handdator

Visa fullständig version : Kreatinet funka inte!


takjens
2004-11-17, 01:46
Nu har jag kört min repa med kreatin... jag :eating: som en häst och :bpump: som en tok men tyckte inte det hände något!

Jag följde råden på burken sen ökade mitt vatten intag med +2liter/dag!
det va från twinlab kreatinet jag hade!

Ökade i stort sett ingenting..! så 1v efter kreatin kuren mätte jag mig och efter 3v tränande utan kreatin så börja det hända saker.. vaderna öka med 3cm. över armar med 4cm! efter 3v är det inte en ganska okej ökning på så kort tid? :confused:

Hades
2004-11-17, 02:05
Nu har jag kört min repa med kreatin... jag :eating: som en häst och :bpump: som en tok men tyckte inte det hände något!

Jag följde råden på burken sen ökade mitt vatten intag med +2liter/dag!
det va från twinlab kreatinet jag hade!

Ökade i stort sett ingenting..! så 1v efter kreatin kuren mätte jag mig och efter 3v tränande utan kreatin så börja det hända saker.. vaderna öka med 3cm. över armar med 4cm! efter 3v är det inte en ganska okej ökning på så kort tid? :confused:
Kreatin är inget mirakelmedel direkt. Det kan vara svårt att märka några skillnader i resultat, speciellt om man är nybörjare och inte känner sin kropp så väl.

Angående ökningarna så låter det snarare som att du mätt konstigt, eller under konstiga förhållanden.

palme
2004-11-17, 08:49
4cm omkrets på armarna måste betyda typ +15kg i vikt, minst.

Officer
2004-11-17, 09:03
som palme säger ..

dessutom är en 4-cmökning på armarna under tre veckor knappast någon muskelökning, så du får börja tänka efter lite..

aliquis
2004-11-17, 12:29
Om du nu tränade som en tok kanske du inte växte just därför, och när du sedan tog det lugnare och fortsatte äta kom resultaten?

takjens
2004-11-18, 02:01
kanske då jag som mätt på tok fel! fåt ta och kolla upp det dära..!
Tränar nu
mån: Axlar, Triceps, Axlar (löparbandet i 1h)
tis: Rygg, Biceps
ons: ute och går 1h på morgonen och 1h kvällen
tors: Bröst, Mage
fred: Ben, Underarmar

Lägger upp det så det blir ca 4övningar / muskelgrupp med 3set och ca 6-10reps!

Funderat på att köpa något protein nu när maten börjar bli bättre 6måltider/dag och med ganska bra mat!

Top of the line whey -80 4kg har jag kollat på och verkar ganska bra! har läst mkt på tillskotts sidorna men vad ska jag köpa för att kompletera proteinet?

Tack på förhand! :bow:

aliquis
2004-11-18, 12:00
Druvsocker eller maltodextrin? Eller vitt bröd, potatismos, russin eller liknande om du nu inte vill ha socker.

slobban
2004-11-20, 21:00
Druvsocker eller maltodextrin? Eller vitt bröd, potatismos, russin eller liknande om du nu inte vill ha socker.

Gahhh... Gainer?! Vad är det för fel på gainer?!
Allt detta snack om bröd, druver å allt mellan himmel och jord framkallar ju gråa hår på min hjässa.

lauria
2004-11-21, 10:07
Gahhh... Gainer?! Vad är det för fel på gainer?!
Allt detta snack om bröd, druver å allt mellan himmel och jord framkallar ju gråa hår på min hjässa.

Det blir ju en gainer om man blandar druvsocker/maltodextrin och vassle...Men om du menar färdigblandad gainers så är det dyrare än att göra en egen...

TTT
2004-11-21, 23:41
Vad jag hört har somliga svårt att få effekt av kreatin då det redan är "färdigt" så att säga... SANs V12 skall däremot funka för alla.

slobban
2004-11-22, 19:04
Det blir ju en gainer om man blandar druvsocker/maltodextrin och vassle...Men om du menar färdigblandad gainers så är det dyrare än att göra en egen...

Vad skulle det kosta att göra 4kg egen själv? Vore ju kul att veta..
Tycker själv inte att gainer är spec dyrt.