handdator

Visa fullständig version : Max-ot


TricOn
2004-11-14, 14:57
Tjena..
Jag har tränat på Gym i 1år ca 5ggr/veckan... men har inte sett dom resultaten jag vill ha.. så tänkte testa Max-OT programmet...
Någon som har testat detta och ja undrar om ni rekomenderar detta...
dokumenterade framsteg skulle vara gött att se.. eller bilder :)

"190cm/80kg/9-10%bf"

Tack på förhand

Beast
2004-11-14, 15:04
Max-ot funkar! Kör en egen version utav det som mer passar min kropp. Bara att tuta och köra!

Frantic
2004-11-14, 15:05
Spontan tanke: Ät mer:D

Gudfadern
2004-11-14, 15:27
Jag körde det under 6månader och fick bra resultat. Men du får inte tro att det är något underprogram, i princip alla program funkar bara man äter bra!

tejpis
2004-11-14, 18:54
Jag körde det under 6månader och fick bra resultat. Men du får inte tro att det är något underprogram, i princip alla program funkar bara man äter bra!
Well spoken.

z_bumbi
2004-11-14, 19:28
Hur tränar du idag, antal dagar, fördelning med muskelgrupper samt övningar med set och reps?

Stab
2004-11-15, 14:18
7 månader, 186cm, 70 till 88kg, bra styrkeökningar.. 70~ till 110 i bänk typ, så det funka bra för mig mina första månader =)

hyppe
2004-11-15, 17:49
MAX-OT, är det när man lastar på så mycket vikt att man klarar av att repetera rörelsen högst ca 4-6 gånger?

Koskit
2004-11-15, 21:45
MAX-OT, är det när man lastar på så mycket vikt att man klarar av att repetera rörelsen högst ca 4-6 gånger?
Jepp.

Zipic
2004-11-15, 23:46
Max-ot funkar! Kör en egen version utav det som mer passar min kropp. Bara att tuta och köra!

Körde likadant innan :) Tycker att det fungerar bra. Men om man ska köra Max-OT är det precis som med andra program viktigt att man följer grunderna. Inte slarvar med att ha för lätt eller för tung belasting osv. :)

Och som tidigare nämt: ÄT,ÄT,ÄT!! :eating: :eating: :kickass:

jim
2004-11-16, 02:47
Tjena..
Jag har tränat på Gym i 1år ca 5ggr/veckan... men har inte sett dom resultaten jag vill ha.. så tänkte testa Max-OT programmet...
Någon som har testat detta och ja undrar om ni rekomenderar detta...
dokumenterade framsteg skulle vara gött att se.. eller bilder :)

"190cm/80kg/9-10%bf"

Tack på förhand


om du tränat ett år bara å inte för resultaten du önskar så är det mat och eller vila du får för lite av! jiddra inte så mycke me programmen kör på å ät 500 kcal mer istället! å sov en timme extra var natt! om det inte funkar efter 2 mån så kan du börja jiddra me program :D

Pez
2004-11-16, 03:01
om du tränat ett år bara å inte för resultaten du önskar så är det mat och eller vila du får för lite av! jiddra inte så mycke me programmen kör på å ät 500 kcal mer istället! å sov en timme extra var natt! om det inte funkar efter 2 mån så kan du börja jiddra me program :D
Kanske är det som med de flesta nybörjare - man förväntar sig bättre resultat än man får.. det kan bero på att man inte sköter sig men lika gärna på att man satt ribban för högt.
Bygga muskler tar tid, det är inget som händer över en natt, det är heller inget som händer enkelt - det gäller att vara konsekvent och tålmodig samt sköta kost/vila såväl som träning ordentligt.
Men det tar fortfarande tid.

jim
2004-11-16, 03:05
Kanske är det som med de flesta nybörjare - man förväntar sig bättre resultat än man får.. det kan bero på att man inte sköter sig men lika gärna på att man satt ribban för högt.
Bygga muskler tar tid, det är inget som händer över en natt, det är heller inget som händer enkelt - det gäller att vara konsekvent och tålmodig samt sköta kost/vila såväl som träning ordentligt.
Men det tar fortfarande tid.


mycket mycket sant.. det enda jag VERKLIGEN kommit på under mina till och från 3 år av träning är just att jag nu vet hur mycket jag har kvar att lära! det är mer eller mindre naturligt att tro att man kan det mesta om träning efter det första året, men de senaste åren har jag lärt mig lite mer ödmjukhet :cool:

Edit: Poängen med det här är då att jag insett att det bara är att köra på, dra egna slutsatser, fråga å läsa här på kollozeum, prata med folk på gymmet, och ACCEPTERA att jag inte är fullärd och att jag kanske aldrig blir det, men att jag iaf är på rätt väg!

aliquis
2004-11-16, 13:02
Om du har kört 5ggr/vecka lär du ju ha kört liknande max-ot redan? Eller hur har du kört? Om du har det varför fortsätta med något som du inte tycker har fungerat? Fast 80kg på 10% bf är väl ok? Visserligen var du ruskigt lång också men ändå, det går ju inte hur fort som helst...

Bengan
2004-11-16, 17:10
Har kört max-ot i 1½ månad så har inte mycket rutin på det ännu, men verkar fungera bra, passar nog min kropp med låga reps. ökat 20 kg i bänkpress från första till bästa passet. bicepscurl har jag ökat med 6 kg per hantel. Inga enorma ökningar men bättre än innan :bpump:

Lycka till med MAX-OT

mentzer
2004-11-26, 21:37
På en och en halv månad är det ganska bra ökningar. Ca ett kilo per hantel/pass?

Bärs
2004-11-27, 12:40
Max ot leder till skador för nybörjare. Det är mina erfarenheter. Dessutom är det tråkigt att följa ett program slaviskt (de betonar ju att man inte får ändra på något alls). Deras brist på självdistans i programmet är direkt löjlig.

timpaw
2004-11-27, 15:54
Har kört max-ot i 1½ månad så har inte mycket rutin på det ännu, men verkar fungera bra, passar nog min kropp med låga reps. ökat 20 kg i bänkpress från första till bästa passet. bicepscurl har jag ökat med 6 kg per hantel. Inga enorma ökningar men bättre än innan :bpump:

Lycka till med MAX-OT

skulle vilja påstå att de där är grymma ökningar på 1.5 månad? :confused:

Men enligt mig så känns det bättre med olika antal reps på olika muskler, t ex bröst kan jag köra låga reps på, men biceps tycker jag 7-8 reps är mer optimalt, antal reps får olika effekt på olika muskler så det är svårt att hålla sig till ett exakt antal reps