handdator

Visa fullständig version : jobb norge


dude
2004-11-12, 14:00
Undrar om det är någon som varit iväg och rensatfisk eller något likande?
Vart hittar man lättast jobben, har kollat på ams, men där finns det inget. Tänkte att kan kunde åka iväg och tjäna lite cash för att sedan dra på någon större resa senare.

ante
2004-11-12, 14:04
snart kommer Kwon och berättar om sina bravader hoppas jag :D

Frantic
2004-11-12, 14:06
Gå in på www.gulesider.no och sök på fiskeforedling. Då får du upp en lång lista på företag. Det är bara att börja ringa...

dude
2004-11-12, 15:15
tack för hjälpen,, fan norska är svårt att fatta :D ,

mangemani
2004-11-12, 17:42
drar troligtvis också iväg till grannlandet och jobbar nått år..har dock pratat med en på jobbet som har jobbat i norge just på sånna där fiskrensnings ställen,han rekomenderade det inte...man får stå i kyla och rensa fisk tills händerna inte orkar nått mer samt att lukten inte är det bästa=/...men men,jag hade tänkt att hoppa på ett sånt jobb ändå,det eller jobba på en sån där plattform till sjöss :) :thumbup:

Chrilleman
2004-11-12, 17:52
www.lossekompaniet.no

Lossa ex fisk från båtar. Långa arbetsdagar, men det blir mycket pengar på kort tid.

mmartin
2004-11-12, 18:00
vad jag har hört är det inte så enkelt att få de jobben ändå längre.. men har ingen 100% källa så jag ska inte hävda att jag har rätt heller :D

påven
2004-11-12, 18:01
tänk er för innan, ni kommer inte ha tid att träna och knappast ha tid att äta 7ggr om dagen heller.

mmartin
2004-11-12, 18:09
påven- vad snackar du om!!!?? han har ju sushi dygnet runt :D :thumbup:

mangemani
2004-11-12, 18:22
tänk er för innan, ni kommer inte ha tid att träna och knappast ha tid att äta 7ggr om dagen heller.


det där med att träna är ju inga problem,om man nu jobbar på en sån där plattform dvs....man kan säga att en sån där plattform är som en liten stad,där finns bio,affär,GYM och en hel del till.....man jobbar 12 timmar och är ledig 12 timmar,jobbar så i nån vecka och sen är man ledig 2-3 veckor(tror det var så länge man var ledig)..sen när man har jobbat ett tag där så har man tjänat ihop vissa poäng(eller vad nu min jobbar kompis pratade om)som man sen kan ta ut och resa nånstans,tex USA.

kan backa upp det nån nämnde,att det börjar bli svårare att få tag i jobb i norge,det börjar verkligen bli det=/

påven
2004-11-12, 18:26
det där med att träna är ju inga problem,om man nu jobbar på en sån där plattform dvs....man kan säga att en sån där plattform är som en liten stad,där finns bio,affär,GYM och en hel del till.....man jobbar 12 timmar och är ledig 12 timmar,jobbar så i nån vecka och sen är man ledig 2-3 veckor(tror det var så länge man var ledig)..sen när man har jobbat ett tag där så har man tjänat ihop vissa poäng(eller vad nu min jobbar kompis pratade om)som man sen kan ta ut och resa nånstans,tex USA.

kan backa upp det nån nämnde,att det börjar bli svårare att få tag i jobb i norge,det börjar verkligen bli det=/

Gäller bara att passa sig så det inte kränger till i plattformen när man står i powerracken och sk amaxa i knäböj :D

Chrilleman
2004-11-12, 18:27
www.lossekompaniet.no

Lossa ex fisk från båtar. Långa arbetsdagar, men det blir mycket pengar på kort tid.

Jag fortsätter lite till.
Detta företag har jag bara läst om. Alltså inget självupplevt.
De som jobbade där snittade på en 14-16 timmars arbetsdagar. När båten var tömd fick man gå hem. Så glöm träning (förutom den man får av att jobba).
Skaderisken är också stor. Klättra på hala stegar, lyfta fisklådor mm.

dude
2004-11-12, 18:36
Jag fortsätter lite till.
Detta företag har jag bara läst om. Alltså inget självupplevt.
De som jobbade där snittade på en 14-16 timmars arbetsdagar. När båten var tömd fick man gå hem. Så glöm träning (förutom den man får av att jobba).
Skaderisken är också stor. Klättra på hala stegar, lyfta fisklådor mm.

en polare ringde dit,jag ska skicka en ansökan dit. Värt att jobba där typ för 1-3månader iallfall, om man får bra med cash

mangemani
2004-11-12, 18:38
Gäller bara att passa sig så det inte kränger till i plattformen när man står i powerracken och sk amaxa i knäböj :D


eller kränger till när man ska maxa i bänkpress så att vikterna på ena sidan åker av ;) :thumbup: