handdator

Visa fullständig version : Knä igen


autowah
2004-11-16, 22:27
Jag vet att det finns många "knätrådar" här, men jag hittade ingen som påminde om denna; Jag råkade göra en "modifierad" knäböj igår, där jag tappade balansen och trillade ett par gånger. Körde helt utan vikt, så problemet var nog felbelastning. Kände inget under passet, men när jag kom hem och hade "svalnat", så började det ömma på insidan av båda benen, strax under knäskålen. Nu gör det ont om man tar på det området. Någon som vet vad det kan vara? Vill helst inte gå till läkare i onödan, det brukar fungera bäst att "vila" bort sådana skador. Kan man behandla själv, eller är endast vila bäst?

the OnE
2004-11-16, 22:40
Jag hade ett liknande problem förut...

det var för mig för korta quads så för mig var det bara att stretcha bort...

men man kan inte stretcha bort det som dom första stretchar framsida lår alltså drar upp foten till röven sen tycker dom att dom är klara...

så som ja stretchade var att utgångsläge stå lika dant som man stretchar höftens böjmuskulatur... o sen dra foten upp till rumpan.... detta gör att framsida tänjs längre än "vanlig" stretchning... testa det gick över för mig på bara ett par dagar sån stretchning... :D