handdator

Visa fullständig version : Vader/fötter


Zaglyon
2004-11-13, 02:33
Jag visste inte var jag skulle lägga denna tråden men blev det fel får jag be om ursäkt.

Mina fötter står snett ut både när ja går o står stilla. ( \_/ ) <-- sådär typ.
Min sjukgymnast sa att jag skulle stretcha vaderna med foten snett in mot mig, dvs så jag "böjer" tillbaka mina fötter i ursprungsläget. Men jag har gjort det i 6 månader o inte fått något resultat så jag funderade på om det kanske har med mina lår muskler att göra?

Kan tilläggas att jag inte alltid har haft fötterna rakt ut, det kom när jag va 15-16 år.

Johnny
2004-11-13, 11:14
Om det är några msukler som kan "dra" fötterna så att dom blir utåtroterade så är det sätesmuskulaturen.

Se till att strecha rumpan rejält ett tag och se om det blir någon förbättring. Det är inte alls säkert, men kanske värt att prova iaf?

Sen är väl frågan varför du ska strecha bort det? Har du några besvär av det eller är det vara för att sjukgymnasten sa det?

//Johnny

Zaglyon
2004-11-13, 17:01
hur stretchar man rumpan? :em:
o att det skulle vara sätes muskulaturen är högst troligt för det va den tiden jag började sitta mycket vid datan :).

Så tack så mycket! jag ska testa det, behöver bara stretch övningar för rumpan ;)

Allan
2004-11-13, 17:58
Titta i länksamlingen i Allmänt

allan

Zaglyon
2004-11-14, 02:44
tack för hjälpen! ska prova mig fram o se om det blir bättre! Tack igen!