handdator

Visa fullständig version : Ska köpa nya skor..


Jan
2004-11-15, 22:33
Hade tänkt att köpa nya innedojjor till alla idrott jag har i skolan. Tänkte även köra mark och böj i dom. Har tänkt mig ett par Adidas Stabil 5. Hur funkar dom som styrketräningsskor? Har ingen lust att köpa ett par riktiga styrkelyftsdojjor.

swarre
2004-11-15, 22:49
Jag tycker dom funkar bra, en perfekt all-round-sko. Bra stabilitet, hyfsad dämpning, lätta och sköna. Finns garanterat mostvarande skor för mindre pengar, men jag är nöjd med mina, använder dock lite olika skor när jag tränar, allt från birkenstock till adidas goodyear =)

swarre
2004-11-15, 22:51
Måste tillägga att det så klart handlar om hur dina fötter är utformade, tycker du ska prova runt lite och se vad som passar dig. Om du vill vara riktigt noggran, gå till en riktig skobutik och prata med dom (inte närmaste sportbutik) :)

Hobbes
2004-11-16, 00:33
Jag tycker dom funkar bra, en perfekt all-round-sko. Bra stabilitet, hyfsad dämpning, lätta och sköna. Finns garanterat mostvarande skor för mindre pengar, men jag är nöjd med mina, använder dock lite olika skor när jag tränar, allt från birkenstock till adidas goodyear =)

Svenska Landslaget i Handboll har ju anvant dem tidigare iallafall, vilket borde visa pa att skon ar bra!!

Hyfsad dampning, ja, det ar ju en inomhussko for framst handboll och innebandy! Vill man ha mer dampning far man kopa loparskor och skippa stabiliteten som da blir lidande med mer dampning!

Riktig skobutik, som vilken da!!! Du menar som ar ortopediskt utbildade eller? Om du gatt in i en sportbutik dar JAX och jag jobbar/jobbat sa far du bra hjalp :)

Ja, Stabilen ar en mycket bra sko for gym, gymnastik skolan osv. generellt all inomhussport. Anvander sjalv en modell fran Adidas som heter MACE, vet inte om den tillverkas langre, nagot ar sedan jag kopte den.

mystic[-_-]
2004-11-16, 09:16
Stabil är en kanon sko! Är väll inte den mest optimala för lyftning med tanke på sulan men den är kanon annars. Så om du ska ha en sko till idrotten och gymmet så kan jag rekommendera den annars om du bara vill ha för lyftning så är det ritkiga lyftarskor eller typ converse allstars för de har platt och smal sula. Stabil passar bra om man har breda fötter som jag har :P

Jan
2004-11-16, 14:02
Tack för hjälpen alla! Har redan köpt ett par nya springskor nyligen, så det blir att inhandla ett par stabil imorrn.. Har alltid kört i springskor, så sämre kan det väl inte bli..