handdator

Visa fullständig version : Varför försvinner inte de överhudsfetter jag har?


GymTT
2004-11-16, 20:07
Hejsan!

Jag har tidigare (ngt halvår sedan) ätit ganska mkt godis och en del onyttigheter. För 2 år sedan slutade jag dricka läsk helt, för cirka 5 månader sedan slutade jag med glass, godis, kakor, chips, bullar, ja det mesta som är onyttigt, jag t.o.m skippar feta såser till maten, och jag tränar tennis varje dag och en del fys/springning med tennisklubben. Men jag tycker inte det ger ngn skillnad runt min midja, tycker jag har liiiitegrann att ta i när jag sitter ned som jag skulle vilja ha bort, samt lite för mkt som sitter för rutorna.
Varför går inte dessa bort då jag inte äter NÅGOT onyttigt och idrottar varje dag? Hur ska jag göra för att få bort så mkt överhudsfett som möjligt till beach 2005?

Tacksam för alla svar! MVH TT

GymTT
2004-11-16, 20:08
Glömde ge lite fakta:

Ålder: 18 år i mars
Vikt: Vägde mig till 73kg igår (digital våg)
Längd: Närmare 180cm (Typ 178cm)

King Grub
2004-11-16, 20:11
Hur mycket energi äter du, och hur stort är ditt energibehov per dag? Det går att äta sig tjock på nyttig mat.

GymTT
2004-11-16, 21:48
Hur mycket energi äter du, och hur stort är ditt energibehov per dag? Det går att äta sig tjock på nyttig mat.


Tjena, hm ja en vardag ser ut såhär skulle jag vilja påstå:

Frukost: 1-2 tallrikar med Kellogs Special
2-4 skivor mörkt rostat bröd med ost på.
Cirka 1-2 glas mjölk

Lunch: Skollunchen! Mkt bra mat, vällagat! som man får hemma!
Ett exempel som jag fick sist är: Wokad kyckling med grönsaker och ris.
Tar bröd och isvatten till maten, även sallad, gurka, majs.
Annars är det ganska ofta, ngn biff med stekt potatis.

Middag: Blir ofta tonfisk och pasta till med sweet chilisås över och kanske lite peppar. En stor tallrik av det samt ett till två glas mjölk.


Kvällsmål: Oftast en tallrik Kellogs special, ev. ngn macka med ost.



Hur verkar detta?? MVH TT

Prankie
2004-11-16, 22:21
Vad är överhudsfett? Sånt som gör man bli kletig och ofräsch efter träning? :D

Jay-Z
2004-11-16, 22:48
Tjena, hm ja en vardag ser ut såhär skulle jag vilja påstå:

Frukost: 1-2 tallrikar med Kellogs Special
2-4 skivor mörkt rostat bröd med ost på.
Cirka 1-2 glas mjölk

Lunch: Skollunchen! Mkt bra mat, vällagat! som man får hemma!
Ett exempel som jag fick sist är: Wokad kyckling med grönsaker och ris.
Tar bröd och isvatten till maten, även sallad, gurka, majs.
Annars är det ganska ofta, ngn biff med stekt potatis.

Middag: Blir ofta tonfisk och pasta till med sweet chilisås över och kanske lite peppar. En stor tallrik av det samt ett till två glas mjölk.


Kvällsmål: Oftast en tallrik Kellogs special, ev. ngn macka med ost.



Hur verkar detta?? MVH TT

Kvällsmålet kanske inte bara borde bestå av kolhydrater? Vad har du till Kelloggsen? Mjölk, filmjölk, yoghurt?

Skulle själv köra gröt till frukosten och hoppa över osten och inte ta så många mackor. :thumbup:

Du äter nästan för lite om du nu motionerar varje dag, mycket cardio verkar det som. Inga mellanmål?

GymTT
2004-11-16, 22:58
Kvällsmålet kanske inte bara borde bestå av kolhydrater? Vad har du till Kelloggsen? Mjölk, filmjölk, yoghurt?

Skulle själv köra gröt till frukosten och hoppa över osten och inte ta så många mackor. :thumbup:

Du äter nästan för lite om du nu motionerar varje dag, mycket cardio verkar det som. Inga mellanmål?


Tjena, hm okejj hoppa över mackorna alltså! njaaa som mellanmål mellan skola och träningen blire ju liksom en tallrik Special K typ.....? MVH TT

no1fitness
2004-11-17, 05:03
Av vad jag förstått är väl Kellog's Special bland det sämsta man kan äta på morgonen...Havregrynsgröt eller All Bran fiber eller vad de heter är mycket bättre alternativ.
Du får ta och börja äta mindre mål lite oftare och skippa mackorna och se över hur dtor tallriken med pasta och tonfisk egentligen är. Pasta innehåller mycket energi.
Tillför gärna protein och snabba kolhydrater efter träningen för återhämtningen. :)

GymTT
2004-11-17, 07:29
Av vad jag förstått är väl Kellog's Special bland det sämsta man kan äta på morgonen...Havregrynsgröt eller All Bran fiber eller vad de heter är mycket bättre alternativ.
Du får ta och börja äta mindre mål lite oftare och skippa mackorna och se över hur dtor tallriken med pasta och tonfisk egentligen är. Pasta innehåller mycket energi.
Tillför gärna protein och snabba kolhydrater efter träningen för återhämtningen. :)


Tjena, okejj så om jag alltså skippar alla mackor med ost på och böjar köra gröt så kommer jag börja förbränna mer? fn vill ju få bort de här lilla överhudsfettet som finns :/ och tycker det borde förbrännas fort då jag inte äter godsaker ALLS :MrT: eller?
MVH TT

King Grub
2004-11-17, 08:59
Tjena, okejj så om jag alltså skippar alla mackor med ost på och böjar köra gröt så kommer jag börja förbränna mer? fn vill ju få bort de här lilla överhudsfettet som finns :/ och tycker det borde förbrännas fort då jag inte äter godsaker ALLS :MrT: eller?
MVH TT

Det har inte med "godsaker" att göra i första hand. Du måste göra av med med energi än du äter.

acke_t
2004-11-17, 09:01
Tjena, okejj så om jag alltså skippar alla mackor med ost på och böjar köra gröt så kommer jag börja förbränna mer? fn vill ju få bort de här lilla överhudsfettet som finns :/ och tycker det borde förbrännas fort då jag inte äter godsaker ALLS :MrT: eller?
MVH TT


och det är fortfarande inte överhudsfett som prankie snällt påpekade :)

GymTT
2004-11-17, 10:31
Det har inte med "godsaker" att göra i första hand. Du måste göra av med med energi än du äter.

Hm, okejj så det jag bäst kan göra är att skriva upp allt jag äter under t.e.x en vecka och sedan räkna på det och lägga upp här?? MVH TT

King Grub
2004-11-17, 10:36
Ja. :) En dag räcker för att få en överblick, om ditt energiintag inte skiljer sig dramatiskt från dag till dag.

GymTT
2004-11-18, 12:18
Ja. :) En dag räcker för att få en överblick, om ditt energiintag inte skiljer sig dramatiskt från dag till dag.

Tjatja, okejj perfekt då tackar jag för det så ska jag snart se över vad jag äter på en dag och dokumentera det i denna tråd! så kika gärna in här snart igen! Tackar på förhand! MVH TT