handdator

Visa fullständig version : Min kost


Ungtuppen
2004-11-11, 15:27
Tjena. Tänkte bara visa min dagliga kost och se om ni tycker att någonting borde ändras. Först lite fakta:

Jag är 17 år gammal, är ungefär 173cm lång och väger 62kg. Mitt mål med min styrketräning är att gå upp rätt mycket i muskelmassa och vikt.

Jag börjar alltid morgonen med 4dl mjölk blandat med vassleprotein pulver och oboy, samt ett ägg och 4hårdmackor. Hinner ibland även med en talrik med kornflakes.

Sen äter jag ju förståss skollunchen.

När jag kommer hem brukar jag ta några mackor med 3-4dl mjölk.
Sedan är det middag och då brukar det bli det mor lagar, försöker alltid
ösa in några extra tallrikar.

Efter gymmet brukar jag ta ytterligare 4dl mjölk blandat med vassleprotein pulver som ger c:a 32gram protein, brukar även tillägga en eller två bananer eller möjligtvis några hårdmackor med ost.

Innan jag går och lägger mig brukar jag ta nåt ägg med några hårdmackor och några dl mjölk.

Det där var alltså min dagliga kost, vad tycker ni borde ändras och läggas till för att jag ska öka i vikt och muskelmassa på effektivaste sett?

Är oerhört tacksam för svar.

King Grub
2004-11-11, 15:55
Omöjligt att säga om något behöver ändras efter sådana målande beskrivningar som "skollunchen" eller "det mor lagar". Det kan vara mycket det.

Cornflakes och O'boy är direkt skräp.

Du behöver mer snabba kolhydrater efter träning.

Ungtuppen
2004-11-11, 16:02
Omöjligt att säga om något behöver ändras efter sådana målande beskrivningar som "skollunchen" eller "det mor lagar". Det kan vara mycket det.

Cornflakes och O'boy är direkt skräp.

Du behöver mer snabba kolhydrater efter träning.

Mer snabba kolhydrater alltså... tex vad?

Weird
2004-11-11, 16:04
Mer snabba kolhydrater alltså... tex vad?
druvsocker

Ungtuppen
2004-11-11, 16:07
druvsocker

Ok. Vad finns det för bra kost som innehåller mycket druvsocker då tro?

Honn
2004-11-11, 16:14
Dextropur finns i de flesta livsmedelsbutiker. Sen finns ju maltodextrin (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=128) här på kolozzeum. Perfekt att blanda med proteinet efter träningen. Bara för att förtydliga det hela lite, så är tanken att du ska blanda ditt malto eller druvsocker med mjölken och vasslet direkt efter passet i stället för at äta bananer/mackor.

Mago
2004-11-11, 16:16
Dextropur finns i de flesta livsmedelsbutiker. Sen finns ju maltodextrin (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=29&products_id=128) maltodextrin här på kolozzeum. Perfekt att blanda med proteinet efter träninen. Bara för att förtydliga dert hela lite så är tyanken att du ska blanda ditt malto eller druvsocker med mjölken och vasslet direkt efter passet i stället för at äta bananer/mackor.

Man ska väl inte blanda proteinet med mjölk när det gäller efter passet? Då försämrar man väl det snabba upptagandet totalt?

Honn
2004-11-11, 16:20
Inte som jag förstått det. Det borde bli minst lika bra förutsatt att det bara är vatten som byts ut mot mjölk och inte några Kcal från proteinet/kolhydraterna. Helfet mjölk är iofs nog ingen bra idé, men minimjölk borde fungera fint.

King Grub
2004-11-11, 16:41
Man ska väl inte blanda proteinet med mjölk när det gäller efter passet? Då försämrar man väl det snabba upptagandet totalt?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30544

n1klas
2004-11-11, 18:07
Dextropur brukar stå med på socker hyllorna...varav 100g Dextropur så är 91g kolisar...

slobban
2004-11-11, 19:28
Eller så kan du ju alltid köpa en gainer och hälla ner lite vassle i den. Bra skit de.

davidh
2004-11-11, 20:25
Eller så kan du ju alltid köpa en gainer och hälla ner lite vassle i den. Bra skit de.
eller så är man ekonomisk och håller sig till tex dextropur :)