handdator

Visa fullständig version : tamejfan sjukt


stefannn
2004-11-12, 09:01
här går man och betalar 1000 tals kronor i skatt i månaden och när man v'äl ska dra nytta av skatten ...då får man vänta i en och en halv jävla vecka på att få en tid på en jävla vårdcentral .. det är ju tamejfaan helt sjukt

Jay-Z
2004-11-12, 09:03
här går man och betalar 1000 tals kronor i skatt i månaden och när man v'äl ska dra nytta av skatten ...då får man vänta i en och en halv jävla vecka på att få en tid på en jävla vårdcentral .. det är ju tamejfaan helt sjukt

Finns folk som väntar halvår till ett år på operationer. Så din en och en halv vecka för att komma till vårdcentralen var inte direkt chockerande. :thumbup:

Supercharger
2004-11-12, 09:05
Om det är så brådskande så varför inte knalla in på akuten?

Vad har hänt?

King Grub
2004-11-12, 09:07
Behöver du akutvård är det väl just akuten som gäller, och även om det är tråkig väntetid där också så är det timmar det är frågan om, inte dagar. De flesta vårdcentraler har väl också jourtider?

stefannn
2004-11-12, 09:08
Finns folk som väntar halvår till ett år på operationer. Så din en och en halv vecka för att komma till vårdcentralen var inte direkt chockerande. :thumbup:


jo men nu ska jag inte gå och operera mig utan jag ska till vårdcentralen och det ska inte ta sån jävla tid

Jay-Z
2004-11-12, 09:17
jo men nu ska jag inte gå och operera mig utan jag ska till vårdcentralen och det ska inte ta sån jävla tid

Det är ju samma system och samma systemfel, vilket gör att väntetiderna blir så långa. Men håller med om att det inte borde vara sådana väntetider.

gladiatorerna1
2004-11-12, 09:51
här går man och betalar 1000 tals kronor i skatt i månaden och när man v'äl ska dra nytta av skatten ...då får man vänta i en och en halv jävla vecka på att få en tid på en jävla vårdcentral .. det är ju tamejfaan helt sjukt

Det finns akuta tider på Vårdcentralen! Du får komma samma dag då.

ante
2004-11-12, 11:44
Jag får vänta 11 veckor på en knäoperation. Nu är jag iofs bra i knäet, hindrar mig inte i livet, men hade jag gått på kryckor så hade det varit värre.
Bara att vänta, tyvärr.

Pez
2004-11-12, 11:45
Behöver du akutvård är det väl just akuten som gäller, och även om det är tråkig väntetid där också så är det timmar det är frågan om, inte dagar. De flesta vårdcentraler har väl också jourtider?
Ja, alltså - att vc är uppbackade med massa äldre sällskapssjuka damer som mer eller mindre bokar in kaffe med kaka är ju inte direkt ovanligt.. lösningen är som sagt jourtider, bara att gå dit och sätta sig - för mig har det aldrig tagit mer än 45min att få träffa en läkare då.

Lite drygt är det iofs att sitta och andas in pestluften i ett väntrum med en massa sjuka. :D

Bjorne
2004-11-12, 11:50
Testa att ändra vecka till år istället, hel del som får vänta så extremt jäkla länge på vissa operationern.

EDIT: Ringde själv nu och skulle boka tid för hälsokontroll, hon sa, det är lång väntetid så det blir inte någon gång förren nästa år... :rolleyes:

stefannn
2004-11-12, 11:53
Jag får vänta 11 veckor på en knäoperation. Nu är jag iofs bra i knäet, hindrar mig inte i livet, men hade jag gått på kryckor så hade det varit värre.
Bara att vänta, tyvärr.

11 veckor på en knäoperation är ju iofs dåligt det med men år är ju fasansfullt ..och jag menade med tråden att jag tyckte det är sjukt 1.5 vecka för att gå till vårdcentralen,,, borde vara typ att man kan droppa in där lite snabbt (typ som skolsyster var förr) för så var det ju för några år sedan .. eller det kanske bara gäller barnavådren som man kan komma ner till samma dag...

Piranha
2004-11-12, 11:54
Tjejjen åkte på att en broskbit i knät förflyttade dig i somras och knät mer eller mindre låste sig, vi åkte till Karolinska klockan 03 på natten
och dagen efter klockan 14 var hon opererad och klar .. ( detta var dessutom på en helg )

Kan verkligen inte klaga på det , å trevliga var det också.

Einar
2004-11-12, 12:06
Är det riktigt akut så får man väl tid ganska snabbt. Själv så fick jag bara vänta några dagar på min höftledsoperation.

Pez
2004-11-12, 12:08
11 veckor på en knäoperation är ju iofs dåligt det med men år är ju fasansfullt ..och jag menade med tråden att jag tyckte det är sjukt 1.5 vecka för att gå till vårdcentralen,,, borde vara typ att man kan droppa in där lite snabbt (typ som skolsyster var förr) för så var det ju för några år sedan .. eller det kanske bara gäller barnavådren som man kan komma ner till samma dag...
"Jourtider" - bara att gå dit, sätta sig ner, vänta, träffa läkare.

Att man kunnat "droppa in" på vc har aldrig hänt.. och ska inte hända. Det är dyrt att ha läkare sittandes väntandes på patienter, rullandes tummarna. Onödigt dyrt.
.

z_bumbi
2004-11-12, 12:39
å trevliga var det också.

Vi har lite olika åsikter om vad som är trevligt märker jag. :D

bosse_brutal
2004-11-12, 13:45
det var nog ett par år sen nu, men då hade dom ett reportage i en regional tidning om långa väntetider till vården, det var en tant som skulle höftledsopereras, och dom visade ett papper som tanten hade fått, under beräknad väntetid stod det "ca 89 månader", om jag inte minns fel. det var alltså nästan 8års väntetid.

så klaga inte på en och en halv vecka...