handdator

Visa fullständig version : misshandeln på efterlyst 11/11


fibre
2004-11-12, 00:43
kanske är gammal, men skönt att det verkar som de har namnen på misshandlarna:
http://waland.ath.cx/misshandel.htm

kim
2004-11-12, 01:00
Hoppas VERKLIGEN att nått "trevligt" litet gäng hittar personerna innan polisen och ger dom samma behandling. Sen när dom jävla äcklena har fått men för livet så kan polisen ta hand om dom för att sedan förhoppningsviss blir dom blir dömda till ordenkliga straff (i sverige :laugh: som om att det skulle hända).

Jense
2004-11-12, 01:01
blir väl böter och en kurs i svenska.. bah. jävla skitstraff

MacLeod
2004-11-12, 01:19
Finns ju iaf EN medlem på det här forumet som borde ha sett någonting av det där. Men stod det inte i tidningarna att det var 5-10 st?
Och sen vet man ju inte med säkerhet vad som startade bråket, även om de två liggande ungdomarna påstår att dom bara snällt bad de andra att sluta sparka på blomlådor.
Har varit med om en liknande situation lite längre upp i kungsan i sommras då jag blev anklagad för något jag inte gjort.

Jense
2004-11-12, 01:21
ja seriöst.. de sa säker "HALLÅ *censur* ÅK HEM TILL DITT HEMLAND OCH SPARKA PÅ BLOMMOR DÄR, *censur*


eller ngt. men sånt kommer aldrig fram

MacLeod
2004-11-12, 01:23
Ja, inget är ju omöjligt. Värre saker har hänt på norrmalmstorg förr.
Hade min incident filmats så hade det sett lika illa ut, trots att två st började med att hoppa på mig bakifrån.

Jense
2004-11-12, 01:28
Ja, inget är ju omöjligt. Värre saker har hänt på norrmalmstorg förr.
Hade min incident filmats så hade det sett lika illa ut, trots att två st började med att hoppa på mig bakifrån.


ah.. men så är det oftast.. blev attackerad av 2 äldre män (35-40år) när jag stoppade dem från att sparka min kompis,, den enda jag kunde göra , utan att få däng då jag va blagad som satan va att slå flaskan i ansiktet på den ena. hade det filmats just då, så hade jag åkt dit.

just det som är poängen dock. det va 'gärningsmännen' som filmade

Einar
2004-11-12, 02:09
Man blir ledsen när man ser sånt. Att människor verkligen kan bete sig på ett sådant sett och senare skratta åt det och tycka det är coolt. Skrämmande

hampaN
2004-11-12, 02:27
FYFAN I HELA JÄVLA HELVETE VILKA SATANS JÄVLA IDIOTER!
Är han den svarta samma abo som spelar apa i aladin?

Förlåt var bara tvungen att skriva såhär elakt.
Sitter ju och skakar av ilska! :insane: :furious:

joak1m
2004-11-12, 02:42
FYFAN I HELA JÄVLA HELVETE VILKA SATANS JÄVLA IDIOTER!
Är han den svarta samma abo som spelar apa i aladin?

Förlåt var bara tvungen att skriva såhär elakt.
Sitter ju och skakar av ilska! :insane: :furious:
kanske dags att gå och sova eller?

joak1m
2004-11-12, 02:49
Finns ju iaf EN medlem på det här forumet som borde ha sett någonting av det där. Men stod det inte i tidningarna att det var 5-10 st?
Och sen vet man ju inte med säkerhet vad som startade bråket, även om de två liggande ungdomarna påstår att dom bara snällt bad de andra att sluta sparka på blomlådor.
Har varit med om en liknande situation lite längre upp i kungsan i sommras då jag blev anklagad för något jag inte gjort.

har hört den sanna historien bakom det hela och det var faktiskt ett helt onödigt bråk, förresten så har det kommit fram att det var 4 pers sammanlagt (en bakom kameran) varav två var svenskar,, så prat om invandrares våldsbenägenhet är fö orelevant (så vi slipper diskussioner om invandrare i tråden)

Beast
2004-11-12, 03:20
Riktigt jävla mesigt att sparka en som ligger ner..
Och dom killarna som får stryk ser ut att vara kanske 15-16bast liksom...
Men dom lär ju få sitt nåndag när dom stöter på fel folk.

Allan
2004-11-12, 05:14
Se till att inte flippa ur i den här tråden nu. Håll tillbaka rasistsnacket tack.


allan

palme
2004-11-12, 08:36
Det värsta är att man ser folk gå och köra i bakgrunden men de gör INGENTING! Fega svin! De är lika skyldiga som den som slår.

stefannn
2004-11-12, 08:42
ah.. men så är det oftast.. blev attackerad av 2 äldre män (35-40år) när jag stoppade dem från att sparka min kompis,, den enda jag kunde göra , utan att få däng då jag va blagad som satan va att slå flaskan i ansiktet på den ena. hade det filmats just då, så hade jag åkt dit.

just det som är poängen dock. det va 'gärningsmännen' som filmade

fast du skrek väl inte ..hur många poäng får jag för den flaskan i huvet???

stefannn
2004-11-12, 08:44
Det värsta är att man ser folk gå och köra i bakgrunden men de gör INGENTING! Fega svin! De är lika skyldiga som den som slår.


nja lika skyldig är dom ju knappast .. dom vill väl inte ha stryk dom med? men skulle alla gå och hjälpa till skulle man ju bli flera...men nu är de väl kanske 1 på 100 som skulle gripa in i nåt sånt där...

mmartin
2004-11-12, 08:49
naturligtvis ska det inte vara något rasisit-snack och sådan låg nivå MEN det är alltid intressant och VÄRT att nämna den overkligt höga sannolikheten på att brott överhuvudtaget och framför allt våldsbrott, sker av utlänningar... Har inte exakta siffrorna men de är anmärkningsvärda så in i norden..

dessa personer kommer, tyvärr, få lite böter och sen ha koll på sig av socialarbetare under en tid med obligatoriska möten och sånt patetiskt skit sverige-straff.

mystic[-_-]
2004-11-12, 08:49
Förhoppningsvis börjar de kaxa med fel personer i fängelset

watertouch
2004-11-12, 08:51
Det värsta är att man ser folk gå och köra i bakgrunden men de gör INGENTING! Fega svin! De är lika skyldiga som den som slår.


Läste att ena grabben av dom som fick spö råka ut för 4a hjärnblödningar. Så du skulle alltså riskera ditt liv för att hjälpa en okänd människa? Skulle du dessutom slåss mot ett gäng som är numerärt överlägsna? Du skulle ju åka på däng du med, bästa man kan göra i en sån situation är att ringa polisen.

watertouch
2004-11-12, 08:53
För övrigt.. Var det inte nån byrå som gjorde en undersökning om hur många invandrare % som begick brott och hur många av brotten som begicks av invanvdrare resultaten som man fick fram hemlighetsstämplades eller nått?

Jay-Z
2004-11-12, 08:57
Varför tror ni den förra tråden låstes?? Fan, ibland blir man ju trött på hur tröga vissa är. :smash:

Diskutera detta på ett lämpligare ställe, Flashback verkar ha intensiva diskussionerna och ryggdunkningar om detta, stick dit.

mmartin
2004-11-12, 09:06
vad är det som är olämpligt i denna tråden? hur straffen sköts i sverige? varför man reagerar starkt på filmen? eller att det nu senare har nämnts om hur ofta det är just utläningar som begår brott?

jag är inte rasist, inte ens i minsta närhet av det med jag blundar heller inte för fakta och tycker att det är lika illa med den nya förbannade omvända situationen som innebär att alla ska tycka synd om och försvara dessa "stackars" "utsatta" människor som bara ger utlopp av sina känslor vilket resulterar i stölder och mishandel...

nä, sure, stäng tråden- dumt att påpeka sånt ju :rolleyes:

Jay-Z
2004-11-12, 09:15
vad är det som är olämpligt i denna tråden? hur straffen sköts i sverige? varför man reagerar starkt på filmen? eller att det nu senare har nämnts om hur ofta det är just utläningar som begår brott?

jag är inte rasist, inte ens i minsta närhet av det med jag blundar heller inte för fakta och tycker att det är lika illa med den nya förbannade omvända situationen som innebär att alla ska tycka synd om och försvara dessa "stackars" "utsatta" människor som bara ger utlopp av sina känslor vilket resulterar i stölder och mishandel...

nä, sure, stäng tråden- dumt att påpeka sånt ju :rolleyes:

Det olämpliga, och som var skälet till att den förra tråden låstes eller förpassades till ett varmare ställe, är att moderatorerna inte har tid och sitta och bevaka alla trådar, för den här tråden, om den fortsätter på samma spår, kommer spåra ut till en "varför invandrare inte ska bo i Sverige för att alla begår brott".

Finns ju inte ens något topic i den här tråden, bara det borde ju vara anledning till att den låses.

palme
2004-11-12, 09:17
Läste att ena grabben av dom som fick spö råka ut för 4a hjärnblödningar. Så du skulle alltså riskera ditt liv för att hjälpa en okänd människa? Skulle du dessutom slåss mot ett gäng som är numerärt överlägsna? Du skulle ju åka på däng du med, bästa man kan göra i en sån situation är att ringa polisen.

Jag går emellan bråk varje helg och det är oftast totala främlingar för mig, de är oftast fler oxå, fast jag har alltid en kollega med mig iofs...

Så ja jag skulle gå emellan en misshandel, jag vet att jag skulle det. Skulle skämmas som en hund om jag inte gjorde det.

Froddan
2004-11-12, 09:38
Det värsta är att man ser folk gå och köra i bakgrunden men de gör INGENTING! Fega svin! De är lika skyldiga som den som slår.
Nej. Jag hade lika gärna kunnat passera där, antagligen väldigt full klockan fyra på morgonen och då skulle jag knappast riskera livet genom att lägga mig i ett vanligt fyllebråk.

Gabber
2004-11-12, 09:42
Jag går emellan bråk varje helg och det är oftast totala främlingar för mig, de är oftast fler oxå, fast jag har alltid en kollega med mig iofs...

Så ja jag skulle gå emellan en misshandel, jag vet att jag skulle det. Skulle skämmas som en hund om jag inte gjorde det.

bra gjort av dig, vad jobbar du med? jag har alltid innerst inne gått och tänkt på vad jag skulle ha gjort om jag såg någon misshandlas, svaret har inte jag fått ännu.

eller om någon misshandlar mig eller min fru, fyfan. den dagen kommer, det vet jag, känner på mig men hur fan man reagerar vet jag inte.

det som hände är ju åt helvete och jag kan inte förstå varför man gör något sådant. men jag kan nästan se straffen om de åker fast, 30 dagsböter eller 1 v sammhällstjänst eller vad det heter. men bara den som var mest aktiv dessutom.

läste ni om killen som slog ihjäl sin mamma och fick 4 års fängelse???? WTF är det för nåt då.....hur fel är inte det?

J.Saarela
2004-11-12, 09:44
Helt sjukt fy fan vilken fighter killen är otroligt bra att sänka 2 som ligger. :confused:

Lasse Kongo
2004-11-12, 10:07
Hoppas dem åker in i ett fängelse där det sitter en stor majoritet svenskar, om det nu finns ngn sådant fängelse i sverige :confused:

zonecapone
2004-11-12, 10:24
Läste att ena grabben av dom som fick spö råka ut för 4a hjärnblödningar. Så du skulle alltså riskera ditt liv för att hjälpa en okänd människa? Skulle du dessutom slåss mot ett gäng som är numerärt överlägsna? Du skulle ju åka på däng du med, bästa man kan göra i en sån situation är att ringa polisen.

Im a mild mannered man men i en situation som denna skulle jag inte backa för att hjälpa till...grabbarna skulle få jobba ordentligt thats for sure!

ZONE

manko
2004-11-12, 10:25
skulle man se zone komma sådär skulle man ju springa tills man dör :)

zonecapone
2004-11-12, 10:31
Alla som känner mej vet att jag är totalt collor blind & aldrig fattat det här med racism..
MEN...När det gäller brott som dessa så är ju sanningen den att majoriteten begås av människor med utländsk härkomst..
Fattar inte varför man inte får nämna det??
Tror absolut inte att det beror på att dessa utlänningar är sämre eller lägre stående eller något sådant på något sätt utan att det beror på en hel del andra anledningar som tex att många kommer från en d-igt tuff bakrund, känner utanförskap etc etc..
Tycker detta borde diskuteras with an open mind mera så kanske vi kunde göra något åt det..

Just my 50cents..

ZONE

Metal_boy_
2004-11-12, 10:31
ja seriöst.. de sa säker "HALLÅ *censur* ÅK HEM TILL DITT HEMLAND OCH SPARKA PÅ BLOMMOR DÄR, *censur*


eller ngt. men sånt kommer aldrig fram

det må hända...men jag tror knappast dom där 2 nördiga esteterna vågade säga sånt samt att sånna nördar är ju som du vet "politiskt korrekta"

Metal_boy_
2004-11-12, 10:33
Alla som känner mej vet att jag är totalt collor blind & aldrig fattat det här med racism..
MEN...När det gäller brott som dessa så är ju sanningen den att majoriteten begås av människor med utländsk härkomst..
Fattar inte varför man inte får nämna det??
Tror absolut inte att det beror på att dessa utlänningar är sämre eller lägre stående eller något sådant på något sätt utan att det beror på en hel del andra anledningar som tex att många kommer från en d-igt tuff bakrund, känner utanförskap etc etc..
Tycker detta borde diskuteras with an open mind mera så kanske vi kunde göra något åt det..

Just my 50cents..

ZONE

håller me...sen ofta där dom kommer ifrån klarar inte folk att hållaa sams ...de är helt enkelt krigsskadade ut i generna, för i vissa länder kommer det alltid vara krig och osämja..och folk får lära sig från födseln att hålla en bössa i handen

RobbeliRobban
2004-11-12, 10:35
Det värsta är att man ser folk gå och köra i bakgrunden men de gör INGENTING! Fega svin! De är lika skyldiga som den som slår.

Kalla mig gärna feg, men jag drar mig för att ingripa, någon gång när jag gjort det har det gått bra, en gång fick jag tårgas i ansiktet två knivhugg i halsen och ett i nacken, en annan gång en avslagen flaska i skallen. Nu går jag förbi, med dåligt samvete fast jag känner mig knappast lika skyldig som den som slår.

zonecapone
2004-11-12, 10:37
håller me...sen ofta där dom kommer ifrån klarar inte folk att hållaa sams ...de är helt enkelt krigsskadade ut i generna, för i vissa länder kommer det alltid vara krig och osämja..och folk får lära sig från födseln att hålla en bössa i handen

Det är komentarer som dessa som ger utanförskap etc etc..
Du fattade inte mycket av vad jag skrev bro..
Wise up!

ZONE

Lasse Kongo
2004-11-12, 10:38
Alla som känner mej vet att jag är totalt collor blind & aldrig fattat det här med racism..
MEN...När det gäller brott som dessa så är ju sanningen den att majoriteten begås av människor med utländsk härkomst..
Fattar inte varför man inte får nämna det??
Tror absolut inte att det beror på att dessa utlänningar är sämre eller lägre stående eller något sådant på något sätt utan att det beror på en hel del andra anledningar som tex att många kommer från en d-igt tuff bakrund, känner utanförskap etc etc..
Tycker detta borde diskuteras with an open mind mera så kanske vi kunde göra något åt det..

Just my 50cents..

ZONE

Precis, väl talat, ja är inte heller rasist, men faktum är ju precis det zone säger, men istället för att diskutera så sopar man som vanligt det problemet under mattan, så jävla tönigt vidrigt patetiskt, ja jag blir riktigt jävla förbannad på sånt här.

Det spelar ingen roll om det är en svensk eller invandare som gör ett sånt här fruktansvärt brott.

Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag stått där, jag skulle gärna gå emellan men tänker ett steg längre, tänker; kniv goodbye life and my familj och då väljer jag nog att backa.

zonecapone
2004-11-12, 10:38
Kalla mig gärna feg, men jag drar mig för att ingripa, någon gång när jag gjort det har det gått bra, en gång fick jag tårgas i ansiktet två knivhugg i halsen och ett i nacken, en annan gång en avslagen flaska i skallen. Nu går jag förbi, med dåligt samvete fast jag känner mig knappast lika skyldig som den som slår.

Dont feel bad..you have been on the battlefield & vet vad som kan hända.

Peace!
ZONE

fibre
2004-11-12, 10:44
startade inte denna topicen som en invandrardiskussion, utan villepeka på samhällsklimatet.
sen är det ju så att desto mindre förankring man har i ett land desto större är risken att man begår ett brott, tex skulle man känna 90% av befolkningen i ett land och vara väl anpassad så skulle brottsbenägen vara ganska låg, rent statistiskt alltså, om man bortser från psykiska störningar mm.

iaf så tycker jag att sparka på nån som ligger är låååågt

Jay-Z
2004-11-12, 10:55
startade inte denna topicen som en invandrardiskussion, utan villepeka på samhällsklimatet.


Bra! Det är betydligt intressantare att diskutera. Löjligt att det per automatik blir en invandrardiskussion, och inte en diskussion om ett råare samhälle och eventuellt mindre civilkurage än tidigare.

Handlar inte om att sopa saker under mattan, Zone. Utan snarare för att det inte blir någon diskussion om egentliga problemet, utan det blir mest lumpna kommenterarer om att alla zigenare är tjuvar osv. Tyvärr, för en diskussion är intressant och givande, speciellt sådana som är väl underbyggda på fakta och inte enbart på det egna tyckandet. Du märkte ju själv att på ditt inlägg fick du direkt en kommentar om krigsskadade individer osv.

Det är ett strukturellt samhällsproblem, med utanförskap, dåliga möjligheter till jobb. Självklart blir jag precis lika jävla förbannad som alla andra när jag ser filmen. Det är helt enkelt absolut förjävligt att sånt här händer dagligen. :furious:

Lite rörigt inlägg kanske.... :smash:

zonecapone
2004-11-12, 11:01
Bra! Det är betydligt intressantare att diskutera. Löjligt att det per automatik blir en invandrardiskussion, och inte en diskussion om ett råare samhälle och eventuellt mindre civilkurage än tidigare.

Handlar inte om att sopa saker under mattan, Zone. Utan snarare för att det inte blir någon diskussion om egentliga problemet, utan det blir mest lumpna kommenterarer om att alla zigenare är tjuvar osv. Tyvärr, för en diskussion är intressant och givande, speciellt sådana som är väl underbyggda på fakta och inte enbart på det egna tyckandet. Du märkte ju själv att på ditt inlägg fick du direkt en kommentar om krigsskadade individer osv.

Det är ett strukturellt samhällsproblem, med utanförskap, dåliga möjligheter till jobb. Självklart blir jag precis lika jävla förbannad som alla andra när jag ser filmen. Det är helt enkelt absolut förjävligt att sånt här händer dagligen. :furious:

Lite rörigt inlägg kanske.... :smash:

Guess you are right..
People are STUPID!!

ZONE

Grahn
2004-11-12, 11:05
Debatter är aldrig fel men när det gäller rasism så är det ett känsligt ämne som vi inte vill förknippas med. Så man får vara extra taktisk när man debatterar detta.

Metal_boy bör tex läsa igenom sian inlägg 99999 ggr och sedan itne posta dem alls efter vad jag sett.

Tänk på vad ni säger i tråden annars får den tas bort med. Själv gillar jag inte censur av åsikter så jag hoppas den kan hållas rumsren hädanefter!

Klingan
2004-11-12, 11:14
Precis, väl talat, ja är inte heller rasist, men faktum är ju precis det zone säger, men istället för att diskutera så sopar man som vanligt det problemet under mattan, så jävla tönigt vidrigt patetiskt, ja jag blir riktigt jävla förbannad på sånt här.

Det spelar ingen roll om det är en svensk eller invandare som gör ett sånt här fruktansvärt brott.

Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag stått där, jag skulle gärna gå emellan men tänker ett steg längre, tänker; kniv goodbye life and my familj och då väljer jag nog att backa.


SUCK.... Hur många ggr läser/hör man inte detta från RIKTIGA svenskar: Jag är inte rasist, MEN. & sen så kommer dennes åsikt fram & han/hon blir anklagad för & vara rasist. Fan heller att jag sänker mig till & behöva ursäkta mig varje gång jag blir förbannad över våra nysvenskar/låtsassvenskar beteende. Jag/vi RIKTIGA svenskar har väl även vi rätt & bli förbannade när sådant här händer?

Snacket om att det är pga att nysvenskarna/låtsassvenskarna är fattiga & tillhör enderklassen. Kan kanske stämma i vissa fall. Men av filmen & döma fattigafattiga


Men om man såg programmet efterlyst igår: Det vi ser är är "urfattiga" propert kostymklädda negrer med digitala videokameror som slår & sparkar två svenska pojkar som inte gör något somhelst motstånd. Det har blivit så att nysvenskarna/låtsassvenskarna tror sig ha rätt & misshandla svensken utan att denne ska göra motstånd.


Och om vi går vidare i programmet efterlyst till nästa "utsatta & fattiga grupp" nämligen en zigenarfamilj som har guld för 2 MILJONER kr i hemmet och tydligen har råd att utfästa en belöning på 200.000 kronor för att få tillbaka detta :)

dessa är kanske "fattiga" och utsatta om jämför med den den svenska politiska elitens liv i lyx och överflöd men jämfört med vanliga knegarsvenssons så är dessa "minoriteter" snarare att betrakta som överklass än underklass. Men säkert så får dessa även socialbidrag. Miljonärer som får socialbidrag.... Fattiga? Underklass? På pappret ja, men i verkligheten?

Lasse Kongo
2004-11-12, 11:25
SUCK.... Hur många ggr läser/hör man inte detta från RIKTIGA svenskar: Jag är inte rasist, MEN. & sen så kommer dennes åsikt fram & han/hon blir anklagad för & vara rasist. Fan heller att jag sänker mig till & behöva ursäkta mig varje gång jag blir förbannad över våra nysvenskar/låtsassvenskar beteende. Jag/vi RIKTIGA svenskar har väl även vi rätt & bli förbannade när sådant här händer?

Snacket om att det är pga att nysvenskarna/låtsassvenskarna är fattiga & tillhör enderklassen. Kan kanske stämma i vissa fall. Men av filmen & döma fattigafattiga


Men om man såg programmet efterlyst igår: Det vi ser är är "urfattiga" propert kostymklädda negrer med digitala videokameror som slår & sparkar två svenska pojkar som inte gör något somhelst motstånd. Det har blivit så att nysvenskarna/låtsassvenskarna tror sig ha rätt & misshandla svensken utan att denne ska göra motstånd.


Och om vi går vidare i programmet efterlyst till nästa "utsatta & fattiga grupp" nämligen en zigenarfamilj som har guld för 2 MILJONER kr i hemmet och tydligen har råd att utfästa en belöning på 200.000 kronor för att få tillbaka detta :)

dessa är kanske "fattiga" och utsatta om jämför med den den svenska politiska elitens liv i lyx och överflöd men jämfört med vanliga knegarsvenssons så är dessa "minoriteter" snarare att betrakta som överklass än underklass. Men säkert så får dessa även socialbidrag. Miljonärer som får socialbidrag.... Fattiga? Underklass? På pappret ja, men i verkligheten?


:hbang: jag gör en sådan istället för att skriva mer, ingen mening...

Jay-Z
2004-11-12, 11:28
SUCK.... Hur många ggr läser/hör man inte detta från RIKTIGA svenskar: Jag är inte rasist, MEN. & sen så kommer dennes åsikt fram & han/hon blir anklagad för & vara rasist. Fan heller att jag sänker mig till & behöva ursäkta mig varje gång jag blir förbannad över våra nysvenskar/låtsassvenskar beteende. Jag/vi RIKTIGA svenskar har väl även vi rätt & bli förbannade när sådant här händer?

Snacket om att det är pga att nysvenskarna/låtsassvenskarna är fattiga & tillhör enderklassen. Kan kanske stämma i vissa fall. Men av filmen & döma fattigafattiga


Men om man såg programmet efterlyst igår: Det vi ser är är "urfattiga" propert kostymklädda negrer med digitala videokameror som slår & sparkar två svenska pojkar som inte gör något somhelst motstånd. Det har blivit så att nysvenskarna/låtsassvenskarna tror sig ha rätt & misshandla svensken utan att denne ska göra motstånd.


Och om vi går vidare i programmet efterlyst till nästa "utsatta & fattiga grupp" nämligen en zigenarfamilj som har guld för 2 MILJONER kr i hemmet och tydligen har råd att utfästa en belöning på 200.000 kronor för att få tillbaka detta :)

dessa är kanske "fattiga" och utsatta om jämför med den den svenska politiska elitens liv i lyx och överflöd men jämfört med vanliga knegarsvenssons så är dessa "minoriteter" snarare att betrakta som överklass än underklass. Men säkert så får dessa även socialbidrag. Miljonärer som får socialbidrag.... Fattiga? Underklass? På pappret ja, men i verkligheten?

Ja, men jag tror inte det har att göra med hur mycket pengar man har, eller hur man har skaffat pengarna, pengar är väl inte lösningen på alla problem. Kan man inte känna ett utanförskap ändå? En bittterhet och ilska, som inte pengar löser.

Och misstolka inte detta för allt smör i Vetlanda att jag rättfärdigar att man slår ner någon på öppen gata. Det gör mig vansinnig. Men jag absolut skiter i vem som slår ner vem, om nån är blå eller grön. Problemet är att det händer överhuvudtaget.

Metal_boy_
2004-11-12, 11:42
Debatter är aldrig fel men när det gäller rasism så är det ett känsligt ämne som vi inte vill förknippas med. Så man får vara extra taktisk när man debatterar detta.

Metal_boy bör tex läsa igenom sian inlägg 99999 ggr och sedan itne posta dem alls efter vad jag sett.

Tänk på vad ni säger i tråden annars får den tas bort med. Själv gillar jag inte censur av åsikter så jag hoppas den kan hållas rumsren hädanefter!


vad va det för fel på mitt inlägg?? får jag inte spekulera och tycka??

Metal_boy_
2004-11-12, 11:47
Det är komentarer som dessa som ger utanförskap etc etc..
Du fattade inte mycket av vad jag skrev bro..
Wise up!

ZONE


jag skrev att jag höll me...sen skrev jag en egen tolkning av vad jag tycker....vissa växer upp med våld omkring sig och lär sig redan vid unga år att skjuta bössa...det finns ju i vissa länder där dom utbildar barn till soldater.....menar du alltså att jag tycker att det är fel och icke humant att få en sådan uppväxt och start på livet???

stefannn
2004-11-12, 11:47
Det är ett strukturellt samhällsproblem, med utanförskap, dåliga möjligheter till jobb. Självklart blir jag precis lika jävla förbannad som alla andra när jag ser filmen. Det är helt enkelt absolut förjävligt att sånt här händer dagligen. :furious:

Lite rörigt inlägg kanske.... :smash:


så för att dom inte får nåt jobb så ska dom sparka ihjäl vanligt folk??
så jävla fel att på nåt sätt försvara såna med bla bla svår uppväxt bla bla...
sjuka idioter är vad dom är skitsamma om dom är invandrare som haft det hårt hela livet eller en svensk som spelat för mycket data spel och blivit misshandlad hemma... finns inga ursäkter..


edit: såg filmen nu trodde det var en länk till artikeln bara först.... faan dom där killarna ska ju skjutas seriöst ser jag nån av dom där så skulle jag nog inte kunna hålla mig från att slå ihjäl dom...fyfaan blir ju illamående av det där....

mmartin
2004-11-12, 11:51
Jay-z : Men om dem nu då känner utanförskap och bitterhet vilket medför denna statistiska OVERKLIGA brottsprocent som begås av invandrare, varför ska då sverige vara så otroligt glada att ta emot dem? :rolleyes:
Bara undrar eftersom jag själv tycker att vi naturligtvis ska hjälpa till med att ge mat och hem till en familj som olyckligt kommer från dåliga förhållanden, krig etc- men inte tusan vill jag iaf och antagligen ingte många andra heller(någon?) ha hit folk om de ska ta ut sin bitterhet med brott, misshandel, stölder osv osv osv? :confused:

logiken finns inte tycker jag och jag tycker själv att lösningen borde vara att alltid ha en vänlig inställning och naturligtvis ge alla samma chans men skulle nått sånt här ske som tex filmen sluta då upp och dalta och ge bidrag utan iväg med det packet som inte kan bete sig som civiliserade medborgare.

Det är min åsikt men lär aldrig tillämpas enligt svensk policy.

zonecapone
2004-11-12, 11:51
---

Grahn
2004-11-12, 11:54
vad va det för fel på mitt inlägg?? får jag inte spekulera och tycka??

Jo visst men varenda gång du uttalar dig så låter du som en blåst rasist, nu tror jag kanske inte att du är just det men du formulerar dig så klantigt att det är resultatet.

Dessutom är det inlägg som dina som kommer att få tråden borttagen.

stefannn
2004-11-12, 11:56
Jay-z : Men om dem nu då känner utanförskap och bitterhet vilket medför denna statistiska OVERKLIGA brottsprocent som begås av invandrare, varför ska då sverige vara så otroligt glada att ta emot dem? :rolleyes:
Bara undrar eftersom jag själv tycker att vi naturligtvis ska hjälpa till med att ge mat och hem till en familj som olyckligt kommer från dåliga förhållanden, krig etc- men inte tusan vill jag iaf och antagligen ingte många andra heller(någon?) ha hit folk om de ska ta ut sin bitterhet med brott, misshandel, stölder osv osv osv? :confused:

logiken finns inte tycker jag och jag tycker själv att lösningen borde vara att alltid ha en vänlig inställning och naturligtvis ge alla samma chans men skulle nått sånt här ske som tex filmen sluta då upp och dalta och ge bidrag utan iväg med det packet som inte kan bete sig som civiliserade medborgare.

Det är min åsikt men lär aldrig tillämpas enligt svensk policy.

nej för dom svenska politikerna blundar lika mycket för vad som händer som många här på forumet...
varför biter idioterna handen som föder dom??? är för mig osannolikt

backflash
2004-11-12, 11:59
SUCK.... Hur många ggr läser/hör man inte detta från RIKTIGA svenskar: Jag är inte rasist, MEN. & sen så kommer dennes åsikt fram & han/hon blir anklagad för & vara rasist. Fan heller att jag sänker mig till & behöva ursäkta mig varje gång jag blir förbannad över våra nysvenskar/låtsassvenskar beteende. Jag/vi RIKTIGA svenskar har väl även vi rätt & bli förbannade när sådant här händer?


Vad är en riktig svensk? Bara undrar, klart som fan man har rätt att bli förbannad, bara lite lustigt att man tar till biologiska förklaringar.


Snacket om att det är pga att nysvenskarna/låtsassvenskarna är fattiga & tillhör enderklassen. Kan kanske stämma i vissa fall. Men av filmen & döma fattigafattiga


Vissa fall? Om du menar att de flesta är rika så får du gärna gå över vår ekonomi, o inte lever vi på nått bidrag heller för att glädja dig ytterligare.
Men detta kan ju inte vara sant eftersom filmen talar för... alla?


Men om man såg programmet efterlyst igår: Det vi ser är är "urfattiga" propert kostymklädda negrer med digitala videokameror som slår & sparkar två svenska pojkar som inte gör något somhelst motstånd. Det har blivit så att nysvenskarna/låtsassvenskarna tror sig ha rätt & misshandla svensken utan att denne ska göra motstånd.


Lysande sickan, tror att de flesta som misshandlar någon tänker rätt lika faktiskt -eller tänker inte, beror på hur man ser det, socio-biologerna klagar iaf inte.


Och om vi går vidare i programmet efterlyst till nästa "utsatta & fattiga grupp" nämligen en zigenarfamilj som har guld för 2 MILJONER kr i hemmet och tydligen har råd att utfästa en belöning på 200.000 kronor för att få tillbaka detta :)


Så du menar att alla har guld för 2 miljoner hemma? Eller en annan parallell, Gates är vit och bor i USA och har mycket pengar, detta betyder att alla som är vita och bor i Usa har mycket pengar. Detta svaret fungerar även för quoten nedan. +lägg till: klart som fan att vissa får bidrag som inte ska ha det, det kallas fuska och är ett ganska utbrett fenomen ända upp i politikerkretsarna.


dessa är kanske "fattiga" och utsatta om jämför med den den svenska politiska elitens liv i lyx och överflöd men jämfört med vanliga knegarsvenssons så är dessa "minoriteter" snarare att betrakta som överklass än underklass. Men säkert så får dessa även socialbidrag. Miljonärer som får socialbidrag.... Fattiga? Underklass? På pappret ja, men i verkligheten?

Metal_boy_
2004-11-12, 12:00
Jo visst men varenda gång du uttalar dig så låter du som en blåst rasist, nu tror jag kanske inte att du är just det men du formulerar dig så klantigt att det är resultatet.

Dessutom är det inlägg som dina som kommer att få tråden borttagen.

ja, rasistiska inlägg efter som jag skriver att jag tycker det är fel hur vissa barn växer upp i andra länder....

tolka det så om du vill, men då är du dummare än vad jag trodde

Pez
2004-11-12, 12:02
det är bättre att man håller käft..för man får ju inte tycka och uttrycka vad man tycker på det här jävla skithålet
Nu skärper du till dig innan jag ger dig en örfil.

Dina inlägg här i denna diskussion har inte:
Raderats
Censurerats
Ändrats

Eller hur? Däremot har grahn uttryckt sin åsikt om dom, vilket är precis det du tjafsar om - att få uttrycka sin åsikt. Eller ska vi censurera Grahns åsikter men inte dina?

Hets mot folkgrupp är ett brott och kommer inte att accepteras här på Kollo och vi väljer oftast att gå in i en diskussion och lyfta ut den om det helt enkelt börjar rapas upp för mycket rassepropaganda. Är det ok för dig????

Om du tycker Kollo är ett "skithål" så är du fö mer än välkommen att ta ditt pick och pack och helt enkelt lämna forumet.
Blir förbannad och lite besviken på den attityden faktiskt.

zonecapone
2004-11-12, 12:06
Once again...

Garnax
2004-11-12, 12:06
//edit verkligen humor Garnax...not //

Herkulez
2004-11-12, 12:12
Idag ska jag nog träna triceps och mage, blir bara ett slöpass.

Metal_boy_
2004-11-12, 12:13
Nu skärper du till dig innan jag ger dig en örfil.

Dina inlägg här i denna diskussion har inte:
Raderats
Censurerats
Ändrats

Eller hur? Däremot har grahn uttryckt sin åsikt om dom, vilket är precis det du tjafsar om - att få uttrycka sin åsikt. Eller ska vi censurera Grahns åsikter men inte dina?

Hets mot folkgrupp är ett brott och kommer inte att accepteras här på Kollo och vi väljer oftast att gå in i en diskussion och lyfta ut den om det helt enkelt börjar rapas upp för mycket rassepropaganda. Är det ok för dig????

Om du tycker Kollo är ett "skithål" så är du fö mer än välkommen att ta ditt pick och pack och helt enkelt lämna forumet.
Blir förbannad och lite besviken på den attityden faktiskt.

men jag förstår bara inte...har jag gjort hets mot folkgrupp? aldrig!!
jag kan be om ursäkt för det där inlägget...det va dumt

Lasse Kongo
2004-11-12, 12:15
Idag ska jag nog träna triceps och mage, blir bara ett slöpass.

ofaen, jag befinner mig på dag ett idag, så pattar bla :bpump:

lite offtopic men men

Officer
2004-11-12, 12:16
Garnax varför editerade du ditt inlägg precis när jag skulle quota dig och hålla med dig, för första gången någonsin?
Jag vill heller inte pröjsa skatt som går till att bevara invandrare som dessa som förtjänar döden när de gör som de gjorde.

skaparn
2004-11-12, 12:18
Synd att den här tråden spårade ur med bittra inlägg med minst sagt rasistisk underton, annars kunde det ha blivit en intressant diskussion om eventuell moralisk skyldighet att ingripa. Själv är jag så kass på handgemäng att min enda chans att ingripa hade varit att smälla till nån med ett järnrör bakifrån. Då hade jag garanterat åkt dit och faktum är att jag föredrar den typen av rättsäkerhet framför ett samhälle med medborgargarden som får lyncha personer de anser vara brotslingar.

Angående rasism

#(politisk, soclal) åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.
-SAOB

Det verkar lite som att ordet har kommit att innebära även missaktning mot folkgrupp och allmänt dumt generaliserande, men språket utvecklas ju.

Grahn
2004-11-12, 12:18
editerat av mig inte av garnax iofs, det var varken kul eller lämpligt.

Jay-Z
2004-11-12, 12:22
Jay-z : Men om dem nu då känner utanförskap och bitterhet vilket medför denna statistiska OVERKLIGA brottsprocent som begås av invandrare, varför ska då sverige vara så otroligt glada att ta emot dem? :rolleyes:


Ta emot dem? Vilken verklighet lever du i? Så alla som ser ut som "invandrare" i dina ögon tror du kom hit på en bananbåt för 20 minuter sedan? Svenska medborgare, ska vi slänga ut dem?

Halo.... :thumbup:

Garnax
2004-11-12, 12:23
// skärp dig sa jag! //

Grahn
2004-11-12, 12:25
Allt handlar om formuleringar Garnax, det borde du veta vid dethär laget. Jag VET att du kan snacka för dig och i känsliga trådar som denna så får man se till att visa sin bästa sida.

Fangface
2004-11-12, 12:27
Men om vi vänder på steken då ?
Ponera att det var svenskar som misshandlade invandrare.
Då hade det stått på varenda löpsedel, extrainsatt Aktuellt, demonstrationer mot rasism osv osv....
Men bara för att det är som det är, så händer det ingenting. Varför är det inte lika allvarligt när Mohamed slår Kalle ?
För att inte ge grogrund till "nazistiska" partier ? Antagligen.

Misshandel av detta slag ska tas lika allvarligt i båda fallen !

Ett gäng svarta slår ett par vita killar = inte rasistiskt
Ett gäng vita slår ett par svarta killar = rasistiskt

Vart ligger skillnaden ?

Ps. Jag ser inget rasistiskt i detta inlägg, men om någon moderator anser det så ta bort inlägget istället för att låsa tråden.
mvh

Garnax
2004-11-12, 12:27
Känsliga är dessa trådar för att det inte är tomt idiotiskt snack utan för att det ligger mycket sanning i dom...

Grahn
2004-11-12, 12:28
Känsliga är dessa trådar för att det inte är tomt idiotiskt snack utan för att det ligger mycket sanning i dom...

Sanningen kan presenteras på olika sätt med olika syften.

michael
2004-11-12, 12:28
Det här är anledningen till varför brottsoffer eller människor med hotbild(ja det innefattar också de som lever i högriskområden) behöver eldvapen för skydd(såvida de inte är psykiskt sjuka, tidigare dömda, misstänkta för grövre brott osv).

Grahn
2004-11-12, 12:28
Fangface det där är en sorglig verklighet i de flesta länder med liknande problem....

Metal_boy_
2004-11-12, 12:29
om det va det här inlägget ni trodde jag va rasist för så ber jag om ursäkt att ni misstolkade det


håller me...sen ofta där dom kommer ifrån klarar inte folk att hållaa sams ...de är helt enkelt (krigsskadade ut i generna), för i vissa länder kommer det alltid vara krig och osämja..och folk får lära sig från födseln att hålla en bössa i handen

för att förklara det inom parentes så betyder inte det att jag tycker dom är skadade i skallen och genetiskt sätt....jag menade att det finns länder där det gått i generationer att barnen blir soldater redan som små och det är liksom normalt på vissa ställen...så för att ändra den meningen så gör jag en ny mening dit...(vana sedan generationer)

sen så är jag väldigt emot hets mot folkgrupp och skulle inte ägna mig åt sånna saker....blev ärligt talat ledsen när en moderator anklagade mig för det för jag har inte gjort nått sånt

sorry att jag förklarade mig klumpigt

skaparn
2004-11-12, 12:29
Idag ska jag nog träna triceps och mage, blir bara ett slöpass.

Hahaha, det där var lätt det skönaste inlägget denna vecka. Jag tackar och bockar för det!

Snart kommer Birgit Friggebo och vill lugna ner denna hätska ras-debatt med "we shall overcome".

Garnax
2004-11-12, 12:31
// skärp dig sa jag! //

men vad i helvete ska vara så jävla svårt att förklara vad mitt jälva fel är typ va?

Är det fel av mig om jag vill föra statistik på efterlyst?

är det fel av mig att tycka att Sverige inte har råd att betala för fängelseplatser till alla de vi släpper in som sen inte kan hålla sig i skinnet?

Är det fel av mig att tycka att kommer man till sverige så sköter man sig som den gäst man är eller så åker man hem igen?

Ta nu ditt lilla huvud och fösök få fram svaret på de 4 frågetecken som finns i posten istället för att editera bort allt.

mmartin
2004-11-12, 12:32
Jay-z : Nej naturligtvis kom de inte på en "bananbåt" för 20 minuter sedan, men visst ÄR det mycket invandring till sverige eftersom det är ett välkänt "bra" land som tar hand om människor, dock är det MYCKET mindre nu än för några år sedan då det forssade in människor och då framför allt i södra sverige och malmö som fick ta emot mycket invandrare. Dock som jag ser det är det inte den tidigare generationens invandrare som begår brotten utan deras barn som nu är i åldern ca 15-25 år som bedriver en otrolig statistik med brott...


Historialektion ;)

nä alltså visst disskussion är på djupt vatten med rasism prat men jag är inte rädd för att påpeka för folk att vi ska inte heller tycka synd och ta folk bakom ryggen när dem beter sig som svin rent ut sagt. Och när det är SANT och man reagerar på det då ska f-n inte folk bli kallade för rasister heller, ett ord som många kriminella invandrare tar skydd och gömmer sig bakom.

Lasse Kongo
2004-11-12, 12:32
*hämtar popcorn o läsk*

:eating:

Grahn
2004-11-12, 12:33
men vad i helvete ska vara så jävla svårt att förklara vad mitt jälva fel är typ va?

Är det fel av mig om jag vill föra statistik på efterlyst?

är det fel av mig att tycka att Sverige inte har råd att betala för fängelseplatser till alla de vi släpper in som sen inte kan hålla sig i skinnet?

Är det fel av mig att tycka att kommer man till sverige så sköter man sig som den gäst man är eller så åker man hem igen?

Ta nu ditt lilla huvud och fösök få fram svaret på de 4 frågetecken som finns i posten istället för att editera bort allt.

Nope
Nope
Nope
Såg bara 3 frågetecken.

Har du mer frågor tar du dem via PM eller tar konsekvenserna för nu är jag trött påa tt behöva vara dadda i denhär tråden.

Mitt huvud är bara litet i förhållande till min överarm för övrigt.

Garnax
2004-11-12, 12:37
Jag o pappa brukat fika nera på biblioteket och där är ägaren jätte trevlig, kommer från turkiet och är muslim.

Han jobbar och sköter sitt men det ända han kan prata om är heder och hur vansinne att man inte får "upprätthålla" sin heder. han drar exempel som om någon skulle stampa på den svenska flaggan o dra den i backen eller om föräldrar ska mörda för att få tillbaka hedern när någon innanför eller utanför skadar den.

Det är så naturligt för honom och han förstår inte bättre, våld o våld o mer våld tycker han är lösningen på allt som kränker hans heder.

han måste vara närmare 50 och kan prata rätt bra svenska.

Denna mentalitet har inget i sverige att göra, vi har gått ifrån det för så lång tid sedan att det är ett övergrepp på svenska folket att blanda in detta åter igen...

Garnax
2004-11-12, 12:38
Nope
Nope
Nope
Såg bara 3 frågetecken.

Har du mer frågor tar du dem via PM eller tar konsekvenserna för nu är jag trött påa tt behöva vara dadda i denhär tråden.

Mitt huvud är bara litet i förhållande till min överarm för övrigt.

(Det 4:e var frågan om hur svårt det ska vara o svara på vad som är fel i mina trådar istället för att ta bort dom o säga skärp dig...

Men du kom juh nu fram till att de inte var någe fel

bra om det inte är några fel så kan du ge fan i att ta bort mina posts...

kan du ta o dadda någon annanstans o låta folk disskutera sina åsikter även om de kanske inte är råsa färgade o handlar om gardinsmak utan mer samhällsviktiga och aktuella ämnen.

Bounga
2004-11-12, 12:53
Men om vi vänder på steken då ?
Ponera att det var svenskar som misshandlade invandrare.
Då hade det stått på varenda löpsedel, extrainsatt Aktuellt, demonstrationer mot rasism osv osv....
Men bara för att det är som det är, så händer det ingenting. Varför är det inte lika allvarligt när Mohamed slår Kalle ?
För att inte ge grogrund till "nazistiska" partier ? Antagligen.

Misshandel av detta slag ska tas lika allvarligt i båda fallen !

Ett gäng svarta slår ett par vita killar = inte rasistiskt
Ett gäng vita slår ett par svarta killar = rasistiskt

Vart ligger skillnaden ?

Ps. Jag ser inget rasistiskt i detta inlägg, men om någon moderator anser det så ta bort inlägget istället för att låsa tråden.
mvh

Knappast att de hade varit demonstrationer om några svenskar slår några blattar. För så fort nån åker på spö så behöver det inte vara "rasism" som ligger i grund för misshandeln. Alltså misshandel behöver inte ha ett dugg med rasism att göra som vissa "smarties" verkar tro här!


Sen angående inlägget om att de som utförde misshandeln hade "fina" kläder och därigenom måste vara rika. Så behöver det inte alls vara. Min erfarenhet säger mig att det är "medelklassen"(sociologiskt sätt) som klär sig i trasiga kläder för att de tycker att de är coolt att vara "ghetto". Medan de som haft tuffare uppväxt(ekonomiskt) gärna vill cash och komma bort från misären de lever i. Så de vill inte klä sig som några pundare, utan med stil & klass.

Garnax
2004-11-12, 12:57
Ett fel är alltid ett fel men sen finns det skillnader.

I mitt hem är det inte okey för mig att slå min lillebror men det hände att jag gjorde det iaf och han retade gallfeber på mig.

Men om jag ser någon som behöver hjälp o tar in honom i mitt hus för han behöver det och kanske riskerar döden om jag inte gör det o ger honom ett rum, mat,kläder och annat han behöver och sen går han o spöar min bror i vardagsrummet så är hans fel precis som mitt fel, men i mina ögon MER fel. Ganska mycket mer fel.

michael
2004-11-12, 13:02
Jag o pappa brukat fika nera på biblioteket och där är ägaren jätte trevlig, kommer från turkiet och är muslim.

Han jobbar och sköter sitt men det ända han kan prata om är heder och hur vansinne att man inte får "upprätthålla" sin heder. han drar exempel som om någon skulle stampa på den svenska flaggan o dra den i backen eller om föräldrar ska mörda för att få tillbaka hedern när någon innanför eller utanför skadar den.

Det är så naturligt för honom och han förstår inte bättre, våld o våld o mer våld tycker han är lösningen på allt som kränker hans heder.

han måste vara närmare 50 och kan prata rätt bra svenska.

Denna mentalitet har inget i sverige att göra, vi har gått ifrån det för så lång tid sedan att det är ett övergrepp på svenska folket att blanda in detta åter igen...

Då har inte din mentalitet heller något att göra här i sverige.
Jag trodde man skulle vara öppen för kulturella skillnader. Araber och asiater är ett folkslag som har historiskt sett starka traditioner av heder och så tydligt inom familjen. Att du inte kan relatera och vill kasta bort den mentaliteten är DITT problem och DIN åsikt. Granted att dom måste följa de svenska lagarna och sverige ska inte behöva ändra på lagen såvida inte en majoritet tycker att det passar(och jag har svårt att se att en majoritet skulle tycka att mörda någon för att behålla hedern är sannolikt att ske idag). När var svenskar hedersorienterade till den grad som du beskriver? Jag kan hålla med om att vi kanske blivit mindre patriotiska men så har ju aldrig sverige varit ett särskilt patriotisk och nationalistiskt land. Bra? Ja Dåligt? Ja.

Bolio
2004-11-12, 13:11
Jag gillar Pez.

That is all.

Pez
2004-11-12, 13:14
om det va det här inlägget ni trodde jag va rasist för så ber jag om ursäkt att ni misstolkade det


håller me...sen ofta där dom kommer ifrån klarar inte folk att hållaa sams ...de är helt enkelt (krigsskadade ut i generna), för i vissa länder kommer det alltid vara krig och osämja..och folk får lära sig från födseln att hålla en bössa i handen

för att förklara det inom parentes så betyder inte det att jag tycker dom är skadade i skallen och genetiskt sätt....jag menade att det finns länder där det gått i generationer att barnen blir soldater redan som små och det är liksom normalt på vissa ställen...så för att ändra den meningen så gör jag en ny mening dit...(vana sedan generationer)

sen så är jag väldigt emot hets mot folkgrupp och skulle inte ägna mig åt sånna saker....blev ärligt talat ledsen när en moderator anklagade mig för det för jag har inte gjort nått sånt

sorry att jag förklarade mig klumpigt
Precis som jag förklarade i pm:et så var det stycket inte riktat mot dig personligen utan snarare ett försök att förklara varför vi lyfter bort diskussioner som helt enkelt spårar ur totalt.

no beef. :)

TCOG
2004-11-12, 13:16
Grahn är smartast & kan diskuter som en vanlig människa.

en person i denna tråd (inga nämnda namn) tycker jag kan ha lite rasse-åsikter.

That is all.

ps. bolio jag vill se dig kasta in dig i diskussionen :D

Yankeee
2004-11-12, 13:19
Best of.... någon? :D

AngelLove
2004-11-12, 13:20
Hur många sådana här saker tror ni inte händer varje gång det är helg ?? Tror ni det bara är invandrare eller personer av utländsk härkomst som begår dessa brott ?? Det finns ett stort tal svenska killar som gör precis samma sak och som säkerligen filmar det hela med. Jämför inte efter VEM som har gjort brottet eller det avskyvärda, jämför med hur BROTTEN ser ut.

Någon skrev längre upp i tråden att den inte kunde förstå hur man kunde bita den hand som föder en.... Eeh, hallå ?? Hur många sådana scenarion finns det inte där personer stannar i en situation fast det sänker dem som personer..
Dessutom, OM de kommer från en uppväxt med våld, ja då är våld en av de absolut första sakerna de kommer använda sig av för de vet inte på vilket annat sätt de skall kommunicera.

Problemet ligger på ett tidigare plan än att man skall i 18-20årsåldern försöka omvända människor med en attityd som inte är riktigt normal. Skulle mycket väl kunna tänka mig att grabbarna i just detta fallet haft en tuff uppväxt hemma, kommer till skola och försöker visa att de är värda något eller vill visa att de har problem med något. Det de möts av är inte att de är värda något och att kärlek och vilja att hjälpa finns utan istället får de ett straff utan en förklaring till varför och säkerligen mer skit hemma. Efter x antal år så har du en ganska tilltrasslad mänsklig individ (ett otroligt bra exempel på detta är marinkårsutbildning, bryt ner personen ifråga så långt det bara går med straff och åter straff utan förklaring.)

Det har ex i andra trådar diskuterats hur löjligt Sverige är som inte tillåter proffsboxning, K1 och UFC eller allt vad det heter. Nu kommer nog många här anse att jag är knäpp, men vad f-n är skillnaden (jo jag förstår skillnaden i att det ena är ett brott och det andra en "sport") ??

Ni har våld som underhållning, att någon annan slår på en annan människa (som iofs frivilligt ställt upp) och jag har hört många kommentarer på LAN etc om hur "coola" / "grymma" vissa av kickarna eller slagen är.. Men det finns ingen som ser sambandet mellan att ju mer våld av den sorten du ser, desto mer tolerant och mer acceptabelt är det ??
Tror tyvärr att många av dessa händelser kommer ifrån just den sortens extrem våldsunderhållning...

Skillnaden är bara att verkligheten är allt bra annorlunda än vad filmen / underhållningen är...

RobbeliRobban
2004-11-12, 13:21
Kulturella skillnader? Kanske handlar om incestkultur. Skulle tex. min femtonårige lillasyster tvångsgiftas med min svettige 40-årige farbror hade jag med vart sugen på att slå någon på käften. Bara en tanke.

Bolio
2004-11-12, 13:29
TCOG, jag vill inte göra folk ledsna. Tycker du ska göra det själv däremot. Du är väl bevis på att vi inte har så dåliga gener ändå... =D

Bolio
2004-11-12, 13:30
Och återigen, TVÅ AV DE FYRA killarna som misshandlade är svenskar. Shit.

Yankeee
2004-11-12, 13:33
Och återigen, TVÅ AV DE FYRA killarna som misshandlade är svenskar. Shit.

Ja, men hur många svenskar genemot invandrare finns det i Sverige? Procentuellt sett så var det fler invandrare än svenskar som misshandlade.

Kimo
2004-11-12, 13:34
För övrigt.. Var det inte nån byrå som gjorde en undersökning om hur många invandrare % som begick brott och hur många av brotten som begicks av invanvdrare resultaten som man fick fram hemlighetsstämplades eller nått?

Att mäta hur stor andel av brotten som begås av invandrare är lika intressant som att mäta hur stor del av brotten som begås av folk över 180 cm. Man föds inte till brottsling. Den forskning som har gjorts är relativt enig: Den starkaste korrelationen finns mellan kön (dvs. att vara man) och att vara brottsbenägen, den nästa starkaste korrelationen finns mellan levnadstandard och brottsbenägenhet.

Garnax
2004-11-12, 13:37
Då har inte din mentalitet heller något att göra här i sverige.
Jag trodde man skulle vara öppen för kulturella skillnader. Araber och asiater är ett folkslag som har historiskt sett starka traditioner av heder och så tydligt inom familjen. Att du inte kan relatera och vill kasta bort den mentaliteten är DITT problem och DIN åsikt. Granted att dom måste följa de svenska lagarna och sverige ska inte behöva ändra på lagen såvida inte en majoritet tycker att det passar(och jag har svårt att se att en majoritet skulle tycka att mörda någon för att behålla hedern är sannolikt att ske idag). När var svenskar hedersorienterade till den grad som du beskriver? Jag kan hålla med om att vi kanske blivit mindre patriotiska men så har ju aldrig sverige varit ett särskilt patriotisk och nationalistiskt land. Bra? Ja Dåligt? Ja.

Människan var mycket mycket primitiv i början o så sakta så rör vi oss frammåt, vissa ställen är idag mycket längre fram än andra. Sverige har kommit mycket långt även om vi inte är färdiga än. Inte bara sverige utan hela skandinavien ligger långt fram. Sen juh längre söder ut man kommer ser man hur människorna är mer o mer primitiva i sitt tänkande traditioner och religoner. Längre söder ut lever människor fortfarande med pil och båge och lämnar offergåvor till gudarna.

Medans vi fick kvinnlig rösträtt stenade man ihjäl kvinnor som gjorde äktenskapsbrott eller blev våldtagna. Idag kämpar vi för lika löner, fler kvinnor i makt positioner och gör allt för att bekämpa misshandel emot kvinnor...Medans de fortfarande stenar ihjäl kvinnor för äktenskapsbrott eller om de får barn efter en våldtäkt.

Vi fortsätter och försöker skapa ett bättre samhälle, det vi är öppnare och mer gämlika våra medvetanden utväcklas och blir mer o mer humana. Vi ligger inte i krig vi har inte gjort det på snart 200 år. Vi anammar de mänsliga rättigheterna.

Att då ta in människor med traditioner och åsikter så lång långt efter oss är ett övergrepp. Människor som ger sig själv en enorm heder och ser inga direkta fel att mörda för att återfå familjens heder har ingen plats här.

Människor som anser att dom ska styra sina döttrars val av man har ingen plats här.

Av allt primitivt tillhör vi de minst primitiva, att de blanda det med något riktigt primitivt blir en krock, att tvinga mig att se o höra hur en människa kan säga att det är rätt att döda om man trampar på hans flagga är ett enormt övergrepp emot mig.

Bolio
2004-11-12, 13:38
Ja, men hur många svenskar genemot invandrare finns det i Sverige? Procentuellt sett så var det fler invandrare än svenskar som misshandlade.

lol.

Yankeee
2004-11-12, 13:38
lol.

Trodde att du skulle förstå att jag bara skämtade :)

Bolio
2004-11-12, 13:39
Varför tror du jag skrev "lol"? Klart jag inte är dum. =)

Yankeee
2004-11-12, 13:39
Varför tror du jag skrev "lol"? Klart jag inte är dum. =)

Man vet ju aldrig :D

Kimo
2004-11-12, 13:43
Det är märkligt att alla på det här forumet lackar ut på Gudrun Schyman när hon ger män (som står för över 90% av alla våldsbrott) en kollektiv skuld medan detsto fler tycker det är ok att ge en grupp som står för kanske 20-30% av alla våldsbrott en kollektiv skuld. Jag har fortfarande inte sett någon som på fullt allvar skrivit "utvisa alla män", "jag är trött på att män är överrepresenterade i brottsstatistiken" eller "jag vill inte betala alla mansjävlars fängelsesemester i det här landet" här på forumet, när kommer det? Inskränkthet och konsekvens har i och för sig aldrig gått hand i hand.

Jay-Z
2004-11-12, 13:43
Människan var mycket mycket primitiv i början o så sakta så rör vi oss frammåt, vissa ställen är idag mycket längre fram än andra. Sverige har kommit mycket långt även om vi inte är färdiga än. Inte bara sverige utan hela skandinavien ligger långt fram. Sen juh längre söder ut man kommer ser man hur människorna är mer o mer primitiva i sitt tänkande traditioner och religoner. Längre söder ut lever människor fortfarande med pil och båge och lämnar offergåvor till gudarna.

Medans vi fick kvinnlig rösträtt stenade man ihjäl kvinnor som gjorde äktenskapsbrott eller blev våldtagna. Idag kämpar vi för lika löner, fler kvinnor i makt positioner och gör allt för att bekämpa misshandel emot kvinnor...Medans de fortfarande stenar ihjäl kvinnor för äktenskapsbrott eller om de får barn efter en våldtäkt.

Vi fortsätter och försöker skapa ett bättre samhälle, det vi är öppnare och mer gämlika våra medvetanden utväcklas och blir mer o mer humana. Vi ligger inte i krig vi har inte gjort det på snart 200 år. Vi anammar de mänsliga rättigheterna.

Att då ta in människor med traditioner och åsikter så lång långt efter oss är ett övergrepp. Människor som ger sig själv en enorm heder och ser inga direkta fel att mörda för att återfå familjens heder har ingen plats här.

Människor som anser att dom ska styra sina döttrars val av man har ingen plats här.

Av allt primitivt tillhör vi de minst primitiva, att de blanda det med något riktigt primitivt blir en krock, att tvinga mig att se o höra hur en människa kan säga att det är rätt att döda om man trampar på hans flagga är ett enormt övergrepp emot mig.

Så du menar att de två killarna blev misshandlade...för att? :confused: Misshandlarna ville offra till gudarna? De ville protestera mot vårt "jämlika" samhälle? Vad har ditt inlägg för relation till den här misshandeln?

Metal_boy_
2004-11-12, 13:44
Och återigen, TVÅ AV DE FYRA killarna som misshandlade är svenskar. Shit.

du glömde att det kanske va 40 stycken runt om som gick förbi o inte gjorde nått ;)

Yankeee
2004-11-12, 13:46
du glömde att det kanske va 40 stycken runt om som gick förbi o inte gjorde nått ;)

:confused:

Yankeee
2004-11-12, 13:46
"jag vill inte betala alla mansjävlars fängelsesemester i det här landet" .

Det har sagts många gånger på detta forumet. Men visst har du rätt i det du säger.

Garnax
2004-11-12, 13:47
inget alls.

Handlar om att människor från mycket och extremt primitiva kulturer och uppväxter inte KAN "integreras" i de främsta länderna i världen.

Som att trycka i 10mhz processor från en miniräknare i ett moderbord för 3.2ghz o tro att det ska funka för att göra en något ovanlig och orginell liknelse :)

Dessutom är det ett övergrepp på ett så sofistikerat moderbord att pressa in en så dålig processor.

Metal_boy_
2004-11-12, 13:50
Det är märkligt att alla på det här forumet lackar ut på Gudrun Schyman när hon ger män (som står för över 90% av alla våldsbrott) en kollektiv skuld medan detsto fler tycker det är ok att ge en grupp som står för kanske 20-30% av alla våldsbrott en kollektiv skuld. Jag har fortfarande inte sett någon som på fullt allvar skrivit "utvisa alla män", "jag är trött på att män är överrepresenterade i brottsstatistiken" eller "jag vill inte betala alla mansjävlars fängelsesemester i det här landet" här på forumet, när kommer det? Inskränkthet och konsekvens har i och för sig aldrig gått hand i hand.

ska vi utvisa våra kriminella män så nån annans land och samhälle får ta vår lort menar du?


dumpa alla grova brottslingar på en stor ö istället så kan dom allihopa få sin egen ost där...stora murar ska det va runt om också...sen en gång i månaden kommer den ett gäng helikoptrar och släpper ner köttbullar ;)

Pez
2004-11-12, 13:51
inget alls.

Handlar om att människor från mycket och extremt primitiva kulturer och uppväxter inte KAN "integreras" i de främsta länderna i världen.

Som att trycka i 10mhz processor från en miniräknare i ett moderbord för 3.2ghz o tro att det ska funka för att göra en något ovanlig och orginell liknelse :)
Har du över huvud taget varit utanför Sveriges gränser Garnax?
Seriös fråga alltså.. är nyfiken på hur du plockar ihop dina referensramar.

Herregud.. du är ca.70 år för sent ute - rasbiolog var ett pop-yrke på 30-talet..

påven
2004-11-12, 13:51
inget alls.

Handlar om att människor från mycket och extremt primitiva kulturer och uppväxter inte KAN "integreras" i de främsta länderna i världen.

Som att trycka i 10mhz processor från en miniräknare i ett moderbord för 3.2ghz o tro att det ska funka för att göra en något ovanlig och orginell liknelse :)

Dessutom är det ett övergrepp på ett så sofistikerat moderbord att pressa in en så dålig processor.

hehehe det där var en jävligt bra liknelse :thumbup:

Jay-Z
2004-11-12, 13:52
du glömde att det kanske va 40 stycken runt om som gick förbi o inte gjorde nått ;)

Så många såg inte jag...men jag har iofs linser.

Sedan verkade det hela gå riktigt fort. Tror att inte så många hinner reagera och agera på den situationen om man inte är polis, väktare eller självutnämnd superhjälte.

Många tankar kan ju säkert fara genom skallen, och det är svårt att hinna göra en lika korrekt bedömning som oss, bakom datorn då vi har möjlighet att titta på situationen på datorn hur många gånger vi vill. Men som oftast är det lättast att vara en stand up guy / superhjälte bakom tangentbordet.

Själv hade jag, med handen på hjärtat, nog inte vetat vad jag skulle gjort...säkerligen funderat för länge för att kunnat hoppa in och brottat ner alla, som många andra säkert hade gjort.

palme
2004-11-12, 13:54
du glömde att det kanske va 40 stycken runt om som gick förbi o inte gjorde nått ;)

Försöker du va rolig nu?

Det åker ju förbi taxibilar...hur svårt är det att stoppa en misshandel med en bil? Finns nog inget bättre vapen att tillgå på gatan, 2 ton stål. Hoppas de skäms!
Men men, polisen har deras namn nu och grymma bevis, de får säkert ett halvår i finkan...


Kimo jag är jävligt trött att våra svenska fångar klagar på hur de behandlas stup i ett, sen som kontrast såg man ju i insider hur spanska och grekiska fängelser är... Våra svenska fångar ska vara jävligt glada att de får sin oxfilé dagligen!! De får t.om en toalett medans spanjorerna ger de ett hål, som vi har i fyllecellerna. Vi är så jävla mesiga så det finns inte.

Metal_boy_
2004-11-12, 13:56
lugnlugn det var ett skämt :confused:

Garnax
2004-11-12, 13:57
Har hoppat in i fighter 2 ggr där det vart flera emot 1 och en av gångerna har jag fått ont men det gör inget, de var mycket tacksamma för att man försökte
och i det lyckade fallet vittnade jag senare emot tro det eller ej 2 svarta som rånade och misshandlade honom för att han var en äcklig bögjävel

Jag skulle inte kunna sova på natten om jag bara stog och såg på hur en ensam stackars sate blev misshandlad framför ögonen på mig.

Langster
2004-11-12, 14:17
Alltså bah jag skulle bah hoppa in och spöa alla med en JÄTTERUNDSPARK!!! EN spark det är allt som krävs! Yeah! Bara så ni vet. :smokin:

Yankeee
2004-11-12, 14:23
Alltså bah jag skulle bah hoppa in och spöa alla med en JÄTTERUNDSPARK!!! EN spark det är allt som krävs! Yeah! Bara så ni vet. :smokin:

Du och Dav0d :D

Kimo
2004-11-12, 14:25
Kimo jag är jävligt trött att våra svenska fångar klagar på hur de behandlas stup i ett, sen som kontrast såg man ju i insider hur spanska och grekiska fängelser är... Våra svenska fångar ska vara jävligt glada att de får sin oxfilé dagligen!! De får t.om en toalett medans spanjorerna ger de ett hål, som vi har i fyllecellerna. Vi är så jävla mesiga så det finns inte.

Läs vad jag skrev igen, det var inte ett inlägg i straffdebatten utan en tanke om hur kollektiv skuld fördelas. Om människor blir bättre eller sämre medborgare av att skita i små hål i golvet är en annan debatt som jag inte orkar ta just nu. ;)

Garnax
2004-11-12, 14:33
Läs vad jag skrev igen, det var inte ett inlägg i straffdebatten utan en tanke om hur kollektiv skuld fördelas. Om människor blir bättre eller sämre medborgare av att skita i små hål i golvet är en annan debatt som jag inte orkar ta just nu. ;)

Störtsa problemet i svenska fängelser är juh också toa relaterat, de har inte automatisk spol och tork funktion på toaletterna.

watertouch
2004-11-12, 14:35
Kimo du verkar ju glorifiera våld. Du gillar bergis o slåss oxå. De flesta svenskar gör dock inte det medans många invandrare gärna skryter om hur dom sparkat folk i skallen osv. iaf enligt mina erfarenheter. Vad har vi en ca 1.2 miljoner med invandrar bakgrund i sverige? och räknas deras avkommor med i dessa siffror? Och hur många av dessa kan tänkas bo i Stockholm?
Hursom så har jag en polisradio där är fan 80% av alla våldsbrått begågna av invandrare (mörkhyade).

Herkulez
2004-11-12, 14:41
*undra om jag ska börja med frenchpress idag, eller smalbänk*

Daniiiel
2004-11-12, 14:42
Kimo du verkar ju glorifiera våld. Du gillar bergis o slåss oxå. De flesta svenskar gör dock inte det medans många invandrare gärna skryter om hur dom sparkat folk i skallen osv. iaf enligt mina erfarenheter. Vad har vi en ca 1.2 miljoner med invandrar bakgrund i sverige? och räknas deras avkommor med i dessa siffror? Och hur många av dessa kan tänkas bo i Stockholm?
Hursom så har jag en polisradio där är fan 80% av alla våldsbrått begågna av invandrare (mörkhyade).


jag räknar med att du suttit och skrivit ner varenda brott som gjorts och kommit fram till denna siffra..har du inte gjort det kan du ge fan i att vräka ur dig sådana kommentarer.

watertouch
2004-11-12, 14:46
jag räknar med att du suttit och skrivit ner varenda brott som gjorts och kommit fram till denna siffra..har du inte gjort det kan du ge fan i att vräka ur dig sådana kommentarer.

Japp vi "radionördar" brukar sitta o spendera fredag och lördagkvällarna med att räkna detta.

Metal_boy_
2004-11-12, 14:46
Kimo du verkar ju glorifiera våld. Du gillar bergis o slåss oxå. De flesta svenskar gör dock inte det medans många invandrare gärna skryter om hur dom sparkat folk i skallen osv. iaf enligt mina erfarenheter. Vad har vi en ca 1.2 miljoner med invandrar bakgrund i sverige? och räknas deras avkommor med i dessa siffror? Och hur många av dessa kan tänkas bo i Stockholm?
Hursom så har jag en polisradio där är fan 80% av alla våldsbrått begågna av invandrare (mörkhyade).

jo tyvärr hör man mest sånt..

Metal_boy_
2004-11-12, 14:48
*undra om jag ska börja med frenchpress idag, eller smalbänk*

jag tycker smalbänk :D

Metal_boy_
2004-11-12, 14:49
jag räknar med att du suttit och skrivit ner varenda brott som gjorts och kommit fram till denna siffra..har du inte gjort det kan du ge fan i att vräka ur dig sådana kommentarer.

man behöver ju inte räkna...alla som har polisradio som man lyssnar mycke på hör ju att det tyvärr är så ..annars ljuger man

Daniiiel
2004-11-12, 14:50
Japp vi "radionördar" brukar sitta o spendera fredag och lördagkvällarna med att räkna detta.


kanske att du gör det men det blir ändå inte bättre av att du säger det på det sättet du gjorde

watertouch
2004-11-12, 14:54
kanske att du gör det men det blir ändå inte bättre av att du säger det på det sättet du gjorde


How u figure?

Action
2004-11-12, 14:55
Försöker du va rolig nu?

Det åker ju förbi taxibilar...hur svårt är det att stoppa en misshandel med en bil? Finns nog inget bättre vapen att tillgå på gatan, 2 ton stål. Hoppas de skäms!
Men men, polisen har deras namn nu och grymma bevis, de får säkert ett halvår i finkan...


Kimo jag är jävligt trött att våra svenska fångar klagar på hur de behandlas stup i ett, sen som kontrast såg man ju i insider hur spanska och grekiska fängelser är... Våra svenska fångar ska vara jävligt glada att de får sin oxfilé dagligen!! De får t.om en toalett medans spanjorerna ger de ett hål, som vi har i fyllecellerna. Vi är så jävla mesiga så det finns inte.

Helt sjukt att maten på svenska fängelser kostar 4-5 gånger så mycket som skolmaten!! Kan varit ännu mer än så.

Sen har de mage o klaga också.

Tänker även på han Calle som ska till Grekland. Det skulle vara så hemskt om han skulle bli dömd för mord, och sedan behöva sitta av straffet i Grekland. Nä, han ska få sitta av straffet i Sverige i så fall.. Stackars Calle om han nu har utfört dådet!

Jay-Z
2004-11-12, 14:59
Dra ur ögonen ur Efterlyst, plugga ur datorn från Aftonbladet och stäng ner polisradion. Ni skapar ju en verklighet som inte finns. Den är baserad helt och hållet på media och hörsägen. Inte så många som litar på vad de läser i tidningar osv...förutom i det här ämnet. Märkligt.

Ok, givetvis har ni sett någon invandrare gjort nåt dumt, och det betyder ju givetvis att alla är sådana. :rolleyes:

Fan, ut med er i verkligheten. Låter ju som min gamla farmor som är livrädd att gå ut för allt hon läser och ser på tv. Brukar ni hålla hårt i handväskan när ni ser nån "mörkhyad"?

Kimo
2004-11-12, 15:01
Kimo du verkar ju glorifiera våld. Du gillar bergis o slåss oxå. De flesta svenskar gör dock inte det medans många invandrare gärna skryter om hur dom sparkat folk i skallen osv. iaf enligt mina erfarenheter. Vad har vi en ca 1.2 miljoner med invandrar bakgrund i sverige? och räknas deras avkommor med i dessa siffror? Och hur många av dessa kan tänkas bo i Stockholm?
Hursom så har jag en polisradio där är fan 80% av alla våldsbrått begågna av invandrare (mörkhyade).

På vilket sätt glorifierar jag våld? Jag tycker om kampsport vilket är en helt annan sak än misshandel på öppen gata. Påståendet är lika absurt som att anklaga en hockeyintresserad att "glorifiera våld" och vilja tackla ner oskyldiga människor i asfalten eller mot skyltfönster. Du får gärna ta tillbaka dina lösa anklagelser om att jag "berigs gillar att slåss" om du inte har något belägg för det.

Författarna Mikael Ekman och Stieg Larsson har skrivit en bok om hur medlemarna i Sverigedemokraterna repressenterar en brottslighet på 23% vilket är en enorm överrepresentation. Den högsta siffran för invandrares brottslighet som finns tillgänglig är 12% (Sverigedemokraterna : den nationella rörelsen, 2001). Så rikta din kritik rätt, i första hand mot den största gruppen våldsverkare, dvs. männen, i andra hand de fattiga (männen) och i tredje hand invandrarna (männen) och de drivna svenska männen i Sverigedemokraterna.

Ett tips är förövrigt att förlita sig mer på forskning än fragmentarisk lyssning på polisradio.

watertouch
2004-11-12, 15:01
Min kusins flickväns far är fångvaktare och enligt min kusin då så brukar dom (fångvaktarna) sitta o diskutera situationen o lösningen och så här är vad dom kommit fram till. Man ska bygga anstalter i estland där man kan anställa estlänningar som fångvaktare. Det blir dels billigare för sverige, estland tjänar på det då dom får mer jobb och dom svenska fångarna kommer tänka sig mer för nästa gång dom är på G att begå ett brott.

För övrigt så kostar dom 2000kr dag och får bo i rum som är 9kvadratmeter alltså större än dom flesta barns rum. Dom har tv på rummet med "kabelpaket" tv1000,canal+ osv..

watertouch
2004-11-12, 15:07
Man skulle iofs kunna säga att jag bedrivit min egen forskning med hjälp av min polisradio.

Jay-Z
2004-11-12, 15:07
Det blir dels billigare för sverige, estland tjänar på det då dom får mer jobb och dom svenska fångarna kommer tänka sig mer för nästa gång dom är på G att begå ett brott.


Benägheten att begå fler brott hänger ju uppenbarligen inte ihop med eventuellt straff. Länder med dödsstraff har ju inte lägre antal mord...

Bolio
2004-11-12, 15:10
Herkulez, go for the smalbänk! Jag ska nog göra samma sak idag, eller kanske vara modig och börja med dipz.

kal_erixon
2004-11-12, 15:17
jag vill ha en polisradio!
















herrehud va onödig tråd. sista 8 sidorna var trams :D

TCOG
2004-11-12, 15:19
det är såna som ni som har FÖR mycket fördomar.

bara för några andra är dumma måste jag också sota för det, så fort jag ställer mig bakom en svensk på en bankomat så tror han jag ska råna honom så han går därifrån.

Herkulez: först värma upp med pushdown sen gå till frenchpress.

Bolio
2004-11-12, 15:22
TCOG, det är nog mest för du e stor. Så är det för mig också efter varje ryggpass. Alla blir rädda. :/ Sen speciellt när dom ser min penis. :/

Jay-Z
2004-11-12, 15:23
TCOG, det är nog mest för du e stor. Så är det för mig också efter varje ryggpass. Alla blir rädda. :/ Sen speciellt när dom ser min penis. :/

Visar du din penis i bankomatkön? Du har inte misstolkat det där med bankomat-KÖN? :D

Fangface
2004-11-12, 15:35
För så fort nån åker på spö så behöver det inte vara "rasism" som ligger i grund för misshandeln. Alltså misshandel behöver inte ha ett dugg med rasism att göra som vissa "smarties" verkar tro här!


Nej, såklart inte. Men media ( läs Aftonbladet ) vill ju ha det till det.

Och återigen, TVÅ AV DE FYRA killarna som misshandlade är svenskar. Shit.

Kanske mina ögon vilseleder mig, men vad jag kan se av videon så är det 5 st.( inkl. filmaren ).
Och av de 5 så ser jag högst 1 svensk.
Källa ?

Bolio
2004-11-12, 15:38
Jag skrev av de fyra som misshandlade. Källa: förorten.

ErikWrestlingFreaket
2004-11-12, 15:43
Once again...

haha :laugh:

Lasse Kongo
2004-11-12, 15:48
det är såna som ni som har FÖR mycket fördomar.

bara för några andra är dumma måste jag också sota för det, så fort jag ställer mig bakom en svensk på en bankomat så tror han jag ska råna honom så han går därifrån.

Herkulez: först värma upp med pushdown sen gå till frenchpress.


tyvärr är det ju så det ser ut i samhället nu.

jag har många goda vänner därifrån du kommer, iran lr irak va?

men visst kan jag känna mig osäker bland okända utlänningar på stan, fast de säkerligen är precis lika schyssta som mina polare är, men så känns det iaf.

Möter ja ett gäng iranier, albanier osv osv som går mot mig när ja är ute på kvällspromenad så tänker ja "nu sitter kniven i magen" o det är ju förjävligt att man skall behöva känna så, känner mig tryggare när ja möter ett gäng svenskar även om det lika bra kan vara dem som drar kniven.


Aaaaaa *suck* fan, tänk om alla människor kunde :kinky: mera o vara glada, fan tjejer sära på benen, killar fram med korven och älska, vi behöver ett kåtare samhälle och mer kärlek för fan *gaaaah* :smash:

stefannn
2004-11-12, 15:52
Dra ur ögonen ur Efterlyst, plugga ur datorn från Aftonbladet och stäng ner polisradion. Ni skapar ju en verklighet som inte finns. Den är baserad helt och hållet på media och hörsägen. Inte så många som litar på vad de läser i tidningar osv...förutom i det här ämnet. Märkligt.

Ok, givetvis har ni sett någon invandrare gjort nåt dumt, och det betyder ju givetvis att alla är sådana. :rolleyes:

Fan, ut med er i verkligheten. Låter ju som min gamla farmor som är livrädd att gå ut för allt hon läser och ser på tv. Brukar ni hålla hårt i handväskan när ni ser nån "mörkhyad"?


om det är så att man grundar sina fakta på sånt som hänt i verkligheten då sånt man själv sina kompisar varit med om ... har många polare som åkt på stryk omotiverat och det har varit av invandrare varenda gång

Cupofcoffee
2004-11-12, 16:03
Ett fel är alltid ett fel men sen finns det skillnader.

I mitt hem är det inte okey för mig att slå min lillebror men det hände att jag gjorde det iaf och han retade gallfeber på mig.

Men om jag ser någon som behöver hjälp o tar in honom i mitt hus för han behöver det och kanske riskerar döden om jag inte gör det o ger honom ett rum, mat,kläder och annat han behöver och sen går han o spöar min bror i vardagsrummet så är hans fel precis som mitt fel, men i mina ögon MER fel. Ganska mycket mer fel.

Ta emot samma behövande, men sätt honom på trappan i kylan och låt honom äta hundmat i skenet ifrån din utebelysning. Sätt dig och din familj i ditt varma ombonade kök och ät en ordentlig middag. Kom sedan och kräv att han ska vara tacksam för ditt generösa omhändertagande. Varför inte spotta honom i ansiktet när du ändå ska ut, han ska ju vara för helvete vara hedrad.

Svensken är en ödmjuk och lite tillbakadragen människa. Han skryter inte och brer aldrig ut sig. Men innerst inne står han och myser över alla sina dygder, och dunkar sig själv i ryggen och känner sig överlägsen. Så jävla övertygad om sin egen förträfflighet.

Om vi bara för en enda gångs skull kunde lägga ner den här överlägsna attityden och sluta övertyga varandra om hur bra vi är, så kunde vi kanske åstadkomma något konstruktivt.

Men det är klart. Du vet ju hur otroligt fint det är på våra flyktinganläggningar. Du vet ju hur hög klass våra utbildningar håller, och hur lätt det är för utlänningen som verkligen vill att få ett jobb. Sverige erbjuder alla invandrare det stöd de behöver och försöker verkligen att göra plats för dem i vårt samhälle.

Framförallt försöker svensken verkligen att se och ta till vara på allt det positiva som förändringen för med sig. Svensken anstränger sig verkligen för att invandraren ska få och kunna känna sig stolt över sitt ursprung, sin kultur och sin historia. Svensken försöker förstå och ta del av, influeras och inspireras. I Sverige gör vi plats för allihop, vi utvecklas och anspassas tillsammans. Det är ju helt otroligt vilka fina grabbar vi är.

Nej då. Du är ingen rasist. En rasist måste ju per definition förneka uppenbara fakta och därför vara korkad. Nej då. Inga rasister här inte. Du är bara jävligt övertygad om din egen förträfflighet. Stolt och svensk och duktig.

Du har bara lite svårt att se verkligheten ur någon annans ögon. Gå några mil i den typiske flyktingens skor, och känn hur välkommnande det svenska samhället egentligen är.

Jag tycker att misshandel är fel, men jag tänker inte hyckla och ställa mig upp och försvara sverige eller svenskarna. Vi är lika skyldiga som någon annan.

RobbeliRobban
2004-11-12, 16:07
Dra ur ögonen ur Efterlyst, plugga ur datorn från Aftonbladet och stäng ner polisradion. Ni skapar ju en verklighet som inte finns. Den är baserad helt och hållet på media och hörsägen. Inte så många som litar på vad de läser i tidningar osv...förutom i det här ämnet. Märkligt.

Ok, givetvis har ni sett någon invandrare gjort nåt dumt, och det betyder ju givetvis att alla är sådana. :rolleyes:

Fan, ut med er i verkligheten. Låter ju som min gamla farmor som är livrädd att gå ut för allt hon läser och ser på tv. Brukar ni hålla hårt i handväskan när ni ser nån "mörkhyad"?

Yes se verkligheten, sluta att se det som ett individuellt problem. öppna ögonen och se att vi har ett förtryckande samhälle i det normala samhället som skapar kriminella. Då menar jag Islam, muslimer i Sverige som konsekvent och systematiskt trycker ner sig själva i skorna.

Tvångsgifte, incest, hustrumisshandel, sexuellt förtryck, slavmentalitet, hedersmentalitet som trotsar förnuftet och tvetydig dubbelmoral.

-squat-
2004-11-12, 16:20
dessa "brorsor" är alltid så jävla fega. uppenbarligen är deras omskurna kukar mycket små då dem jämt är 10 mot 1. gör upp upp man mot man om ni vågar.
men dessa 165cm's killar med sugrörsarmar skulle aldrig våga gå in i en kampsportsring. :smash:

Jense
2004-11-12, 16:26
fast du skrek väl inte ..hur många poäng får jag för den flaskan i huvet???


nä vi var ju i underläge.. det va allvarligt och det va min sista utväg

palme
2004-11-12, 16:31
nä vi var ju i underläge.. det va allvarligt och det va min sista utväg

Du skulle bitit av han näsan oxå! :eating:

internethjälten
2004-11-12, 16:32
-suckar-

Jense
2004-11-12, 16:43
så fort jag ställer mig bakom en svensk på en bankomat så tror han jag ska råna honom så han går därifrån.
s.


du som har fördommar ! hur vet du att han tänker "han den där ska råna mig"

kanske bara existerar i ditt huvud, tcog.

stefannn
2004-11-12, 16:44
nä vi var ju i underläge.. det va allvarligt och det va min sista utväg

jo då är det ju befogat .. men dessa killar är ju knappast på nåt sätt hotade av killarna som ligger på backen

Jense
2004-11-12, 16:44
Du skulle bitit av han näsan oxå! :eating:


Det är bra fett i den. samt goda porer, :D

stefannn
2004-11-12, 16:45
du som har fördommar ! hur vet du att han tänker "han den där ska råna mig"

kanske bara existerar i ditt huvud, tcog.

:hbang: :hbang: precis word jense

Kimo
2004-11-12, 17:05
Man skulle iofs kunna säga att jag bedrivit min egen forskning med hjälp av min polisradio.

Nej, bedriver du forskning använder du dig av vetenskapliga metoder som kan prövas vetenskapligt. Du har möjligtvis gjort journalistiska efterforskningar på sin höjd.

cVi
2004-11-12, 17:12
om det är så att man grundar sina fakta på sånt som hänt i verkligheten då sånt man själv sina kompisar varit med om ... har många polare som åkt på stryk omotiverat och det har varit av invandrare varenda gång
Mesiga kompisar du har. :rolleyes:

cVi
2004-11-12, 17:14
dessa "brorsor" är alltid så jävla fega. uppenbarligen är deras omskurna kukar mycket små då dem jämt är 10 mot 1. gör upp upp man mot man om ni vågar.
men dessa 165cm's killar med sugrörsarmar skulle aldrig våga gå in i en kampsportsring. :smash:
ojojoj tuffing :hbang:

TCOG
2004-11-12, 17:21
du som har fördommar ! hur vet du att han tänker "han den där ska råna mig"

kanske bara existerar i ditt huvud, tcog.

nej det existerar inte i mitt huve ;) hänt mycket annat med.

men nu vill jag inte heller dra en diskussion om varför svenskar tror alla blattar är kriminella.

okunskap min vän.

Jense
2004-11-12, 17:36
nej det existerar inte i mitt huve ;) hänt mycket annat med.

men nu vill jag inte heller dra en diskussion om varför svenskar tror alla blattar är kriminella.

okunskap min vän.


jag tror inte det.. inte mina vänner heller. sen vet jag inte hur andra tänker. kan tro att riktiga svenssons tror så, ibland

Metal_boy_
2004-11-12, 17:57
jag tror inte att alla invandrare är kriminella...men jag tror att det är fler invandrare som är det än svenskar..det är så jag uppfattat det iaf när man hör från alla håll att det oftast är dom som begått brott...sen är det upp till var och en att bilda en uppfattning..

för min del räcker det att ha varit me på nätter med brorsan och fotat och lyssnat ständigt på polisradion...och varit me när det skrivs om saker som hänt..

samt ett prog som efterlyst som tydligt pekar på det och heller av ingen slump..dom sitter knappast och väljer ut brott med nästan endast invandrare...snarare får man se mer där hur det igentligen är och när dom avslöjar signalement hela tiden

sen lever man och ser mycke..det går liksom inte komma med bevis på bevisen för då skulle ingen ha anledning att tro på Grubs studier heller tex..han kan ju ha skrivit dom själv ;)....

så har jag bildat min egen uppfattning...och jag tror säkert att det kan kanske ha med integration att göra...sverige tar inte hand om utläningar som dom drar hit, utan packar dom på varandra så ingen av dom får möjligheten att komma in i samhället istället för att ta hit folk och se till att dom kommer in i samhället först och sen ta hit fler om så önskas

watertouch
2004-11-12, 18:01
Att packa dom på varandra kan jag inte hålla med om. Dom väljer själva att bo där dom gör. Det är likadant om du flytta till ett annat land då skulle ju du säkerligen bo någotsånär nära där dina likasinnade bodde.

Garnax
2004-11-12, 18:05
Det är fortfarande inte möjligt att integrera en människa med mycket mycket primitiva värderingar i sverige...

Ponera att jag är en så ovanlig svensk att jag inte accepterar vissa saker.
Jag accepterar inte att man mördar för att återställa heder, jag accepterar inte att man dödar sin sons mördare för heder. jag accepterar inte att man anser sin fru eller dotter vara mindre värd än sig själv som man eller sin son.
osv med en massa saker arabvärlden tycker är lika naturligt som vi tycker jul är.

Så sen ska denna människa med dessa primitiva värderingar den matats med sedan födseln sättas brevid mig och jag ska acceptera det och han ska integreras.

Snacka om krock.

Som en 2000 årig resa i tiden. Som att försöka få en neandertalare att fungera i vårt samhälle.

Det är DÖMT att misslyckas...

Grahn
2004-11-12, 18:21
Garnax förnekar just existensen på alla skötsamma invandrare, ni invandrare som är här och känner er suddiga i kanterna kan vara lugna det beror bara på att ni inte finns.

cVi
2004-11-12, 19:49
Det är fortfarande inte möjligt att integrera en människa med mycket mycket primitiva värderingar i sverige...

Ponera att jag är en så ovanlig svensk att jag inte accepterar vissa saker.
Jag accepterar inte att man mördar för att återställa heder, jag accepterar inte att man dödar sin sons mördare för heder. jag accepterar inte att man anser sin fru eller dotter vara mindre värd än sig själv som man eller sin son.
osv med en massa saker arabvärlden tycker är lika naturligt som vi tycker jul är.

Så sen ska denna människa med dessa primitiva värderingar den matats med sedan födseln sättas brevid mig och jag ska acceptera det och han ska integreras.

Snacka om krock.

Som en 2000 årig resa i tiden. Som att försöka få en neandertalare att fungera i vårt samhälle.

Det är DÖMT att misslyckas...
LOL, låt mig bara säga såhär.
Tillexempel när Svenskar åker på semester.
Jo vart åker dom?
Till typ kanarie öarna och andra ställen dit SVENSKAR åker, varför?
Jo för att man vill vara med folk från samma kultur och som pratar samma språk.
Visst kan invandrare integreras i samhället, men det kräver att dom bor och umgås runtomkring svenskar ;)
Frågan är bara hur man ska lyckas med det (sossarna verkar ju inte göra ett speciellt bra jobb med det här)
Och angående att invandrare begår mer brott, DET ÄR JU GANSKA SJÄLVKLART med tanke till att INVANDRARE tillhör samhällets bottenskikt vad gäller lön och arbete.
Det är självklart att du skulle ta till andra metoder för att kunna "leva" om du inte hade något arbete.

Pusssssssisar

joak1m
2004-11-12, 20:27
Nej, såklart inte. Men media ( läs Aftonbladet ) vill ju ha det till det.



Kanske mina ögon vilseleder mig, men vad jag kan se av videon så är det 5 st.( inkl. filmaren ).
Och av de 5 så ser jag högst 1 svensk.
Källa ?

Det var 4 pers inblandade varav 2 av dom var svenskar precis som bolio skrev.

Tricklev
2004-11-13, 00:59
Problemet är nog att invandrarna söker sig till andra invandrartäta orter, därav segreringen.

En del svenskar har svårt att släppa in samhället precis som en del invandrare har svårt att ta ett steg in i det svenska samhället.

dared
2004-11-13, 03:26
Som jag skrev i den andra tråden tror jag det beror på en våldsam bakgrund, dvs familjemedlemmar som brukar våld i hemmet etc. Blir man slagen eller kränkt hemma löper man mycket större risk att gå ut på stan och ta ut sina agressioner i framtiden, vit, svart, brun, röd, gul spelar fan ingen roll...

Jag tror inte många som gör grova våldsbrott (speciellt oprovocerade, rena misshandlar) kommer från kärleksfulla hem med kärleksfulla föräldrar.


Jag har bara blivit slagen på käften 1 gång, och det var av en utlänning, helt oprovocerat. Men det tycker jag inte är speciellt relevant, bara en foot note.....

Grahn
2004-11-13, 08:19
Våld föder våld, så det är ju ingen nyhet.

Om man ska peka ut ett problem bland ungdom idag och invandrarungdomar speciellt så är det en allmän känsla av hopplöshet och misstro om framtiden.
Tror du allt kommer gå åt helvete så varför inte vara en ligist?

Herkulez
2004-11-13, 10:29
Dom verkar veta vem den fega fan som sparkade killen i ansiktet är, en 20 årig fotbollspelare

Tricklev
2004-11-13, 10:31
Dom verkar veta vem den fega fan som sparkade killen i ansiktet är, en 20 årig fotbollspelare

Säger ju det, alla fotbollspelare är rubbade arga galningar.
Så går det när man har en primitiv sport i ett modern samhälle, lovar hans farsa gav honom fotbollsparkar när han var ung också.

Nää, tacka vet jag dom goda ickefotbollspelande människorna som inte alls slåss i samma räcka, fotbollspelare står ju för 80% av kriminaliteten, bara åk till et fängelse och kolla vilka som sitter där. Eller slå på din tv burk, så kan du se det där, tv och aftbonbladet :love:

Herkulez
2004-11-13, 10:37
Säger ju det, alla fotbollspelare är rubbade arga galningar.
Så går det när man har en primitiv sport i ett modern samhälle, lovar hans farsa gav honom fotbollsparkar när han var ung också.

:
haha precis, jag försökte leka aftonbladet där och utpeka fotbollen som skurk precis som dom gör med byggarna :D

stefannn
2004-11-13, 10:45
LOL, låt mig bara säga såhär.
Tillexempel när Svenskar åker på semester.
Jo vart åker dom?
Till typ kanarie öarna och andra ställen dit SVENSKAR åker, varför?
Jo för att man vill vara med folk från samma kultur och som pratar samma språk.
Visst kan invandrare integreras i samhället, men det kräver att dom bor och umgås runtomkring svenskar ;)
Frågan är bara hur man ska lyckas med det (sossarna verkar ju inte göra ett speciellt bra jobb med det här)
Och angående att invandrare begår mer brott, DET ÄR JU GANSKA SJÄLVKLART med tanke till att INVANDRARE tillhör samhällets bottenskikt vad gäller lön och arbete.
Det är självklart att du skulle ta till andra metoder för att kunna "leva" om du inte hade något arbete.

Pusssssssisar

du är ju d*m i hela huvet för faan...
till att börja med är det skillnad på att åka på semester och bosätta sig nånstans...
för det andra är detta sverige .vi har sociala skydd .. jag vet många som får socialbidrag och bostadsbidrag mm.. som får ut bra mycket mer pengar varje månad en vad jag får.. så kom faan inte och säg att dom måste göra det för att leva... tar man från nån annan för att själv få det bättre (när man redan får massa bidrag av denne person) så är man faan inte värd att leva i ett samhälle

mystic[-_-]
2004-11-13, 10:51
du är ju d*m i hela huvet för faan...
till att börja med är det skillnad på att åka på semester och bosätta sig nånstans...
för det andra är detta sverige .vi har sociala skydd .. jag vet många som får socialbidrag och bostadsbidrag mm.. som får ut bra mycket mer pengar varje månad en vad jag får.. så kom faan inte och säg att dom måste göra det för att leva... tar man från nån annan för att själv få det bättre (när man redan får massa bidrag av denne person) så är man faan inte värd att leva i ett samhälle

håller med

Metal_boy_
2004-11-13, 10:57
Det är självklart att du skulle ta till andra metoder för att kunna "leva" om du inte hade något arbete.

Pusssssssisar

kriminella?, inte för min del och jag förstår inte det heller, jag hindras av ett psykiskt tillstånd från att kunna jobba, och det om nått är väl frustrerande!? jag vill ju men mår dåligt bland folk och för långt hemifrån, det livet suger kan jag säga, men jag har inte gjort några brott för det även om jag funderat på hur jag ska komma över cash när jag inte kan göra nått åt att jag har en skitsumma i månaden så dyker det upp en tanke som säger: sunt förnuft.
man kan inte skylla på saker för att göra brott tycker jag, för då skulle alla kunna börja me det.

Jet
2004-11-13, 17:12
Jag hade förmodligen lagt mig i, de såg inte direkt ut som några Jackie Chan kopior, och en stor fet Jet hade nog kunnat ställa till det. Tyvärr har jag svårt för "pack", oavsett hudfärg eller nationalitet. Med mer civilkurage hade "skiten" på våra gator i fått härja som de ville, media exponerar allt våld så att människor tror de ska dö så fort de lägger sig i någonstans....

Invandrardiskussionen kommenterar jag inte, i mitt/mina yrken får jag se verkligheten, det räcker för mig.

cVi
2004-11-13, 18:10
du är ju d*m i hela huvet för faan...
till att börja med är det skillnad på att åka på semester och bosätta sig nånstans...
för det andra är detta sverige .vi har sociala skydd .. jag vet många som får socialbidrag och bostadsbidrag mm.. som får ut bra mycket mer pengar varje månad en vad jag får.. så kom faan inte och säg att dom måste göra det för att leva... tar man från nån annan för att själv få det bättre (när man redan får massa bidrag av denne person) så är man faan inte värd att leva i ett samhälle
Ok, det där med kriminalitet var lite långsökt.
Men nog fan bosätter sig invandrare nära folk från samma land, för det är med dom, dom känner gemenskap.
Det är ett stort problem :(
Eftersom det leder till att dom inte lär sig språket ordentligt (känner många 2a generations invandrare som bryter grymt mycket)
Och många andra saker~