handdator

Visa fullständig version : Triceps/biceps, eller viseversa?


lauria
2004-11-12, 23:23
Tjena!!!

Kör ni triceps/biceps, eller viseversa?

Jag har ALLTID kört biceps/triceps ist för tricpes/biceps. Och ska byta nu, då är frågan, klarar ni av att köra samma samma tunga vikt på biceps som om ni hade börja me bicpes ist för tricpes?

Jorgen
2004-11-12, 23:52
Jag varierar. Man är naturligtvis starkare i den muskelgruppen man börjar passet med.

//Jörgen

Karl_alfred
2004-11-12, 23:57
Tycker inte det har någon som helst betydelse i detta fallet.

KP_
2004-11-13, 01:10
Börjar alltid me Biceps. Känns bara bra så :)

henke_in_training
2004-11-13, 07:08
Tycker inte det har någon som helst betydelse i detta fallet.

håller med börjar själv alltid med triceps, har testat att börja med biceps och det blir ingen skillnad i vikter för mig i alla fall..

mystic[-_-]
2004-11-13, 09:37
Har precis börjat köra triceps först och jag är lika stark i biceps.

Jimbo
2004-11-13, 12:32
jag kör triceps först för att jag vill dom ska bli STORA/STARKA sedan tycker jag det är så jävla tråkigt att köra biceps

slobban
2004-11-13, 15:20
Jag kör varannan, brukar börja med tric för att värma armbågarna lite.
Får rätt fin intensitet på dom passen med...

Legance
2004-11-13, 17:37
man börjar alltid me den största muskeln? dvs tricep så ja ja kör alltid tricep först har ju ingen betydelse viktmässigt heller som nån Karl_Alfred sa

swarre
2004-11-13, 17:52
Börjar gärna med triceps. Känns som om det lätt blir tankar så som "nu har jag bara triceps kvar" eller "skönt, nu är tunga delen avklarad" (även om triceos är den tyngre gruppen av dom två) om jag börjar med biceps... Tycker att jag kan behålla intensiteten bättre under hela passet genom att börja med tricpes.

Ulf A Big
2004-11-13, 17:57
Jag varierar. Man är naturligtvis starkare i den muskelgruppen man börjar passet med.

//Jörgen
Varför gör du det ? Vanligen brukar jag iallafall prioritera de med sämre utveckling.
Men du kanske kan tala om varför?
Personligen tycker jag att det du säger är ett stort problem ofta ser man folk med ojämn fysik just pga av att de lägger ned mest krut på de muskler som är mest lättränade.
De tider jag tränar biiceps och triceps under samma pass supersetar/trisetar jag musklerna vilket jag tycker är himla skönt att göra periodvis. Vanligen kör jag triceps tillsammans med pressövningarna och biceps med dragövningarna.
Men som sagt variation är bäst så man inte nöter i gamla invanda spår.

Fangface
2004-11-13, 19:56
Varför gör du det ? Vanligen brukar jag iallafall prioritera de med sämre utveckling.
Men du kanske kan tala om varför?
Personligen tycker jag att det du säger är ett stort problem ofta ser man folk med ojämn fysik just pga av att de lägger ned mest krut på de muskler som är mest lättränade.

Han kanske menade att man är starkare i början just för att man i normala fall har mer energi då.....
Men man ska givetvis börja med den muskelgrupp som släpar.

acke_t
2004-11-13, 20:53
jag tänker precis som legance att triceps är en större muskel och därför tyngre att träna. Sen är triceps mycket roligare att träna också :)

Sparrisen
2004-11-13, 21:28
När jag körde armar på samma dag så var jag "tvungen" att köra triceps först. Pumpet i biccarna gjorde det omöjligt att böja tillräckligt i armbågsleden under tex pushdowns. :bpump: