handdator

Visa fullständig version : Ultra deff ??


Papivcrille
2004-11-16, 17:24
Tja, höll tidigare på deffa inför en tävling men pajjade låret så har vart stillatående i 3 veckor nu, komigång igår igen med cardio träningen så började deffa igår igen, matchvikten är ca 70 kg, har inget direkt mål va ja vill väga utanmer en bild av det. Struntar rätt mkt i vikt då ja tycker den ofta är missvisande om nåns fysik.


I alla fall, så tänkte ja berätta hur ja kör, möjligen få lite bra råd av nån som vekrligen kan. :)

Ska till gran canaria den 17 december så mest därför ja deffar, lite beach form lixom... :em:
Grejen är att ja ej är speciellt tjock, kan ej uppskata min egen fett mängd men så mkt lär de ej vara. Om ni söker i medlemsbilder hittar ni bilder på mig under "Papivcrille the one and only!"

Deffen är på 4 veckor o ser ut på följande sätt.

Frulle 1 kessela/funlight & 1 banan.
lunch 250 g kycklingfile/biff & 1 dl ris. (möjligen lite ketshup för smaken)
mellanmål 1 tonfiskburk med 1 tomat
mellanmål2 1 kessela med funlight
middag 1 tonfiskburk/200g skinka/200g biff/200g kyckling
kvällsmål 1 kessela

Sedan kör ja 5 morgonpromenader innan frulle, 4-5gympass med 40 min på steppmaskinen efteråt.

Möjligen 2 pass kick/thaiboxning istället för cardio pass på gymmet efter träning..

Som ni ser kör ja rätt mkt förbränning o käkar jävligt mkt protein för att tappa minimalt med muskler, sen käkar ja lågt som fan me kollisar för att tappa fett.

Möjligen att ja ska börja med 1 matsked rapsoplja varje dag för fettet? Men man är lite nojig för fett ju.. :confused:


Om nån vill säga va de tycker o tror ja kan uträtta på detta 4 veckor shema skulle de uppskattas. gärna av nån som kört en riktig deff o vet hur ett rippat sexpack ser ut..haha... :thefinger

Yxel
2004-11-16, 17:28
Tycker inte du ska vara rädd för lite kollisar vid mellanmålen och vid middagen, annars kommer ju bara proteinet användas som bränsle?
Mer fett också, som du själv nämner... inget negativt, bara positivt med det.

frasselito2
2004-11-21, 22:02
lite ris till middagen också.. sen kan du käka lite nötter till mellanmålen för att få i dig lite fett............själv låg man på bf%6 i sommras så jag vet fan hur ett rippat 8pack ser ut

frasselito2
2004-11-21, 22:04
förresten tar du nån efter träningsdrink?? det borde du göra för att fylla på glykogenet efter träningen