handdator

Visa fullständig version : Gym i Närheten av Vallentuna/Sollentuna?


XarsioN
2004-11-14, 22:47
Hej.
jag letade på den där sidan på som ni länkar till där man kan kolla efter gym.

Såhär är det, min morsa bor ute i vallentuna, pappa i centrala sollentuna (3 mill norr om sthlm). Jag skulle behöva ett gym som ligger ungefär mitt emellan eller liknande, så att det ej blir för långt att åka kommunalt när man är i vallentuna.

Jag kolla i väsby men jag hitta bara E2 i bredden, som är alldeles för dyrt för mig och väsby atletklubb, den verkar bra men den ligger inte riktigt bra. Eller den får jag köra om det inte finns någon närmre väsby centrum.

Kort: Finns de några fler gym i väsby i närheten av väsby station förut väsby atletklubb?

fråga nr 2.
jag har gymmat i skolans gymm ett tag, men eftersom jag hoppat av det programmet och skola får jag ej gymma där mer. jag köpte hem detta:
Exell Vassle Protein 1 kg
Fairing - Energi Booster 4.0 kg

De produkterna räcker väll? efter träningarna är det ju bra med protein och snabba kolhydrater. Har jag köpt rätt produkter? jag kan slarva ibland med maten men jag äter rätt bra mat (har iallafall börjat göra).
Finns det någon annan produkt som underlättar?


Tack för svar.

DANIELCARLSSON
2004-11-14, 22:58
e2 tränar jag på. vid infra. ta 524 fårn v-tuna, gåfrån rondellen.

sen finns det fitness vid väsby station.

ringen i h-lund.


btw, vilken skola gick du på? rudbeck?

XarsioN
2004-11-14, 23:58
Fitness lät intressant. Någon hemsida?

jag gick ute i täby, åva...långt bort åt ***...


Min budget håller inte riktigt för E2, "lite" för dyrt tyvärr.

DANIELCARLSSON
2004-11-15, 12:28
Adressuppgifter Sport & Fitness
Optimusv. 12 A, 19434 UPPLANDS VÄSBY 08-590 745 00

XarsioN
2004-11-15, 12:35
Adressuppgifter Sport & Fitness
Optimusv. 12 A, 19434 UPPLANDS VÄSBY 08-590 745 00

Ok tack, har du några erfarenheter av det gymmet? är det bra?
Vet du vad det kostar för ett år?

Youngster
2004-11-15, 23:40
Ok tack, har du några erfarenheter av det gymmet? är det bra?
Vet du vad det kostar för ett år?

Jag körde på Fitness förut. Priset ligger på 200-250 / månad, har jag för mig. Bra ställe, med både fria vikter och maskiner. Mycket cardio-utrustning, tv för långa cykelpass. Bastu finns i omklädsningrummet.

Det klockrena alternativet till e².

XarsioN
2004-11-16, 11:02
Jag körde på Fitness förut. Priset ligger på 200-250 / månad, har jag för mig. Bra ställe, med både fria vikter och maskiner. Mycket cardio-utrustning, tv för långa cykelpass. Bastu finns i omklädsningrummet.

Det klockrena alternativet till e².

så det är så pass bra altså....

Fårse får snacka med mamma då jag nog kommer behöva lite sponsring från henne :P

Det andra alternativet är ju där vid färghallen, atletklubben eller vad det heter, tror det kostar 500 kr / året där. Frågan är bara om det är bra där..

XarsioN
2004-11-17, 11:16
Okej, verkar som inget vet svaret där iallafall, får åka dit och titta.

Någon som kan svaret på tvåan?

Altså jag har tränat i 2 månader utan kosttillskott, jag äter bra nu för tiden men för att va helt säker på att jag får i mig allting så beställde jag vassleprotein och "energi-booster" som jag tänkte dra i mig efter träningen.

Är det något annat kosttilskott jag bör köpa (som ger någon slags effekt)
Kreatin tex, jag funderade också på omega-3 men det kanske är lite overkill när man är nybörjare? Förresten ska jag säga att jag drar i mig såna där multivitamin-tabletter varje dag.

Jag ska förklara min kropp lite, är 16 år gammal, 189 cm lång, 73-75 kg tung. Aldrig gymmat tidigare, endast kört i två månader altså. Kör efter ett program folk här rekommendera mig.

Mitt mål:
Få bort mina s.k Lovehandles (fett på höfterna)
få en starkare överkropp, är rätt svag där.

Så inprincip kan man säga att jag vill ha bort fettet runt mina höfter, men samtidigt träna mina muskler och bli starkare, vad sjutton ska man göra för att lyckas med det? Deffa?

z_bumbi
2004-11-17, 11:32
Ställ frågor om kost mm i rätt forum så ökar chansen att du får ett bra svar.

Nitrometan
2004-11-17, 13:41
Vallentuna Boxing Camp har väl ett bra gym? Där kör de ju boxning, kick boxing, muay thai och MMA - mycket roligare än annan cardio.
Har för mig att de köpte mammutarnas maskiner när de stängde dopinglagret i Hammarbyhamnen?

Vallentuna BC (http://www.innuendo.se/vbc/)

XarsioN
2004-11-17, 16:40
Vallentuna Boxing Camp har väl ett bra gym? Där kör de ju boxning, kick boxing, muay thai och MMA - mycket roligare än annan cardio.
Har för mig att de köpte mammutarnas maskiner när de stängde dopinglagret i Hammarbyhamnen?

Vallentuna BC (http://www.innuendo.se/vbc/)
Tyvärr är det så dumt att de fortfarande heter så, men finns på söder :(

Ställ frågor om kost mm i rätt forum så ökar chansen att du får ett bra svar.

Okej, jag frågade i samma tråd eftersom jag inte visste att man fick skapa en till tråd om de.

MVH