handdator

Visa fullständig version : Har du köpt 25 kg maltodextrin från Kolozzeum?


JAM
2004-11-14, 01:24
Kan du i så fall berätta för mig hur förpackningen ser ut. Jag föreställer mig en enorm 25-kilossäck med dåliga återförslutningsmöjligheter. Hoppas att jag har fel.

Lepras
2004-11-14, 07:03
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32695&highlight=plastp%E5sar

där har du en liten bild,, lite dålig,, men du ser ju iallafall lite.. har alldrig köpt själv.. ;)

acke_t
2004-11-14, 10:06
typ som en cementsäck, inte så fasligt stor för att vara 25kg.
Dock är den inte särskilt återförslutningsbar

edgen_ÖSD
2004-11-14, 10:50
Förvara den svalt, mörkt och torrt såhop öppningen så kommer det ålla sig räcker det bra med att vika i kanon :thumbup:

Grymt bra köp det där anyways, mycket billigare än att köpa dextro på ICA.

Karl_alfred
2004-11-14, 11:55
Räknade just ut att jag tjänar nästan 500kr på att köpa detta istället för dextropur på ica!

Lepras
2004-11-14, 11:59
själv har man tillgång till morsans ica/konsumkort :rolleyes:
men inte hennes kolozzeumkort :D

MojjMojj
2004-11-14, 12:13
Jag öste över allt till mina tomburkar :)

z_bumbi
2004-11-14, 12:41
Det är en förvånandsvärt kompakt säck, 15*40*70 cm på ett ungefär. :)

Kebab-Arne
2004-11-14, 12:44
Klarar tanterna på konsum (där jag hämtar ut mina paket) av att hantera dessa paket? Borde väga en del, eller ja 25kg. :D Vid senaste proteininköpet så kördes paketet ut på vagn. Fast säkert inget ovanligt för vissa här inne. :)

Beast
2004-11-14, 14:57
Hmm vad blir frakten på en sån säck?
o vad är fraktfria gränsen?

King Grub
2004-11-14, 14:59
" Fraktkostnad är idag 99:- . Däremot om du beställer för över 1700:- exkl frakt, så skickas beställningen fraktfritt. Postens expeditionsavgift på 40:- tillkommer på ALLA paket, alltså även dom fraktfria."

Bengt82
2004-11-14, 16:37
Beställde 25kg druvsocker från annat ställe. De vägrade ta emot den här på Spar (vårt lokala postkontor) utan skickade den vidare till ett postcenter runt 20 min härifrån.

Trodde man var i god form men det var inte roligt att få hem den, dock lärde jag mig att man kan få riktigt massiva underarmar genom att promenera upp och ned för trappor med en sådan i famnen. Bästa genomkörningen mina underarmar ngnsin fått, kanske dags att ta min säck och ge mig ut på promenad snart igen. Blandar man i lite protein så kan man ju stanna på vägen och äta lite, praktiskt.

MiNaX
2004-11-14, 17:49
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32695&highlight=plastp%E5sar

där har du en liten bild,, lite dålig,, men du ser ju iallafall lite.. har alldrig köpt själv.. ;)

Det där köpte vi iofs inte på Kolo men enligt vad jag läst nu så ser Kolos säckar ungefär likadana ut.

acke_t
2004-11-14, 19:52
Klarar tanterna på konsum (där jag hämtar ut mina paket) av att hantera dessa paket? Borde väga en del, eller ja 25kg. :D Vid senaste proteininköpet så kördes paketet ut på vagn. Fast säkert inget ovanligt för vissa här inne. :)


Jag köpte en malto-säck och 10kg exell, när jag skulle hämta ut det så orkade killen i kassan inte lyfta paketet, så han föste fram det på golvet till mig =)

Lepras
2004-11-14, 21:10
Det där köpte vi iofs inte på Kolo men enligt vad jag läst nu så ser Kolos säckar ungefär likadana ut.

ok, fel av mig,, sorry :em:

JAM
2004-11-15, 01:14
Beställde 25kg druvsocker från annat ställe. De vägrade ta emot den här på Spar (vårt lokala postkontor) utan skickade den vidare till ett postcenter runt 20 min härifrån.

Trodde man var i god form men det var inte roligt att få hem den
Fan, det tänkte jag inte på. Blir jobbigt att få hem det om det inte kommer till den lokala ICA-affären. Hmm, blir nog rätt jobbigt i alla fall. :rolleyes:

Jag och två vänner har just beställt en maltosäck, 10 kg Exell samt 5 kg Slow Protein, två shakers och en låda bars... Det blir över 40 kg i det paketet... Hehehe... :naughty: :eating: :cheers:

Prankie
2004-11-15, 01:57
Äsch, inte så farligt. Jag fick ett surround system hemskickad som vägde totalt 65kg. Två våningar med spiraltrappor... :D

En sak som jag har tänkt på är dock vad händer om man bara beställer massor med socker? Typ 100kg maltos. Frakten lär fan vara dyrare än socker själv, går inte kolozzeum back då?

Johan
2004-11-15, 13:22
Fan, det tänkte jag inte på. Blir jobbigt att få hem det om det inte kommer till den lokala ICA-affären. Hmm, blir nog rätt jobbigt i alla fall. :rolleyes:

Jag och två vänner har just beställt en maltosäck, 10 kg Exell samt 5 kg Slow Protein, två shakers och en låda bars... Det blir över 40 kg i det paketet... Hehehe... :naughty: :eating: :cheers:

Jag och några kompisar beställde 25kg malto, 21 kg Exell vassle och en shaker :thumbup:
Tjejen i kassan fick slita ganska hårt när hon skulle bära fram paketen.

Swampen
2004-11-24, 22:07
En fråga till alla er som redan handlat 25 kg malto.

Då jag inte har någon att dela med undrar jag vad dom anger för hållbarhetstid på säcken, speciellt med tanke på dom begränsade möjligheterna att återförsluta säcken... :confused:

JAM
2004-11-24, 23:47
En fråga till alla er som redan handlat 25 kg malto.

Då jag inte har någon att dela med undrar jag vad dom anger för hållbarhetstid på säcken, speciellt med tanke på dom begränsade möjligheterna att återförsluta säcken... :confused:
Packa om i mindre påsar? T ex fryspåsar borde väl gå utmärkt. Förvara torrt och mörkt så är det nog ingen fara att det blir dåligt.

bonydrop
2004-11-29, 00:50
Köpte en säck tidigare idag. Räknade med att den skulle räcka ca 1 år. Räknade på att jag tar drygt 100 g på träningsdagar och tränar 4 ggr i veckan = ~2 kg i månaden. Vad jag undrar är om det håller sig. Om man öppnar säcken och kanske tar upp en 4 kg i taget och sen syr ihop säcken igen och förvarar den mörkt,torrt och svalt är det någon fara då?

JAM
2004-11-29, 01:02
Köpte en säck tidigare idag. Räknade med att den skulle räcka ca 1 år. Räknade på att jag tar drygt 100 g på träningsdagar och tränar 4 ggr i veckan = ~2 kg i månaden. Vad jag undrar är om det håller sig. Om man öppnar säcken och kanske tar upp en 4 kg i taget och sen syr ihop säcken igen och förvarar den mörkt,torrt och svalt är det någon fara då?
Lär nog gå alldeles utmärkt. Annars kan du som sagt packa om allt i mindre påsar, t ex fryspåsar. Jag gjorde det. Gick bra, förutom att jag fick städa rummet efteråt. Det dammar en del... :D

abjorn
2004-11-29, 07:55
Beställde 25kg druvsocker från annat ställe. De vägrade ta emot den här på Spar (vårt lokala postkontor) utan skickade den vidare till ett postcenter runt 20 min härifrån.

Trodde man var i god form men det var inte roligt att få hem den, dock lärde jag mig att man kan få riktigt massiva underarmar genom att promenera upp och ned för trappor med en sådan i famnen. Bästa genomkörningen mina underarmar ngnsin fått, kanske dags att ta min säck och ge mig ut på promenad snart igen. Blandar man i lite protein så kan man ju stanna på vägen och äta lite, praktiskt.

Sist jag beställde protein hamnade paketet på andra sidan stan så jag fick cykla med 25kg på ryggen. Inte direkt skönt om man inte har en riktig ryggsäck.

bonydrop
2004-11-29, 22:11
Sist jag beställde protein hamnade paketet på andra sidan stan så jag fick cykla med 25kg på ryggen. Inte direkt skönt om man inte har en riktig ryggsäck.

Så länge man har bil så behöver man ingen bra ryggsäck =)

Kebab-Arne
2004-11-29, 22:20
Sist jag beställde protein hamnade paketet på andra sidan stan så jag fick cykla med 25kg på ryggen. Inte direkt skönt om man inte har en riktig ryggsäck.

Det proteinet kan knappast vara i hinkar, måste vara i säckar. För hur i helvete du får ner 25 kg protein i "hinkform" i ryggsäcken är obegripligt för mig.

z_bumbi
2004-11-29, 22:27
Det proteinet kan knappast vara i hinkar, måste vara i säckar. För hur i helvete du får ner 25 kg protein i "hinkform" i ryggsäcken är obegripligt för mig.

Kolozzeum säljer mycket protein i påsform.

Kebab-Arne
2004-11-29, 22:29
Kolozzeum säljer mycket protein i påsform.

:em: Exell = påsar, Fairing kör väl numera bara med påsar också? Eiselt har ju "paket" med påsar i, om jag fattat det rätt. Inga hinkar alls här. :)

davidh
2004-11-30, 14:09
finns ingen i Kristianstad-trakterna som vill dela på en 25-kilos säck? :naughty:

bonydrop
2004-12-05, 15:16
Fick hem min säck i förrgår och jag tycker den ser lite mystisk ut faktiskt :) . Bara en stor vit säck som det inte står något om vad den innehåller, får väl hoppas att det verkligen är maltodextrin och inget annat nu då :cool:

davidh
2004-12-05, 20:10
Fick hem min säck i förrgår och jag tycker den ser lite mystisk ut faktiskt :) . Bara en stor vit säck som det inte står något om vad den innehåller, får väl hoppas att det verkligen är maltodextrin och inget annat nu då :cool:

du fick kanske 25kg kokain?

bonydrop
2004-12-05, 21:28
hahaha ja då har jag ju iaf tjänat en del på affären =)