej men det lär ju vara det majoriteten äter som går till mc donalds...det va ju det de handlade om att det ugör bara nån procent av folks probmlem me hälsa och vikt av vad dom äter på mc donalds och då säger jag så att de flesta går inte dit för att äta grönsallad iaf

Men det är knappast mc donalds fel. De har ganska juste mat, de kan ju inte tvinga folk att äta den.

Metal_boy_
2004-11-18, 18:30
kan nämna flera, det går snabbt, det är lättillgängligt, vissa har öppet dygnet runt, och det är hyfsad billigt åtminstone när dom har erbjudanden som 19:- för en bigmac och sånt. säger väl sig självt att i mcdonalds popularitet så finns det en rad faktorer som borgar för deras framgångsrika koncept.

en disktrasa blir me bra mat...bara några meter till köket...den kostar inte så mycke, pluss att jag har kunnat använda den i fler områden...väldigt bra mat

Yankeee
2004-11-18, 18:31
Nej men det betyder ju att det inte är någon speciellt nyttigt

Förstår inte var du vill komma. De har ganska juste mat, det är inte deras fel om folk väljer att äta den mat som är kass.

Yankeee
2004-11-18, 18:32
en disktrasa blir me bra mat...bara några meter till köket...den kostar inte så mycke, pluss att jag har kunnat använda den i fler områden...väldigt bra mat

Vad är det för fel på t.ex en bic mac? Du kan ju välja precis vad du ska ha på den, extra kött, ingen dressing, mer sallad osv osv.

Metal_boy_
2004-11-18, 18:38
Vad är det för fel på t.ex en bic mac? Du kan ju välja precis vad du ska ha på den, extra kött, ingen dressing, mer sallad osv osv.

jag snackar original nu...inga modifieringsmetoder

Yankeee
2004-11-18, 18:42
jag snackar original nu...inga modifieringsmetoder

En big mac är inte speciellt dålig orginal heller. Varför du ska prata orginal förstår jag inte då det inte är några som helst problem att göra en grillorder.

heinz
2004-11-18, 18:42
inget fel på bigmac. lägg ner ätstörningssnacket. låter värre än ett gäng kärringar i tv's tjockholmen.

mmartin
2004-11-18, 18:49
Dessutom kan jag tillägga att en grillorder(specialbeställning) tar MAX 4 minuter enligt deras policy annars skall tex kaffe eller glass erbjudas gratis. PLUS att en grillorder garanterar att hamburgaren blir helt nygjord istället för "original" som kan ligga i 15 minuter enligt McD men ibland längre än så..

En big mac utan ost och dressing, men istället extra kött och extra sallad samt lite ketchup blir ju inte helt kasst väl?

mvh

Yankeee
2004-11-18, 18:57
Dessutom kan jag tillägga att en grillorder(specialbeställning) tar MAX 4 minuter enligt deras policy annars skall tex kaffe eller glass erbjudas gratis. PLUS att en grillorder garanterar att hamburgaren blir helt nygjord istället för "original" som kan ligga i 15 minuter enligt McD men ibland längre än så..

En big mac utan ost och dressing, men istället extra kött och extra sallad samt lite ketchup blir ju inte helt kasst väl?

mvh

Det lär inte vara något fel på deras dressing heller.

Metal_boy_
2004-11-18, 19:04
vi säger väl att det är nyttig mat då så ni som är beroendecav den är tysta :D

jag tycker inte den är nyttig iaf...sen kan jag inte säga exakt och hävda att den inte är det men de vore lite rolig om det inte va fel på deras ingredienser..för då ska jag äta pomme och hamburgare varje dag

Metal_boy_
2004-11-18, 19:05
obs! glöm ej colan och weinerbrödet :thefinger

Yankeee
2004-11-18, 19:08
vi säger väl att det är nyttig mat då så ni som är beroendecav den är tysta :D

jag tycker inte den är nyttig iaf...sen kan jag inte säga exakt och hävda att den inte är det men de vore lite rolig om det inte va fel på deras ingredienser..för då ska jag äta pomme och hamburgare varje dag

Ibland så....
Exakt VAD skulle det vara för fel på ingredienserna? Köttet är 100% nötkött, brödet är som vilket bröd som helst, vad skulle det vara för skillnad på deras grönsaker och de du köper i affären? Dressing, majonäsen.. vad skulle det vara för skillnad?

Mcd lär vara ett av världens mest granskade företag. Hur och varför skulle de trixa med maten?

heinz
2004-11-18, 19:13
meningslös diskussion. ur ett fanatiskt kroppsbyggar-perspektiv är inte mcdonalds det mest optimala man kan äta på. i synnerhet inte 6 gånger om dan.
att däremot äta där ibland är inga problem. som med allt annat.
ska det jämföras med nåt ska det väl jämföras med liknande kedjor, eller för den delen "dagens rätt" vilket är minst lika illa.
det är alltså inte särskilt rättvist eller relevant att jämföra mcdonalds med nån slags optimalt planerad supernäringsmåltid man fixat hemma i köket efter 2 timmar vid spisen.

Metal_boy_
2004-11-18, 19:21
Ibland så....
Exakt VAD skulle det vara för fel på ingredienserna? Köttet är 100% nötkött, brödet är som vilket bröd som helst, vad skulle det vara för skillnad på deras grönsaker och de du köper i affären? Dressing, majonäsen.. vad skulle det vara för skillnad?

Mcd lär vara ett av världens mest granskade företag. Hur och varför skulle de trixa med maten?

om du köper alla de där produkterna och försöker så det ska smaka lika dant som mcdonalds så går det inte...det går att likna sibylla med egna hamburgare inte mcd ..tror du inte dom har specialgjorda grejer för sina resturanger?? det lär inte vara vanligt bröd och i vilket fall så är det vitt och näringsfritt..köttet kanske är bra men knappast osten och dressingen som är av riktiga amerikanska varianter...tror du det är bra fördelning mellan fett, proteiner och kolhydrater i den där maten? samt vart är det bra fettet..mängden me fett som det innehåller är ju knappast bra fett förutom om det kanske är nån rapsolja i dressingen men dit blir mer än nödvändigt då det ändå har mycke kalorier. Sen har vi saltet, jag tror att det inte är så snålt med salt i mcd maten, man måsste ju fan skölja me en liter läsk i mellan för det antagligen är mycke salt i det....fan nu blev jag sugen på en cheeseburgare :insane:

Yankeee
2004-11-18, 19:35
om du köper alla de där produkterna och försöker så det ska smaka lika dant som mcdonalds så går det inte...det går att likna sibylla med egna hamburgare inte mcd ..tror du inte dom har specialgjorda grejer för sina resturanger?? det lär inte vara vanligt bröd och i vilket fall så är det vitt och näringsfritt..köttet kanske är bra men knappast osten och dressingen som är av riktiga amerikanska varianter...tror du det är bra fördelning mellan fett, proteiner och kolhydrater i den där maten? samt vart är det bra fettet..mängden me fett som det innehåller är ju knappast bra fett förutom om det kanske är nån rapsolja i dressingen men dit blir mer än nödvändigt då det ändå har mycke kalorier. Sen har vi saltet, jag tror att det inte är så snålt med salt i mcd maten, man måsste ju fan skölja me en liter läsk i mellan för det antagligen är mycke salt i det....fan nu blev jag sugen på en cheeseburgare :insane:

Men du kan ju omöjligt få det att smaka likadant när du inte har samma förutsättningar. Det är vanligt hamburgerbröd, eller tror du att de packar om brödet för att det ska se ut som att det är vanligt?

Iom att det är 100% nötkött så är det ganska hög fetthalt i köttet, men det gnäller du inte om annars när du äter nötfärs.

Bigmac:

525kcal protein: 27,5g kolhydrater: 45,3g fett: 25,5g

~20E% Protein
~35E% Kolhydrater
~45E% Fett

Seriöst, så illa är det inte. Om du inte kan äta något med den fördelningen en gång om dagen så bör du se över din kost. Men det är ju bara min lilla åsikt.
Dessutom kan du ju som sagt modifiera din hamburgare så att den passar in ännu bättre.

Metal_boy_
2004-11-18, 21:35
Men du kan ju omöjligt få det att smaka likadant när du inte har samma förutsättningar. Det är vanligt hamburgerbröd, eller tror du att de packar om brödet för att det ska se ut som att det är vanligt?

Iom att det är 100% nötkött så är det ganska hög fetthalt i köttet, men det gnäller du inte om annars när du äter nötfärs.

Bigmac:

525kcal protein: 27,5g kolhydrater: 45,3g fett: 25,5g

~20E% Protein
~35E% Kolhydrater
~45E% Fett

Seriöst, så illa är det inte. Om du inte kan äta något med den fördelningen en gång om dagen så bör du se över din kost. Men det är ju bara min lilla åsikt.
Dessutom kan du ju som sagt modifiera din hamburgare så att den passar in ännu bättre.

mcdonalds har ju sina egna tillverkare av sina ingredienser för att få sin egen smak...dom går inte och köper hamburgebröd från skogaholm direkt

Yankeee
2004-11-18, 21:37
mcdonalds har ju sina egna tillverkare av sina ingredienser för att få sin egen smak...dom går inte och köper hamburgebröd från skogaholm direkt

Har de enga bönder också? Som föder upp djuren så att de ska smaka sådär "mcdonalds"?

heinz
2004-11-18, 21:39
recept på bigmacsåsen etc har jag för mig finns att ladda ner på nätet. tror nog att det går att emulera en bigmac rätt bra om man har rätt verktyg för stekning och ingredienser osv. det är ju inte direkt några statshemligheter dom sitter på, eller?

kanske nåt för indiana jones efter jakten på den försvunna skatten. indiana jones: jakten på bigmac-receptet

Jay-Z
2004-11-18, 22:14
recept på bigmacsåsen etc har jag för mig finns att ladda ner på nätet. tror nog att det går att emulera en bigmac rätt bra om man har rätt verktyg för stekning och ingredienser osv. det är ju inte direkt några statshemligheter dom sitter på, eller?

kanske nåt för indiana jones efter jakten på den försvunna skatten. indiana jones: jakten på bigmac-receptet


För McDonalds är det nog statshemligheter ja. Precis som Coca Cola-receptet är en statshemlighet för ja just det Coca-Cola.

heinz
2004-11-18, 22:16
ger inte mycket för dagens vetenskap om ett forskarteam inte kan emulera smaken av en bigmac

Metal_boy_
2004-11-18, 22:33
Har de enga bönder också? Som föder upp djuren så att de ska smaka sådär "mcdonalds"?

haha nej grunder är väl samma för allt...dina köttbullar smakar ju säkert inte som pruttbefruktade mamma scan

zam
2004-11-18, 22:37
Nämn en sak. Förutom smakrelaterade saker. :D



Du vet exakt vad du får och kan därmed se till att få i dig rätt proteinmängd. :thumbup:

Yankeee
2004-11-18, 22:39
haha nej grunder är väl samma för allt...dina köttbullar smakar ju säkert inte som pruttbefruktade mamma scan

Allvarligt talat. Du har inte en aning om vad du snackar om, eller hur?

Metal_boy_
2004-11-18, 22:42
Allvarligt talat. Du har inte en aning om vad du snackar om, eller hur?


snarare tvärt om..du börjar dra upp saker som är från bondgården vilket inte är relevant...olika märken gör sina produkter med olika recept för att få sin specifika smak och ej likna nån annan...vad tror du?

Yankeee
2004-11-18, 22:46
snarare tvärt om..du börjar dra upp saker som är från bondgården vilket inte är relevant...olika märken gör sina produkter med olika recept för att få sin specifika smak och ej likna nån annan...vad tror du?

Ja självklart har alla olika recept. Var vill du komma? Mcd bakar inte sina bröd själva, de köper som alla andra. Och nej de får knappast några superduperhemligabröd med hemliga ingredienser.

Mehdi
2004-11-18, 23:38
Du,

jag mår förjävligt efter ha käkat på McD. Det är enbart de som inehåller kött, mår inte dåligt när jag käkar deras kyckling- eller fiskburgare däremot. Vet i fan vad det är, men jag spyr nästan efter varje kött-burgare ja drar i mig :cryout:

Käka du här i stan eller? Kanske något skit dem har bara här, får åka ut till någon annan donken o prova nån dag.


Mvh
//
Mehdi

Metal_boy_
2004-11-19, 02:31
Du,

jag mår förjävligt efter ha käkat på McD. Det är enbart de som inehåller kött, mår inte dåligt när jag käkar deras kyckling- eller fiskburgare däremot. Vet i fan vad det är, men jag spyr nästan efter varje kött-burgare ja drar i mig :cryout:

Käka du här i stan eller? Kanske något skit dem har bara här, får åka ut till någon annan donken o prova nån dag.


Mvh
//
Mehdi


har inte käkat fisk eller kyckling...men sist när jag käkade där mådde jag som pesten..o trött blir man me...ok nån gång ibland för att det är gott..men det är aldrig bra mat

Metal_boy_
2004-11-19, 02:32
Ja självklart har alla olika recept. Var vill du komma? Mcd bakar inte sina bröd själva, de köper som alla andra. Och nej de får knappast några superduperhemligabröd med hemliga ingredienser.

jag tror iaf att de har specialleverantörer...egna grossister alltså

Yankeee
2004-11-19, 11:57
jag tror iaf att de har specialleverantörer...egna grossister alltså

Nog för att man skulla kunna överleva på att bara levera till mcd, men varför skulle man bara levera till ett företag när man kan tjäna 5 gånger så mycket pengar på att levera till fler?

Edit: stavning osv

Bao
2004-11-19, 13:45
Nu tycker jag att du ska tona ner lite. Du får väl äta precis vad skit som helst, men kom inte och säg att det finns något positivt med att trycka i sig friterad snabbmat. Eller bygger det kanske muskler, precis som Wienerbröd och Coca Cola...?

Gillar du inte forumet, kan du när som helst lämna det.

Du tror alltså på fullt allvar att mcdonaldsmat har något specielt som gör att kroppen absolut inte kan ta upp energin eller proteinet och göra muskler av det?

Cilia
2004-11-19, 14:33
om man bortser från allt kring näring, smak och sundhet som redan diskuterats i denna tråd på ett mycket informativt sätt så är min amatörmässiga analys av själva reaktionen av mcd maten den att

om man inte är van att få i sig den typen av mat så kommer kroppen att reagera på den och inte alltid så trevligt.

Är du van att äta andra fetter och kanske mer fibrer etc så blir det en chock att äta annan typ av mat precis som vegisar får reaktion när dom äter kött efter ett längre uppehåll.

men som sagt bara en teori. Själv reagerar min mage oerhört på allt för mycket fett och särskilt fett från mjölkprodukter såsom grädde och mycket smör.

AFanatic
2004-11-19, 15:02
Har de enga bönder också? Som föder upp djuren så att de ska smaka sådär "mcdonalds"?

:laugh:

Vilken underbar diskussion!

mmartin
2004-11-19, 15:25
har jobbat där och de köper böd av någon av de större tillverkarna i sverige dock gör de inte försäljning av exakt samma bröd till andra utan har annat sortiment då. Detta för att mcd givetvis vill ha lite "egenrätt" på brödet.

Samtliga såser(BM,McF etc) är hemliga och det står inga recept eller dylikt någonstans, det skall tydligen vara stanna så också...
Naturligtvis kan ett forskarteam ta reda på vad de innehåller, men vad tjänar de på det egentligen?? är ju redan patent på såserna och antagligen kan mcd stämma asulet av den stackaren som försöker avslöja nått...

naturligtvis tror jag inte att det är någon höjdare att äta där men en pizza eller t.o.m en middag på restaurang(feta såser etc) lär vara kraftigt mycket mer fett och kolhydratsbaserade, tror jag iaf...

Metal_boy_
2004-11-19, 15:26
har jobbat där och de köper böd av någon av de större tillverkarna i sverige dock gör de inte försäljning av exakt samma bröd till andra utan har annat sortiment då. Detta för att mcd givetvis vill ha lite "egenrätt" på brödet.

Samtliga såser(BM,McF etc) är hemliga och det står inga recept eller dylikt någonstans, det skall tydligen vara stanna så också...
Naturligtvis kan ett forskarteam ta reda på vad de innehåller, men vad tjänar de på det egentligen?? är ju redan patent på såserna och antagligen kan mcd stämma asulet av den stackaren som försöker avslöja nått...

naturligtvis tror jag inte att det är någon höjdare att äta där men en pizza eller t.o.m en middag på restaurang(feta såser etc) lär vara kraftigt mycket mer fett och kolhydratsbaserade, tror jag iaf...


tack tack och ytterligare tack

mmartin
2004-11-19, 15:28
man skulle ju iof kunna säga att ni har rätt båda två eftersom tillverkaren säljer inte enbart till mcd utan även till andra, men dock är mcd en sådan enorm köpare att de har rätten till "eget"

Metal_boy_
2004-11-19, 15:29
Nog för att man skulla kunna överleva på att bara levera till mcd, men varför skulle man bara levera till ett företag när man kan tjäna 5 gånger så mycket pengar på att levera till fler?

Edit: stavning osv

som sagt leverenatörerna levererar antagligen till andra me , men inte exakt samma grejer

Aasa
2004-11-19, 16:33
Du är nog det mystiska McD-giftet på spåren Metal_boy_.

Yankeee
2004-11-19, 16:47
om man bortser från allt kring näring, smak och sundhet som redan diskuterats i denna tråd på ett mycket informativt sätt så är min amatörmässiga analys av själva reaktionen av mcd maten den att

om man inte är van att få i sig den typen av mat så kommer kroppen att reagera på den och inte alltid så trevligt.

Är du van att äta andra fetter och kanske mer fibrer etc så blir det en chock att äta annan typ av mat precis som vegisar får reaktion när dom äter kött efter ett längre uppehåll.

men som sagt bara en teori. Själv reagerar min mage oerhört på allt för mycket fett och särskilt fett från mjölkprodukter såsom grädde och mycket smör.

Det var en mycket bra kommentar.

Yankeee
2004-11-19, 17:08
"Bröd
Vårt bröd bakas på en speciell proteinrik mjölblandning och kommer från Sjöholms Bröd. Vi erbjuder även glutenfritt bröd, bakat av Ångbagarn."

http://www.mcdonalds.se/maten/html/ravaror.html

Speciell mjölblandning. If its look like a duck, smells lika a duck and taste lika a duck.

Metal_boy_
2004-11-19, 17:21
Du är nog det mystiska McD-giftet på spåren Metal_boy_.

offcoass som Arnold hade sagt :D

Zakath
2004-11-19, 18:14
Har ni tänkt på det där fenomenet när man blir "sugen" på t.ex en hamburgare från Mcdonalds. Sen när man väl äter en så smakar den ALDRIG lika gott som man tänkt sig. Den brukar faktiskt knappt smaka gott...
Men ändå går man dit igen.

Vi är hjärntvättade av reklam m.m :cheers:

Yankeee
2004-11-19, 18:17
Har ni tänkt på det där fenomenet när man blir "sugen" på t.ex en hamburgare från Mcdonalds. Sen när man väl äter en så smakar den ALDRIG lika gott som man tänkt sig. Den brukar faktiskt knappt smaka gott...
Men ändå går man dit igen.

Vi är hjärntvättade av reklam m.m :cheers:

Det är knappast unikt för mcdonalds. Godis, sex, osv. Allt man har en förväntning på upplevs alltid som sämre när man väl får / gör det.

Yankeee
2004-11-19, 18:18
Tänkte bara uppmärksamma metal_boy på att jag ska dra till mcdonalds nu. Hoppas att jag överlever kvällen.

Metal_boy_
2004-11-19, 18:56
Tänkte bara uppmärksamma metal_boy på att jag ska dra till mcdonalds nu. Hoppas att jag överlever kvällen.

ha det gott och hoppa i bollarna för mig me :thumbup:

JAM
2004-11-20, 00:51
Du tror alltså på fullt allvar att mcdonaldsmat har något specielt som gör att kroppen absolut inte kan ta upp energin eller proteinet och göra muskler av det?
Äsch, nu är du bara löjlig. Men jag skrev däremot att det inte finns något positivt med friterad snabbmat. Finns så otroligt mycket som är så mycket bättre att äta.

datorjaevel
2004-11-20, 10:20
det finns en jäkla massa med det som är positivt annars skulle man inte göra det.
Det positiva är nog den goda smaken många upplever.... gällande ens kropp är det inget positivt.

Capone
2004-11-20, 15:44
Att köpa sallad på Mcdonalds är som att köpa vitaminer av en knarklangare !

Yankeee
2004-11-20, 16:25
Att köpa sallad på Mcdonalds är som att köpa vitaminer av en knarklangare !

Mmhmm, då är min min första fråga: Varför skulle salladen från mcdonalds vara sämre än någon annanstans?

Bingo
2004-11-20, 17:10
om du köper alla de där produkterna och försöker så det ska smaka lika dant som mcdonalds så går det inte...Jodå, det går bra. Det många glömmer är att spotta på burgaren innan de sätter på locket. Det gör de på mcd nämligen. (Det är en protest mot dålig lön, ifall någon undrar varför de gör så.)

Smaklig spis :eating: