handdator

Visa fullständig version : Var tar kilona vägen?


Yankeee
2004-11-15, 13:14
Jag har ett litet problem.
I somras började jag jobba som tidningsutdelare och har sedan dess gått ner 9kg. Även fast jag inte har speciellt mycket att gå ner. Alla mått, förutom midjemåttet är precis samma.

Vad jag undrar är, vad har jag förlorat? Vatten, muskelvolym (styrkan är densamma som innan), fett? Varför jag undrar är som sagt att alla mått förutom midjan är samma. Något kilo vatten har jag säkert förlorat. Men 5cm runt midjan är väl inte flera kilo? (från 89 -> 84cm).

Min teori är att jag har förlorat muskler och ökat i fett%. Men det fungerar inte riktigt, då det syns att jag har tappat fett. Men om jag skulle ha tappat en del fett så borde ju inte måtten vara samma?

Sen undrar jag också om huden blir "slappare" om man går ner i bf%? Det kan vara så att jag har gått ner en del i fett% men min hud (har väldigt elastisk hud) hänger bara så det syns inte.

Kanske kan vara nattarbetet som strular till det?

Innan sommaren vägde jag 98kg på 186cm och nu väger jag 89kg.

Froddan
2004-11-15, 13:33
Fettet brukar oftast försvinna från arslet och låren först, och det märker man ju inte lika tydligt. Men 9 kg! Skumt...

Yankeee
2004-11-15, 13:37
Fettet brukar oftast försvinna från arslet och låren först, och det märker man ju inte lika tydligt. Men 9 kg! Skumt...

Tvärtom för mig. Fettet på skinkorna (där jag fö har mest på hela kroppen) försvinner inte, inte låren heller.

Johan
2004-11-15, 13:38
Tvärtom för mig. Fettet på skinkorna (där jag fö har mest på hela kroppen) försvinner inte, inte låren heller.
Håller med, känns som man aldrig blir riktigt rippad där, lite tråkigt.

King Grub
2004-11-15, 13:41
Fettet brukar oftast försvinna från arslet och låren först, och det märker man ju inte lika tydligt. Men 9 kg! Skumt...

Helt individuellt var det tas mest och först från.

Zaglyon
2004-11-16, 17:27
jag har inget på benen/rumpan knappt, men har en rejäl kagge :D.

King Grub
2004-11-16, 17:57
jag har inget på benen/rumpan knappt, men har en rejäl kagge :D.

Ett klart tecken på dålig insulinkänslighet och/eller insulinresistens.

Yankeee
2004-11-16, 18:04
Ett klart tecken på dålig insulinkänslighet och/eller insulinresistens.

Då är det iallafall något positivt med att ha midja som en geting med det mesta fettet på rumpan och benen?

Megatuttarna
2004-11-16, 19:35
Då är det iallafall något positivt med att ha midja som en geting med det mesta fettet på rumpan och benen?

Om du funderar på ett könsbyte i framtiden så är det ju givetvis det! :thumbup:

Alla dörrar öppna liksom.

Yankeee
2004-11-16, 19:43
Om du funderar på ett könsbyte i framtiden så är det ju givetvis det! :thumbup:

Alla dörrar öppna liksom.

Jo, har inte bestämt mig riktigt ännu. Det är lite drygt att bara vara Karin på helgerna.

JJ
2004-11-16, 19:51
Ett klart tecken på dålig insulinkänslighet och/eller insulinresistens.

Det kan väl lika gärna vara genetiskt?