handdator

Visa fullständig version : Avp


DANIELCARLSSON
2004-11-17, 11:54
Såg precis filmen alien vs. predator, men jag är ingen sci-fi älskare så jag förstod aldrig vilka som var aliens och vilka som var predators?

Tigerkotten
2004-11-17, 12:02
skäms på dig som inte sett alien och rovdjuret filmerna.

Arnold e t.om med i rovdjuret ! ;)


Alien e dom med svans.
Rovdjuren e dom som e lite mera avancerade och har vapen och allt.

acke_t
2004-11-17, 12:05
:d

DANIELCARLSSON
2004-11-17, 12:13
De' va som fan...

Tänkte att aliens kom från rymden, som tydligen rovdjuren gjorde, medan rovdjuren bodde i templet.

Alien, är det föregångarn då eller?

Hades
2004-11-17, 12:19
Alien, är det föregångarn då eller?
Haha, vad fan? Menar du att du inte har hört talas om Alien-filmerna? Har du levt i en låda?

DANIELCARLSSON
2004-11-17, 12:21
:em:

Frantic
2004-11-17, 12:31
Haha, vad fan? Menar du att du inte har hört talas om Alien-filmerna? Har du levt i en låda?
Jag pratade med en tjej häromdan och hon hade inte en aning om vad alien var! Inte rovdjuret heller för den delen! Så Daniel, du är inte ensam!

adde
2004-11-17, 12:39
De' va som fan...

Tänkte att aliens kom från rymden, som tydligen rovdjuren gjorde, medan rovdjuren bodde i templet.

Alien, är det föregångarn då eller?

Tror du att Fugees gjorde killing me softly också? :D

/adde

hobbitar
2004-11-17, 12:43
Haha min tjej visste inte heller vad Aliens var :laugh:

Den bästa scenen i rovdjuret är när Arnold står öga mot öga med Predatorn! :hbang:

Papi
2004-11-17, 12:44
Min story är värre:
När jag blev tillsammans med min nuvarande flickvän, så upptäckte jag snart till min fasa att hon aldrig hade sett Star Wars!! :MrT:
Efter att ha bearbetat chocken så berättade jag detta för en kompis, som blev lika chockad och i sin tur berättade detta för sin flickvän...och det visade sig att hon hade inte heller sett Star Wars!! :MrT:

Gissa om det blev tvångskommendering till TV-soffan med filmvisning som påföljd för de två stackars flickorna?! :whipped:

Pdaddy
2004-11-17, 12:57
Nä Danielsson, du får ta å hyra alla alien filmer och de 2 rovdjuretfilmerna..

Se dom först å sen AVP igen :D

M

joak1m
2004-11-17, 13:01
Min story är värre:
När jag blev tillsammans med min nuvarande flickvän, så upptäckte jag snart till min fasa att hon aldrig hade sett Star Wars!! :MrT:
Efter att ha bearbetat chocken så berättade jag detta för en kompis, som blev lika chockad och i sin tur berättade detta för sin flickvän...och det visade sig att hon hade inte heller sett Star Wars!! :MrT:

Gissa om det blev tvångskommendering till TV-soffan med filmvisning som påföljd för de två stackars flickorna?! :whipped:
inte såå illa,, en tjej i min förra klass hade aldrig hört talas om Bruce Lee,, DET är illa

Papi
2004-11-17, 13:03
Star Wars hypen i början på 80-talet var väl något större än Bruce Lee... :rolleyes:

Frantic
2004-11-17, 13:06
Sant. Men bara för det så behöver man ju inte gå och se på filmerna. Många av mina vänner har aldrig sett Starwars. Inge konstigt med det. Det är ju "värre" att aldrig ha hört talats om något än att välja att in se det

adde
2004-11-17, 13:08
Jag har inte sett Titanicfilmen! (men jag vet att den finns)

/adde

raZmus
2004-11-17, 13:10
Jag har inte heller sett Titanic-filmen (men jag vet att den finns).

Slartibartfast
2004-11-17, 13:11
inte såå illa,, en tjej i min förra klass hade aldrig hört talas om Bruce Lee,, DET är illa

En före detta flickvän visste inte vem Cristofer Columbus var. :D

heinz
2004-11-17, 13:19
bara folk känner till arnold så, där drar jag gränsen

Nitrometan
2004-11-17, 13:24
Jag tror att Titanicfilmen är en myt. Har någon sett den?

Jag har hört den hemska musiken... Det kan inte ha funnits en film med så hemsk musik i.

Jag vet att båten Titanic fanns, jag har släktingar som var med och byggde den.

mini_Arnold
2004-11-17, 13:29
bara folk känner till arnold så, där drar jag gränsen
Hehe.
Har nog blockerat en 5-10st på msn för att dom sagt nåt dumt om arnold.
Det är rätt

mmartin
2004-11-17, 13:31
hmm har inte heller sett star wars :em: bara vissa snuttar...

men alien ska man inte missa för bövelen!

Papi
2004-11-17, 13:36
Men mmartin då!
Läxa till på fredag:
Se de tre första filmerna.
Analysera och rapportera sedan innehållet avseende berättarstruktur (kulturella influenser), skådespelarinsats (rolltolkning) och den rent hantverksmässiga kvaliten (foto, ljud, effekter).
:thumbup:

Dante
2004-11-17, 14:04
De' va som fan...

Tänkte att aliens kom från rymden, som tydligen rovdjuren gjorde, medan rovdjuren bodde i templet.

Alien, är det föregångarn då eller?

:cryout: :nono:
Både Alien o Rovdjuren är från jymden, Predators har bara några resorts
som de åker runt på och har sin "Jakt", Stället där var helt deras kreation. Som om vi planterar in nån go öring i nån tjärn :smokin:
Dessutom utspelar sig denna rulle långt före nån av Alien filmerna, dock ganska nära predator rullarna.

heinz
2004-11-17, 14:06
men själva filmen alien vs predator, är det nåt vidare? den blev hårt sågad av orvar på tv bl a som menade att dom drog dom gamla filmerna i smutsen eller ntå sånt

palme
2004-11-17, 14:07
Jag har inte sett Titanicfilmen! (men jag vet att den finns)

/adde

Inte jag heller! Jag totalvägrar!

Att en tjej inte sett star wars är väl inte sådär jätte konstigt, men att inte kunna skilja mellan aliens och predator är fan pinsamt! :insane:

Tigerkotten
2004-11-17, 14:19
men själva filmen alien vs predator, är det nåt vidare? den blev hårt sågad av orvar på tv bl a som menade att dom drog dom gamla filmerna i smutsen eller ntå sånt


helt okej anser jag, trodde den skulle vara sämre.

3 av 5. Godkänd dvs

Mago
2004-11-17, 14:20
men själva filmen alien vs predator, är det nåt vidare? den blev hårt sågad av orvar på tv bl a som menade att dom drog dom gamla filmerna i smutsen eller ntå sånt

Den är väl värd att se..
Men den hade ju absolut NOLL Alien- eller Predator-känsla.
Och sen kan man ju undra vad det var för idiot som hade hand om castingen.

*Edit: Den var nog egentligen rätt kass.. 2 av 5 skulle den ändå få av mig. Men endast p.g.a. att Aliens och Predators är så balla.