handdator

Visa fullständig version : kreatin igen


Weird
2004-11-17, 10:54
jag brukar bli sjuk när jag har använt kreatin någon/några vecka/or hör det ihop med kreatinet eller är det bara slumpen.
någon som vet vad man kan göra åt det?? brukar få bra resultat dom första veckorna och det sugar att inte kunna träna på någon vecka när det går som bäst.

heinz
2004-11-17, 12:06
blir du sjuk av kreatin så tycker jag du ska strunta i kreatin. kreatin är ju ett rätt onödigt kosttillskott till att börja med.

Sverker
2004-11-17, 12:12
Gissar att du ökar träningsmängden och tränar tyngre när du använder kreatin.

Hård träning sliter på kroppen och immunförsvaret arbetar sämre. => infektionerna kommer som ett brev på posten.

Du får kanske hitta en nivå som passar både dig och ditt immunförsvar.

Slartibartfast
2004-11-18, 11:28
Är det bara jag som tycker att man blir mera orkeslös av att ta kreatin före man tränar? Gjorde det igår och passet sket sig nästan.

Knäböj
2004-11-18, 11:34
blir du sjuk av kreatin så tycker jag du ska strunta i kreatin. kreatin är ju ett rätt onödigt kosttillskott till att börja med.
Eller hur?
Vilket påstående...

Knäböj
2004-11-18, 11:34
Är det bara jag som tycker att man blir mera orkeslös av att ta kreatin före man tränar? Gjorde det igår och passet sket sig nästan.
Jag upplever det motsatta...Låter mysko :confused:

Dav0d
2004-11-18, 11:40
Onödigt med kreatin ? Väldigt effektivt i början.
Slö innan ? Aldrig hänt mig.


Du kanske borde fundera på att öka C-vitamin och Zink intaget samt lite andra vitaminer och mineraler som håller immunförsvaret på topp. Som detta forum konstaterat många gånger är att det är omöjligt att träna och ligga på RDI för en "normal" människa utan att bli sjuk ett antal gånger. Jag själv blev förkyld 6 gånger per år förut när jag tränade utan tillskott. :rolleyes:

Slartibartfast
2004-11-18, 14:12
Ingen svarar i stickytråden, så jag frågar här istället. Ska man ta kreatin varje dag eller bara de dagar man tränar?

Knäböj
2004-11-18, 14:50
Ingen svarar i stickytråden, så jag frågar här istället. Ska man ta kreatin varje dag eller bara de dagar man tränar?
Varje dag. Jag kör 15g träningsdagar och ca.5g icke-träningsdagar.