handdator

Visa fullständig version : Kontantkort i England


andersw
2004-11-17, 10:40
Hej

Jag har fått jobb i England och kommer åka dit i början av nästa sommar. Har funderat lite på det här med telefon, det billigaste måste väl vara att skaffa sig ett "vanligt" kontantkort fast där borta?

Nån som varit där och vet hur det funkar? Kan jag ta min egen mobil men bara köpa nytt kort där? Har en Nokia 3310.

Finns det några bolag som opererar i Sverige som även har mobiltelefoni i England, vore smidigt att bara fråga dom isåfall..

Anders

B-jay
2004-11-17, 11:09
Ett tips är att köpa ett Engelskt kontantkort, för det kommer bli ruskigt dyrt för dig att ha ett svenskt utomlands.

Nitrometan
2004-11-17, 13:20
Vodafone ägs ju av ett engelskt bolag. Men det är billigare att köra med ett engelskt kontantkort (eller kanske ett abbonemang beroende på hur länge du är där).
Tre finns ju i England också... Men även där gäller att engelska kontantkort är billigare.

perraP
2004-11-17, 16:41
Om du har en telefon som inte är operatörslåst är det enklast att köpa ett engelskt kontantkort. Jag köpte mitt (Virgin) för 10£ och då är det alltså även laddat med 10£ att ringa för. Finns att köpa i princip alla affärer som säljer mobiltelefoner.

gargantua
2004-11-17, 18:34
Hej

Jag har fått jobb i England och kommer åka dit i början av nästa sommar. Har funderat lite på det här med telefon, det billigaste måste väl vara att skaffa sig ett "vanligt" kontantkort fast där borta?

Nån som varit där och vet hur det funkar? Kan jag ta min egen mobil men bara köpa nytt kort där? Har en Nokia 3310.

Finns det några bolag som opererar i Sverige som även har mobiltelefoni i England, vore smidigt att bara fråga dom isåfall..

Anders

Det finns en rad olika leverantörer (T-Mobile (bland de vanligaste i London), Vodafone, Orange, mfl ). Är din mobil låst till din operatör kan du låsa upp dem för allt mellan 5 till 15 £, annars är det bara att köpa ett nytt kort.

Jag tror de flesta svenska mobilleverantörerna har teckning i england, men det blir extremt dyrt så det är inte ens att tänka på.

Mvh Gargantua

andersw
2004-11-17, 19:28
Tack för svaren!

Har kollat runt lite och både Orange och T-Mobile verkar vettiga.
Nån som har kopplingar till England och vet hur det är med teckning/priser.
Stora skillnader mellan bolag?

Kan man köpa ett engelskt kontantkort i Sverige nånstans, om jag vill ha det innan jag far, don't ask.. :cool: