handdator

Visa fullständig version : Tank Abbot


Tabac
2004-11-16, 01:23
Såg just ett videoklipp på Tank Abbot bänkandes 270kilo (visserligen med studs men utan tröja och utan extremsvank).
Förstod att han var rätt stark killen men inte så stark ändå. :)

http://www.extreme-athlete.com/attachments/abbot3.jpg

Mago
2004-11-16, 01:39
Låter nästan lite bra för att vara sant.
Men man vet ju aldrig. :)

Men han blev ju ägd av Vitor i buren såklart. ;)

Jense
2004-11-16, 02:28
ja det stämmer. han är stark som fan.. därför han slåss så bra bla.. eller slogs,, för han är inte särskillt bra nu längre.


han slår hårt och är vild stark och .. sjuk

hangatyr
2004-11-16, 08:14
tank abbott...
vale tudons svar på Ånkel kånkel... :rolleyes:

mystic[-_-]
2004-11-16, 08:16
Han fightas som man ska! Spring på motståndaren och slå utav bara helvete :D Inga fjolliga grepp :D

DarthHolm
2004-11-16, 08:17
tank abbott...
vale tudons svar på Ånkel kånkel... :rolleyes:

:laugh: :laugh: :thumbup:

hampaN
2004-11-16, 08:20
Jag tycker aldrig att han har varit så bra, men jävligt rolig att kolla på. :booty:

palme
2004-11-16, 08:43
Jag tycker aldrig att han har varit så bra, men jävligt rolig att kolla på. :booty:

Tycker inte ens han var rolig att se på, så fort han möta fighters av klass åkte han i golvet.

Han träningsvideo ska vara rätt imponerande, mycket tunga lyft.

RobbeliRobban
2004-11-16, 09:02
Han är med i ett avsnitt av "Vänner"

henke1001
2004-11-16, 11:00
jo han är nog rätt stark.. såg nåt filmklipp när han typ slängde ut nån ur buren nästan ... och de där gossarna är ju inte lätta precis :hbang:

Garnax
2004-11-16, 12:25
Såg nar han slogs emot David Becker it-miljonär som träffade Monica "vänner" :cool:

Kimo
2004-11-16, 14:02
Jag har sett ett par filmade pose-gympass med honom där han skryter om hur mycket han tar i olika övningar. Inget snack om att han är stark men man får dra av 50 kg på alla lyft för tekniken är ett förbannat skämt. I bänkpressen studsar han stången i bröstkorgen, i den stående stångrodden sliter han upp stången med hela kroppen och stångbicepscurlen var det löjligaste jag har sett i hela mitt liv, tog antagligen mer på korsryggen och låren än amarna. :smash:

Tabac
2004-11-16, 16:24
Jag gillar Tank Abbot för att han verkligen älskar sporten. Han älskar att slåss och går in helhjärtat hör det.

Hans bänkpressteknik är sloppy men med det smala greppet han har och det faktum att stången färdas 2-3ggr så långt som hos motsvarande styrkelyftare med bänktröjor på så är det väldigt imponerande ändå.

heinz
2004-11-16, 16:26
tank är stark, en bra fighter och gillar att supa. kort sagt en av dom bättre förebilderna man kan ha

Tricklev
2004-11-16, 16:29
Bra fighter håller jag nog inte med om.


Men stark verkar han ju vara.

kollle1
2004-11-16, 16:31
den där filmen med han pma mig om ni har den så kan du få ladda upp den åt mig plz

heinz
2004-11-16, 16:31
inte hans fel att folk ska hålla på och fega sig och gå ner på marken och koppla grepp och såna där fjollgrejer, stå upp och slåss som en man säger jag :cool:

Tabac
2004-11-16, 16:33
Bra fighter håller jag nog inte med om.


Men stark verkar han ju vara.

Klart han är bra fighter. Inte lika teknisk och snabb som mindre grabbar men han har många års erfarenhet och han utför sluggertekniken till fulländning. ;)
Bara för man inte ser ut som Bruce Lee betyder det inte att man inte är teknisk. :naughty:

Kimo
2004-11-16, 16:34
inte hans fel att folk ska hålla på och fega sig och gå ner på marken och koppla grepp och såna där fjollgrejer, stå upp och slåss som en man säger jag :cool:

Antar att du inte såg när Tank gjordes till åtlöje mot Cabbage i hans senaste UFC-match? Förutom dom gånger som Tank blev slagen till marken så var hela matchen stående och han hade verkligen inte en susning. Och detta mot en medelmåttig snubbe som inte hade en chans stående mot varken Arloviski eller Sylvia.

http://www.sherdog.com/images/pictures/812.jpg

http://www.sherdog.com/images/pictures/2230.jpg

Tricklev
2004-11-16, 16:34
inte hans fel att folk ska hålla på och fega sig och gå ner på marken och koppla grepp och såna där fjollgrejer, stå upp och slåss som en man säger jag :cool:


:laugh:

Och du är typen som slåss på puben också för att bevisa din manlighet?
Du dricker öl för att bli av med så många manliga hormoner som vanligt, för att visa din manlighet?
Du är typen som slår tjejen när hon inte bjuder till, för du är så manlig?

Tricklev
2004-11-16, 16:35
Klart han är bra fighter. Inte lika teknisk och snabb som mindre grabbar men han har många års erfarenhet och han utför sluggertekniken till fulländning. ;)
Bara för man inte ser ut som Bruce Lee betyder det inte att man inte är teknisk. :naughty:

Har mindre med att göra hur man ser ut än hur man rör sig, och beteer sig.

Kimo
2004-11-16, 16:40
den där filmen med han pma mig om ni har den så kan du få ladda upp den åt mig plz

Det finns två olika videoupptagningar som har visats i samband med två UFC-sändingar. Den senaste finns på UFC 45 "Revolution". Går att köpa på Budo Fitness eller tillskanska sig på annat sätt.

bulk77
2004-11-16, 16:42
what!! Klart Tank är bra fighter!! Vem totalägde hela UFCVI?! Då kan man fasen inte eh... ägg... ärsch... glöm det. Tank är kung, oavsett talang i ringen. Så är det :cool:

Jense
2004-11-16, 16:43
han mötte Wesley Correira senast.. tank har förlorar 3 matcher i rad nu

heinz
2004-11-16, 16:48
:laugh:

Och du är typen som slåss på puben också för att bevisa din manlighet?
Du dricker öl för att bli av med så många manliga hormoner som vanligt, för att visa din manlighet?
Du är typen som slår tjejen när hon inte bjuder till, för du är så manlig?

ja, det gäller att hålla fast vid dom få manliga traditioner som finns kvar

heinz
2004-11-16, 16:50
så om man förlorar fighter är man en dålig fighter, eller om det finns bättre fighters så är man en dålig fighter? låter som en ganska konstig slutsats.
i så fall finns det väldigt få bra fighters i världen, ja faktist bara några stycken :rolleyes:

Tricklev
2004-11-16, 16:50
ja, det gäller att hålla fast vid dom få manliga traditioner som finns kvar

FÖr det är dom som visar din manlighet, vad händer om dina manliga traditioner försvinner, är du inget då?

"tjaba, vad är du för pys då?"
- Jag är en man, hadde jag inte fått hålla fast vid mina korkade traditioner hadde jag inte varit någon.

Kimo
2004-11-16, 16:51
han mötte Wesley Correira senast.. tank har förlorar 3 matcher i rad nu

Vet inte om det var ett svar på mitt inlägg men Correira kallas för Cabbage (kålhuvud). Betonghuvud hade kanske varit mer passande. :rolleyes:

heinz
2004-11-16, 16:51
då får man helt enkelt slåss för det är kul, vilket är den egentliga orsaken folk gjort det i alla tider

Tricklev
2004-11-16, 16:55
då får man helt enkelt slåss för det är kul, vilket är den egentliga orsaken folk gjort det i alla tider


För en del folk.

Finns ju olika skäl att folk tycker det är skoj också.

Jense
2004-11-16, 16:56
Vet inte om det var ett svar på mitt inlägg men Correira kallas för Cabbage (kålhuvud). Betonghuvud hade kanske varit mer passande. :rolleyes:


ah jag vet, men jag tänkte om de andra ville köpa matchen :D

Papi
2004-11-16, 17:28
Tank Abbott är rolig att se slåss, men han är fan inte duktig (jämfört med de andra i sporten).
Att han vann mycket i början av UFC berodde nog mest på att de han mötte var sopor. Det var ingen vidare klass på de som ställde upp i början av UFC.
Det var ju inte många som förstod sig på fight på marken, eller kunde hantera någon som tjurrusade mot sig.
Ta t ex matchen i senaste Pride mellan Aleksander Emelianenko (Fedors brorsa) och James Thompson:
Thompson rusar fram och vevar vilt och lyckas väl möjligtvis att förvåna Emelianenko. Emelianenko duckar lite och håller sig undan och sänker honom sedan ganska snabbt.

Garnax
2004-11-16, 22:32
Jag gillar Tank Abbot för att han verkligen älskar sporten. Han älskar att slåss och går in helhjärtat hör det.


Mmm, verkligen en beundransvärd egenskap hos en människa...

Jense
2004-11-16, 22:35
Mmm, verkligen en beundransvärd egenskap hos en människa...


Att ha kämparglöd ja! fan så mycket viktigare än att sitta på röven framför ett internetforum och diskutera allting precis som om det spelar någon roll vad man tycker.

Garnax
2004-11-16, 22:39
Mmm Jense, Hitlers kämparglöd var också mycket imponerande...

Önskar fler människor kunde ha samma kämparglöd och vilja och som favoritsyssla att skada andra så mycket man kan.

Hitler är en förebild som streta på så mycket för att döda alla miljoner. Helt imponerade handlingskraft.

Jense kanske ska se skillnad när en vilja och en kämparglöd används för att krossa käken på någon och när den leder till något konstruktivt innan han kallar det bra.

Men som sagt, en del som du jense är impade på hitlers kämparglöd...för när konsikvenser av glöden inte spelar roll utan bara att man har det så blir det juh så i förlängningen...

Tabac
2004-11-16, 22:53
Mmm Jense, Hitlers kämparglöd var också mycket imponerande...

Önskar fler människor kunde ha samma kämparglöd och vilja och som favoritsyssla att skada andra så mycket man kan.

Hitler är en förebild som streta på så mycket för att döda alla miljoner. Helt imponerade handlingskraft.

Jense kanske ska se skillnad när en vilja och en kämparglöd används för att krossa käken på någon och när den leder till något konstruktivt innan han kallar det bra.

Men som sagt, en del som du jense är impade på hitlers kämparglöd...för när konsikvenser av glöden inte spelar roll utan bara att man har det så blir det juh så i förlängningen...

Jag är rätt imponerad på Adolf Hitler. Tänk er att komma som invandrare från Österriket och ta över ett helt land och till slut nästan halva mellaneuropa.

Tänk om han lagt ner all den energi och charisma han hade på att vara en rättvis och god ledare istället.

Edit: Det jag menar är att jag tycker att Tank är en frisk fläkt i UFC serien som gillar det han gör bäst. Slåss.
Sen vad man tycker om UFC och slagsmål generellt är en annan diskussion.

Jense
2004-11-16, 23:10
Mmm Jense, Hitlers kämparglöd var också mycket imponerande...

Önskar fler människor kunde ha samma kämparglöd och vilja och som favoritsyssla att skada andra så mycket man kan.

Hitler är en förebild som streta på så mycket för att döda alla miljoner. Helt imponerade handlingskraft.

Jense kanske ska se skillnad när en vilja och en kämparglöd används för att krossa käken på någon och när den leder till något konstruktivt innan han kallar det bra.

Men som sagt, en del som du jense är impade på hitlers kämparglöd...för när konsikvenser av glöden inte spelar roll utan bara att man har det så blir det juh så i förlängningen...


impad som fan, jag gillar folk som skadar andra. jag själv utövar det också.


just det. det va en sport, lika regler. inte riktigt samma sak som hitlers kamp.

heinz
2004-11-16, 23:11
ju fler som slåss i ringen, ju färre slåss utanför.

Kimo
2004-11-16, 23:22
Det slår aldrig fel, har man inga argument för sin sak så drar man till med Hitler (alternativt Stalin eller möjligtvis Satan). Jag har hört de flesta jämförelser med Tank Abbot och Hitler var nog all time high. Grattis Garnax! :cheers:

Kimo
2004-11-16, 23:23
impad som fan, jag gillar folk som skadar andra. jag själv utövar det också.


just det. det va en sport, lika regler. inte riktigt samma sak som hitlers kamp.


Vad/var tränar du?

RobbeliRobban
2004-11-16, 23:26
Bruce Lee hade spöat Tank Abbot. :kickass:

Jense
2004-11-16, 23:34
Bruce Lee hade spöat Tank Abbot. :kickass:


*Sågar i benet*


kimo, hemma bara ,, på säck, på mitz. utövade shootfighting med en kompis förut, lite kickboxning, lite kung fuu. alltså jag tränade det med honom,, mest för att det är så kul att fightas!

HookersUnited
2005-03-10, 01:00
http://www.irongame.com/videos/TankAbbot.GymLift600BP-RAW.wmv

Piranha
2005-03-10, 08:24
Han var rätt cool ..

Ingen jag skulle vilja dela cell med ..

Herkulez
2005-03-10, 08:33
http://www.irongame.com/videos/TankAbbot.GymLift600BP-RAW.wmv
chef, oavsett hur mycket han våldar så är det en jävla vikt *flex*

dude
2005-03-10, 10:34
Skulle en bänktröja ge mer? om han körde med stopp osv? Tyckte inte det var så himla ostrikt, ok han körde med lite studs osv men vf det är ju 270kg??

nim
2005-03-10, 19:26
För den som gillar våld rekomenderar jag att åka till Fryshuset på lördag:

Shooto Second impact (http://www.shootosweden.se/secondimpact/fightcard/index.asp)