handdator

Visa fullständig version : Utstående mage


trubaduren
2004-11-13, 20:12
Har ett problem med att min mage står ut på liknande sätt som om jag vore gravid (är kille) ;) . Även fast jag är rätt smal och relativt deffad (magrutor syns), 185cm 80kg. kan jag träna på ngt sätt för att "få in" magen lr ska jag låta bli att träna magen med vikter och bara sit-ups lr liknande?

vore tacksam för hjälp

nordland
2004-11-13, 20:19
har du problem med ryggen? Ont nere i svanken?.... stela höftböjare gör att bäckenbenet tippar framåt vilket gör att röven och magen står rakt ut.....

Har du inte problem med "svankrygg" så borde hårdare magträning göra susen... Är ryggen mycket starkare än magen kan man få utåtstående mage trots att rutorna syns... rutor behöver inte alltid betyda vältränad mage.....

ölobrännvin
2004-11-13, 20:50
Jag har samma problem och har hört att man lagrar fett mellan organen som kanske kan vara svårt att bli av med.. vad har du för mått runt magen ? Runt 75cm är väl deffat mens jag har runt 95cm och synliga rutor ( efter träning och med bra ljus då)

Agent Orange
2004-11-13, 20:55
Har ett problem med att min mage står ut på liknande sätt som om jag vore gravid (är kille) ;) . Även fast jag är rätt smal och relativt deffad (magrutor syns), 185cm 80kg. kan jag träna på ngt sätt för att "få in" magen lr ska jag låta bli att träna magen med vikter och bara sit-ups lr liknande?

vore tacksam för hjälp

Jag får ballongmage när jag äter mycket kolhydrater. Kanske är samma för dig? Enda lösningen på det förutom att hålla in magen är nog att äta mindre kolisar och ersätta den energin med fett eller protein.

Einar
2004-11-13, 21:00
Läs om vacuum på denna sidan: http://www.bodybuilding.com/fun/likness28.htm

Jag har själv kört med den tekniken i kombination med mina magövningar och det har hjälpt mig att få en plattare mage. Jag hinner inte skriva någon förklaring nu för jag är på väg ut genom dörren, så du får själv kolla upp länken och se om du finner det av intresse.

stenis
2004-11-13, 21:19
inte är det så att du kör magträning med benen/fötterna låsta? Har hört att det kan göra så magen "står ut".. Ryggen som trycker fram/"ut" magen på de viset, har jag för mig iaf.. inte 100..

mvh stenis

trubaduren
2004-11-14, 00:25
ok, tack för svaren. ligger nog ngt i det nordland säger, blir till att strecha höftböjarna. övriga teorier måste oxå testas.

I'm out

Sverker
2004-11-14, 07:32
Känner igen magen på mig själv.

Min orsak var överdriven svank, feltränad mage ( 100 000-tals klassiska sit-up under massor med år i handbollsträningen ), för korta höftböjare etc.

Genom att träna magen extremt strikt med massor av crunches och hängande benlyft utan att arbeta med höftböjaren och istället strechat höftböjaren mycket har jag näst intill blivit av med problemet.

Apropå vaccum:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=532

swarre
2004-11-14, 10:41
Som Agent Orange var inne på så kan det uppstå om du trycker i dig mycket energi (i form av kolhydrater), det betyder inte att du är/blir "tjock", men om du dricker ganier eller liknande skulle du kunna prova att ersättta det med rent proteinpulver i stället.

King Grub
2004-11-14, 10:42
Som Agent Orange var inne på så kan det uppstå om du trycker i dig mycket energi (i form av kolhydrater), det betyder inte att du är/blir "tjock", men om du dricker ganier eller liknande skulle du kunna prova att ersättta det med rent proteinpulver i stället.

Då oxideras proteinet till kolhydrat! Att ta proteinpulver utan kolhydrater är rent slöseri!

Åse Columbus
2004-11-14, 12:12
Ja har sagt det förut.......

ok en gång till.... :rolleyes:

Magen är som alla andra muskler, om man tränar den med tunga vikter och tillåter den att växa (genom att inte hålla in den när man tränar), så blir den större...

magövningar utan vikter (eftersom du säger att rutorna finns där), är svaret.

Magen blir inte mindre genom att träna den mer med mer vikt, tvärtom!!!!!

So...lighten upp!!

Detta har vi diskuterat många gånger....sökfunktionen är bra att leta i.

Åse

kuhn
2004-11-14, 12:53
och hängande benlyft utan att arbeta med höftböjaren

Hur gör man detta? Alla benlyft tar väl mycket på höftböjarna?

Knäböj
2004-11-14, 12:53
Lider själv av "Knäböjputarsle" och utstående mage. Var kan jag hitta info om höftböjaren eller hur man stretchar denna? Kan ju fråga på gymet iofs... :)

kuhn
2004-11-14, 12:56
Var kan jag hitta info om höftböjaren eller hur man stretchar denna?

http://www.exrx.net/Stretches/HipFlexors/Lunge.html

Knäböj
2004-11-14, 12:57
http://www.exrx.net/Stretches/HipFlexors/Lunge.html
Aaah...Tack ;)

Sverker
2004-11-14, 13:45
Hur gör man detta? Alla benlyft tar väl mycket på höftböjarna?

Ja, mer eller mindre.

Genom att hänga med lätt böjda knän, hakan i bröstet och spänd mage så rätas svanken ut och ryggen blir rak.
Det är startläget.
Spänn magen och tänk att du skall tippa bäckenet uppåt så får du en rörelse i magmuskeln medan höftböjaren endast är så spänd att benen håller sig still.

En frågas om kontakt alltså.

Zakath
2004-11-14, 13:49
Jag fattar inte det här med att hålla in magen samtidigt som man tränar den, tycker det låter som vanligt PT skitsnack.. Inte för att nedvärdera andras kunskaper. Men - jag skulle gärna vilja se lite hårda fakta bakom det påståendet.

I vissa övningar kommer det naturligt att man håller in magen för mig, t.ex omvända crunches i CC och magrull med skivstång. Men jag kan inte säga att jag TROR på det där påståendet( även om det KAN stämma), inte förräns jag får se några bevisade fakta.

Ledsen att jag är så kritisk...

Billy
2004-11-14, 14:07
Har samma problem själv med svank. Att man ska stretcha höftbörjarna verkar ju alla vara överens om. Men hur är det med baksida/framsida lår? Ska man stretcha både och. Eller kanske bara ena sidan?

vato
2004-11-14, 15:01
Har samma problem själv med svank. Att man ska stretcha höftbörjarna verkar ju alla vara överens om. Men hur är det med baksida/framsida lår? Ska man stretcha både och. Eller kanske bara ena sidan?
Tja, var hos en naprapat i veckan då jag hade problem med för mkt svank i ländryggen och ankröv. konstaterade att jag hade alldeles för svaga magmuskler och samtidigt en stark ländrygg, därav problemet. Hon sa att jag skulle stretcha baksida lår, höftböjare och att arbeta med min andning också, för att stärka magmuskulaturen. Bland annat genom att när jag tränade magen skulle jag trycka ut magen när jag andades ut och trycka in magen när jag andades ut.
Får se hur det går. Bara en liten reflektion

Salle
2004-11-15, 11:01
Skön tråd.. Härligt kunniga personer på denna bräda! Tack för alla bra tips!

capoje
2004-12-07, 20:55
fan va bra, så vad ska ja göra, har också svank och bland annat haft ont i svanken ett par år, har vart hos ryggjour men övningen jags kulle göra av så jävla jobbigt att göra :)

Så räcker det med den stretchövningen som beskrevs?

blekfet2
2004-12-07, 21:05
Har ett problem med att min mage står ut på liknande sätt som om jag vore gravid (är kille) ;) . Även fast jag är rätt smal och relativt deffad (magrutor syns), 185cm 80kg. kan jag träna på ngt sätt för att "få in" magen lr ska jag låta bli att träna magen med vikter och bara sit-ups lr liknande?

vore tacksam för hjälp



vetefan om det här händer för alla men när jag tar proteionpulver så sväller min mage upp nåjävulskt....smått irreterande

Griip
2004-12-07, 21:35
EN STOR MAGE ÄR ETT GENETISKT TECKEN FRÅN GUD TILL DIG ATT HAN TYCKER ATT DU SKA BLI EN RIKTIG MAN SÅ BÖRJA TRÄNA TUNGT!! För övrigt så var Nordlands svar rätt bra.

trubaduren
2004-12-08, 02:14
allvarligt Griip gå å lägg dig, du spammar tråd efter tråd med inlägg.. försöker du bli nästa k.grub?

sansa dig

Yankeee
2004-12-08, 05:58
Hade samma problem förut. Med mage som putade ut trots att rutorna syntes hyfsat. Min medicin var att dra ner rejält på mjölkprodukterna. Behöver inte vara samma sak för dig, tänkte bara så att du inte skulle stirra dig blind på stretching och magträning ;)

tejpis
2004-12-08, 06:07
Ja, mer eller mindre.

Genom att hänga med lätt böjda knän, hakan i bröstet och spänd mage så rätas svanken ut och ryggen blir rak.
Det är startläget.
Spänn magen och tänk att du skall tippa bäckenet uppåt så får du en rörelse i magmuskeln medan höftböjaren endast är så spänd att benen håller sig still.

En frågas om kontakt alltså. När det ändå pratas om benlyft... Jag får ont i mina axlar i den positionen (chins nedre position) samt i övre dipspositionen. Är det säkert att bara ignorera smärtan (stärks lederna, ligamenten -- whatever?) eller ska jag hålla mig borta från chips och dip? :cheers:

Griip
2004-12-08, 11:02
allvarligt Griip gå å lägg dig, du spammar tråd efter tråd med inlägg.. försöker du bli nästa k.grub?

sansa dig

Läs igenom dem igen så ser du att alla har mer poäng än det här iaf.

Wooch
2004-12-08, 11:05
När det ändå pratas om benlyft... Jag får ont i mina axlar i den positionen (chins nedre position) samt i övre dipspositionen. Är det säkert att bara ignorera smärtan (stärks lederna, ligamenten -- whatever?) eller ska jag hålla mig borta från chips och dip? :cheers:

Mycket bra fråga. Har själv samma problem och ska bli intressant och se hur svaret lyder.

jwzrd
2004-12-08, 13:13
Kan ingen lägga "tränar du magen med vikter så blir den större, men inte annars" till listan av ovanligt dumma saker att påstå? Hur fasen förbättrar du rutorna på magen utan att just rectus abdominis blir större? Sen tvivlar jag STARKT på att någon verkligen har en 1-2 dm tjock jävla köttvägg av magmuskler som utgör den utstående magen. Det blir ju flera kg muskler/kött! Om det vore så simpelt att bygga muskelmassa, varför knallar då inte folk runt med fotbollar till biceps?

Magen hänger ut om man har svaga bukmuskler, svank eller helt enkelt är fet! Att oroa sig för att ha för stor muskelmassa på buken är något förunnat R. Coleman på sin höjd.

Jag lägger härmed magträning med vikter ger svällbuk till jag-är-tjej-och-är-rädd-att-vakna-med-Arnold-armar-så-därför-tränar-jag-inte-tungt-listan.

zonecapone
2004-12-08, 13:16
Min mage står alltid rätt ut offseason..nah jag bryr mej inte!
Har märkt att när jag deffar så blir den direkt platt när jag drar in på fibergrönskaer & mjölkprodukter..thats the trick for me!

ZONE

aliquis
2004-12-08, 13:33
jag ska iaf ta tag i magträningen igen, fuskat alldeles för mycket, men hatar alla övningar.

Vad rekommenderar ni för:
a) snabb utveckling av den yttre magmuskulaturen (det folk eftersträvar)
men även:
b) träning av de inre magmusklerna som ju faktiskt håller inne buken och kanske är lite mer funktionsbetonade.

kan knälyft i sådan ställning för benlyft + maghjulsrullningar vara något? crunches kanske är ok för de yttre, behövs de verkligen? är knälyft/benlyft dumt för att höftböjaren används? men det kan man väl inte undvika och varför skulle en isf mer "basövningslik" övning vara sämre?

jwzrd
2004-12-08, 13:38
Jag vet bara vad som ger min mage en genomkörare, och det är: hängande knäuppdragningar, som rätt utförda ger en vansinning träningsvärk och crunches. Men det mesta värken i min mage kommer ändå av frontsquats, marklyft, raka marklyft och backsquats. Frontsquats efter en veckas vila gör svinont i magen. Tilläggas bör kanske att jag kör utan bälte.

T-train
2004-12-08, 13:43
Känner igen magen på mig själv.

Min orsak var överdriven svank, feltränad mage ( 100 000-tals klassiska sit-up under massor med år i handbollsträningen ), för korta höftböjare etc.

Genom att träna magen extremt strikt med massor av crunches och hängande benlyft utan att arbeta med höftböjaren och istället strechat höftböjaren mycket har jag näst intill blivit av med problemet.

Apropå vaccum:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=532

Det där låter som en beskrivning på Pilatestekniken..fast..i dess enklaste form. (apropå länken) Finns ingen magträning som slår pilatesen..

obesogen
2004-12-08, 14:53
Jag har samma "problem" utåtstående mage även fast jag är smal. Min sjukgymnast berättade för mig att det beror mest på svanken. Man kan komma lite på vägen om man strechar höftböjaren, men svanken är ofta nedärvd. jämför med dina föräldar, har dom samma svank, så är det bara att acceptera :) Lite svank i ryggen ska man ju ha också, ryggen är inte helt rak.

gazze1
2005-01-13, 16:35
Min mage står också ut. Blir väldigt irriterad. Kör ju mage bra och det känns att det tar när jag kör, men det ger inte så mkt träningsvärk. Ska jag träna mera då? Magen står ut trots att jag tränar mage ordentligt 2-3 gånger per vecka (och har gjort så i två år). Kör crunches och lite olika varianter av benlyft..
Man kan ju anta att jag gör fel på ngt sätt eller att maten är fel. Men så mycket mjölkprodukter eller kolhydrater äter jag ju inte.
Vad kan vara fel och vad kan jag göra för att få en fin platt mage?

Sheogorath
2005-01-13, 17:11
Nu får någon hoppa in och rätta mig på anatomin, men här är min spontana reaktion: Höftböjarna har essentiellt samma funktion som raka bukmuskeln, det är därför de tränas med samma typ av övningar, t.ex. ben/höftlyft. Dessa muskler ansvarar för att flexa ryggraden, dvs att böja bäckenet mot bröstet eller bröstet mot bäckenet, beroende på hur man ser det. Överdriven svank med utåtstående buk kommer av att bäckenet strävat för långt bort från detta flexade läge, dvs att ryggen är hypersträckt. Detta får också röven att stå ut per automatik. Men hur i h-lvete skulle detta kunna hänga ihop med STELA höftböjare som därför måste stretchas?! Hade höftböjarna varit stela (och tillräckligt starka) hade de inte tillåtit bäckenet att dras bakåt till en svank! Stela och starka höftböjare tillsammans med stel och stark magmuskel måste därför vara receptet för att få magen/höftböjarna i mer flexat läge: dvs mindre svank.

Jag kan inte se att det skulle kunna vara på något annat sätt, så ni som säger att stela höftböjare är problemet får gärna bemöta min kritik. Som jag ser det är det PRECIS TVÄRT OM, dvs en fråga om alltför starka (eller stela) höftsträckare (hams, glute, korsrygg) i förhållande till höftböjare (Iliopsoas, rectus abdominis m.fl).

Frantic
2005-01-13, 17:23
Min mage står också ut. Blir väldigt irriterad. Kör ju mage bra och det känns att det tar när jag kör, men det ger inte så mkt träningsvärk. Ska jag träna mera då? Magen står ut trots att jag tränar mage ordentligt 2-3 gånger per vecka (och har gjort så i två år). Kör crunches och lite olika varianter av benlyft..
Man kan ju anta att jag gör fel på ngt sätt eller att maten är fel. Men så mycket mjölkprodukter eller kolhydrater äter jag ju inte.
Vad kan vara fel och vad kan jag göra för att få en fin platt mage?
Tränar du mage 2-3 gånger per vecka? Varför? tränar du ben 2-3 gånger per vecka också?

Sverker
2005-01-13, 18:43
Nu får någon hoppa in och rätta mig på anatomin, men här är min spontana reaktion: Höftböjarna har essentiellt samma funktion som raka bukmuskeln, det är därför de tränas med samma typ av övningar, t.ex. ben/höftlyft. Dessa muskler ansvarar för att flexa ryggraden, dvs att böja bäckenet mot bröstet eller bröstet mot bäckenet, beroende på hur man ser det.


I min värld ! för rectus abdominis bäckenet mot revbenen när den drar ihop sig.
Iliopsoas för/lyfter däremot lårbenet mot ryggraden ;)
Alltså två helt skilda rörelser men de sammanfaller i en klasisk sit-up.

En stark Iliopsoas behöver inte vara kort och " tippa " ryggraden mot lårbenet, men är det ofta. Och därför bör den strechas/förlängas.

Vad jag tror, men det behöver inte vara rätt.

Sheogorath
2005-01-13, 19:07
Men hur orsakar det svank om höftsträckaren tippar lårbenet mot ryggraden (vilket säkert är helt rätt)? Tippandet borde snarare motverka svank, ju.

Sverker
2005-01-13, 20:10
Men hur orsakar det svank om höftsträckaren tippar lårbenet mot ryggraden (vilket säkert är helt rätt)? Tippandet borde snarare motverka svank, ju.

Iliopsoas fäster ju på lårets fram/insida och i bäckenet ovanför lårbenskulan.
En förkortning här kommer ju att tippa bäckenet framåt/nedåt.


http://eduserv.hscer.washington.edu/hubio553/atlas/images/201.jpg

Sheogorath
2005-01-13, 20:32
Precis så tänkte jag att det skulle se ut, men om bäckenets nedre del tippar framåt (vilket blir resultatet då den fäster i den nedre delen) kommer ju ryggraden att gå från större svank till mindre svank (dvs man får en normalposition som är mer likt toppläget i en crunch, dvs med flexad ryggrad, motsatsen till svank.) Eller?

Monoxide
2005-01-13, 20:41
Precis så tänkte jag att det skulle se ut, men om bäckenets nedre del tippar framåt (vilket blir resultatet då den fäster i den nedre delen)


Va? Den fäster i övre delen. Alltså drar den bäckenets övre del mot lårens framsida vilket gör att ändan putar ut och man svankar.

Sheogorath
2005-01-13, 20:52
Va? Den fäster i övre delen. Alltså drar den bäckenets övre del mot lårens framsida vilket gör att ändan putar ut och man svankar.

...helt korrekt :em:. Och där var det problemet löst!

HanneZ
2006-01-08, 22:59
Känner igen magen på mig själv.

Min orsak var överdriven svank, feltränad mage ( 100 000-tals klassiska sit-up under massor med år i handbollsträningen ), för korta höftböjare etc.

Genom att träna magen extremt strikt med massor av crunches och hängande benlyft utan att arbeta med höftböjaren och istället strechat höftböjaren mycket har jag näst intill blivit av med problemet.

Apropå vaccum:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=532
Hur lyfter man benen utan att använda höftböjarna?

Felaktig sit-up är det när man typ lyfter ryggen istället för att böja ryggen?

tobbe88
2006-01-09, 23:37
Hur ska vi kunna sammanfatta allt det ni har skrivit?

Stretcha höften med höftböjaren och baksida lår?
Stretcha också magen.
Utstående mage beror inte på för mycket muskler utan förmodligen dålig svank och fett.
Det är inget negativt med att träna magen med vikter.


Förresten på mitt gym så har de en slags sne låg och liten bänk som man kan ställa mot väggen på en plattform. På den lilla bänken kan man ha fötterna under två "kuddar" och ha fötterna mot väggen. Jag vet dålig förklaring men jag hoppas att ni förstår. Man kör alltså situps upp såhär. Det känns som man kommer åt musklerna mer på det här sättet, men vad säger ni om en sån här övning. Är vanliga situps att föredra?

HanneZ
2006-01-10, 00:06
Hur ska vi kunna sammanfatta allt det ni har skrivit?

Stretcha höften med höftböjaren och baksida lår?
Stretcha också magen.
Utstående mage beror inte på för mycket muskler utan förmodligen dålig svank och fett.
Det är inget negativt med att träna magen med vikter.


Förresten på mitt gym så har de en slags sne låg och liten bänk som man kan ställa mot väggen på en plattform. På den lilla bänken kan man ha fötterna under två "kuddar" och ha fötterna mot väggen. Jag vet dålig förklaring men jag hoppas att ni förstår. Man kör alltså situps upp såhär. Det känns som man kommer åt musklerna mer på det här sättet, men vad säger ni om en sån här övning. Är vanliga situps att föredra?
Jag har startat ytterliggare en tråd i ämnet... Jag tänker satsa på att inte stretcha mage o baksida utan endast höftböj o svank. o Sen träna magen som tusan.

tobbe88
2006-01-10, 00:17
Ok fast att stretcha magen då och då skadar väl inte precis?

Hur stretchar man svank?

HanneZ
2006-01-10, 00:32
Ok fast att stretcha magen då och då skadar väl inte precis?

Hur stretchar man svank?
Sätter dig på en stol, sen böjer dig framåt o har typ axlarna mellan dina knän och trycker in armarna under stolen, typ så.

tobbe88
2006-01-10, 15:55
Finns den här övningen här: http://www.ryggochmuskelakuten.se/

Det känns lite så som att jag behöver en klar bild av vad det är jag ska göra först.

Angående det där med bänken som jag skrev om förut, så är det en vanlig lutande situpsbänk ställd på en liten plattform mot en vägg.

yahel
2006-06-26, 11:09
Drar upp en gammal tråd då detta ämnet fortfarande är aktuellt. Hade tänkt och posta i Kost & Näring istället då det passar bättre där men det är ändå samma ämne jag ska ta upp så jag postar här.

Har läst igenom tråden och det där med svanken var intressant. Har själv ganska mycket svank.

Men om vi bortser all sorts av träning och ser på problemet "ballongmage". Det är uppenbart ett stort problem hos många som inte ens satt sitt fot på ett gym.

Om jag tar mig själv kan jag vakna på morgonen med en platt mage men efter ungefär 1-4 timmar så kan den ha svällt upp och va hård och kulformad, allt detta utan att jag gjort nånting, varken ätit eller druckit :devil:

Kan det va så att tarmarna eller magen fylls med luft och gaser och på det viset sväller upp? Jag är överygad att det inte bara har med felträning/svank och göra även ifall det kan ha en lite del i det hela. Som jag skrev kan jag ha en platt mage på morgonen och då har jag precis lika mycket svank som jag har på dagen då magen är svullen.

Jag börjar bli extremt trött på min kulmage, den pajjar hela helhet på kroppen och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Läste på ett annat forum att det finns medicin mot problemet fasst sverige tar inte in det då det skull e bli för dyrt. Jag har tidigare druckit kopiösa mängder med mjölk men har dratt ner på detta men ändå så infinner sig ballongmagen. Antagligen tål inte magen vissa bakterier och på det viset sväller upp? Det känns precis som att man skulle kunna tömma magen på luft ungefär som när man släpper ur luften från en luftmadrass.

Jag vill verkligen på ordning på detta problemet för det känns som att det kvittar hur mycket man tränar så ser det fult ut ändå med den där magen. Vill också poängtera att det är den under magen som sväller, blir ett veck precis nån centimeter ovanför naveln.

yahel
2006-06-26, 13:42
Lite länkar i ämnet

http://expressen.se/index.jsp?a=274071

"Du vaknar upp med ett leende. Men på bara några timmar har din platta mage förvandlats till en gasfylld ballong som bullrar och ömmar. På kvällen står buken ut som hos ett undernärt barn"

http://expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=126152

http://expressen.se/index.jsp?d=667&a=552439

"Mer än en miljon svenskar lider av uppsvälld och värkande mage.
Det finns medicin som skulle hjälpa många - men den får inte säljas i Sverige.
- Den anses vara för dyr, trots att den skulle förändra en väldig massa människors liv, säger Henry Nyhlin, överläkare."


I övrigt har jag personligen inga problem med gaser eller att magen ömmar utan det är rent utseendemässigt. Lider dock av halsbränna och sur mage.

Kan detta va nåt tro?
http://www.slimshopping.se/index.php?section=products&id=8&from=3

LuThe
2006-09-02, 14:31
Läs om vacuum på denna sidan: http://www.bodybuilding.com/fun/likness28.htm

Jag har själv kört med den tekniken i kombination med mina magövningar och det har hjälpt mig att få en plattare mage. Jag hinner inte skriva någon förklaring nu för jag är på väg ut genom dörren, så du får själv kolla upp länken och se om du finner det av intresse.


skulle magen forma sig och vara mer platt avslappnad om man går runt och drar in den 24/7.. eller menar du bara att man förebygger putmage med att hålla in den? :D

ugly_kid
2006-09-02, 16:03
skulle magen forma sig och vara mer platt avslappnad om man går runt och drar in den 24/7.. eller menar du bara att man förebygger putmage med att hålla in den? :D


Genom att träna M.transversus abdominis med vakumövningar så kan man få magen plattare.

ETK_TIS
2006-09-02, 19:27
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=32895&stc=1&d=1157221475Tränar man tungt , så står magen ut , eller ?

lindo
2006-09-03, 09:21
Då oxideras proteinet till kolhydrat! Att ta proteinpulver utan kolhydrater är rent slöseri!

Så att ta vassle protein utan kolhydrater före/efter träning är slöseri?

raZmus
2006-09-03, 09:23
Så att ta vassle protein utan kolhydrater före/efter träning är slöseri?

Ja. ;)

Då oxideras proteinet till kolhydrat! Att ta proteinpulver utan kolhydrater är rent slöseri!

Timme
2006-09-03, 14:53
Då oxideras proteinet till kolhydrat! Att ta proteinpulver utan kolhydrater är rent slöseri!

Kan man ta endast rent protein innan träningen utan att proteinet oxideras till kolhydrater? För att sedan efter träning ta protein tillsammans med kolhydrater (malto)?

MrBoris
2006-09-04, 13:57
Kan man ta endast rent protein innan träningen utan att proteinet oxideras till kolhydrater? För att sedan efter träning ta protein tillsammans med kolhydrater (malto)?

vafan har den här frågan med utstående mage o göra? (post 600, weehoo:))

LuThe
2006-09-04, 16:31
Så att ta vassle protein utan kolhydrater före/efter träning är slöseri?


självklart inte !!! du har ju kolhydrater från måltiden du åt innan..

Yeah
2006-09-05, 23:38
Har ett problem med att min mage står ut på liknande sätt som om jag vore gravid (är kille) . Även fast jag är rätt smal och relativt deffad (magrutor syns), 185cm 80kg. kan jag träna på ngt sätt för att "få in" magen lr ska jag låta bli att träna magen med vikter och bara sit-ups lr liknande?[

Magmuskler ska behandlas som en viktig muskelgrupp. De ska inte tränas som något eftersläng i slutet på träningspasset. De ska metodiskt tränas precis som du tränar, bröst, rygg, ben etc.

Magmusklerna och hur de fungerar generellt missuppfattas av till och med av de mest skarpsinniga styrketränarna. Magmusklerna binder ihop från botten av bröstkorgen till övre delen av blygdbenet.Många människor fattar inte fullt ut den verkliga funktionen som magmusklerna har. Dina magmuskler böjer dig inte vid höften. Magmuskler ansvarar för övningen av övre bålen fram mot bäckenet med totalt 30 35 grader.
Detta gäller alla magövningar, även benlyft.

Anonym112
2006-09-05, 23:45
Kan vara mjölk, som eliten zonecapone nämnde.

Jag blir då iaf gravid då jag druckit för mycket mjölk,

dra ner på alla mjölkprodukter i nån vecka och se vad som händer, du kan iaf ge det ett försök!

garm
2006-09-06, 21:56
Kan vara mjölk, som eliten zonecapone nämnde.

Jag blir då iaf gravid då jag druckit för mycket mjölk,

dra ner på alla mjölkprodukter i nån vecka och se vad som händer, du kan iaf ge det ett försök!

Mjölkprodukter? Antar att det är laktosen i mjölkprodukterna som har den effekten eller är det något annat ämne?