handdator

Visa fullständig version : Bra tips som håller förkylningen borta?!


Big Al
2004-11-14, 20:49
Några bra trix å tips?

Yankeee
2004-11-14, 20:54
Tvätta händerna, var ute mycket, undvik "folksamlingar".

Allan
2004-11-14, 20:57
Du befinner dig i slutet av deffen, och kommer att vara supermottaglig för allt elände som finns. Förutom Yankees råd - se till att torka av bänkar och annat på gymet. Undvik nära kontaklt med folk som du absolut inte måste vara nära.

allan

Big Al
2004-11-14, 21:01
Du befinner dig i slutet av deffen, och kommer att vara supermottaglig för allt elände som finns. Förutom Yankees råd - se till att torka av bänkar och annat på gymet. Undvik nära kontaklt med folk som du absolut inte måste vara nära.

allanTackar för tipsen!, ah skulle vara förargligt att bli sjuk nu, brukar bli ordentligt förkyld när det väl händer, 2-3 veckor är inte ovanligt å det har jag inte tid med nu!, får proppa i mig vitlök, c-vitamin och hoppas på det bästa!

Pez
2004-11-14, 21:18
Tvätta händerna är ett av de tips som faktiskt hjälper, om man vill bli riktigt fanatisk så - låt bli att bita på naglarna, klia/gnugga dig i ögonen och liknande... vila/sömn är rejält viktigt, men det har du nog koll på.
Annars är det väl husmorsknep som c-vit, frukt rent allmänt, vitlök osv som hjälper såväl fysiskt som psykiskt.

Big Al
2004-11-14, 21:47
Tvätta händerna är ett av de tips som faktiskt hjälper, om man vill bli riktigt fanatisk så - låt bli att bita på naglarna, klia/gnugga dig i ögonen och liknande... vila/sömn är rejält viktigt, men det har du nog koll på.
Annars är det väl husmorsknep som c-vit, frukt rent allmänt, vitlök osv som hjälper såväl fysiskt som psykiskt. :thumbup:

Metal_boy_
2004-11-14, 22:06
och snåla helelr inte med vitlöken som typ nån klyfta eller nått,, vräk i dig 1-2 om dagen...det har iaf hjälpt mig bättre än bara lite vitlök, sen får du tåla att du skiter lite mer av löken och bli inte förvånad över att det luktar kebabbar inne på toan när du sitter där :D

Frazze
2004-11-14, 22:25
och slarva inte med sömnen, såklart