handdator

Visa fullständig version : Vaccin och träning


morbror_sven
2004-11-14, 09:28
För att undvika träningsuppehåll senare i vintern har jag influensavaccinerat mig. Jag gjorde detta i fredags.
På kvällen fick jag biverkningar; huvudvärk, illamående, och en svag smärta i triceps där vaccinationen hade utförts.
Även på lördagen hade jag en svag smärta.

Idag är smärtan också svag, mycket svag. Frågan är om jag kan träna triceps idag? Finns det någon risk?
I annat fall, kan jag träna en annan muskulgrupp och vila den i 5 dagar(istället för 7)??

Survivor
2004-11-14, 09:43
En läkare ska ju tala om ifall man ska ta det lugnt efter en behandling, så det är väl bara att köra i annat fall.
Vad gäller vilodagarna mellan passen av samma muskelgrupp kan ju bara du själv svara på.

King Grub
2004-11-14, 09:53
Jag fixade influensavaccinationen för någon månad sedan och jag tränade dagen efter utan att ägna saken minsta tanke. I och för sig märkte jag inga bieffekter heller, förutom lite ömhet i triceps.

morbror_sven
2004-11-14, 09:58
Jag fixade influensavaccinationen för någon månad sedan och jag tränade dagen efter utan att ägna saken minsta tanke. I och för sig märkte jag inga bieffekter heller, förutom lite ömhet i triceps.
ok så du tror att det är fritt fram? Var triceps inblandad i de övningar du gjorde?

ETK_TIS
2004-11-14, 10:00
Nästa gång ni tänker göra det eller gör det , be dom förklara vad vätskan innehåller som dom sprutar in :devil: vaccin är bara nån promille , vad det övriga är , jo lite konserveringsmedel TYP formalehyd :D + en massa annat skit , tog mig nån månad att bli frisk efter min vaccination för 3 år sen :furious:

morbror_sven
2004-11-14, 12:42
Nästa gång ni tänker göra det eller gör det , be dom förklara vad vätskan innehåller som dom sprutar in :devil: vaccin är bara nån promille , vad det övriga är , jo lite konserveringsmedel TYP formalehyd :D + en massa annat skit , tog mig nån månad att bli frisk efter min vaccination för 3 år sen :furious:

Vad skulle bli bättre för att man visste vad som fanns i sprutan?

Beast
2004-11-14, 14:46
Hur fixar man en sån vaccination? kostar det nåt?

King Grub
2004-11-14, 15:00
Hur fixar man en sån vaccination? kostar det nåt?

Man går till sin lokala vårdcentral. Ring först, då det är vissa dagar och tider som gäller. 180 kronor kostar det. Och rappa på, för det gäller bara några veckor till.

ETK_TIS
2004-11-14, 15:21
Vad skulle bli bättre för att man visste vad som fanns i sprutan?

ATT man nog kan klara sig utan sprutan , men skiter man i vad man stoppar i kroppen ................så kan man låta bli att fråga

morbror_sven
2004-11-14, 16:06
ATT man nog kan klara sig utan sprutan , men skiter man i vad man stoppar i kroppen ................så kan man låta bli att fråga
ok du menar så...F.ö Jag hade också biverkningar av förra årets vaccin.